11-hoidot

Tervetuloa mukaan Pumppu! Kurjaa että sinulla on ollut monenlaista häikkää , ja että vauvaa olette joutuneet odottamaan noin kauan! Hienoa kuitenkin että pääsette jo nyt hoitoon (siis julkiselle, eikö niin?), toivotaan että kaikki menee hyvin!

Kiitos vastauksista Meg ja Mansikkatyttö! Lääkärin epämääräisyydestä johtuen ei tietenkään sanonut mitään selkeää punktiopäivästä (ja eihän sitä varmaksi voi vielä sanoakaan..), mutta oman käsitykseni mukaan tavoitteena on punktio viikon 8 maanantaille tai tiistaille. En tiedä käynkö tuon ensi keskiviikon jälkeen enää ultrassa..

Vääntäkää mulle vielä rautalangasta: Lasketteko päivät niin että siemensyöksyjen välissä on esim. kolme kokonaista päivää ilman aktiviteettia (eli jos punktio maanantaina, niin edellinen siemensyöksy torstaina), vai että esim. edellisestä siemensyöksystä kolme vuorokautta eteenpäin (eli jos punktio maanantaina niin edellinen siemensyöksy perjantaina)??? Tämä ehkä vähän turhaa saivartelua, mutta mielelläni antaisin miehelle jonkun tarkan vastauksen, kun hän kokee sen niin tärkeäksi.

Mansikkatyttö: Monta päivää teillä on mies ollut ilman, kun ohje on 3-5? Olis niin paljon selkeämpää jos olis 3 tai 4 tai 5 päivää, eikä tollasia summittaisia.. Huoh. Meillä siittiöitä vähän ja hitaita ja huonoja kaikinpuolin, niin jännittää se, kuinka paljon tuolla pidättäytymisellä voi vaikuttaa huonoon tai hyvään suuntaan..

Kiitos edelleen, olenpas mä nyt addiktoitunut näihin pidättäytymispäiviin :)

Toivelintu: Meille annettiin syksyllä ohjeeksi, että tyhjennyksiä tulee tehdä ennen punktiota kahden-kolmen päivän välien oikein urakalla, että huonot vanhat siittiöt saadaan mahdollisimman hyvin pois ja uusia tilalle. Varsinainen pidättäytymisaika oli sitten 2-3 päivää, että varastot taas täyttyy. Samaan aikaa miehen piti syödä "Multitabs OMEGA3+ monivitamiini" -tabletteja. Samat vitamiinit saa kyllä jostain halvemmastakin tablettipurkista - nuo lääkärin suosittelemat ovat aika kalliita.

Toivelintu meillä on takana 3 ICSIä ja pari inseminaatiota, eli on ehditty tehdä melko paljon empiiristä tutkimustyötä ;) ongelmana myös vähäiset liikkuvat siittiöt ja muutenkin alentuneet määrät. Meillä ollut myös pidättäytymisaika 3-5 vrk, ja on huomattu, että 5 vuorokauden pidättäytymisajan jälkeen olleet vähän paremmat simppamäärät kuin lyhyemmän. Eli jos punktio ois pe, ollaan "tyhjennetty" :LOL: sunnuntaina niin tulee 5 vrk punktioon. Ja lisäks on ehdottomasti havaittu, että sellaiset kierrot joissa mies ei ole käyttänyt alkoholia yhtään, määrät on paremmat (ei normaalistikaan kovin suuria määriä käytä)... En tiiä oliko tästä apua mut noi on toimineet ainakin meillä :)

toivelintu, ymmärsin kyllä :) Kiitos tsempistä. Ikäviä lääkärikokemuksia sulla, kurjaa ylipäätään että vaihtuvat koko ajan. Pidättäytymisestä; Meillä taas on ollut siten, että parhaimmat tulokset on tulleet suht lyhyellä pidättäytymisellä, max 2,5vrk (eli jos näytteenanto on ma-aamuna niin viimeinen puuhailu perjantai-iltana tai lauantaiaamuna. Eli aika yksilöllistä tämäkin. :)

Puregonia takana 7 pistosta ja turvottaaaa! Ihan kamala olo alavatsalla koko ajan. Ja vielä vaikka kuinka monta päivää jäljellä. :( Ei yhtään kiva.

Toivelintu: saitkin jo hyviä vastauksia. No meillä ei ollut niin tarkkaa, käskin miehen hoitaa hommat perjantaina, punktio oli tiistaina. Sellainen keskiarvo on ehkä paras. Otin muutenkin viime hoidon rennosti, koska ajatuksena oli: kanakin munii stressaantuneena nahkamunia :LOL: Joten edellisestä hoidosta opin sen, että rennosti vaan...

Moi!
Ajattelin teiltä täältä kysyä kun olen lueskellut melkein päivittäin tätä palstaa että kuinka nopeasti teillä on siirtojen jälkeen alkanut kuukautiset jos se ei ole onnistunut? Olin 25.1 pakastealkion siirrossa ja testin tein lääkärin ohjeiden mukaan eilen ja se näytti negaa,nyt vaan ihmetyttää kun kuukautiset ei alkaa,lääkityksenä käytin lugesteronia ja zumenoneja.. Ensimmäisen tuoresiirron jälkee joka ei onnistunut niin alkoi heti samana päivänä vuoto kun sai testin tehdä ja silloinkin käytin lugesteroneja..

Kiitos kaikille vastauksista, täällä saa selkeesti parempaa palvelua kuin Taysissa :) Jännä että tuokin on niin yksilöllistä, että vaihtelee noin paljon se, millä pidättymisajalla saadaan parhaita tuloksia..

Ja niin ajattelinkin että jonkun keskiarvon mukaisesti se taitaa olla paras mennä, tulee sitten mitä tulee. Eli jos meillä mentäis kultaista keskitietä ja vaikka 4 päivää ilman lihan iloja mies sitten. Ja stressi pitää yrittää eliminoida, vähän vaikeaa vaan. Nytkin olen heräillyt varmaan viikon aina viiden aikaan aamuyöllä, stressioire taitaa olla.

Kuinka kauan Lady_Gigi vielä pistelet? Kurjaa että sulla on tukala olla. Pitää vaan yrittää pitää tavoite mielessä.. Toivon sulle kyllä todella paljon onnistumista vihdoin!

kaz
Michele :hug:

Tervetuloa pumppu =)

toivelintu Meille sanoi inssilääkäri aikoinaan että kolme päivää on paras pidättäytymisaika koska pidemmällä ajalla siittiöiden kato on suurempi ja lyhyemmällä ajalla määrä sitten kärsii. Kiitos onnittelusta. Huomenna ultran muodossa seuraava tuomiopäivä: /

Tänään oli 2.IVF:n suunnittelukäynti. Vkolla 14 punktio jos kaikki menee hyvin. Mennään taas lyhyellä kaavalla, kun viimeksi niin hyvät tulokset. Mitä nyt vaan ei raskautta! Ett semmonen pikkuseikka. Nyt uutena otetaan sitten alkioiden pidempi viljely. Ja kortisoni ja aspiriini. Mä TOIVON ja rukoilen että näillä saatais jo tuloksia. Kai mun pitäis olla kiitollinen kun julkisella pääsee näin lyhyellä jonotuksella. Eli ei seuraavista vaan sitä seuraavista menkoista alkais pistokset kp2. Ja heti alkuun suuremmalla annostuksella ku viimeksi. Orgalutranitkin mulla on varastossa jo itselläni.

Jotenkin alistunut ja latistunut olo, ei mikään innosta puhkuva todellakaan. Tää on nyt vaan mun koko elämää hallitseva juttu, vaikka en enää edes muista mikä on vauva tai miten niitä hoidetaan, enkä vois kuvitellakaan että mulla sellanen olisi itsellä.

Oon tässä haalinut kaikkee tekemistä ja uudistusta että sais jotain muuta ajateltavaa elämään. Seinien maalausta, huonekalujen ja mattojen ostelua (velaksi...) ja uuden työpaikan metsästämistä.

Kiitos munkin puolesta noista pidättäytymisvinkeistä, meilläkin huono siittiötilanne ollut, niin kaikki konstit on tervetulleita. Mies on nyt pari viikkoo syönytkin sinkkiä ja monivitamiineja.

Tervetuloa Pumppu! Gigille jaksuja, siellä ne munat hautuu kovasti kun kivistelee, lippu korkeella!

tiu83: Mulla on vaihdellut se, miten vuoto alkaa vaikka käyttäisi lugeja. Joskus on alkanut ennen testipäivääkin jo, joskus vasta kaksi päivää lugejen lopettamisesta. En tiedä mikä siihen sitten vaikuttaa noin vaihtelevasti.

toivelintu, kiitos kauniista sanoistasi. :) Toivotaan että mahdollisimman moni meistä jo alkuvuonna saisi onnistumisen! Mulla olisi vielä ainakin neljä pistosta jäljellä... mahdollisesti viisi. Tällä hetkellä punktio näyttäisi ajoittuvan keskiviikolle, tasan viikon päähän. Mutta varmistuksen saan vasta perjantaina.

muoks. Miimii ehti väliin, kiitos rohkaisusta! Noinhan se on, pitää vaan yrittää kestää... Älä säkään ystävä rakas vielä ole lannistunut, voi olla vaan huonoa tuuria ettei vielä tärpännyt! Meille ainakin sanottiin, ettei ekan kerran jälkeen vielä voi sanoa yhtään mitään mahdollisuuksien heikkenemisestä, päin vastoin! (paraskin tässä puhumaan, valmistautuessa kolmanteen icsiinsä ja iiihan hippasen aina joskus välillä hermonsa menettäneenä, hehheh :D ) Jospa kevätaurinko teillekin paistaisi oikein kaikella voimallaan! <3 Tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Toivelintu, julkisen puolen kautta hoitoihin mennään. Tosin varsinaiset toimenpiteet tapahtuu yksityisellä klinikalla, jolta oma sairaalamme on ostanut palvelut. Joten tuosta syksyn inssistä jo tuttu paikka ;) J

a pitkähän se tie on tähän mennessä ollut, mutta tuon endon löytymisen jälkeen on kyllä saatu ihan ihan hirveän hyvää palvelua lääkäreiltä ja tuntuu että kaikki on loksahtanut paikalleen... tosin sitä kaikkein odotetuinta loksahdusta eli raskautumista ei ole vielä tullut. En vielä edes uskalla ajatella, että mitäs eteenpäin jos/kun ivf:stä tulee negatiivinen tulos. Tokikin uudelleen jonoon, mutta henkisesti kyllä tulee ottamaan taas kerran koville. No itketään sitä sitten, nyt vaan jännitetään mitä kivoja oireita synarela tuo tullessaan... toivottavasti pääsisi vähillä sivuoireilla.

Isot onnittelut Annullille plussasta!!! Serkku lohdutteli mua mun matalasta Hcg:stä, sillä oli ollut 40 ja terve lapsi syntyi siitä!!! Eli anna mennä vaan!! :D

Lohtu:hug: neganneille!!! Koittakee jaksaa seuraavaan hoitoon!!!!

Omanapaisella linjalla jatkan tänäänkin:

Menkka juilinta jatkunut tänään ajoittain, tosin lievempänä kuin eilen... Joku epämääräinen tuhru ilmestyi vessa paperiin päivällä mutta ei sen koommin sitten mitään. Saapa nähdä alkaako vuoto ennen huomista vai vieläkö aamulla on testille käyttöä kun virallinen testipäivä siis koittaa !

pp13 edelleen mörkötys ja toivonkipinä:D

Moikka kaikille. Minäkin yritän nyt aktivoitua kun hoidot alkamassa kunnolla.

Toivelintu Me mennääkin sitten aika samoissa. Mulla alkaa puregon pistokset perjantaina ja maanantaina on seuranta ulta ja ymmärtääkseni myös tähtäämme viikon 8 ma tai ti. Meillä myös ongelma siittiöiden määrässä ja laadussa joten ICSI:llä mennään. Tämä hoito on yksityisellä, mutta 2.3 on aloituskäynti myös naikkarille (piti olla 12.5 mutta aikastuikin ihan kivasti) tosin mietimme jos yksityiselle jää pakkaseen jotakin niin todennäköisesti tarvittaessa käytämme ne ensin pois. kun se ei kumminkaan ole niin kallista siellä, ja ei viitsi sen takia alkaa pumppaamaan itseään uudestaan täyteen hormoneja. Mutta katsotaan kuinka käy. Tsemppiä kaikille!

mut voi lisätä piinailijoihin ja testipäiväksi 21.2. tänään siirrettiin kaksi rupualkiota kyytiin. harmitti, kun 9 solusta vain 4 hedelmöittyi ja niistä 2 oli siirtokelpoista, mutta nekään eivät laadullaan häikäisseet. Eli yksi 3 soluinen ja yksi 2 soluinen 3 luokan alkio pääsi mukaan. Lääkäri sanoi mahdollisuutet olevan realistiset (eli mun korviin kuulosti huonolta) eikä pakkaseen saatu mitään. :headwall: rahaa on kyllä mennyt paaaaljon.. mutta nyt ei auta muuta kun toivoa että nämä kaksi rupusta jaksavat jatkaa elämäänsä ja sinnitellä loppuun asti. :) jos näin ei käy niin parin kk päästä uusi yritys, sillä kertaa luultavimmin icsi-menetelmällä, kun mun solut ei oikein näytä olevan mitään superlaatua.

mutta nyt sitten piinaillaan täällä päässä..

tsempit muille ja voikaa hyvin!

******************11- hoidot**********************

NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
syssy.....................3. icsi pas......................vk 7
futuremami...........2.icsi........... ..................vk 7
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 7
Heidh....................3. icsi pas.......................vk 7-8
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
SaaraX..................4. ivf .............................vk 8
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 9
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk 11
Pumppu.................1.ivf...............................vk 11
Barbapörrö13........3. ivf/icsi..........................vk 12
UnelmaSirpaLeena..2.ivf...............................maalisk.
Meg......................2.ivf.......... ... .................maalisk.
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maalisk.
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisk.
HalleB...................2. icsi............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Lili_78....................4.icsi............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas...................maalisk.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Miimii-75................2.ivf................................vk 14
chidi......................1.icsi........................huhtik.
Susirouva..............1. ivf..............................toukok.
Mequ....................1. ivf..............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukok.
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk.
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
MT79.....................2. icsi……….…..........
nainen83................4.ivf...................
MiukuMau...............2.icsi 1.pas……
Mansikkatyttö..........2. icsi pas...................
Joku_päivä..............3.ivf 1. pas..........
Mörkötys.................2.ivf/icsi............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

kolmisin.............3. icsi pas.........2..............9..........
Hanskis.............1. icsi...............1..............6.........15.2
iloksi..................3.IUI..........................................18.2
fiia 69...............3.ivf 1.pas.........2.............1..........23.2
myy75..............1.ivf..................2.............1..........21.2

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi.........PP

Smirg.............1.ivf 1.pas.............:heart:............vt/130.......13
Mizze77............1.ivf...................:heart:... .........vt/194.......12
kaz....................luomu................:heart:.............kt.........
Annuli-81........... 2.icsi................:heart:............vt/43........11

Viimeksi muokattu:
Michele, voi harmi!! :hug:

fiia, hyviä piinapäiviä, hienoa, että sulatus onnistui noin hyvin! =)

Toivelintu, meillä ohje on aina ollut kolme päivää. Ollaan laskettu se niin että punktiopäivä olis 0 päivä ja siitä kolme päivää takaperin pidättäytymistä. Eli jos punktio maanantai(aamuna), pidättäytyminen su, la ja pe. Ja torstai-(illalle) on ohjattu aina "tyhjennys" tavalla tai toisella ;), jotta on kaikki jo hieman hyytyneemmän kaverit pois elinvoimaisempien tieltä. Ihanaa, kun miehesi huolehtii.

Mörkötys, jännittää jo sun puolesta....!!! :eek: ;)

ON: täällä sitä mietitään, montakohan hoitokertaa ihminen oikeasti henkisesti jaksaa...

Kyllä se vuoto alkoi puskea pikkuhiljaa ja testi puhdas nega:headwall:

Voi päivittää odottamaan 2. IVF/ICSI Ei mitään hajua kauanko pitää odotella hoitoon pääsyä, täytynee soitella tänään, ehkä se siitä selkenee.

Joku_päivä: Mietit montako hoitokertaa jaksaa... meillä on nyt 4. IVF ja nyt ehdottomasti viimeinen sellainen. Kaiken kaikkiaan siis meillä on ollut jo nyt ollut 3 IVF-hoitoa ja 8 PASia. Näistä yksi onnistunut synnytys ja yksi keskenmeno saldona. Jollei noita onnistumisia tai melkein onnistumisia olisi niin olisin jo lyönyt hanskat tiskiin aiemmin, mutta jotenkin olen iästä huolimatta päättänyt katsoa nämä loppuun. Ei ainakaan sitten kaduta etten ole yrittänyt... Tsemppiä sulle! Jokainen joutuu omalta kohdaltaan miettimään, milloin riittää. Neuvoja näissä asioissa ei oikein voi antaa.

Mörkötys: kurja juttu tuo nega! Voimia jatkoon!

Huomenta ja kiitos vielä kaikille vastauksista! Eilen juteltiin miehen kanssa ja tultiin juuri tuohon tulokseen mitä Joku_päivä kirjoitit. Tuntuu että tämä on ainoa asia mikä koskee vain miestä, niin hän ottaa sen sitten hyvin tärkeänä.. Ymmärrän hyvin, kun muutenhan tämä on sellaista mun ja mun kropan ja tuntemusten ympärillä pyörivää..

Sitä mies myös miettii, että tuolla pidättäytymisellä olisi myös "helpompaa" ne purkkihommat. Tulee helposti ajateltua että eihän se ole paha homma tuo miehen osuus, mutta eipä sitä naisena voi ymmärtää mitä vaikeuksia siihen tilanteeseen saattaa liittyä. Mulla pyörii näköjään vaan siemennesteet mielessä, mutta kysyn silti että onko teidän miehet suoriutuneet yksin vai menettekö/menittekö mukaan? :D

Pumppu, kiva että pääsette nopeasti eteenpäin, ja toivotaan tosiaan sitä parasta mahdollista tulosta heti kärkeen! Tuntuu kyllä vaikealta kun tunteet heiluu ääripäästä toiseen. Toisaalta positiivisuus ei varmasti ainakaan haittaa, ja pitäisi jaksaa tsempata ja uskoa onnistumiseen, mutta toisaalta haluaa myös suojella itseään, ja varautua myös epäonnistumiseen. Ei oo helppoa ei!

Miimii, olen sun kirjoituksia seurannut jo aika pitkään, ja kyllä se onnistuminen saisi vihdoin jo tulla! Onneksi pääsitte suht nopeasti uuteen hoitoon. Selvästi kyllä kaipaa uudistuksia elämään, itse kävin eilen leikkauttamassa tukkaa lyhyemmäksi, heti tuli parempi olo! :) Tsemppiä sulle, toivotaan että seuraavalla kerralla löytyy just oikea coktail teille!

Lady_Gigi, tänään siis parhaimmillaan enää kolme piikkiä jäljellä, koita jaksaa vielä hetki!

fiia 69 ja myy75, teille olis sitten kaksoset tilauksessa! Toivottavasti pysyvät kyydissä! Jaksamista piinailuun. Itse en ole vielä koskaan piinaillut, ja itseni tuntien en oikein tiedä miten mun kärsivällisyys kestää sen.. No, kohtahan se (toivottavasti) nähdään :)

Pahoittelut Mörkötys :hug:, ei varmasti mitkään sanat lohduta, koita jaksaa!

Jessie82, meillähän menee ihan samaa vauhtia hoidot, kiva saada piinailla yhdessä sitten parin viikon päästä :) Mä en tiedä vielä tehdäänkö meille IVF vai ICSI vai molemmat. Piti sitäkin lääkäriltä kysellä eilen, mutta oli niin nuiva etten kehdannut. Kaippa se riippuu myös siittiöiden kunnosta punktiopäivänä.. Olen jostain käsittänyt, että yksityisellä tehdyt pakkasalkiot voisi siirtää julkiselle mukanaan? Kun ne alkiothan on sitten teidän omaisuutta. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

SaaraX, Lady_Gigi ja Joku_päivä (ja kaikki muutkin useamman hoidon läpikäyneet), kyllä te olette vahvoja naisia kun jaksatte monta hoitorumbaa! Tuntuu ihan keltanokalta teidän rinnalla. Vaikka kaippa se on niin, että jos vaan toivoa on niin itsekin lähden kaikkiin mahdollisiin hoitoihin. Toivotaan ettei tarvitse, ja että teidänkin pitkä tie saa onnellisen päätöksen!

Kävin eilen hakemassa ekan satsin puregonia, siellä se odottaa jääkaapissa huomista iltaa. Oletteko säilyttänyt sitä jääkaapissa vai huoneenlämmössä? Ja vielä yksi tyhmä kysymys: Säilytetäänhän se ampulli kynän sisällä ekan pistoksen jälkeen? Mietin vaan sitä, että eikös siihen ampullin "korkkiin" tehdä reikä neulalla, niin kait se tavara pysyy sisällä? Kaikenlaisia sitä tulee mietittyä :)

toivelintu, joo Puregon ehdottomasti jääkaapissa! Ja oikein päättelit, siellä se ampulli sitten on kynässä, mulla ainakin se koko kotelo nököttää jääkaapissa. :)

Mun mies on aina suorittanut hommat yksin (klinikalla siis :D). Punktion jälkeen se onkin tietysti ainoa vaihtoehto kun minä makaan "taju kankaalla" sermin takana. Ei olla koskaan edes kysytty, saisiko sinne mennä mukaan. Yhdysvalloissa kuulema on ihan yleistä, että molemmat on kopissa ja siellä on tarjolla sellaisia kondomeja, mihin voi kerätä, ja siellä voi sitten ihan perinteisesti vaikka duunailla! :rolleyes: (muoks. inseminaation tms yhteydessä siis, ei punktion) Ja joo, kyllähän se munkin mies aina vähän stressaa "paineista" siellä, vaikka nyt onkin simppeli homma niin kai ne miehet ottaa nuo jutut aika vakavasti. :D Tuleeko tarpeeksi ja osuuko kaikki purkkiin ja kestääkö liian kauan. Että ei sun mies ainakaan ainoa ole. ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä