11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

no niii, nyt vie loput kamat pakettiin ja päivällä sit lähen Vilhon kanssa junalla mummolaan. vähän kauhistuttaa miten saan kamat kunnialla ulos junasta perillä, mut sit heivaan vaik niskapers-otteella laukut ulos ja kannan vaunut vilhoineen pihalle.
sain paikan leikkipaikan vierestä, eli jos vilho vaan jaksaa niin voi leikkiä koko komiat 2,5 tuntia junamatkasta (mitä vähän epäilen)

sain "vapariyön", eli sain nukkua rauhassa yön ja aamun,mutta silti ihan kaamee väsy. tosin näin pienessä asunnossa sitä nyt herää kaikkiin ääniin kun nukutaankin kaikki samassa huoneessa.

äh, pph-paikka-unelmat kariutui. täällä Kalliossa ei ookkaan pph:jia vaan vain joku 3-pph, eli hoitais vuoroviikoin lapsia meillä kotona. Sinänsä tosi hieno idea, mutta ei meidän taloon saa mahdutettua mihinkään kaksostenrattaita säilöön, kun ei saa jättää käytävään (ja ei siitä käytävästä sen jälkeen kukaan ohi kävelisi) eikä mahdu hissiin. vaunujen säilytystilahan on meillä kellarissa, jonne pitää keplotella kivoja kierreportaita pitkin...
se ois sitten päiväkotipaikka etittävä pojalle....
 
Kuulosti oikein hienolta maikin päiväkotireissu! Itse oon ollut hetken päiväkodissa töissä, just 0-3 vuotiaitten ryhmässä ja yllättävän nopeasti ne pienimmätkin oppii nukkumaan niissä kaapista vedettävissä sängyissä. Mut alkuun ehkä se matkasänky on ihan hyvä vaihtoehto. Silloin kun olin päiväkodissa, sinne tuli kaksoset 10kk ja niitten kanssa olikin tekemistä varsinkin kun heidän äiti oli ihan todella vaativa (en jaksa kaikkea selittää, mutta esim kaksosia ei saanut ottaa pihalle mukaan vaan niiden kanssa piti aina yhden olla sisällä ja yleensä minä sitten jäin kaksosia leikittämään). Mutta tosi nopeeta nuokin pikkuiset oppivat ryhmän tavoille.

Harmi, kun noonien pph haaveet meni mönkään :( Mut toivotaan, että teillekin löytyy hyvä päiväkotipaikka!
 
Onpas jotenki voimat pois, koittaakohan nyt tautia miulle tehä. Ihan veltto olo. Nuutti on jo tervehtyny, oli vaan tuommonen pikakuume - ainaki näillä näkymin. Eilen illallakaan ei enää kuumetta ollu. Toivottavasti en ite kipeeks tuu! On ollu kyllä pitkät päivät olla kotona kun ei olla minnekkä voitu lähtee. Huomenna toivottavasti päästään ulkoilemaan!
 
Noonie, juuri luinkin Hesarista, että Kalliossa on meneillään vauvabuumi. Ei ihme, että hoitopaikat on kortilla.

Illalla mennään päiväkodin vanhempainiltaan, kaveri (eri kuin eilen) tulee Otsoa hoitamaan.

Yliopiston ruokalassa osuin tänään samaan ruokapöytään yhden äidin kanssa, jonka 1 v 7 kk poika nukkuu päiväkodissa tosi hyvin päikkärit kaappisängyssä (kömpii sinne itse nukkumaan), mutta kotona ei sitten millään rauhoitu päikkäreille.
 
Iltaa!

Kylläpäs jotenkin väsyttää, jostain syystä en yöllä saa nukuttua niin että olo olisi levännyt. Höh.

Tämä päivä on mennyt jutustelujen parissa, ystäväni lapsineen oli täällä ja juttua riitti. Piti puhua varastoon sillä he muuttavat ulkomaille ensi viikolla, eli tapaamiset jäävät erittäin harvaan. Tämän ystäväni kanssa olimme samaan aikaan raskaana ja sitten ennen synnytystä osastolla, eli yhdessä on paljon koettu. Hän puheli mm siitä kuinka pettynyt oli yhteen tyttärensä kummeista (ei halua pitää yhteyttä ) ja kysyikin että haluaisinko näin jälkikäteen tulla neidille kummiksi. Ihanasti ajateltu, ja nyt mulla on siis yksi kummilapsi lisää. Niitä onkin jo liuta, viisi yhteensä!

Kovasti tuntuu olevan nuhatautia liikkeellä. Me ollaan toistaiseksi säilytty (kop,kop) siltä, mutta eipä juuri missään olla liikuttukaan. Jotenkin tuntuu nyt ylivoimaiselta lähteä mihinkään kyläilemään
kaksikon kanssa kun eivät esim rattaissa oikein kunnolla nuku, saati sitten vieraassa paikassa. Mutta sitten kyllä kostautuu tämä kotona nyhjääminenkin, kaksikko on kuin kaksi takiaista äidissä kiinni, kokoajanjajatkuvasti!!! |O

Mun sisko tässä yksi päivä kyseli että koskas Wilman ja Oskarin synttäreitä kahvitellaan, ja ihan havahduin että kauhistus, totta tosiaan kohta jo täyttävät vuoden. Aika on mennyt ihan luvattoman nopeeta! Sen kunniaksi Wilma on alkanut liikkumaan, ryömii aika ketterästi jo paikasta toiseen. Eli siis kannatti jälleen napista asiasta tänne :D Nyt sitten kaksikko kähisee oikein urakalla keskenään kun Wilma pääsee kostamaan kaikki Oskarin lelunvarastamiset ym. Neiti kiskoo jäpikkää nurin koko ajan.. Tätäkös tämä sitten onkin, pelkkää kinastelua??? :LOL: No, sitähän nuo isommatkin pojat harrastavat päivät pitkät!

Eilen olikin hauska ilta, poltettiin eka kerran takassa pesällinen. Meillä on siis ollut mökillä takka, mutta ei ikinä kotona. Pojat olivat innoissaan asiasta, olisivat halunneet paistaa makkarat takassa. :LOL: Ehkä ei kuitenkaan... Onhan tuo aika luksus juttu, mutta paljonkohan tuota oikeesti tulee poltettua...

Nyt uppoudun Näkijän pariin tunniksi, sitten kutsuu Harry Potter seuraansa muutaman sivun ajaksi ennen unen tuloa (juu, olen innostunut lukemaan Pottereita... :ashamed: ).

kaikille sairastupalaisille pikaista paranemista!

HM, Wilma ja Oskari
 
hm, tuosta kirjojen lukemisesta, mulla on menossa nyt härän tappoase pakko oli vaan alkaa lukee sitä vaikka joskus muksuna viimeks lukenu eikä oo ehkä mun ikäryhmälle ajateltu tota kirjaa mut hyvä kirja on *=)
 
Hari Mao, ihanaa, että teilläkin on ruvettu ryömimään! Täytyy kyllä sanoa, että on outoa seurata eteenpäin liikkuvaa vauvaa, tähän asti on menty kylki edellä! :D

Meillä on nyt sitten tammikuussa Saksan reissu siis. Ryanairilla lennetään Hahnin kentälle. Huolettaa nyt sellainen asia, että meidän pitäisi ottaa matkasänky mukaan sinne. Ja se painaa 20kg. Ryanairillahan on "sääntö", että yhtä aikuista kohti saa olla max. 3 laukkua, joiden yhden paino saa olla max. 15kg. Jokaisesta ylimääräisestä kilosta menee veroa, paljonkohan tuosta viidestä kilosta tulisi? :eek: :$ Vai täytyykö mun nyt etsiä kevyempi matkasänky..? Voisin muuten ostaa sieltä, mutta tuskin tätini tarvitsee sitä kotonaan lojumassa! :xmas:

Huoh, tää on niin stressaavaa. :headwall:

Semmoista tänään! Me mennään muuten sunnuntaina Emilian kanssa uimahalliin pulikoimaan. Ihan keskenämme, ei ole mikään vauvauinti. Vesi on 32 asteista lastenaltaassa. Mennään koittaan mitä tykätään ja katsotaan sitten mitä tehdään! =)


muoks. Enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi sitä kuvaa, anteeksi! :ashamed:
 
HM: HYVÄ WILMAAA!!! Eiks helpotakin kun on lähtenyt maailmaa tutkailemaan?
Mulla vierähti kivi ihan sydämeltä kun omani lähti liikkumaan. Vanha virsi, kaikki kehittyy aikanaan, mut ei se kovin mieltä lämmittänyt kun ikää tuli lisää ja lisää vaan..

Nyt tuo likka kokeilee vähän nousta tukea vasten seisomaan =) Pienellä avustuksella vielä. Siis ihanaa että jo yrittää, mut samalla mä jo tuskailen miten ihmeessä ennätän pitämään silmällä ettei kaatuile ihan koko ajan :ashamed: Pitää laittaa esim. esikoisen nukenvaunut, pieni pöytä ja tuolit kaappiin. Ovat tosi huterat joten säästyisi vähemmillä kaatumisilla :D

Anzkulilta tautipöpöt häätöön :D HUS HUS!!!

Meillä oli tänään tosi vauhti päivä, tai tavallaan...
Aamulla mentiin käyttämään esikoinen astmaepäilyn takia lääkärissä. Meinattiin myöhästyä, odotettiin junaradan puomien nousua 10min, kunnes lähdettiin kiertää pitkä lenkki kun ei mitään tapahtunut. Autostakin tippui pohjasta jokin suojalevy :LOL: Sanoin että jokin isompi voima on meidän lääkärissä käyntiä vastaan :D
Päästiin kuitenkin minuuttia vaille perille. Niin siinä sitten kävi että tyttö sai astmalääkereseptin jota kokeillaan 2kk ja katsotaan miten käy :(

Siitä suoraan kotiin syömään, ja mummolaan. Tultiin tuossa viiden aikaan hakemaan postin saapumisilmoitus kotoo (molemmat nukkuivat autossa kun mä tyhjentelin tavaroita takakontista :D ).
Haettiin pienimmälle huutiksesta huudettu toppapuku ja vielä kaupassakin käväistiin! Ihme että nuo jäivät kuitenkin nukkumaan, tuntui et niin vähäiseks meidän "iltarauhoittuminen" jäi...

Nyt vilkaisee tuleeks telkkarista yhtään mitään...
 
nyt ois ekan kerran tutustuttu päiväkotiin ,ihanan tuntuiset hoitajat ja Leevikin tykkäs, riisuin sen siellä ja se meni leikkii eikä huomannu mua olleskaan =) sit oltiin heidän kanssa hetiki ulkona ja nyt tultiin kotiin syömään. Huomenna ois tarkoitus mennä uudestaan.

Tällästäpä tänne =)
 
Meillä aika ankeet tunnelmat :ashamed: Mies sai eilen tietää olevansa viimeistä päivää töissä. YT-neuvottelut oli kyllä alkaneet jo elokuun alussa, mutta siltikin tää tuli ihan puun takaa :( Onneksi tuota on jo aiemmin kyselty töihin toiseen firmaan ja eilen sai kuulla, että haluavat edelleen palkata hänet. Mä en kestä jos ukko pyörii koko ajan kotona. Palkallisesti sai lorvailla kaksi kuukautta, mutta mä toivon todella, että saisi/menisi töihin.

Mä yritän nyt sitten tässä pyörittää arkea, kun miestä vi***taa kuin pientä oravaa. Onneksi meillä sentään nyt tutin poisjäännin myötä yöt nukutaan kokonaan! Suosittelen siitä tutista luopumista kaikille!!! Viikon verran siinä oikeestaan meni, mutta kyllä kannatti!

No ei kai tässä auta muuta kuin alkaa kokkaamaan, kun isommat kohta tulee koulusta kotio.
 
Mukavaa, että Wilmakin oppi ryömimisen salat! :flower: Nytpä sitten tulee äidillä olemaan tuplakiirettä, kun molemmat säntäävät eri suuntiin! :hug:

Keijulle onnea työpaikasta! Ja toivotaan, että olet oikeassa siinä asiassa, että se voisi lähentää/parantaa suhdettasi mieheesi!

Kuulosti mukavalta Maikin ja Keijun kokemukset päivähoitopaikoista! Noinhan sen täytyykin mennä! Lapsella luotettava, huolehtiva ja turvallinen hoitopaikka, johon vanhemmat voivat huoletta jättää silmäteränsä päiväksi hoitoon! =)

Sairastavien koteihin jaksamista!

Meille mitään ihmeempää uutta kuulu. Tyttö tykkää kun saa mummolassa hillua ja minäkin tykkään kun saan vähän olla omissakin oloissa, kun ei koko aikaa tarvi olla silmät selässäkin.. Ja ukko tykkää samoilla pvät pitkät metsässä! :D On se nyt saanutkin "perheelle elantoa"; nimittäin 4 pyytä.
Eilen illalla muuten saunottiin "romanttisesti" rantasaunassa kynttilöiden valossa! Siellä kun ei ole sähköä ja myöhemmin illalla oli jo hämärää/pimeää.

Kuunkulta, mun on monesti pitänyt sulta kysellä, että kuinka valtavan sadon sä sait sun puutarhasta? Joko kaikki on kypsynyt? Se kuulosti niin ihanalta ja monipuoliselta se teidän puutarha! =) Mulla on haaveissa, että me pian hankitaan kesämökki ja mä saisin sinne pihalle ainakin omenapuita, jos ei muitakin hedelmiä ja jonkunlaisen kasvimaan. Niin ja marjapensaita. :whistle:
 
Maarias Kauheesti paljon tsemppiä teidän perheeseen! Kyl se siitä ja hienoa, et uusi mahdollinen työpaikka jo häämöttää! Onpas kyllä nopeeta kengän heilutusta, jos samana pvänä loppuu työt! :eek:
Ja en mäkään kyllä jaksais, jos ukko pyöris koko ajan kotona! :D
 
Jaksuja maariasin perheelle, nuo työasiat on kyllä iso osa elämää ja epävarmuudessa olo on kaikkein rassaavinta!

Juuri työkaverille tilitin, miten stressaavaa on, kun me yritetään pyörittää tätä puolet ja puolet -palettia miehen kanssa. Kun molemmat on periaatteessa 3 päivää viikossa töissä, niin eihän se oikein kauhean hyvin sovi 5 arkipäivään... Koko ajan sumplitaan, kuka tulee ja menee milloinkin ja jompikumpi käy "iltavuorossa". Nää meidän hommat kun on sellaisia, ettei aina voi arvioida, miten työpäivän kulku menee ja sitten pitää koko ajan muuttaa suunnitelmaa. Huomenna olis ollut työpaikan syysjuhlat (ravintolaillallinen ja kaikkea), mutta piti juuri perua se, kun mies on huomisen illan töissä.

Keiju, hienoa että päiväkotiin tutustuminen lähti hyvin käyntiin! Meillä myös poika on ekaa päivää tutustumassa ja kun aamupäivällä soitin miehelle, kuulemma poika oli vain leikkinyt innoissaan, eikä ollut iskää huomannutkaan. Eli ihan sama kuvio =)

Hesarissa onkin ollut nyt kovasti artikkeleita lasten päivähoidosta, tänään oli juttu Espoon kaupunkilisästä, että sitä ei mahdollisesti enää myönnetä, jos toinen lapsi on päivähoidossa. Koskettaako tämä uutinen jotakuta teistä? http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Espoo-lis%C3%A4+sidotaan+kotihoitoon/1135249542835. Tuli vain mieleen, kun noista kodinhoidontuen päätöksistä monet on kertoneet. Meidän suunnalla ei kaupunkilisää ole.

Kohta saankin päivän hommat pulkkaan, niin menen päästämään miehen töihin.
 
kuntalisästä...meillä täällä ollut lisä kokeiluna huhtikuusta, ja mun käsittääkseni siinä juurikin on ehtona että kaikki lapset on pois kunnallisest hoidosta! Tai niin ainakin olen luullut! Ja edelleen epävarmalla pohjalla lisän jatko ensi vuoden alusta. Tuo lisä ratkaisisi sen että voinko jäädä vielä kotiin. :/

maarias, varmaan aika sekava tilanne juuri nyt teillä :( koittakaa jaksaa kaikesta huolimatta ja toivonmukaan työkuviot ratkeavat parhain päin! :hug:

mä sain syksyn veemäisimmän kotityön tehdyksi, eli ikkunat ois puhtaat!! vähän oon ilonen!

esikoinen lähti mummon ja papan kanssa metsäretkelle, niillä oli mukana makkarat, ja kahvit ja voikkarit! Vähän harmittaa kun ei oo rinkkaa tuolle pienemmälle, oisi niin tehnyt mieli mukaan!!
mutta me lähdetään nyt lenkille ja kauppaan!
 
maarias :hug: voimia teidän perhelle.


Maikki; onko teillä suunnitelmissa että Otso olisi "harjoittelun" aikana yksin hoidossa jonkin aikaa? Leevi on ensi perjantaina aamupäivästä hetken yksikseen.Minusta on mukava että saa olla siellä yksinkin niin vähän saa itselle kuvaa kuinka saattaisi mennä hoidossa.
 
Kiitos kaikille tuesta :heart: Ootte kaikki tosi ihania :heart: Mies alkaa neuvottelut uudesta työpaikasta ensi viikon alussa. Siihen saakka ollaan epätietoisuuden vallassa tulevasta. Jotenkin tuntuu, että perusturvallisuus olis vähän järkkynyt, tuon työn menetyksen myötä. Sitä jotenkin vaan pitää työpaikkaakin itsestäänselvyytenä...
No elämä jatkuu ja maitokiisseliä ajattelin lähteä keittelemään ja jumppaankin ajattelin vielä hilpaista.
Helmi mitä sun perhepäivähoitajan uralle kuuluu? Onko lapsia tulossa?
 
Postitin juuri meille epäsopivia kestovaippoja uudelle omistajalle ja samalla reissulla ostin kirpparilta tarvikkeita uusien ompeluun... Löysin vanhan äitiyspakkauksen pyyhkeen (50 snt), jossa on siis mitä parhainta joustofroteeta sisävaippoihin. Aion ommella kaverin tulevalle vauvalle muutaman pikkuvaipan. Illalla lähden hakemaan kaverilta saumuria lainaan, viikonloppuna tärähtää todellinen t.s.i.-sirkus!

Keiju, meilläkin on tarkoitus jättää harjoittelujakson aikana Otsoa päiväkotiin myös itsekseen. Meillä on vielä kolme kokonaista viikkoa ennen hoidon varsinaista alkua, mutta täytyy jo ennen syyslomaa kokeilla sitten tuota yksin jättämistä, koska omahoitaja on syysloman ajan lomalla.

Tänään oli mennyt päiväkodissa hienosti, mies kertoi että Otso oli hienosti syönyt kanakastiketta ja riisiä lastentuolissa ja istunut muiden kanssa rivissä potalla. Vaipat päiväkodissa vaihdetaan sylissä, joten sitä aloin heti harjoitella kotonakin (sillä seurauksella, että sylissäni oli kirkuva ja rimpuileva muksu...). Oli vissiin ollut aika rankka aamupäivä, Otso oli nukahtanut ulkovaatteet päällä miehen syliin, kun mies kantoi rattaista kotiin. Huomenna minä puolestani menen iltapäiväksi päiväkotiin, päiväunien jälkeen.
 
Meillä tehdään ilmeisesti yhdeksättä hammasta. :kieh: Eilen Otsoa hoitamassa ollut kaveri kysyi, onkohan mahdollisesti hampaita tulossa, kun poika oli kalunnut pöydänjalkaa :LOL: Nyt on ollut mahdotoman itkuinen ja tunkenut aivan raivolla molempia käsiä suuhun. Annoin jo panadolia, mutta ei oo tuntunut auttavan. Kantoliinassa kantelen tässä ja rauhoittelen.
 
heips! pph:n urasta en nyt osaaa vielä(kään) sanoa, kun ei ihan lyöty lukkoon mitään....katsotaan. Muunkinlaisia suunnitelmia teen kokoajan päässäni =) töiden ja työpaikkojen suhteen.

Odotan tulevaa kummipoikaani syntyväksi, yksi hyvä ystäväni lähti tuossa iltapäivällä synnyttämään kaksospoikiaan. :heart: Tuskin saa nukutuksi tänä yönä ellei kuulu jo illanaikana jotain!
 
hah, pääsinpäs hetkeks nettiin täällä kuusenkorvessakin (lue:mummolassa)!

junamatka tänne meni oikein rattoisasti, vilho riehui leikkitilassa toisten muksujen kanssa eikä vierastanut mummoa ja vaariakaan yhtään kun tulivat vastaan. ja minä sain kunnialla vaunut kasaan ja kamat ulos junasta :D

vilhon lauantaista asti kestänyt nuha on jonkin verran pahentunut ja tänään mittasin 37.8 kuumetta :(
panadolia sai ja nyt iltapuurokin meni hyvin alas. jaksoi kyllä silti hyvin leikkiä serkkunsa kanssa koko päivän ja nyt illallakin ravasi ympäri olohuonetta ja lätki teeveen ruutua (mistä vaari ei kovin tykännyt :LOL: )
nyt yritän miestä saada houkuteltua tänne viikonlopuksi. vähän oon varmaan kasvanut siihen ukkoon kiinni kun en osaa edes paria päivää ilman sitä olla :eek: :heart: no sitä ne 11 vuotta yhdessä teettävät.

nyt oon jo "lähesmelkeinihanvarmaankaiehkä" päättänyt että jään kevääksi vielä hoitovapaalle, katotaan sitten kesän kynnyksellä tai sit alkusyksystä uudelleen tota hoitopaikkatilannetta. on täällä käsittääkseni ihan hyviä päiväkoteja mihin sit pojan vois laittaa.

jee sain ehkä ostajan vilhon vanhalle toppapuvulle.nyt on uudesta toppapuvusta (siitä ticketistä) maksettu siis kohta jo 30% :kieh: näin jälkikäteen on tosi hyvä kerätä rahaa...
 
pikainen tervehdys, palattiin eilen illalla reissusta ja oon aika väsynyt!

Piti vaan kommentoida tohon kun yermasoya olit kysynyt lentämisestä. Mayalla on nyt 10 lentoa takana, ensimmäinen oli 2kk vanhana ja viimeinen eilen. Seuraava tiedossa tammikuussa.
Korvien kanssa meillä ei ole ollut kertaakaan ongelmia, kerran oon laittanut nenäsuihketta, mutta muulloin oon unohtanut. Lennot on ollut piiiiitkiä (australiasta suomeen) ja lyhyitäkin. Nyt 10kk vanhana oli vähän vaikeampaa, kun maya ei ois jaksanut olla paikoillaan. Oli mukana paljon syötävää (rusinat viihdytti) ja leluja. eniten kuitenkin kiinnosti lentokoneen lehti yms ja kanssamatkustajat. Pitkillä lennoilla on hyvä kun saa sen kopan jossa lapsi voi nukkua (sitä on kysyttävä etukäteen)... mitäköhän muuta. en nyt keksi, mutta kysyä saa, me taidetaan olla vähän lentokonkareita pikkulapsen kanssa!

ONNEA
kans kaikille joiden pikkuset on lähteneet viimein liikkeelle, ja tervetuloa joukkoon floukka!
 

Yhteistyössä