11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

helmi: erikseen käydään kun käydään. Ei olla yli 2 vuoteen käyty yhes! Silloin kun oisin voinut viedä esikoisen yökylään (en imettänyt enää ja oisin raaskinut) niin aloin odottaa tätä toista! Ehkä joskus vuoden päästä ois kiva viedä tytöt mummolle tai mummo tulis tänne ja me häivyttäis :D
 
Täällä kans vielä koneen äärellä. Mulla oli kans tapana aika useestikin käydä viihteellä ennen kuin tulin taas raskaaksi. Esikoinen on jo niin iso et mielellään meni yökyläileen ja päästiin miehen kanssa yhdessä viihteelle. Välillä kävin myös yksin. Nyt en ole vielä osannutt edes ajatella lähteväni minnekään, jotenkin ei raaski vielä lähteä. Ei kyllä edes tee mieli. Nytkin otin tässä kotosalla kaksi olutta ja tuntuu että päähän meni jo, ainakin tuo hyvän unen jos ei muuta :)
Pistä helmi mies sit huomenna vaipanvaihtoon krapulassaan ;)
 
helmi: johan oot miehes hyväks passannut :xmas:
Mä hoidan meillä vauvan 90%, mut mies vastaavasti hoitaa esikoisen jos molemmat kotona ollaan. Onneks pesee kakat (vaipoissa siis vielä ), nyt varsinkin kun tekee sen 4x päivään :x Eikä siis mitään kovaa ulos tuu... Kyllä mä tosin välillä isompaaki hoidan, mut tälleen meillä aina jako mennyt tyttöjen kesken =)
 
joo, meillä myös mies hoitaa 4veen :D :D reilua! :LOL:

Mutta joo, hyväks oon passannut...tai no, esikoisen aikaan vielä joutui tekeen asioita kuten kakkapyllynpesu ym. mutta nyt sovimme asiat ´....en jaksa selittää, kun mä luulen että mut väärinymmärretään ;)
 
Onpas täällä ollut eilen yökukkujia :) Mä simahdan nykyään aina jo heti yhdeksän-kymmenen korvilla. Päivät on niin täynnä äksonia, että illalla ei vaan jaksa. Ja nyt vielä inhottava flunssa nuhineen vaikeuttaa nukkumista. Eilen sain kyllä tropit lääkäriltä ja Leokin heräsi syömään vain kerran ja kuudelta se hiljeni vielä yli tunniksi tutilla.

Mulla oli kanssa kirppispöytä viikon. Eilen kävin purkamassa, niin jäi siitä käteen 120 euroa. Ihan kiva raha talon nurkissa pyörivistä turhista vaatteista ja rojusta. Sitten kävin tosin ostamassa Brion Pony rattaat, kun halvalla sai =) Tarjouksessa maksoi vain 99! Odottavat nyt sitten sitä, että herra oppii istumaan, niin siirrytään sitten niihin. Ovat niin mukavan kevyet tyennettä vät ja sai nuorimmainenkin jotain uutta, ettei kaikki vaan toisten käyttämiä.

Mutta nyt aamupalan laittoon. Porukka heräilee. :wave:
 
huomenta

Täällä hyvä yö takana, jerran heräsi, muutaman immun otti pullosta ja jatkoi unia.Puol kuusi sit mies nousi Leevin kanssa aamutouhuille että mä sain jatkaa unia.Ite en saanu enää seitsemän jälkeen unta.
Nyt ois jo lakanapyykki pyörimässä ja kohta kaupungille, jos Lindexillä kävis shoppaa jotain kun on tuo kuponkikin.
Mullakin oli se kirpparipöytä ja keeskiviikkona kävin sen sit tyhjentää, rahaa sain 156?, kävin sit ostaa Leeville matkarattaat ku tarjouksessa oli ja nyt niitä on jos testattukkin ja hyvät pelit on.Ostin ne matkikset nyt sit vaikka meillä noi Ponytkin on. Matkiksilla oli hintaa 69?(norm99?) , ei miellestäni kalliit olleet.

Taidanpa tästä aamiaiselle lähtee ja sit sinne shoppaa.

Leevi muuten jo huomattavasti parempana, maitokin maistuu.
=)
 
huomenta!
Meillä olikin viimeyönä mielenkiintoiset keskustelut :LOL: sanoisinko, vähän väsynyttä juttua... ;)
Mies tulikin ihmisten aikoihin kotiin, ja nyt itellä loistava olo! Ei enää veetutusta, ei krapulaa (kuten eräällä) ja ihana ilmakin! Aurinko paistaa!
Laitoin sämpylätaikinan kohoon, kun ei oo yhtään leipää. Ja kunhan tästä saan ne leivottua ja pojat ja iten valmiiksi, lähdetään kyläileen kummipoikani luo.

Mukavaa päivää kaikille!
 
meidän vauvalla on vehnä-kananmuna allergia :( :'( :(
viime keskiviikkona oli testeissä kun ihan älytön kutina kauan aikaa ollut pikkuisella ja ihottumat kaupan päälle. ja nyt joutu meidän vauva sitten pienoiselle "dieetille". oon liian aikaisin vissiinkin ruvennut syötteleen kaikenlaista, mutta oon aina pitänyt väliä että tietää onko allergisuutta, mutta en oo sitten vissiin mitään hoksannut. nyt saa tyttö syödä vain perunaa, hirven lihaa, parsakaalia, kukkakaalia, ja maissia sekä kesäkurpitsaa. hedelmistä vadelma, mustikka ja päärynä. nyt myös kokeilussa uusi maito korvike kun lääköri epäili nannillekin olevan allerginen, eli nyt käytössä almiron apteekista satava valmiste. tätä sitten kolmisen viikkoa juotetaan nannin sijasta ja uudestaan testeihin josko tulis tuloksia. mutta toivon toivon toivon ja rukoilen että ei olisi maidolle allerginen. toi vehnäkin on jo kova pala. mä oon niin ärsyyntynyt itseeni kun oon vain syötellyt neitiä puuroilla ja velleillä enkä oo tajunnu että siitähän noi oireet tuleekin..
tiistaina olis aika ravitseusterapeutille.. onko kellään tietoa mitä siellä pääasiassa tehdään, puhutaan?
kortisonivoiteen neiti sai ja nyt on selvästi iho parantunut ja kutina laantunut.
aika suppeaks meni neidin ruokavalio, ja ai niin riisiä saa myös syödä.
muuten tyttö hyvin kasvanut ja kehittynyt kyllä.
että tällaista probleemaa meillä..
 
Huomenta!

Kiva että muitakin uusia tupsahtelee joukkoon =)

En ookkaan päässy koneelle kunnolla pitkään aikaan, ja aikalailla olette saanu kirjotettua! Kaveri kävi kylässä, toi lakupussin tuliaisiksi ja nälkääni mie pönttö sen söin melkein kokonaan yhtenä päivänä. No sitten ei nukuttukaan seuraavana yönä.. Rupsautuksia en kuullut, mutta ilmavaivoja ihan varmasti lapsipolo sai, koska vain kaksi tuntia saatiin nukuttua. Onneksi on taas palattu normiöihin, pitää kyllä olla pikkasen varovaisempi ensi kerralla.

Monella teillä on allergiaa ilmennyt, voimia kovasti!! Itellä hieman jännittää ruokien aloitus, kun mulla on kaikenmaailman pöly-siitepöly-pölypunkki-allergiat, ja pähkinät ruuista. Joskus aikoja sitten näin dokumentin, jossa lapsi sai syödä vain 10 eri ruoka-ainetta, ja ne oli tyyliin maissi, kengurunliha, ja olisko ollu krokotiili?? Perhe tilasi jonkun Tamperelaisen eksoottisen ravintolan kautta tonnikaupalla lihaa pakkaseen! Lapsi ei saanut mennä kalapäivänä edes koulurakennukseen. Toivottavasti kenellekkään ei tuollaisia tuu!

Hunajasta olen mieki lukenu että ei saa antaa alle vuoden ikäiselle, se allergisoi kovasti. Sehän on ihan siitepölyä ja sokeria.

Paljon oli mielessä kommenttia, mutta nyt en sitten muistakaan mitä piti sanoa. Myöhemmin uusi yritys :)
 
reginarento: meillä oli esikoilla mm. nuo vehnä ja kananmuna, minusta niitä olii alku shokin jälkeen helppo välttää. Siellä ravitsemusterapeutilla juttelette vauvan ruokavaliosta ja hän antaa (meille antoin ainakin) paljon ruokaohjeita . On se vaan aika hankalaa kun pientä kutittaa ja on hankalaolo...voimia sinne :hug:

Sanse: söpö kuva Onnista =)
 
Reginarento; täälläkin on kohtalotoveri! meillä niin kutiseva ja kiukkuinen pieni isäntä! kamala olo itellä ja ennenkaikkea vaavilla itsellään!! harmittaa niin pienten puolesta!! voimia teillekin, ja hyvä että on selvinnyt allergiaa aiheuttavat tekijät! meillä vasta selvitellään niitä! :hug: :flower:
 
Kiva että keijun perheessä voidaan paremmin jo!! :)

Ja harmi noita allergiajuttuja, niitä ei kyllä kenellekkä toivois. :( Mie oon ite siitepölyallergikko - onneks vaan nää keväiset leppä ja koivu ja ehkä paju kans tekee oireita että ei oo koko kesäinen riesa. En tiijä tuleeko nyt jo jostain tuulen mukana jotain siitepölyä kun miulla jo silmät kaihertaa. Yleensä ei oo ruoka-aineista juurika oireita tullu, mutta nyt käy omena, tomaatti, porkkana, paprika, pähkinä, ananas kutittamaan suuta. Eli jotain herkistymistä siis. Mie olevinani jostain joskus luin että imetys auttais noihin allergiaoireisiin, että ois parempana sillon kuin imettää... Mutta oisko se sit ollukki just toisin päin, että herkistää... Miehellä ja nuutilla ei oo ruoka-aineallergioita todettu, mutta heillä kans tomaatti ja kiivi käy kutittamaan, ja nuutilla myös ananas. Eli vähän samaa on meillä kaikilla. Kissalle on mies allerginen ja epäilen että nuutti on kans.

Tänään oon ollu mahottoman reipas!! Aamulla heräsin pirteenä kuuden aikaan poikien kans - isin vuoro oli nukkua pidempään. Tehtiin aamuhommat ja sit isi lähti ulos poikien kans. Mie menin ruokakauppaan ja kyllä oli taas semmoset ostokset että vois kuvitella että suurempiki katras ois ruokittavana. Mutta taas tuntui että kaikki loppuu yhtäaikaa ja oli varastojen täydentämistä paljon. Just kerkesin laitella tavarat kaappeihin kun ukot tulivat kotiin. Sit syötin leevin ja laiteltiin lounasta pöytään.

Syönnin jälkeen isi viihdytti poikia ja mie pyyhin pölyt ja laittelin kodin siivousta varten kuntoon. Päiväuniaikaan vaihoin kukille mullat ja jatkoin keittiön suursiivousta. Putsasin ruokapöydän ja tuolit ihan kunnolla (nuutin paikan kohdalla oliki varmaan puolen vuoden ruokalista näkyvissä.... :LOL: :LOL: :LOL: ), pyyhin seinät ja putsailin tahroja missä niitä oli. Nuutti ja isi lähtivät hoploppiin iltapäivällä ja mie sit tein viikkosiivouksen. Leeviki heräili sit jossain vaiheessa ja yhessä jatkettiin. Pyykkiä oon pessy kolme koneellista ja vieny varastoon tavaraa. Nyt illalla kävi vieraitaki ja sit vaan loppuilta leikittiin olkkarissa koko perheen voimin.

Nyt juon hyvillä mielin ansaitsemaani siideriä ja kohtapa sit unille. :) Onpas nyt tyytyväinen olo, kun oon saanu noita hommia tehtyä!! Huomenna vielä pikkusen jatkan ja sit koti kevätkunnossa! :)
 
Allergiat ovat kyllä viheliäisiä. Tiedän yhden pikkupojan, joka saa syödä suunnilleen vain poronlihaa ja jamssia. Vetää melkein vertoja tuolle Tuutikin kuvailemalle kengurun- ja krokotiilinliha-dieetille!

Kokeilin laittaa Otson eilen vaunuissa pelkkään ratasosaan puoli-istuvaan asentoon. Hyvin jaksoi katsella maisemia noin 10 minuuttia, sitten nukahti ja ratasosa käännettiin makuuasentoon. Ärsyttää, kun tuo meidän kantopussi on eri sarjaa vaunujen kanssa, eikä valjaat sovi kantopussin rei'istä (vaunut Emmaljunga ja kantopussi Teutonia). Nyt sitä kantopussia ei sitten voi käyttää ilman kovikelevyä istuinosan lämpöpussina, jos haluaa laittaa muksun vielä valjaisiin. Ei viitsisi alkaa viiltelemään siihen uusia reikiä valjaille, kun reikiä ei saisi mitenkään järkevästi huoliteltua (pitää saada vielä se kovikelevykin joskus takaisin sisään). Oon koko päivän tuijotellut kaupungilla, miten ihmiset on vauvansa tällänneet rattaisiin nollakelissä, varmaan on ihmetelleet, että mikä kyttääjä tuo on (kun olin yksin, ilman omia vaunuja liikkeellä ).

Mä taidan mennä ottamaan yhden siiderin ja oikaista hetkeksi sohvalle. Olin alkuillasta soittokeikalla ja siellä piti olla bändille illallinen, mutta paikan päällä selvisi, ettei saatukaan sapuskaa. Pettymyksen pettymys, lähdettiin sitten heti esityksen jälkeen kotiin.

Huomenna aion taas kokeilla imettää molemmista rinnoista, oon nyt pari päivää pumpannut toisesta rinnasta, kun siinä on ne puremavammat... :kieh: Nyt tuntuisi jo vähän parantuneen. Alkaa mennä hermot rintapumpun jatkuvaan pesemiseen.
 
huomenet hätäseen!
Kiire on, vaan tännekin pitää tulla ikäänkuin ilmottautumaan. :LOL:
Lähdetään bussilla pappalaan, esikoinen ihan innoissaan. Ollaan kerran aiemmin menty bussilla, pari vuotta sitten sen kanssa, niin tää on sille oikeen elämysmatka!
Ja illalla kaverin muksun synttärit. Joten liikenteessä koko päivän.
Palaillaan kun rauha maassa!!! :wave:
 
iltapäiviä...

Aamulla Leevi heräs taas 4.50, rytmiä kokoajan yritetään siirtää että pidempään sais aamulla nukuttua.Eilen kyllä sippasivat molemmat pojat vaille kahdeksan.Nyt oiss tavoitteena jos Leeviä sais pidettyä ees puol ysiin hereillä jospa muutaman päivän viiveellä edes vaikuttais aamulla unien jatkumisella(edes kuuteen) .
Mies kyllä nous Leevin kanssa aamulla ja mie nukuin kasiin asti ja sit mies jatkoi uniaan =)
Minä siivosin paikat siihen kuntoon että mies herättyyän pääsee imuroimaan ja luuttuamaan. Kun hän heräs niin kävelin poikien kanssa minun isän luokse. Esikoinen leikki mun pikkusiskon kanssa, hän täyttää 8v.LEikit heillä sujuu todella mukavasti.Leevi nukkui siellä olo ajan vaunuissa. Sieltä kun lähdettiin otin pikkusiskon mukaan ja tultiin meidän pihaan muksujen kanssa leikkimään 1,5h leikkivät tuossa lumikasoissa ja sit "iskäukki" tulikin siskon hakemaan.Leevi siis nukkui kokoajan vaunuissa 3h.Ikinä ennen ei ole vaunuissa nukkunut jos vaunut ei ole liikkunut. =)
Sit käytiin myös mun äidin luona syömässa ja äsken kävin Leevin kanssa vielä vaunuilemassa.

Vielä ois poikien kylvyt ja iltapalojen laitto.Eli aika hulilna päivä ollut täällä mut mahtava ilma tuolla ulkona. =)
 
ompas täällä hiljaista. :attn:

Me oltiin tosiaan aamusta jo bussissa ja matkattiin tuohon 4kilometrin päähän pappalaan poikien kanssa. :D Aika extremee, itseasiassa esikoinen oli ihan superonnessaan ja ihmetteli ja ihasteli kaikkee koko matkan. Sitten kun niin ihana ilma, niin jäällä oltiin tunnin verran; varoituksen sana tulee auringosta: esikoinen sai kasvoihin jonkinlaista aurinkoihottumaa!! :attn: :attn: Siis lähes sellaisia kellukoita... :eek: :eek: toiseen poskeen. Mutta onneksi rauhoittui babanthenilla nopsaan, ja olin laittanut vähän aurinkovoidettakin, niin niin vaan on voimakas tuo aurinko nyt. :/

Niin, sitten oltiin poikien pikkuserkun synttäreillä ja vielä illalla saunassa. Vauhdikas ja kiva päivä!
Ja voitin vielä huutiksesta sen supermageen ticketin välikausiasun pikkuiselle; kauttaaltaan turkoosi kaksiosainen 74cm asu. :p
 
On tainnut arska paistella koko Suomessa (ja ulkomaillakin :D ) kun ei kukaan ole päivällä joutanut täällä kirjoittelemaan B)

Meillä aamupäivä meni kotihommissa ja ulkoillessa. Sit 12 jälkeen esikoinen tahtoi nukkumaan, mutta TUNNIN lauleli ja höpötteli sängyssään :eek: :LOL: Meidän oli siis tarkoitus lähteä minun mummoni luona käymään päikkäreiden jälkeen. Otettiin likka pois sängystä, pikapikaa tavarat kasaan. Vauvakin just ennätti nukahtaa vaunuihin ulos joten siirsin vaan kaukaloon..ja eikun menoks!
Molemmat nukkuivat siten autossa, isompi ihan loppuun saakka, pienin heräsi noin 40min. päästä.

Siellä vierähtikin loppupäivä, tunnin matkat suuntaansa. Kotiin tultua sauna päälle ja iltahommiin :)

Tekemistä meidänkin päivässä ollut. Huomenna ei pahemmin mitään ois suunnitelmissa.. Ihan tavis päivä vaan :)
 
On tosiaan ollu ihana aurinkoinen päivä!! :D
Ulkona käytiin, aamu lötköteltiin ja ilta on imuroitu ja pesty pyykkiä. Hyvät sunnuntaipuuhat.

Ikeasta ollaan katseltu jotain säilytyskalusteita, eilen ihan paikan päälä ja tännään netissä. Kenkiä on eteinen pullollaan, ja keittiössä tarvitaan jotain komeroa kautta laatikostoa lisää. Ja parvekettakin olisi kiva laittaa, mutta onneksi ei nyt ihan niiiiin lämmin vielä ole, kun rahapussista ei joka osastolle shillinkejä riitä. Ja mulla on välilä hirmu morkkis tästä kauheasta rahankäytöstä, ollaan muutettu ja jouduttu hankkimaan kaikennäköistä. Yleensä käyn kirppareilla ja oon ollu tosi säästäväinen.. Ja ei me tietenkään ihan mahdottomia ole tuhlattu, mutta minun normaali-...ei kun siis entiseen elämään verrattuna. Normaaliahan tämäkin :p

Muuten ei kuulu kummempia.
Hyvät illanjatkot jos joku vielä täällä piipahtaa!
 

Yhteistyössä