Moikka,
Mä oon tehnyt alusta asti puurot ihan
tavallisista hiutaleista. Pari ekaa kertaa hienonsin kaurahiutaleita sauvasekottimella, mutta nuo Nalle pikahiutaleet menee niin muusiksi keittäessä, että en ole katsonut tarpeelliseksi. Iltaisin annan spelttimannaa, josta tulee tosi silkkistä puuroa. Se on kuitenkin täysjyvästä tehtyä, joten pitäisi olla terveellistä. Meillä neuvolan täti suositteli aloittamaan Puuppolan Aitokaurahiutaleilla, kun ne pitäisi olla puhtaita muista viljoista (vilja-allergisille vinkiksi), mutta en jaksanut alkaa hifistellä, kun pojalle on muuten kaikki ruoka sopinut.
Mun isä on keskiviikkoon asti hoitamassa poikaa päivät, kun teen sitä opettajan sijaisuutta. Tässä onkin ilta mennyt tunteja valmistellessa ja välillä on pitänyt hyysätä vauvaa. Poika oli ihan mahdoton, kiemurteli pinnasängyssä niin että juuttui poikittain kiinni ja sitten huusi niska vinossa, kun naama oli kiilautunut pinnoja vasten!! Muutenkin huuteli ja kikkaili vaikka kuinka pitkään, ei millään meinannut rauhoittua. Iltapuuron ääressä itki ihan lohduttomasti. Mies kokeili, että ikenissä tuntuu
ylähampaat! (Ekat alahampaat meillä tuli 3,5 kk iässä). Kun yläikeniä vähän kutitteli, poika nauroi ääneen
Annoin supon ja vihdoin rauhoittui unille.
Ihania kuvia (= ihania vauvoja)
JennyAdelinalla ja
Sansella!
Annoin oppilaille läksyksi (opetan bilsaa) selvittää, mikä meidän pojan veriryhmä voi olla (ei tiedetä sitä, mutta oma ja miehen veriryhmä on tiedossa) ja määrittää todennäköisyys, että meidän seuraavalla lapsella on ruskeat silmä (oikea vastaus on 75 %). Saa nähdä, ovatko osanneet
Nyt taas power pointtien pariin! Mies ja mun isä tuolla katsoo lätkää, kova huuto kuuluu.