11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

maikki79...ainut rokote mistä meillä on kaikille tullut vuorokauden kuume, on se rokote mikä annetaan nykyään 1v3kk ikäisenä. muista ei oo tullut mitään, tai en ainakaan muista. ja neljästä lapsesta on jo kokemusta noiden rokotusten osalta.

Jo on pyykkii,kyllä sitä vaan tälläsellä porukalla tulee,ja lapset tuossa ulkona niin sotki hiukan lisää.... no onhan tässä koko ilta aikaa...
Mä tilan muksuille bratz verhot ikkunaan.Niin saa hiukan eri näköö sinnekkin... muutenkin haluuvat jo isompien tyttöjen juttuja selvästikkin.Mies laittoi uuden lampun niille ja ostin tosiaan tähän netin kautta uuden siis olkkariin... tyttömäisempää jo,ei niin " vauveli " maista kuulema :D

RD - Sama meillä,että en voi valittaa niin helppo hoitoinen likka meillä kun olla ja voi,yöt saa nukkua yms..

Pöppiäinen & Emma 2kk ja 1pv

terveisiä loppiaisriehasta!!
kivaa oli, esikoinen pääs luisteleen ja reilun tunnin jaksoikin jäällä taiteilla, oli ihan innoissaan! Sitten oli kaikkee temppurataa ym. ilmapalloja jaettiin ja täytekakkua myöskin oli tarjolla, kun juhlistettiin loppiaisriehan 10vuotistaivalta =) Vauva nukkui koko ajan, veteli 4tunnin päikkärit. Sitten tultiin kotiin ja mies oli kokkaillut herkullista uunikalaa ja uunikasviksia, nam :p
Suunnittelen tässä että alkais saunaa lämmittään, sen verran vilu tuli tuossa reissussa.

niin pitikin teiltä udella ideoita siitä :
MITEN "NAAMIOISIN" RAHAN HÄÄLAHJANA??
kun ei haluta antaa vain seteliä kuoressa, kun ei ole kuitenkaan kuin 50-80euroa tarkoitus laittaa, niin en haluu että siellä sitten pällistellään, kuka laittoi mitäkin!
RAHAPUUsta luin jossain, kuinka se toteutetaan?

Helmi: esim näin http://personal.inet.fi/koti/helmiahelmista/rahapuu.jpg tai sit ihan normi puumainen kukka ja siihe langalla tai jollain kiinni ne rahat.

Me oltiin uimassa tuossa päivällä ja sit anoppilassa syömässä, luistelemaankin oli tarkoitus mennä mutta kamala lumipyry niin ei kehtaa lähtee. Mies tuolla aloittelee siivousta (oli aloitellut jo aamulla kun mä nukuin) ja rupee imuroimaan ja pesee vessoja, mulle jää sit luuttuaminen.
huomenna alkaa arki, mies menee töihin ja Juuso hoitoon.=)

keiju

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
niin pitikin teiltä udella ideoita siitä :
MITEN "NAAMIOISIN" RAHAN HÄÄLAHJANA??
kun ei haluta antaa vain seteliä kuoressa, kun ei ole kuitenkaan kuin 50-80euroa tarkoitus laittaa, niin en haluu että siellä sitten pällistellään, kuka laittoi mitäkin!
RAHAPUUsta luin jossain, kuinka se toteutetaan?
me saatiin aikanaan häälahjana pieni säästöpossu, jossa oli rahaa sisällä..se oli sellanen neliön mallinen, jossa luki joku teksti, en enää muista mitä..

Meillä oli taas hyvä yö viime yö. Esikoista piti peitellä pari kertaa, mutta leevi heräs syömään vasta 5 jälkeen. Söikin sit hyvällä halulla. Ja peittoa on hänkin ruvennu potkimaan, käyn huomenna unipussia varten kankaat, pitää ommella se pussi niin ei tuu sit niin kylmä ilman peittoa. Käytiin miun mummolassa tänään ja illasta ulkoilemassa nuutin kans kun välillä on vähän leudompi sää. Luntaki on taas ihanasti satanu. Mutta nyt leevi kitajaa ja isi on "kiireinen".

kiitos nimionnitteluista!meillä Olli nukkui viime yönä eka kerran 5h putkeen ja tunti hereillä ja sitten 3 ja puol tuntia unta.Minusta tuntui autuaalta nukkua niin pitkään ku on tämä flunssakin vaivana.
Käytiin tänäään anopilassa kattomassa ristiäis kuvia,voi ku minä näytin kauhen kokoiselta niissä kuvissä :( masentaa nyt..onneksi tämä arki alkaa pikku hiljaa palailla niin pääsis tiputtaan tuota painoa..ei enää yhtään konvehteja...
vielä tuosta nukkumisesta,että meillä Olli liikkuu jo välillä poikittain sängyssä..yks yö aivan säikähdin ku poika oli poikittain sängyssä..nyt mun tarviiki lähteä saunaan..

äityliini ja Olli 2kk huomenna

keiju, tuo rahapuu oli tosi upee!! =)
LISÄÄ IDEOITA OTETAAN VASTAAN!!! niin ja manhis, oon myös miettinyt säästöpossua, kun vaan löytäis jonki kivan, ei ihan nordean pankkia viittis viedä :D Sellanen posliininen ois kiva ja pikkuvasara siihen..tai jos laittas kauniiseen lasipurkkiin rahaa ja rusetin päälle?

RD, jaa-a, millonkohan sitä viittis tulla, kun ei kehtaa julkistaa painoonsa. :ashamed:

Me saatiin saunottua, oli pikkuinenkin lämmössä hetken alalauteella ja kylvetettiin samalla, toinen nauttii ihan silminnähden, nyt sitten molemmat pikku-ukkelit ovat nukkumass, samaan aikaan vein. Mutta luulen ettei tuo vauveli nuku kovin kauaa taaskaan, kun kello vasta näin vähän.

RD, nyt oon käynyt siellä ilmottautuun, kääk!! mitenhän mä onnistun koko hommassa, tuntuu niin raskaalta urakalta tuo kun kiloja on niin reippaasti...

saiskohan kipinän tästä nyt alkavasta 4D dokkarista!!! ;)

huomenta

Poskelleen mennyt yö takana, Leevi äherti ja äherti, kakkaa ei oo pariin päivään näkyny tuossa kuitenkin melkein kolme viikkoa teki joka päivä ja nyt sit ollu pari päivää tekemättä.
Nyt ollaankin jo koko porukka ylhäällä kun Juuso menee hoitoon ensimmäistä kertaa loman jälkeen, kyllä se on oottanutkin että näkee kaverit.

pitää kirjoitella myöhemmin lisää nyt pukemaan ja tonne pakkaseen -15 täällä

keiju

huomenta!
Keiju, täällä samanlailla mennyt yö!! Jo kylläkin toinen tai kolmas huonompi yö, kakka tosiaan oli tulematta 4 päivää, eilen teki pienet kakat, mutta huomattavasti pienemmät kuin yleensä...
Voiskohan tuolle antaa lusikallisen luumusosetta? Mitä mieltä ootte?

Ja meillä myöskin esikoinen meni pitkän tauon jälkeen tarhaan ja ihan innoissaan. Meillä vaan kuitenkin se tilanne, että otan luultavammin pojan kokonaan kotiin hiihtoloman jälkeen, tai sitten kesäksi ja siitä eteenpäin. KUN JA JOS, jään elokuussa vielä kotiin, niin ei tietenkään oo enää varaa pitää edes minimipaikalla, ja suunnitelmissa ois pystyä oleen vähän kauemmin kotona, kun tuota kuntalisääkin aletaan maksaan.
Nyt vaan harmittaa ne kaverisuhteet mitä pojalla on siellä, täytyy pitää sitten muuten yhteyttä kavereihin, kun ollaan kyläiltykin tarhakavereilla.
Ja ruveta käymään jossain kerhossa tai avoimessa...

Mulla on niskat niiiiiin jumissa ja väsyttää, mutta nyt tuo vauveli vaan torkkuu pienet unet ja päiväuniksi kun laitan pihaan/ verannalle, en uskalla nukkua. Joten sinniteltävä iltaan. Ja ois hommiakin niin paljon; siivottava, tulee kaveri käymään kahvilla ja juuri tein leipätaikinan. Mutta eiköhän tämä tästä. =)

Huomenia,täällä on ihan hyvin mennyt yö.Emma nukkui koko yön nätisti,tuossa lattialla nyt on.
Täytys kauppaan lähtee tuossa ja viedä kuori postilaatikkoon... Vois vaunuilla vuorostaan lähtee kunhan tuo pakkanen tuosta hiukan laskis,näyttäs olevan n. 9 astetta täällä suunnassa...

Helmi: oon antanut välillä luumusoseta jos on ollu tarvis, annoin lusikallisen päivässä silloin kun masu oli kovalla. Äsken tuokin kakan anto mutta oli kyllä nin onneteon että ei voinu kaikki vielä olla siinä.

Mä aloitin tuossa Leeville sen vellin, maissivlillä aloitus ja laitoin 100ml maitoa ja 40ml velliä, huomenna sit 20ml enemmän velliä ja sitä rataa.

HUAAAHHH.... |O (<--- haukotus)

Oskarin masuvaivat jatkuvat, aamuviidestä on huutanut ja pierryt, vihdoin sai kakan väännettyä ja nyt nukkuu tyytyväisenä. Reppana, ehkä tuo velli on saanut ruuansulatuksen sekaisin, ajattelin kanssa antaa tuota luumua toiselle, jos siitä olisi apua. Itellä on silmät ihan ristissä, nukkumaan menin vasta puolenyön jälkeen ja sit oon kukkunut kolmesta eteenpäin enemmän tai vähemmän. Ei kivaa. Wilma on edelleen tyytyväinen tyttönen. Naureskellut tänään paljon.

Nyt laittaan kahvia, me yleensä juodaan murukahvia mutta nyt on loppu niin tarvii mennä säätämään ton keittimen kanssa...

Mukavaa päivää

HM ja pierupamperot :LOL:

huomenta! :wave:

kerrankin voin sanoa että aikas hyvä yö takanapäin! Vilho teki ihme temput ja nukkui 00.30-07/07.30 =) ihan ihme homma! yleensähän on poika yön aikana syönyt kahdesti ja eka unipätkä ollut kolmesta neljään tuntia,toinen lyhempi ja siittä sit ähertäny puolen tunnin välein niin etten itse oo unta paljoa saanut.
eilen illalla miehen kanssa tuskisteltiin kun poika ei millään nukahtanut kunnolla.aina kun laski koppaan niin hetken päästä alkoi huuto. sit kun viimeisen kerran koitettiin tosiaan puol yhden aikaan yöllä nin sinne jäi eikä herännyt ennen aamua.heräsin itse joskus viiden aikaan ihan ihmeissäni että mikä on kun ei poika jo rääy ruokaa ja märkää vaippaa...
voi toivottavasti tää ei ollut vain yhden yön ihme! ja nyt näyttäs vetelevän jo yli puolen tunnin päikkäreitä!!! tietääköhän poika että on tänään perhevalmennustapaaminen ja kerää voimia että voi siellä sit esitellä äänenvoimakkuuttaan :kieh:

noonie+vilho melkein 7vkoa

mä kanssa laskeskelin että nukuin varmaan sellaisen 3-4tunti YHTEENSÄ viime yönä, ja oikeestaan vitutti lähtee aamulla esikoista tarhaan roudaan, kun silloin oli juuri hyvät unet menossa ja meillähän usein nukutaan 9-10 saakka esikoisen kanssa....

nyt on onneksi siivouttu ja leivät paistettu!!! :D Ja ukkeliini sitten nukkunut kaukalossa siitä saakka kun kotiin tultiin :eek: se niistä torkuista, kun en viittinyt nukkuun mennä itse!
Onneksi tää kahvi piristää!

Ainiin ja meillä on sitten pesukone sanomassa sopimusta irti, perkules! Vaikka toisaalta, alkaa se olla vanhakin ja tavallaan oon haaveillut uudesta koneesta. :D Mutta nyt vaan ei oikeen ois ylimäärästä.....

Voihan kökkö, vauva on tullut kipeeks :( Viime yönä alkoi yskimään reppana. Sitä kuunnellessa menikin reippaasti yli puolen yön vaikka heräsi syömään vasta seitsemältä! Nukkui siis kuitenkin yli 6h syömättä.
Mulla on parina aamuna rinnat niin täynnä maitoa et on pitänyt pumpata ihan! Johtuen siis siitä että vauva on nukkunut pitkiä pätkiä. Sitä ennen söi 2-3h välein jonkin aikaa, et kiitti vaan kun nyt mä hukun tähän maitoon kun ei enää tarviikaan niin usein syödä :D
Eipä se mitään, olen sit illalla antanut lisäksi aamulta tulleita maitoja!

Jee, eilen teki pikkuinen kakan, johan viime kerrasta olikin yli viikko! Näytti kyllä tiukassa olevan, varmaan vartin äherti.

Rokotteista tais tulla esikoiselle kuumetta siitä mikä laitettiin 1-vuotiaana. Oli pistokohta kipeä ja turvoksissa. Nyt mikä tuli 1,5 vuotiaana ei tullut mitään.

Voi että on surkean kuuloinen vauva välillä kun yskii kesken unien, ihan sääliksi käy :/ Jospa ei tuon pahemmaks menis että tulis vielä nuha tai kuumetta...

Nyt itseasiassa meillä kaikki nukkuu, mies meni ottaa pikku unoset vuorostaan. mä kävin 8.30-10 nukkumassa kun väsytti viime öinen niin paljon.

Eipä mulla muuta tällä kertaa, pitää lähtee pyykit laittamaan kuivumaan...

Luminka: mulla on sama juttu, rinnat meinaa pamahtaa maidosta, kun Otsolla oli pari päivää sitten kans 2-3 tunnin välein syömistä ja nyt sitten taas palannut pidempään syöntiväliin. Yöllä piti herätä lypsämään suurinta pingotusta pois ja aamulla poika tuli kylläiseksi ennenkuin rinta oli "tyhjä".

Kakkaa ei meillä ole näkynyt kunnolla moneen päivään, pientä tuhnua vain. En ole huomannut pitää kirjaa, kun aiemmin oli melkein joka vaipassa jonkin verran kakkaa. Nämä kakattomat vaipat on meillä ihan uutta, nyt tosiaan ei moneen päivään ole tullut ja poika kiemurtelee etenkin syönnin jälkeen aika lailla.

Viikonloppuna on edessä kolmen päivän reissu ja yhdeksi yöksi mennään viileisiin maatilaoloihin "talviriehaan" ja vissiin yövytään samassa huoneessa muidenkin ihmisten kanssa. Saa nähdä miten kukin saa sitten nukuttua, kun Otsolla on tapana imetyksen jälkeen kiljahdella, ja tietenkin ilmoittaa nälästä myös äänekkäästi. Täytynee ohjeistaa kanssanukkujille korvatulpat, sikäli mikäli ovat juhlinnaltaan vielä yösyöttöön mennessä tulleet edes nukkumaan :LOL: Otso varmaan kyllä saa nukuttua, monta kertaa on tuntunut että mitä suurempi poppoo korvan vieressä mölyämässä, sitä autuaammin se nukkuu (esim. uutena vuotena ilotulitusraketit + 15 ihmistä huutamassa hyvää uutta vuotta 2 metrin päässä, eikä pojalla ilmekään värähtänyt uniltaan).

Kohta lähden postiin ja kirjastoon, ja neuvolaan aion soittaa rokoteasioiden tiimoilta. Varmistan, milloin rotavirusrokotteen vahviste annetaan, kun viimeksi lääkäri oli epähuomiossa kirjoittanut reseptin vain yhteen annokseen ja toisen annoksen anto jäi vähän ilmaan. Ja kysyn myös, mitä mieltä ovat siihen rokotetutkimukseen osallistumisesta.

Tänään vein neidit ensimmäistä kertaa päiväkotiin. Johan oli huuto, kun päiväkotiin päästiin. Neidit teki aamulla kaikki kiltisti ja lähtivätkin suht kiltisti. Päiväkodin parkkipaikalla tekivät sitten stopin. Sisälle, kun pääsimme, niin molemmat alkoi huutaa/itkee.. Suvi-Tuuli myötätunnosta, kun Emma huusi enemmän.. Ja Emma koko ajan: "äiti tänne" ja roikkui ovessa kiinni, etten lähde.

Menin sitten salille vähä päälle tunniksi. Kohta lähdetään tytöt hakee päiväkodista ja henna-siskoni koulusta.

Menen hennan kanssa sit salille klo 17 jälkeen ja tullaan pois 19 jälkeen. Itsellä on varaa vartti aika klo 19 ladylinella :D

Mutta nyt syömään!

Voi tuota kakattomuutta! :( Meillä on tullu tänään teidänki edestä! Aamulla kun nostin sängystä niin oli niskaa myöten siinä itessään ja nyt aamupäivällä oli tehny isin iloks toiset samanlaiset että kaikki vaatteet sai laittaa pyykkiin. Ukkeli sai sit suunnilleen kylpeä lavuaarissa tänään! :D

Meillä leevi nukkui taas viiteen saakka ennen kuin nous syömään - voi kun ottais nyt ihan tavaks tuon. 7,5 tuntia oli taas eka pätkä ja sit vielä 1,5 tuntia lisäks. Nuutin luona sain kyllä käydä yöllä muistaakseni 3 kertaa...peittelemässä ja jotain itkujuttua oli kans muistaakseni...että ei ihan täysiä unia saa kuitenka nukkua. Mutta oikein tyytyväinen oon kyllä että ei tarvii nousta syöttämään, siinä itekki herääntyy ihan eri tavalla kuin jos vaan käy esikoisen peittelemässä.

Tänään oli miulla kampaajalla käynti ja kävin myös vähän shoppailemassa. Ostin unipussitarvikkeet ja nyt kotona huomasin että vetoketju on vääränlainen. Onneks meillä on tässä meidän ostarilla myös pieni kangaskauppa, käyn sieltä kattomassa oisko niillä sopivia.

Tiimarissa kävin myös. Harrastan korttiaskartelua (kortteja myös myynnissä, jos kiinnostaa - laita yv:tä niin kerron lisää! ;) ) ja ostin tänään alepöydistä materiaaleja vähän jemmaan. Kovasti tekis mieli askarrella, mutta ei oikeen oo tuota aikaa/energiaa... Oon kyllä jo suunnitellu malleja, että sit kun on sopiva sauma niin ei oo kuin tehdä vaan. Ostin myös ristiäis-kiitoskortteihin tarvikkeet ja valokuvat tilasin pari päivää sitten.

Nyt muksut nukkuu ja ois hyvä sauma itekki ottaa pienet unet, mutta kun ei malta... Kiva on välillä tehä ihan rauhassa omia juttujaanki - eli istua koneella! :LOL:

Anzkuli ja Leevi 2kk tänään täynnä! :heart:

Yhteistyössä