11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Huomenta!

Ihanaa, maotao, kun saatte tytön lähipäiväkotiin! Meilläkin on ollut esikoisen kohdalla aina hyvä tuuri vaikka on muutettu muutaman kerran, on päässyt aina siihen mihin on haluttukin.
(Paitsi hetken kun ei ollut päiväkodissa tilaa ja joutui perhepäivähoitajalle, josta en tykännyt yhtään. Oli kaikkia ihme juttuja sillä tädillä. Sitten kun itellä on myös huonoja kokemuksia perhepäivähoidosta, niin oon aina ollu päiväkodin kannalla, vaikka niin tapauskohtaistahan toi on!)

Vau, jotkut ne jaksaa jumpata. Mulla on nyt taas kuntoilu ihan seis. Tossa alkukesästä kävin välillä juoksulenkilläkin mut en oo aikoihin jaksanu. Kävelytkin aika lailla jääny :ashamed:
ja laihdutusprojekti jämähtänyt. Nooh, odottelen seuraavaa inspiraatiota :D

Miehellä on ollut selkä tosi kipee pari viikkoa. Kävi lääkärissä viikko sitten ja sanottiin vaan et särkylääkettä ja hierontaa. Oon hieronu ihan hulluna sitä selkää mut ei mitään vaikutusta. Eilen se sit meni niin pahaks ku tossa lattialla oli hetken istunut, ettei ylös päässyt enää. Hetken lattialla maattuaan pääsi sit jotenkuten sänkyyn mut aamulla oli edelleen ihan sairaan kipee. No töihin hän lähti ja kohta on lääkäriaika, toivottavasti ne nyt tutkis vähän enemmän kun viime viikolla. Ei se mikään normaali lihaskipu ole kyllä!

Monella on ollut flunssaa joo. Paranemisia! Just eilen ihmettelin kun meidän perheessä ei oo flunssaa ollut hetkeen. Aika usein oon ite kipee ollut. Hmm, mut se kai johtui tupakoinnista, eiks tupakointi lisää sairasteluja? Kun nyt kun ei oo polttanut 1,5 vuoteen sattuneista syistä ni on terve... Huh, onneks pääsi sitäki pahasta eroon. En kyllä halua enää alottaa tupakointia. Vitsi mä yritin monet kerrat lopettaa ja aina sit tuli joku hairahdus :( Paitsi sitte ku tuli positiivinen raskaustesti ni tupakat lensi kaaressa eikä oo tarvinnu sen jälkeen :)
 
Huomenta! Minulla on taas kotipäivä. Me siis ollaan syyskuun ajan puolet ja puolet töissä miehen kanssa. Ihanaa olla välillä kotona ja välillä töissä, tää sopis kyllä mulle pidemmän päällekin. Vieläkään ei ole tullut päiväkotipäätöstä, vaikka lokakuun alusta alkaa hoito.

Maarias, me eilen yritettiin miehen kanssa metsästää 86-kokoisia farkkuja ja yöpukuja, mutta aika vähissä oli. Lopulta Prismalta löytyi. Tyttöjen röyhelövaatteita kyllä riittää. 86-koko on vielä aika reilu ainakin housuissa, mutta bodyt ja yökkärit kyllä jo menee 86-koossa.

Huomasin juuri, että pojalla on taas refluksia. Ensimmäiset 6 kk oli ihan kamalaa puklailua, mutta nyt ei oo aikoihin ollut oireita. Luulin että se homma oli nyt jo ohi. Äsken puklaili lattialle pariin otteeseen sellaista kirkasta nestettä ja kovasti tuntui korventavan kurkussa, itku tuli. En tiedä liittyykö tää meidän uuteen nokkamukiin, josta vissiin tulee aika vauhdilla maitoa (ja sitten juo sitä liikaa liian nopeasti?). Puklit tuli kyllä vasta 1,5 tuntia syönnin jälkeen... Pitäisköhän tästä olla huolissaan?
 
Viime yö meni ihmeen hyvin tukkosesta nenästä huolimatta! Tyttö heräs vaan kerran ja sit toisella kerralla kitisi hetken unissaan! =) Kuumetta ei eilen enää oikeestaan ollut; ihan pientä lämpöä vaan ja tämän aamun mittaustulokset oli kummallisen alhaiset! Eka tulos oli jotain 34,8 ja sit tuli pari kertaa 35,7. Neiti alkoi jo sit olemaan yhteistyöhaluton mittailuun. Mun mielestä iho tuntuu semmoselta, kuin ois vähän lämpöä eikä todeltakaan superviileeltä.. Ehkä en saanut mittaria vaan tarpeeks syvälle tai jotain.. :whistle:

Jumppailut on täälläkin suunnassa todella vähissä.. Samoten laihduttaminen ei ota oikein tuulta purjeisiin; päinvastoin kesän aikana taisi tulla parikolme kiloa vaan lisää.. :( Jostain pitäisi ammentaa motivaatiota ja inspiraatiota, mutta vielä tiedä mistä..

Dara: Mäkin polttelin tupakkaa useita vuosia (en kehtaa edes myöntää kuinka kauan) ja en mä oikein tiedä oliko mulla koskaan kunnon yritystä lopettaa tupakanpolttoa. Sit 2007 keväällä mä aloin itseäni orientoimaan lopettamiseen ja päätin, että syksyllä mä sen lopetan ja hankin vierotuslääkkeet. Ja niin mä sit tein; hankin lääkkeet ja söin niitä 6 vkoa ja pääsin niillä tupakasta eroon! Tätä projektia edisti suunnattomasti se seikka, että samaan syssyyn vaihdoin työpaikkaa, joten siellä ei ollut niitä tiettyjä rutiineja, että olisi tietyssä vaiheessa pvää käynyt tupakalla jne. Nyt syyskuun 24 pvä tulee sitten 2 vuotta täyteen savuttomana! :p Kyllä välillä on mieli tehnyt, mutta ei niin paljoa, että olisin viitsinyt retkahtaa!

Ulkona olisi ihanan aurinkoinen ilma, vaikkakin melkosen tuulinen. Mutta ehkä on vielä parempi pysyä tytön kanssa sisätiloissa. Ukko kyllä olisi jo eilen illalla ollut viemässä kylästelemään.. :eek:
 
No nyt pääsin kirjoittamaan, unohtui täysin käyttäjätunnus (kotona siis tallennettuna valmiiks) :whistle:

Lomalla ollaan vielä lauantaihin saakka =)

IImat eivät ole oikein suosineet meitä (joo ja parhaillaan paistaa aurinko), ollut sateista joka päivä. Mutta välillä näköjään aurinko näyttäytyy =)

Me tultiin miehen kanssa tänne lauantaina kahdestaan. Oikein kivaa oli olla ilman lapsia =) Käytiin shoppailemassa ekaks, sit keilaamassa ja sen jälkeen ruokaostoksilla ja mökkiin rauhoittumaan! Saunottiin kaikessa rauhassa, käytiin ravintolassa syömässä. Parit siiderit otin, ei vaan tehnyt mieli (liekö helmi meidän reissulla jotain osuutta asiaan ;) )

Tytöt olivat pärjänneet loistavasti mummon ja tädin hoivissa, ainoastaan sunnuntaiaamuna oli pienemmällä ollut vissiin äitiä aamupuurolla ikävä kun ei syönnistä tullut mitään :snotty:

Eilen käytiin uimassa, molemmat siis ensimmäistä kertaa "sisätiloissa" ja tykkäsivät mielettömästi! Esikoinen otti näyttävän poislähdön altailta, huusi niin paljon että naistenpuolen suihkuun saakka kuului :LOL: Oli laskenut isin kanssa liukumäen ja sillä oli helpottanut.

Herkuteltu ollaan joka päivä :ashamed: Sallittakoon vielä vähän, ensi viikolla paluu arkeen ja crosstrainerin kimppuun ja lenkille |O

Tytöt nukkuvat täällä alakerrassa molemmat eri makkareissa, miehen kans parvella. Hyvin on onnistunut, on saanut itekin nukutuks paljon paremmin kun ei pienimmän ähellykset kuulu ihan viereen! Voi kun olisi kotonakin yksi ylimääräinen huone...

Mut nyt takas perheen pariin, kummasti koneella olo on vähentynyt! Oikeesti tämä on niin surkea ettei yksinkertaisesti viitsi olla :LOL: Hidas kuin mikäkin...

Sori omanapaisuus tällä kertaa, sunnuntaina palailen paremmalla aikaa (ja koneella) teidän pariin =)
 
maotao, ihanalta kuulosti tuo päiväkoti mihin tyttärenne pääsee!! =) varmasti helpottavaa kun tietää että lapsi on mieluisassa paikassa hoidossa ja noin lähellä. Mua huolestuttaa ja ärsyttää päiväkotien tilanne..tällä hetkellä on tapetilla päiväkotien keittiöiden lakkauttaminen! Se siitä "kotiruoasta" ja "lähiruoasta". Perhepäivähoitajana kotiruoalla voi olla merkittävä rooli.
JOs en itse tästä vielä päädykään pph:ksi (perhanan paperisota ja byrokratia!!), niin mä toivoisin löytäväni pojille HYVÄ perhepäivähoitajan tai täällä olisi ainakin 1 yksityinen ryhmis, joka vaikuttaa lupaavalta. Niihin yksityisiin saa tällähetkellä niin hyvät tuet että tulisi jopa edullisemmaksi laittaa lapset sinne kuin kunnalliseen.

Luminka, olipa kiva kuulla teitin lomakuulumisia...jatkakaa samaan malliin ja toivottaan parempia lomailmoja!
Täällä aurinko paistanut mutta karmee myrsky, tai tuulee tosi lujaa.

Mulla nyt nuha vaihtunut yskään, mikä on vieläkin veemäisempää..Pikkumies on ruokalakossa, onneksi maito ja vellit uppoo. Taas muistui kuinka ikävää on sairastaa, jaksuja ja pikaista paranemista kaikille muillekin potilaille!!!! :hug:
 
Terve taas pitkästä aikaa! Täällä siis entinen Hot Coffee kirjoittelee, unohdin käyttäjätunnukset ja oli pakko luoda uus nikki :wave:

Meilläkin on räkä valunut viikon verran, nyt näyttäsi onneksi vähän helpottavan. Aika vähällä ollaan vielä päästy näitten sairastamisien kanssa... mutta noi hampaat |O . Niiden tulo vaivaa tyttöä ihan älyttömästi. Nyt on tulossa ekat poskihampaat :eek: ja kyllä öisin ollaan välillä tuntejakin hereillä. Ei onneksi joka yö kuitenkaan... pikkasen pyrkii väsyttämään, vaikka onhan sitä tullut silloin alkuaikoina enemmänkin valvottua. Kummasti sitä tottuu hyviin yöuniin ja sit ykskin herätys tuntuu ihan ylivoimaselta :ashamed: .

Tyttö on alkanut vihdoinkin nousta ylöspäin ja voi sitä kolhujen määrää mitä päivän aikana sattuu. Pakko oli hommata tollanen konttauskypärä, joku aivovauriohan sille olis kohta tullut, kun pää kolisee vähän väliä johonkin :kieh: . Molemmilla muksuilla on naamat mustelmilla, kun ne täällä kilpaa kaatuilee. Ei kestä tolla 6-vuotiaallakaan jalat alla :whistle: .

Päivähoito ei oo meillä vielä ajankohtasta, mutta päiväkotiin toi tyttö sit ehdottomasti menee kun sen aika on. Oon tykännyt tosi paljon tosta esikoisen päiväkodista ja sen aion laittaa kyllä tytöllekin ykköstoiveeksi. Jotenkin vähän arveluttaa nuo tämän kylän pph:t tai sitten ne omituiset tapaukset sattuu olemaan aina puistossa just samaan aikaan kun me.

Jumpat on täälläkin ihan nollassa, crossari seisoo ihan tyhjänpanttina tossa nurkassa :ashamed: . Ens kesänä on siskon häät, joissa olen kaasona ja siihen mennessä olis kiva olla muutama kilo kevyempi, että ees joku kolttu sopis päälle.

Ootteko muuten antaneet minkäverran/ollenkaan mitään herkkuja vauvoillenne? Meillä ei oo saanu vielä mitään ja miehen suku pitää mua ihan friikkinä, kun pitäähän toisen nyt keksiä ja pullaa saada kun muutkin syö :snotty: . Mä haluaisin olla antamatta niin pitkään kun se vaan on mahdollista, kyllä se niitä herkkuja ihan varmasti oppii syömään myöhemminkin. Sujuvasti menee esikoisellakin karkit ja jäätelöt alas, vaikka muistaakseni 1-vuotis päivänä sai ekan kerran vähän maistaa kakkua tms. No, miehen suku pitää mua varmaan muutenkin ihan nipona ja kahjona, joten jatketaan samaa linjaa :LOL:

Vielä onnittelut raskautuneille :flower: . Pakko täällä myöntää (kun tosielämässä ei voi menettämättä kasvojaan), että on tullut itekin tässä viimeaikoina puolitosissaan mietittyä kolmatta lasta... mies kyllä laittaisi hanttiin viimeiseen hengenvetoon saakka :D

Näihin tunnelmiin :wave:
 
Tekis mieli kirjotella nyt enemmänki, mutta en vaan jaksa. Leevi on valvottanu monena yönä, kääntyy mahalleen ja mökkelehtii ja pitää sit käydä selättämässä. HUOH!

Nuutti on nauttinu isin lomasta ja on ollu nyt hieman säyseämpi. Tänään retkeiltiin kiteellä eläinpuistossa ja sukuloimassa ja koko päivä meni ilman yhtäkään kiukkua! Ihme meidän uhmikselta! Leevi ihastui aasiin eläinpuistossa, silitteli ja hihkui mahottomasti! :)

Oli kyllä tosi ihan päivä olla perheen kesken ja tehä jotain ihan muuta kuin näitä arkikuvioita. Ollaan miehen kans molemmat tosi väsyneitä tähän ainaiseen arkeen ja erityisesti tuohon uhmaan. Päiväuniaika on meillä ollu pitkään päivän pahin hetki ja nyt meinataan sit kokeilla uutta lähestymistapaa: nuutin ei tarvii nukkua eikä mennä ees sänkyynsä. Saa pötkötellä sohvalla ja kattoo aamun lastenohjelmat boksilta, jospa se malttais siinä sit ees fyysisesti levätä hetkisen ja sais leeviki sit nukkua rauhassa päikkärinsä. Hyvin nuutti jaksaa ilman päikkäreitäki valvoo iltaan saakka. Ja kun leeviki on nyt vissiin jättämässä sekä aamu- että iltatorkkuja pois niin voidaan sit laittaa pojat illasta vaikka vähän aikasemmin nukkumaan jos näyttää että ovat väsyneitä. Katotaan miten alkaa sujua, toivottavasti saatas tätä kautta hieman rauhaa päiviin!
 
Kiva kuulla susta, HC (ootko nykyään sitten HK?)!

Tsemiä sairastaville, se ei oo kivaa :snotty:

Mulla on kauhea stressi ja tulevaisuusahdistus työasioista :ashamed: Tulevaisuus on ihan auki (tutkimusrahoitus katkolla ja näyttää että monen vuoden uurastus valuu hukkaan) ja täynnä epätietoisuutta, ja tässä on tavallaan oma ammattiylpeys ja sen sellaiset pelissä. Mies toi juuri lasin konjakkia mulle, sanoi että josko vähän saisin rentouduttua :heart:

Ompelin tänään yhden taskuvaipan taas, ompelu on mulle hyvää hermolepoa (vaikka kyllä siinäkin meinaa hihat palaa, jos joutuu purkamaan...). Paras kaveri saa vauvan keväällä (oon kade), niin hälle saa toivottavasti ommella pikkuvaippoja sitten.

Tänään ostin itselleni ihania värikkäitä syysvaatteita (vihreät samettihousut, vaaleanvihreä neule ja pari toppia). Pitkästä aikaa itselle!

Oli ihana sää olla puistossa, ekaa kertaa kunnolla pääsi poika konttailemaan ja kiipeilemään. Jostain syystä ei ole aiemmin tullut käytyä leikkipuistossa muuta kuin keinumassa. Ihan innoissaan seuraili muiden lasten puuhia ja yritti kiivetä yhden 3-vuotiaan perässä kiipeilytelineeseen :heart: :LOL: Sanoin, että kun nyt ensin oppisit kävelemään...

Öitä!
 
Huomenta-päivää! Saan avata päivän!

Käytte liian harvoin, Käkkiäinen ja Luminka, kun käyttäjätunnuksetkin unohtuu! Mun mielestä HC on hyvä nikki, koska tosiaan ajattelen aina hard core - mukavampi assosiaatio kuin sininen lenkki?

Meillä tyttö otti ekat askeleet heti aamutuimaan, tosin ei viellä ihan kävelemisestä voi puhua kun heti toisella pyllähti. :heart: Mun iso :heart:

Me käydään Maikki päivittäin leikkipuistossa, kun täällä ei muuten pääse lapset niin pelmuamaan (ei oo puutarhoja tms. kellään tutulla, paitsi Kuunkullalla, mut asuu liian kaukana :hug: ) Tyttö rakastaa esim. keinumista ihan hurjana ja koittaa aina isompien leikkeihin mukaan. Tosin tuolla ei muutenkaan ole paljon estoja... eilen pyrki metrossa vieressä istuvien ihmisten syliin ja hauskuutti koko osastoa. Vekkuli tyttö.

Herkkuja: Oon tarjonnu välillä satunnaisesti, kun itse syön. Esim. just söin puddingia kermavaahdolla (sarjassamme terveelliset aamupalat, osa 1), mutta ei kelvannu tytölle. Suklaata tai muuta "stydiä sokeria" en anna. Kakkua, pullaa, jugurttia, jätskiä saa vähän maistaa. Tuolle ei oikeen sokeri maistu, ihme kyllä, esim. hedelmäsoseet tai lasten jugurtit ei mee.

Unista: Piti viellä kertomani, et mua rangaistaan nyt siitä kritiikistä mitä annoin täällä unikoululle! :headwall: Tyttö nukkuu ihan älyttömän huonosti... :LOL:
 
Voimia sairastaville niin lapsille kun vanhemmillekkin :hug:

Meillä molemmilla pojilla pientä yskää mutta ei tunnu menoa haittavaan =) toivon vaan etteivät pahemmin kipeeksi tule.

Soittelin tänään entiseen työpaikkaan ja vähän jo lupaili töitä mut ei ollu vielä varmaa millon alkais, pitää parin viikon päästä soitella uudemman kerran kun sillon sit on jo parempaa tietoa kuulemma. =) Toivottavasti sinne pääsisin ois tutut ihanat työkaverit ja tuttupaikka =)
Sit jos pääsee töihin niin alkaakin hoitopaikan metsästys Leeville, luulen että pärjää hyvin hoidossa kun nytkin ois aina jäämässä niinä aamuina hoitoon ku esikoinenkin menee, huudoilla saa Leevin sieltä pois ottaa. Yks aamu esikoista viedessä meni esikon omahoitajan syliin suoraan ja vilkutti mulle sieltä eikä ois millään lähteny mukaan kotiin.

Meillä ei nyt mee miehen kans ihan putkeen niin en oo paljon jaksanu tänne kirjoitella, asunto on myynnissä ja tietoa ei ole muutetaanko edes yhteiseen asuntoon tästä vai mennäänkö omille teillemme. Jotenkin vaan tää nyt menny siihen että ollaan enemmänkin niinku kämppiksiä ku pariskunta, molemmilla on omat menot ja intrestit ja ei vaan nyt tunnu hyvälle tää yhdessä olo.Melkein vuos on yritetty selvitä mut en tiiä vaikeita asioita...

pikkumies nukahti joten taidanpa itsekkin painua lepäämään
 
flunssainen "huomen" täältä....ei pääse millään käyntiin taas tänään :ashamed:

HC, kiva kuulla sinusta!!! =)

maotao...ihana sua, alkoi hymyilyttää tuo "unikoulukritiikki...ja kostoksi huonoja öitä" Toivotaan pikkuplikalle parempia unenlahjoja!!!!

keijulle, rutistus ja paljon jaksuja elämäntilanteeseen, kaikki järjestyy kyllä. :hug:

mitäs vielä....eikai muuta, pää täynnä räkää, ei oikeen ajatus kulje, voin vaikka laukoo jotain idioottia (idiootimpaa kuin yleensä :LOL: )
 
Moi!
pikainen merkki...Keiju:Meillä kanssa ukon kanssa hommat ihan ristissä ja ollaan vaan jotenki erilleen..ei meinaa kiinnostaa koko mies enää ja ollaan toisillemme vain v..äisiä koko ajan,ollaan koetettu puhua, mut ei oikein meinaa helpottaa tilannetta silti,olen kahden vaiheilla jäädäkkö vai lähteä, vaikea päätös.. :/ Hali sulle :hug:
 
Äityliini ja keiju, paljon jaksamista tilanteessanne! :hug:

Meillä on myös suhde muuttunut aika lailla viimeisen vuoden aikana, paljon on kinasteltu, eikä aina tule otettua puolisoa huomioon niin hyvin kuin pitäisi. Ollaan puhuttu asiasta, kartoitettu niitä pahimpia kiistakohtia ja oltu kuitenkin sitä mieltä, että jatkossakin puhalletaan yhteen hiileen. :heart:

Nyt oon töissä "iltavuorossa", pitää tehdä vähän hommia pois alta, että voi olla sitten kotona ensi viikolla. Onneksi mies otti pojan mukaan golf-kentälle, niin voin illan puuhastella töissä. Ajoittain jopa pidän työstäni :D
 
ehtoota mammat!
myös äityliinille iso :hug: ja jaksuja tilanteeseen.

Olen ilmeisemmin parantumassa koska jaksan jo suunnitella kaikkea, ja tänään oon saanut tehtyä uudenwanhan ruokapöydän meille; teen vanhasta ovesta, josta poistin lukot, kahvan, saranat..hioin ja juuri sain maalatuksi, niin ja vaihdoin siis vanhasta viilupintaisesta ruokapöydästä sokkelin ja jalat tähän "oveen". Ja kävin tilaan lasilevyn päälle. Luulen että tulee hieno. Laitan sitten tietty kuvaa! :p

pikkumieskin on alkanut taas syömään paremmin. Eikä ole ihan kokopäivä ollut rutinaa. :D
 
Iltaa! Ihan pikapikaa kerkeen kirjottaa, kun meillä on rakasta sukua Suomesta(äitini ja siskoni :heart: "lomailemassa" täällä, samalla saan hoitoapua pojalle ja saa itse vähän rentoutua. Luksusta kun saa mennä pihalle puoleksi tunniksi badenbaden tuolii ihan vaan löhöämään ottamaan arskaa ja lukemaan hauskaa kirjaa. Ihanata! :D( hyi kauhee mikä laiskimus!) Mut tää ihanuus loppuu kun vieraat lähtevät huomenissa, nyt siis vika ilta...ihan nopee kirjotan vaan tänne.
Tulivat hyvään rakoon tänne kun oon ollu viimeaikoina tosi väsy. Yöt on ollu rikkonaisia ja haluu taas 2 x maitoa yöllä.poika on alusta asti ollu tosi vaativa vauva ja nyt kun on lähteny kunnolla liikkeelle( siis kontttaa hirmusta vauhtia ja nousee seisomaan ja kävelee puita pitkin) niin on villi poika ja kovatahtoinen ja loukkaantuu kauheasti jos jostain kielletään ja sit vaipanvaihto on tuskaa kun ei pysy paikollaan ja raivoaa ja pukeminen samoin.

Tänään sattui hassu juttu puistossa, tuli yks mummeli rattailla tytön kanssa ja tuli jutskaan, niin selvis et ihan samana päivänä syntyny tyttö kuin meidän poika..siis tästä samasta kylästä. Tosi söpö tyttö Katharina nimeltään. Varmaan pääsevät sit isompana samalle luokalle. Otettiin kuvakin muistoks :)

Siis ihanaa Maotao et saatte tytön siihen lähipäiväkotiin!
Se kuulostikin niin kivalta kuin kerroit ja tosi lähellä. Oon ilonen sun puolesta et se onnas kun stressasitkin sitä päiväkotiasiaa niin et kävikin nyt näin parhain päin.

Keijulle ja äityliinille jaksamista rankassa elämäntilanteessa :hug:

pikaista paranemista sairasteleville. Kurjaa kun tää flunssakausi taas alkaa :/

HcIhana uus nimimerkki sulla! Huippu! :LOL:

Herkuista, Joo mua ärsyttää kans kun sukulaiset ja muut mummelit on tarjoomassa herkkuja pojalle siis ihan kaikkee. Nytkin kun oltiin kiinalaisessa syömässä niin äitini oli tunkemassa pojan suuhun ITUJA ja kreikkalaisessa kun syötiin niin Tsatsikia! Mut tykkää hirveesti maistella eri makuja ja sanoo heti namnam kun on oikein hyvää.Mut mä olen nyt pakostikin joutunu joustaan tässä syömisasiassa...en ole siis tähän asti oikein antanu hirveesti edes maistella mitään. Mutta siis poika syö ihan kaikkea ja HALUAA ite maistaa sitä mitä me syödään ja olen nyt siis ruvennut antamaan. Esim. syö jo ihan leipää voin kanssa ja siis ei ole enää mitään ongelmia niitten kökköjen kanssa, on oppinut syömään ja puremaan kaikkea. Jee! Nyt annan kaikkea sormiruokaa ja söi itekin yks päivä kokonaisen nakin itse. Ja kaikkia hedelmiä syö ite, tykkää haukata siitä hedelmästä suoraan. Viinirypäleitäkin vetelee täyttä päätä.

Nyt on kauhee kyselykausi päällä et haluaa tietää mikä on mikä nimeltään. Näyttää aina kädellä asioita mitä haluaa tietää. Siis huomaa että nyt kerää sitä sanavarastoa ja ymmärtää jo tosi paljon puheesta. Selittää ite asioita jos ulkona sataa niin näyttää ulos ja sanoo "vettä" sanoin jos suihkussa on joku niin sanoo "vettä" .

Joo mut nyt täytyy rientää sukulaisia viihdyttämään!
 
heips, minä taas! =)
Ompas sitkeessä tää lentsu, ja ihan mieletön päänsärky nyt! :eek: otin eilen 2kertaa 1g panadolin ja tänään yhen, eikä tunnu oikeen ees tepsivän..en sitten muista koska ois näin jomottanut päätä. Nyt taas nuhakin yltynyt, sekä mulla että pienimmällä. Oikeestaan musta tuntuu että sitä ei voi tietää jos olis sikalentsu TOSI lievänä, ilman kuumettakin se vissiin on mahdollinen sairastaa..tai sitten vaan koitan elätellä toivetta, ettei tän pahempaa flunssaa olis tulossa, koska se ois jo rankkaa. Oon niin harvoin muutenkin kipeenä, kuume ei nouse juuri ikinä. Samoin lapsilla. Joten tää tauti on meidän "tautiasteikoilla" jo siellä huipulla. Eilen iltaakohden tosin tuli parempi olo, että jaksoi puuhastellakin. Ehkä se oli sitten liikaa sekin. Mutta ei jaksa maatakaan, eikä oikeemmin voikaan, siitä nää muksut pitää huolen.
Jopas taas tuli omanapasta pohdintaa.

Teillä kuunkulta on jo puheenkehitys hyvällä mallilla. Meillä alkaa kanssa toistelemaan tavuja; pappa ja mamma sanoo perässä. Ja "Krrrrrr..." (kurkkuäänenä, sellainen krohina) sitä matkii. Mutta ei vielä osaa kysyä. Ja oikeen kiinnostuneena seuraa suun liikkeitä, kieltä. Josta tulikin mieleen ettei vielä näytä kieltä matkien.

mä meen nyt kerään nokkosta pihasta ja hurauttaan vihersmoothien mulle ja esikoiselle. :p
 
meinasin kirjottaa pitkät jutut mutta tuolla on kirjahyllyn kimpussa yks pieni mies ja aika vaativasti karjuu mulle jo... :kieh:

haleja kaikille parisuhteensa kanssa painiville, täällä välillä myös hirveitä riitoja ihan naurettavista asioista ja naljailua päivittäin ihan tyhmistä jutuista... huoh. mut nyt meen ja jatkan paremmalla ajalla!
 
Huomenta!

Keijulle ja äitylille jaksuja :hug: Parisuhdetaisto on kuluttavaa.

Mun piti tulla pröystäilemään tänne, kun ostin eilen ihanan buggyn tytölle, ABC:n primo on malli. Lähdetään tänään reissuun tytön kanssa kaksin, niin saan sen hyvin kulkeen sitte junassa. Tääl on kyllä junissa aika hyvät lastenosastot.

Kuunkulta: Kiva, että teiänkin pojalle maistuu sormiruoka! Helpottaa jotenki kummasti tota syöttämistä kun voi vaan päivänmittaan lykätä banaanin tms. käteen =)
Meil on kans raivoa välillä. Ei anna leikata kynsiä, eikä suostu pitään ruokalappua. Onneks meil on uus pesukone :LOL:

Helmi: Mitä tulee nokkospirtelöön?
 
Keijulle ja äityliinille :hug: Meilläkin aina välillä parisuhde takkuaa, mutta sitten välillä on oikein ihaniakin kausia. Ja kai se niin yleensä meneekin, mutta jos ei ikinä ole niitä huippuja, niin ei kai siinä muu auta, kun miettiä, mitä vaihtoehtoja olisi, että itse olisi onnellisempi :|

Vauvakuumeesta vielä sen verran, että siitä ei kyllä ikinä tiedä milloin se iskee. Minäkin kaikki nämä vuodet vannoin, että ei enää ikinä yhtään lasta, kun keskimmäinen oli aivan kamala parkuja. Mutta sitten se vaan iski, eikä yksi vauva sitä vielä kokonaan parantanut.

Tänään vissiin päästään appivanhempien koirasta eroon. Ihanaa!!! Ei kyllä ihan pian tarvitse miettiä koiran hankkimista. Karvaa ja hiekkaa joka paikassa. Ja Leo koiran kimpussa. Nyt sitten vissiin illalla lähdetään mun vanhempien mökille. Mukavaa, kun pääsee täysihoitoon :whistle:
 
Niin ja vielä tosta herkkuosastosta, niin meidän poika on kyllä saanut jo ties mitä. Se kun haluaa kaikkea sitä mitä muutkin syö, niin mä olen sitten antanut käteen muumikeksin tai joskus jopa murusen suklaata :ashamed: Huomaan että alan olla aika löperö näissä asioissa tämän kolmosen kanssa ;)
 
Heippa!

Hauska kuulla sinustakin HC =)

Isot halit keijulle ja äityliinille :hug: Meillä onneks sujuu oikein hyvin miehen kanssa, mutta tiedän tilanteen. Esikoisen isän kanssa oltiin naimisissa, mutta eroonhan se sitten lopulta päättyi :/

Kuulosti jotenkin ihanalta kuunkullan pojan kyselyvaihe :)

Aijoo, meillä on nyt opittu vihdoinkin laskeutuminen takaisin alas seisomasta! Jee, helpottaa kummasti tätä eloa :)

Ja mies sai sitten saikkaria, sillä oli selässä tulehdus. Eli se aikasemman lääkärin määräämä hieronta oli vaan pahentanut asiaa :headwall: Eihän se sillon edes tunnustellut selkää..ärsyttävää kun ei lääkäreillä ole aikaa tutkia kunnolla ja antaa sitte vääriä diagnooseja!

Meillä ei vielä herkkuja ole maisteltu eikä maistella. Riisikakkua olen nyt antanut mutustella, vaikka senkin kanssa mietin pitkään et voiko tätä nyt antaa kun siinä on 0,3% suolaa :LOL: Oon välillä vähän ylitarkkakin noissa Lumin syömisissä.
 
Aamupäivää! Oon taas päivän kotona. Eiliset työt meni illalla sen verran pieleen, ettei niissä ollut mitään jatkamista tälle päivälle. :headwall: Ei olis kannattanut täällä kehuskella tykkäävänsä työstänsä!

Päiväkodista soitettiin, että lomien ym. takia heillä olis tarjota hoitopaikka vasta 19.10. alkaen. Lokakuun alusta ilmoitettiin olevan tarve, hakemus lähti jo huhtikuussa! Ymmärrän kyllä, että siellä lomat pyörii, on syyslomaa jne., mutta tuli vaan mieleen, että jos ei olis näin joustava työ, niin miten homma sitten järjestettäis kolme ensimmäistä viikkoa?! Olin kyllä aika tyly sille päiväkodinjohtajalle, sanoin, että ei tuo kyllä periaatteessa meille oikein käy, mutta kai se on laitettava onnistumaan... Mies lupasi pitää lomia pois ja mä oon niin paljon yliopistolta pois kuin kehtaan. Mutta silti.

Leikkipuistossa juttelin yhden perhepäivähoitajan kanssa, jonka poika oli aiemmin ollut päiväkodissa samalla omahoitajalla kuin joka tulee Otsolle. Kehui tuon hoitajan maasta taivaisiin, tuli heti parempi mieli :heart:

Huomasin siellä leikkipuistossa, että eihän meillä oo ollenkaan järkeviä ulkoiluvaatteita Otsolle. Nytkin oli päällä farkut ja puuvillatakki (joihin hiekka tarttuu), kun muilla oli välikausihaalaria ja tuulipukua. Ja tajusin, että pojallahan pitäisi jo olla hiekkalaatikkovälineitä mukana, kun nyt hän röyhi siellä jonkun Leevi 3 v:n lapiot ja traktorit ja hirveä huuto kun otin ne pois. Missä välissä tuo vauva on kasvanut hiekkalaatikkoikään?! Miten mä oon tällainen urpoäiti, jonka lapsella ei oo kunnon leikkivaatteita ja -välineitä?!

Ja itkuraivareita meillä tulee myös ihan jatkuvasti. Äsken kannoin ruokapöydästä kirkuvan pojan suoraa päiväunille. Oli niin poikki, ettei jaksanut edes syödä. Pahin huuto kuitenkin tulee, jos yrittää ottaa jonkun tavaran pois kädestä (ei kai poika voi ymmärtää, miksei kengänpohjallinen suussa voi tulla ruokapöytään...).
 

Yhteistyössä