Huomenta! Keskiviikkona 21.10.2009
Eihän sitä pitäisi mennä mitään lupailemaan, koska en minä koneelle illemmalla kuitenkaan ehdi..
Kirjoitellaanpa aluksi meidän perheestä
.
Milka kasvaa mieletöntä vauhtia. Kävelemään lähteminen ei ole kaukana, koska muutaman askelen jo ottaa. Tukea pitkin ollaan menty varmaan jo kuukauden päivät. Istualtaan nousee seisomaan ilman mitään tukea. Ja voi sitä riemua, kun kiivetään sohville ja sängyille
. Pikku hiljaa olen lisännyt tavallista maitoa tuttelin sekaan, mutta nyt on alkanut kakka olemaan ripulissa, joten pitänee vähentää oikean maidon määrää
. Tuskin nyt ruotsalaisella ja valion maidolla hirveänä on tuossa asiassa eroa? Vai onko?
Miten aika meneekään vauhdilla. Ensi kuussa täyttää jo vuoden <3.
Miehellä on mahdoton vauvakuume ja onkai tuo pieni vauvakuume itselläkin.. Muka pieni, ehkä hieman isompi.. Mutta sitä vain itse miettii koko ajan, mitä muut ajattelee, sukulaiset, miten minä jaksan, entä taloudellinen tilanne.. Yms.. Ja olen ajatellut, että jos tuota painoa saisi hieman pudotettua, mutta kyllä se junnaa tuossa 67-58 kg.. Milkasta on jäänyt ihana kengurupussi..
Viime yönä meidän kissa kuoli. En edes tiedä mitä tapahtui. Yhtäkkiä alkoi mieletön naukuminen/mouruaminen, makasi kylpyhuoneen lattialla & ei mennyt kauaa, kun meidän Laku oli eloton :'(. Tänään käydään hautaamassa lemmikkieläinten hautausmaalle, kunhan pääsen töistä & haen tytöt päiväkodista. Pieni suru pinnassa. Ja ei ollut edes vanha, nuori, vauva, pentu. Huhtikuussa syntynyt. Mietin, että olisiko jokin tauti ollut, koska söi kuin pieni hevonen, ni pysyi niin laihana & tuntui, ettei painoa kunnolla tule.
Emma neiti kasvaa hurjaa vauhtia & puheen kanssa ottanut vuoden sisällä mielettömän harppauksen. On alkanut ottamaan ikäisiään kiinni & toivottavasti ei koulussa pahempia ongelmia olisi.
Suvi-Tuulilla on kauhia uhmaikä. Ei meinaa mitään uskoa ja on ruvennut näyttämään oman luontonsa kunnolla.
Olen ruvennut kerran viikossa käymään uimassa, koska muutenkin jää niin vähän aikaa olla perheen kanssa, niin edes jokin harrastus tyttöjen kanssa. Isäntä hoitaa Milkaa kotona. Siskoni tulee myös uimaan, ni saa itsekin hieman uida.
Tosiaan, mie oon hurahtanut oikein kunnolla neulontaan, joista laitan kuvia, kun oon kotona. On tullut tehtyä laidasta laitaan & revontulihuivi on vienyt mukanaan. Toinen on puikoilla. Ensimmäisen huivin tein, joka oli harjoituskappale, ja tein 7-veljestä raitalangalla. Ensimmäisessä huivissa sain tapella kunnolla ja olin monta kertaa antamassa periksi, mutta onneksi en antanut. Nyt oon neulomassa virolaisella liukuvärjätyllä villalla ja ihan erilaista on neuloa.
Osallistuin myös ensimmäistä kertaa Salainen Neuleystävä Syksy 2009 -juttuun. Joulukuussa paljastetaan neuleystävät toisillemme. Onko kukaan muu osallistunut kyseiseen juttuun?
--
Syntymäpäiviä en ole vielä pahemmin suunnitellut. Sen olen ainakin päättänyt, että jokaiselle lähetän henkilökohtaisen kutsukortin. Jokainen saa oman, ettei tule väärinkäsitystä, ettei ole kutsuttu..
Pitää ehkä varmaan tarkentaa miksi noin..
Suvi-Tuulin 4-vuotis syntymäpäivät olivat viime kuussa, joihin kutsuttaville laitoin vain tekstiviestit.. Ja pyysin ilmoittamaan, jos ovat estyneet saapumasta paikalle..
Vieläkään en ole sisäistänyt sitä, että pikkuveljelläni (11v) on kännykkä.. Joten hän ei sen takia tullut synttäreille, vaikka koko perhe oli tarkoitettu.. Äitikään ei tullut, koska oli töissä, mutta hän ei koskaan vaivaudu ilmoittamaan, jos ei pääse.. Sitten minun yksi siskoistani (täyttää marraskuussa 18v) ei tullut paikalle & hän ei edes ollut kirjoittanut Suvi-Tuulin syntymäpäiväkorttiin nimeään..
Tässä kesällä pikkuveljeni suuttui minulle jostain (en edelleenkään tiedä mistä, vaikka kuinka olen yrittänyt toiselle jutella. Aina lähtee paikalta pois) ja myös kohta 18-vuotias systeri suuttui siinä myös.. Ja kostaa neljävuotiaan kautta minulle :O. Lapsellista sanon minä.
Olen perheen musta lammas, ja ei minusta tarvitse pitää. Anoppi on kuin toinen äiti minulle..
---
misskitty: Kyllä kolme menee siinä kuin kaksikin
. Itse mietin tässä, miten neljän kanssa :O
--
maikki: Huh, onpa teillä ollut reissu. Onneksi tuossa kolarissa taidettiin kuitenkin välttyä ihmisvahingoilta, mitä pieniä luun murtumia.
Meidän auto saa koko ajan kolhuja (tai ainakin siltä tuntuu, koska toinen kolari vuoden sisällä.. Ja 2,5 vuoden aikana 8 kolaria, joista 2 ollaan ite oltu syyllisiä). Ollaan kolarimagneetteja..
--
hansu: Mie laitan aina sipulia sängyn alle
. Et ole ainoa "vanhanaikainen".
--
manna: jaksuja sinulle.
--
Minä olen lueskellut noita teidän juttuja, kun lapsukaiset eivät nuku nuku kunnolla. Minä voisin kyllä tulla teitä kaikkia auttamaan, jos vain asuttaisiin lähekkäin.
Minä en tiedä miltä tuntuu, jos lapsi sairastaa usein tai nukkuu yöt huonosti. Meidän kaikki lapset ovat aina nukkuneet yöt tosi hyvin. Mitä nyt isommilla tuo nukkumaanmeno on aika vaikeaa välillä.. Mutta en halua kehua enempää..
--
Meillä on elämässämme kääntynyt muutenkin ihan eri lehti, koska siskoni haluaa tyttöjä yökylään aina silloin tällöin. Vaikka ottaakin yksitellen, niin se on jo eteenpäin, koska on hieman hiljaisempaa meillä & hän, joka menee yökylään, niin hän saa oman huomion. Saa kaiken huomion itselleen <3. Sitten miehen täti miehensä kanssa haluavat Emman & Suvi-Tuulin mökille yökyläilemään. Viime pe-la olivat toisen kerran jo. Kesällä olivat kolme päivää & kaksi yötä <3. Milkankin kuulema ottaavat sitten, kun neiti on vähän kasvanut.
Kesällä, kun olivat Emma & Suvi-Tuuli mökillä yökylässä & Milka mun siskon luona, ni oli se kyllä outoa. En ole tottunut miehen kanssa olemaan kahdestaan. Siis niin hiljaista ja eipä oikeastaan mitään osattu tehdä. Pyörittiin torilla, syötiin hyvin ja katsottiin elokuva.
Meidän parisuhde on takerrellut aika paljon, mutta jospa se tästä. Tekee todella paljon, kun mies on Milkan kanssa päivät kotona, minä töissä, Emma & Suvi-Tuuli päiväkodissa.. Ja sitten kerran viikossa uinti & itse yritän edes sen pari kertaa viikossa käydä salilla.. Mutta salillakaan en oo ennättänyt puoleentoista viikkoon käydä.. Maanantaina kävin viimeksi tuon tauon jälkeen.. Joskus on sitten nuorisotyön johtokunnan kokous tai jokin muu kokous, niin kyllä se aikaa vie ja paljon.
--
Minä odottelen ensi kuun Milkan & Suvi-Tuulin neuvoloita. Varsinkin Milkan mitat kiinnostaa, että miten on kasvanut viime käynnistä, joka oli hmm.. 8 kk:n ikäisenä.. Ottaa painossa Suvi-Tuulta kiinni. Ja on jo 7 kk:n ikäisenä sentin lyhyempi kuin tytöt vuosikkaana, mutta hieman painavampi.
--
Lempileikkejä.. Noh, neiti tykkää eniten tehdä omia juttujaan. Mennä ulko-oven taakse seisomaan & hakkaamaan molemmilla käsillä oveen.. Ja tyttöjen huoneessa keittiötarvikkeilla.
--
Bodyt & sukkahousut meilläkin käytössä. Body:t on niin helppoja pukea päälle.
--
Meillä onneksi hoitajat edes joten kuten noudattavat meidän hoito-ohjeita. Meillä ehdoton kielto on tietokoneet, televisiot, stereot, dvd:t yms. Eli elektroniikkalaitteisiin ei meillä kosketa
. Anoppi on siitä hauska, kun hän aina: "En mie raaski kieltää, ettei rupea itkemään." Eli kyllähän toinen kieltää, mutta sitten se jämäkkyys joissakin asioissa saattaa unohtua. Ja tuo, ettei halua toisen ruveta itkemään, ku tulee itelle niin paha mieli siitä :O.
--
Torstaina 22.10.2009
Huomenta.
Minä kirjoitan näköjään teille oikean romaanin, jota kukaan tuskin loppuun asti lukee, mutta jäi työkoneelle teksti, niin eihän sitä silloin kotona enää jatketa.
Itse olen suunnitellut anopin 50-vuotis synttäreiden ruokailua ja konserttilippujen hankintaa.. Järjestetään yllärisyndet, jospa ei suutu.. Mutta luulen, että jos jotain ei järjestetä, niin siitä tulee kuitenkin vain sanomista
.
--
HM: Pikaista paranemista Oskarille!
--
Luminka: Söpöjä lapasia ja sukkia. Itsellä ei ole tarvetta, ku teen ihan ite, muuten olisin kyllä voinut halutakin!
--
maarias: Mie annan Milkalle maidon & kannan sänkyyn. Siinä on meidän nukkumisrituaalit. Nukahtaa yleensä jo maidon juonnin aikana, mutta jos ei, niin siinä vaiheessa, kun sänkyyn jättää, niin nukahtaa.
--
Tutit ja tuttipullot meilläkin käytössä. Tuttia kyllä syö niin vähän, että siitä voisi kyllä vieroittaa..
Mutta rupean tässä neulomaan, kerran töitä ei ole. Kuvia omista töistäni laitan, kun oon kotona ja kerkiän.. Katsotaan kerkeänkö tänä iltana, ku töiden jälkeen lähden tyttöjen + siskon kanssa uimaan.
Ai niin, Suuret onnittelut kaikille lapsukaisille, jotka ovat jo vuoden täyttäneet!! <3