11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

rattaista: Nuutti siirtyi rattaisiin n. 7-kuisena muistaakseni. Meillä rattaista saa selkänojan ihan alas joten pystyi nukkumaan rattaissaki ihan hyvin. Kantokoppa jäi melko nopeesti pieneks sillon. Talviaika oli sillon, makuupussi ja toppavaatteet oli sit käytössä.

Leevi siirretään rattaisiin kun ilma lämpenee. Nyt on meillä pehmeä koppa vaunuissa ja toppavaatteet siellä ja ihan on ollu sopivasti. Nollan kieppeillä kun on niin jätän sit makuupussin pois sieltä välistä. Kunhan alkaa olla plussa puolella selvästi aamullaki ja aurinkoisia säitä niin sit mennään makuupussin kans rattaisiin. Mukavempi on niitä pienempiä työnnelläkin. Kohta alkaa se koppaki mennä pieneks. Se on poikien serkulta lainassa ja hänkin mahtui siihen vaan n. 6 kk.
 
Huomenta!
Meillä taas herätty reippaasti 7 aikaan. Tuosta hiusten lähdöstä kommenttia, mullakin tuntuu olevan oikea sulkasato, joka päivä pitää imuroida ku hiuksia on joka paikassa:(tänään menen parturiin, jos sais edes jotain mallia tähän tukkaan :) Me siirrytään myös rattaisiin kunhan tuo ilma alkaa kunnolla lämmetä, Olli vielä tyytyväisenä kopassa köllöttää =) Mut nyt poju huutelee äippää,pitänee mennä :wave:
 
Huomenta!
Uskaltaisinkohan minäkin liittyä tänne? Olen 27v äippä täältä Naantalista. Meidän perheeseen kuuluu mies, tytär 7v, vauva4kk ja koirus. Tosiaan, laskettu aika mulla oli 08.11.08 ja Lumi vauva syntyi 10.11.08 klo 15.53 eli rv40+2. Kokoa syntyessään oli 3430g, 50cm ja py35.
Kaikki on mennyt ihan hyvin, alkuun oli pahoja ilmavaivoja, mutta nyt nekin on helpottanut. Lumi ei koskaan oikein ole välittänyt päiväunista, nukkuu pieniä pätkiä parin tunnin välein. Yöt menee kuitenkin mielestäni melko hyvin, vaikka välillä saakin olla tissiä laittamassa suuhun vähän väliä :) Rintamaidolla mennään, oon ajatellut että 5kk vois alkaa maistelee jotain kiinteitä pikkuhiljaa.
Olisi tosiaan kiva vaihdella kuulumisia muidenkin samanikäisten vauvojen äitien kanssa ja siksi tänne nyt eksyinkin. Ei oikeen tällä hetkellä ole sellaisia kavereitakaan joilla olisi vauvoja. Mun siskolla on, mutta se asuu niin kaukana :/
Nyt vaipanvaihtoon, hajusta päätellen :)
 
Tervetuloa Dara joukkoon =)

Mä asustan pernossa et aika liki sua :) Mulla on lapset Lari 8v, Salla 5.6v, Linda 3v (miehen tytär) ja Onni 4kk. Eli melkoinen kokoonpano kun kaikki on yhes koos. Kuten nyt.. miehen tytär on tän viikkoa täällä kun hänen äiti matkoilla, eli olen ollu näitte kaikkien kans yksin ku mies päivät töis, vanhin poika tietysti koulussa.

Hän kyl auttaa paljo, tänäänki oli aamupalan laittanu pienemmälle tytölle kun aikasemmi olivat nousseet. =)

Mulla ei hiuksii nii paljo lähe enää ku yhes vaihees lähti, aina raskauksie jälkee hetken aikaa.
Tuo yhdistelmien kantokoppa alkaa käymää pieneks. Onni on nukkunu pari kertaa ilman sitä mut ei nuku nii hyvi sillo, liekö ahtaus turvallisempaa.

 
Hahaa... Turkulaiset! Me lennetään huomeniss Turkuun ja majaillaan ainakin osittain mun porukoilla Pahaniemessä ;) Oliko muuten muita turkulaisia (ti lähikuntalaisia?)
Järjestetäänkö tapaaminen ens viikolle? Näissä Saksan tapaamisissa on ainakin ollut huisin hauskaa, osaanotto 100% :LOL: siis mulla ja Kuunkullalla... (terkkuja!... kerro kuulumisia!)

Mut nyt lähen pankkiin ja fysioterpiaan tytön kanssa. Kuulemiin :wave:
 
Huomenia!!
Meidän pikkuvintiöllä on joku tankkaus meneillään, yöllä tais syödä 2-3kertaa.. :eek: Ja vieläpä oli sitten yhden aikaan yöllä ihan virkeenä. :whistle: Kujerteli ja lauleskeli, sitten kyllä hiljeni kun ei saanut vastakaikua..
Me aletaan nyt vaihtaan kukkiin multia, ja laitetaan herneitä itään ja jotain jyviä, oisko vehnää? Kevättä tupaan. :D

Ja sitten ulkoileen..ihana ilma!!

vai tapaaminen turussa..harmi kun täältä ois sinne 200kilsaa.... :D :/
 
Huomentapäivää!

Helmi, meillä myös tankattiin yöllä klo 23, 01 ja 4:30. Viimeiset 2 kk on yleensä herännyt vain kerran klo 5 syömään, jos silloinkaan. Nyt taisi ollakin vatsanväänteitä, kun heräsi ennemminkin ähisemään kuin nälkäitkemään, eikä sitten syönyt kovin paljoa kerrallaan. Aamulla tuli kirjaimellisesti vaipan täydeltä kakkaa, sitä sitten kai ähisi yöllä.

Tuntuu että sosemaistelut on vieneet tilaa maidolta, poika imee vähemmän kuin ennen. Sen ei kai pitäisi olla ensilusikallisten tarkoitus... Mutta toisaalta nuo kasvissoseet on niin ihania, suu ammollaan odottaa seuraavaa porkkanalusikallista ja huuto tulee, jollen ole tarpeeksi nopea lusikoija. Ja pulauttelu on paljon vähempää soseaterian jälkeen, vaikka joisikin maitoa päälle. Eli en varmaankaan ala vähentämään kasvissoseen määrää, nyt annan tuttua makua kerralla 3-4 "jääpalallista". Lisäksi annan sitten hedelmäsosetta iltapäiväunien jälkeen 3 "jääpalan" verran. Miltä nämä määrät kuulostavat? Poika on huomenna 5 kk.
 
Vilhon neuvolaterveisiä:

4kk (3kk)
pituus: 66,5cm (64cm)
paino: 7305g (6700g)
p.ymp: 44cm (43cm)

hyvin siis kasvaa. poika jutteli neuvolatädin kanssa ja myös esitteli kiljunta/itkupuoltaan kun alkoi nälkä kasvamaan kesken kaiken liian isoksi. tällä kertaa ei pissitty kenenkään päälle ;)

neuvolasta sanottiin että nyt voi sit lapata suuhun kasvissoseita niin paljon kun poika haluaa,eka ehkä kummiskin "vaan" puoli pikkupurkkia ja muutaman päivän päästä sit voi jo enemmänkin jos menee ja pari kertaa päivässä vois jo antaa niitä ja totutella myös hedelmäsoseisiin hieman. puurot ja lihat sit kuulemma 5kk iässä kehiin.

käytiin kahvittelemassa vauvakerhossa ja pikku vaunuttelujen, syötön ja huutojen jälkeen poika hakkaa innoissaan taas tuossa leikkimatolla tiikeriä :heart:

mun pitäis vielä pysyä hereillä ja virkeenä kun olis opiskeluilta tiedossa,huoh...katselin etukäteen illan aiheesta kalvot ja voi herranjestas kun tylsä ja kuiva luento tiedossa...argh, pakko kai hakee jotai energiajuomaa ja muuta että hereillä pysyis sen kolme tuntia

tervetuloa minunkin puolesta uusille! taidan mennä hakemaan lisää kahvia...
 
Kylläpä kyllä.... Kakan tulo auttoi neidin yöuniin myönteisesti :D Toki yöllä söi, mutta hyvin nukkui nekin välit, onneksi! On itellä taas ihan eri virkeä olo kun sai nukuttua...

Kirppikselle vein pari vaatetta lisää, oli tullut sunnuntaista lähtien 122?. Ja pidän vielä reilun viikon, toivottavasti menis nyt kaupaks loputkin! Pitää varmaan bodeja laittaa alennukseen, näkyy kaupoissa olevat uusia halvalla. Housujakin mielettömästi vielä jäljellä, muutamat vasta menneet :eek:

Isompi likka lähtee päikkäreiden jälkeen kummitädilleen kylään ihan yksin :D Laitan kuravehkeet sekä sankon ja lapion mukaan niin saa heidän kerrostalon pihassa tehdä lumihommia :p
Eilen oltiin etupihalla puoli tuntia. Itellä tylsää kun ei oikein mitään tekemistä itellä. Kunhan lumet sulavat niin jotain kukkapenkkien rapsuttelua yms...

Ikkunat alkavat näyttämään aika kauheilta!!! Oli tarkoitus ostaa niitä ikkunanpesuliinoja. Päätin että en välilaseja enää lastalla pese, aina jää viivoja joten liinalla lähtee paljon paremmin (ja helpommin) B)

Tervetuloa Dara-81 :wave:
 
Anteeksi pyörikki! En vaan ole muistanut näköjään lisätä sinua! On tullut niin monta uutta tänne, ja kun minun koneella käynnit on mitä on niin en välttämättä illalla ole enää muistanut ketä täytyy lisätä! Tottakai olet tervetullut tänne, ei mulla ole mitään sinua vastaan :hug: =)

Oletkin jo aikoja sitten ilmoittautunut, eli kun silloin en ole muistanut sinua lisätä, en ole sen jälkeen huomioinut asiaa ollenkaan...

:attn:Eli mulle saa laittaa viestiä jos tarviitte jotain lisäyksiä/muutoksia etusivulle :attn: Niin pitkään voi jankata että viesti menee perille :D :LOL:
 
ihan sairaan hieno ilma ulkona!! oltiin reilu 2tuntia, raapotin puutarhatuolinkin esille ja istuskelin auringossa lehtee lukien ja kahvimuki kourassa, voi kun kevät on niin kivaa aikaa!!!!

ja kukat sai uudet ruukut ja mullat. Samalla tuli aika siivo ja imuriakin piti heilutella. Nyt paketoimaan pikkuinen lahja, kun mennään huomenna katsoon viikon vanhaa prinsessaa. Mun työkaverin vauvaa. :heart:
Ja tänään tai huomenna, jos kävis hyödyntään tuon lindexin alekupongin. :D
 
luminka- no ehkä mä sit vielä pyörin täällä =) väsyttää vaan kun lapsi huutaa syötön jälkeen naama punasena ja vääntyilee, mihinkään ei voi lähteä kun ihmiset ihmettelee et mikä sillä on,ja jos haluan että tyty nukkuu päiväunia niin istun sit tässä sohvallalapsi sylissä. väsyttää. onneks on ees kevät.
 
Tervetuloa uusille munki puolesta! Älä pyörikki karkaa mihinkään, mukava kun keskustelu vilkastuu. =)

Helmi, noonie (ja ketäs muita? :snotty: ) mulla lähtee tukkaa myös aivan kamalasti, kohta oon varmaan aivan kalju... :kieh:

Keijun pienelle toivottelen paranemisia. Toivottavasti nyt helpottaa. :hug:

maikki: meillä on siirrytty kopasta rattaisiin ilmojen lämmettyä ( siis kun kopassa tulee niin kuuma) tai sitten kun tila on käynyt ahtaaksi. aikaisempien kohdalla varmaan 5-7 kk:n ikäisenä, nyt tämä neiti taitaa sopia koko kevään tuohon koppaan. Kesäksi sitten vaihdetaan ratasosa.

iru: asutaan aika lähekkäin... saa laittaa yksäriä. B)

Nyt näytti aika monella olevan iho-ongelmaa ja allergiaa... niin myös meillä. Atooppinen iho sekä maitoallergia ainakin ( joudun myös välttään paprikaa, tomaattia, suklaata kun niistä taitaa myöskin tulla oireita ) Kortisonit ja perusvoiteet on täällä kovalla käytöllä. Ja suosinpa minäkin luminkan tapaan tuota bebantheniä. Tuolla oon hoitanut neidin päänahkaakin... ensin "pehmittänyt" karstan rasvalla tai öljyllä, sitten rapsutellut pois ja lopuksi voidellu vielä bebanthenillä, niin johan näyttää taas hyvältä seuraavana päivänä.

Nyt en enää muista mitä piti vielä sanoa... Olihan sitä jo tässäkin. :D

-maitooo ja neiti
 
Heissan taas pitkästä aikaa!

Täällä äiti on ollut tänään vähän väsynyt, tuli nukuttua Wilman vieressä tunnin verran, mutta vieläkin nukuttais... Mutta ulkona on tullut käytyä ja oli kyllä NIIIIIN ihana ilma, jalkakäytäviltä jo lumet sulaneet. Ah, kevät tulee!!!!

Rattaista, minä otin jo muutama viikko sitten kopat pois kavereilta, oli jatkuvasti ihan hiki päässä ja toisekseen oli aika piukeet paikat jo. Vuorasin vaunut peitolla ja karvalla, sitten on ä-pakkauksen makuupussit käytössä. Eli periaatteessa vaunuina, mutta ei kuitenkaan ihan... :LOL: Marketissa kun tässä taannoin oltiin niin olivat hereillä ja nostin selkänojia yhden asteen ylemmäs niin oli Wilmalla ja Oskarilla kivaa kun saivat pällistellä. Ja nyt keväämmällä varmaan saavat istua töpöttää enemmänkin.

Ja hiuksista, täällä on myös joku karvanlähtöaika menossa, viemärit ihan täynnä mun hiuksia!

Enpäs tiedä pukkaisiko neidille hampaita, kuolan määrä on melko massiivista ja ihan kun alaikenet pikkasen pullistelisivat... Edellisillä lapsilla hampaat tulleet vasta tuossa 8-9 kk iässä, eli uskon kun näen! :D

Nyt meen keittään kaksikolle perunaa, teen kanamössöä!

Uusille paljon tervetuloa mukaan!!!

HM& W& O
 
äityliini76 mä olen sulle niin kade, kun olet päässyt kampaajalle. Mä en ole saanut varattua aikaa. Jotenkin aina vaan vetkuttanut ajan tilaamista, vaikka joka aamu peilistä katsoo vastaan kaamea peikko :headwall:

Ulkona tosiaan on aurinkoinen ilma. Tosin täällä etelässä vähän tuulee, että tuli lasten kanssa puistoreissulla kylmä. Ja sen kerran, kun me lähdetään puistoon (täältä maalta kun täytyy joka paikkaan lähteä autolla) niin äiti mokaa ja palelee itse :( Nyt nuo isommat sitten onneksi jäivät omalle pihalle laskemaan suksilla mäkeä.

Mies on Turussa TPS-JYP matsissa ja meillä muilla ihana koti-ilta. Saas nähdä mitä vielä tässä keksitäänkään tuhmistella, kun kissa on poissa :D
 
Menipä taas päivä vauhdilla :eek: Käytiin hakemassa esikoinen tädin luota puoli kuuden aikaan. Siitä suoraan mentiin suihkuun kun nakattiin vauva takapihalle nukkumaan.
Sitten paikkojen siivousta, iltapuuroja ja vellejä ym.. ja nyt jo molemmat unten mailla!
On kyllä helpottunut nämä illat huomattavasti, enää en edes "pelkää" miehen iltaviikkoja :D Helposti mennyt, yksi ilta enää jäljellä!

Lauantaina tai sunnuntaina olisi tarkoitus käydä minun mummoni luona. Täytyisi päättää jo kumpana päivänä jotta voisin ilmoittaa mummolle.

Jaa, vois kyllä lähteä iltapalan tekoon kun nälkä jo murisee mahassa :wave:
 
Oltiin tänään Otson "tyttöystävän" luona kylässä ja 5 viikkoa nuorempi tyttövauva oli kirinyt Otson melkein painossa kiinni (oli jo 8 kg). Hyvän näköiset pötkylät olivat, kun köllöttelivät viereikkäin ja Otso yritti ottaa tyttöä kädestä kiinni :heart: :heart:

Aamulla annettu Levolac vaikutti heti, poika on nyt kakkaillut epämääräisesti joka vaippaan tänään. En tiedä onko sekään ihan hyvä, kun kakka on aika vetistä. Annoin aamulla 2,5 ml tyhjään mahaan. Ajattelin katsella jatkossa, riittäiskö sittenkin luumun ja aprikoosin syönti pitämään vatsan toiminnassa. Poika on kyllä ollut koko päivän yhtä naantalin aurinkoa, selvästi vatsan toiminta on hyvä juttu. Activian mainostajatkin tämän tietävä ;)

Nyt menen soseuttamaan lisää luumuja, öitä!
 
Huomenta

Täällä oltu jo tunti hereillä, Leevi sit teki sen maitolakon taas elikkäs osasto varmaankin kutsuu. Ysiltä ois korvalääkärille aika, katsotaan mitä se sanoo.
Mä oon tosi puhki,viime yönäkin nukuin jopa 2tuntia. |O Tuntuu että alkaa omat voimat jo loppua. :'(
 
Huomenta!

Voi keiju, kuulostaa rankalta. Voimia sinne nyt, ihmeesti sitä vaan äidit jaksaa pakon edessä.

Sanse, sähän asut ihan naapurissa sit :) Oon iteki hetken asunu Pernossa tossa muutama vuosi sitten.
Tuntuu et täällä Naantalissa ei oo vauvallisia ihmisiä lainkaan, tai sit mä en vaan löydä niitä. No, suurin syy varmaan lienee se, etten oo uskaltautunut lähtee tonne avoimeen päiväkotiin katsomaan millaista siellä on. Jotenki pelottaa mennä sinne uutena. Vaan niin se kai niitä muitakin on jännittänyt ekalla kertaa.

Just eilen kun kerroinkin et Lumilla on ilmavaivat helpottanut ni eipäs ne sit vaan olekaan. Ois kai pitäny puuta koputtaa. Meinaan koko eilinen päivä ja viime yö oli vaikeita. On kanssa tämä äiti aika lailla väsynyt. En meinannut millään pysyä äsken hereillä kun piti valvoa et esikoinen lähtee oikeaan aikaan kouluun. No, onneks saatiin hänet onnellisesti matkaan :) Mut joo, vauva on itkuinen, vatsaansa kipristelee ja pieruja tulee aika lailla. Nyt luulen et itkuja aiheuttaa myös hampaiden tulo, en oo varma kyllä.

Meillä liikutaan lattialla jo tosi paljon. Ei varsinaisesti osaa ryömiä mutta vatsallaan ollessaan Lumi kyllä liikkuu metrin verrankin nopeesti kääntyilemällä koko ajan eri suuntiin. Menee niinku akselinsa ympäri ja vauhdilla. Peppua nostelee koko ajan ja kiepauttaa samalla jaloillaan itteään toiseen suuntaan. Kohta saakin olla silmä tarkkana täällä, huh.

Siitä Turun tapaamisestakin oli juttua. Ehkä voisin minäkin sinne ilmaantua jos näin tuore jäsen otetaan mukaan :). On tää Naantali ihan vieressä kuitenkin. No riippuu ajankohdasta. Alkuviikosta mies on Helsingissä kursseilla ni sillon tietty ois seura mukavaa :) Mulla ei oo ajokorttia, et bussin varassa ollaan. Tarkotus ois kyllä se kortti ajaa tässä vanhempainloman aikana, grrr jännää sekin.

Ei muutaku vauvaa viihdyttämään
:wave:
 

Yhteistyössä