11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

iru
Juu se meidän flunssa ja yskä meni ohi, mut nyt tuli se vauvarokko. Eilen yöllä nousi kuume :snotty: oikeestaan ei ala nukkumaan muuten kuin syliin niin siinäpä se tämä päivä on mennyki ja ihan tuskaa ku on niin kuuma!! Toivottavasti ei kestä kovin kauaa, aamulla soitin neuvolaan niin sanoi että saattaa pitää korkeeta kuumetta jopa neljä päivää!!?? Mut sinnikäs poika on, päivälläki oli kuumetta 39,4 ja poika vaan leikki lattialla. Nytki isin sylissä temppuilee ja nauraa vaan :LOL: ihan kuin ei oliskaan kipee.. Otettiin vaunut sisälle et jos sais nukutettua ton pojan niissä ku sylissä tulee niin kuuma, eikä ala omaan sänkyyn nukkumaan :|
 
iru: Hieno grilli =)

Leluista: Onni tykkää eniten sellasista mistä tulee ääntä muutoin kyllä melkeestä mikä vaan lelu on hyvä. Ostin ikeasta sellasen ison pehmopallon ja se on yks suosikeista ku saa ite kii siitä, on iso ja sitä voi rutistella =)

Kesälomasuunnitelmista: Ei meil oikeestaa ole, miehel ei oo varsinaisesti lomaa, saa kyl pitää sit ku haluu mut palkkapussista se on sit pois. Hääpäivä meillä on heinäkuussa et jos sillo pääsis vaiks kylpylää tai jonnekin =)
 
irulla hieno uus grilli!

Meillä kelpaa melkein kaikki lelut. Mieluisimmat on ollut pilttipurkin kansi ja mun vanha näppis. Kaikki narut ja johdot on mieluisia meilläkin. Meillä on kyllä ihan liikaa leluja kun oon säästelly jotain esikoisen aikaisia kivoja leluja ja sit on saatu hirveesti muualta leluja. Onpahan mistä valita.

Käytiin tossa äsken vähän retkellä lasten kanssa (meillä on esikoisen paras kaveri ollut kesäloman alusta asti joka päivä myös meillä, lasken sen vähän niinku jo perheeks :) ) ja kohta toi esikoinen lähteekin pappansa kanssa mökille. Isäntä on viikonlopunkin töissä, ollut jo pari päivää 12 tuntisia ja tänäänki menee myöhään. Meinasin et ois ollu kiva ite lähtee pikkusen kanssa jonnekin mut en tiä, ei tästä oikeen mihinkään pääse lähtemään ilman autoa. Josko kaupungille huomenna tai sit vaan kotosalla.

Palaillaan myöhemmin!
 
Iltapäivää!

Ollaan lähdössä viikonlopuksi Tahkolle veljen perheen kanssa, pitäis pakata, mutta nettaan hetken kun poika on päikkäreilllä. Oli tarkoitus käydä puolilta päivin kantorepun kanssa kaupungilla, mutta poika alkoi raivota ja sitten nukahti päikkäreille ihan "väärään aikaan" :LOL: . Kuuma ilma on vähän laittanut rytmiä sekaisin. Mulla menee nyt kaunis sää vähän sivusuun täällä sisällä :headwall: . Tai siis laatuaikaa teidän kanssanne :D

Luminka, mun pitäis varmaan jättää myös toinen liharuoka vähäksi aikaa pois, kun maitoa menee ihan luvattoman vähän. Imetän 2-3 kertaa päivässä, useimmiten jää tuohon kahteen, eikä korviketta tule sitten annettua, kun ruuan kanssa annan vettä (on jäänyt soimaan korviin niistä ruokaohjevihkosista, että ruokajuomana vettä, mutta miksi en antaisi siinä yhteydessä korviketta?). Pojalle ei kelpaa tissi ellei ole oikeasti nälkä, eli aterioiden välissä ei tule imetettyä. Puuron sekaan laitan korviketta ja välillä annan jugurttivälipalaa, mutta maitoa varmasti tulee edelleen liian vähän päivässä!

Leluista: Meillä lempparit on kaikki nauhat ja narut (ja olis ne sähköjohdot erityisesti...), eteisen ovesta sai jo nyhdettyä tiivisteen irti kun silmä vältti. Oon antanut puuhastella vapaasti meidän kenkien kanssa eteisssä (sitä kuuluisaa kengänpohjien nuolemista...). Muita suosikkeja on vedellä puolilleen täytetty limsapullo, haljennut muovinen kippo ja tyhjä kosteuspyyhepaketti (rapisee). Ja sitten annan kaikki ilmaisjakelulehdet "luettaviksi". Kaupasta ostetuista leluista ei muut oikein inspaa kuin sellainen kuminen purulelu, jota on viimeiset 4 kk jäystänyt aina yhtä suurella antaumuksella. Luminka, meilläkin pehmeät lelut on ihan out, paitsi niissä olevat pesulaput =)

Jaahas, nyt on tuolla heräilevä kaveri jalka pinnojen välissä jumissa, hyvät viikonloput kaikille!!
 
Voi jumankekka! Kerroin just niistä ötököistä joitten takia jouduin heittää kaikki jauhot ym kuivatuotteet menee. No nyt sit ihan parissa tunnissa jotkut vihreet toukat (ilmeisesti jonkun perhosen toukkia) on syönyt mun ison tuuheen minttupuskan parvekkeelta, samaten salaatit, jotka olikin melko kituvia. Mut ne mintut! Rakkaudella oon niitä joka päivä kastellu ja oon ollu niin ylpee kun kukoistaa kerranki joku yrtti. Ei siel oo mitää jäljellä enää, varret vaan :(

Noni, ei mul muuta. Jatketaan.
 
maikki: kyllä minä annan aina korviketta (myös silloinkin kun vielä imetin ) ruokajuomaksi! Sit kun jättää tuttipullon pois, tulis maito väkisten taas syönnille joten oon aina antanut korveketta =)

Kyllä nyt tarkenee! Päivällä oli varjossa +30 astetta.. Nyt ollaan sisällä oikeestaan ekaa kertaa kunnolla tälle päivää... Mies teki risottoakin muurikkapannulla, hyvää tuli :p

Mä kävin aamupäivällä shoppailemassa kaverin kanssa. Ihanaa kun tuo pienin vihdoinkin on iskän kanssa huutamatta niin saa rauhassa käydä jossain =)
Löysin itselleni 2 paitaa (toinen lähtee huomenna viihteelle mukaan ;) ) sekä vauvalle bodyn syksylle valmiiks ja isommalle t-paidan..

Tunnin päästä paistellaan vielä lettuja ulkona, taas liikaa samalla päiväyksellä varustettuja maitoja :kieh:

Eipäs tässä nyt muuta, aurinkoista päivän jatkoa B)
 
terevisiä mökiltä!
Meillä on vieraita ollut koko viikon ja vietiin mökille pariksi päiväksi. Ihan kivaa kun on kauniit ilmat, mutta nukkumisesta ei kyllä tullut vauvelin kanssa mitään. |O väsyttää!!!

Maikki79: sitä maitoa ohjeistettiin laittaa siihen kyynelkanavaan niin että tiputtaa pari pisaraa isoon palaan pumpulia, niin ettei sormet koske siihen märkään osaan, ja sillä pumpulilla vetää kerran yhdensuuntaisesti, me käytettiin joka kerta aika monta pumpulipalaa kerralla.... ja niin siis mayan kohdalla se parani, ja luin just vauva lehdestä että joku toinen oli tehnyt just samalla lailla ja oli sekin parantunut, tais olla saksassa asuva ja siellä neuvoivat kans niin.

maotao: Maya aloitti viime viikolla lihan syönnin, neuvolantädin käskystä. sitä ennen oli syönyt vain pari lusikallista ruokaa kerralla, mutta tyttö paljastuikin oikein lihanrakastajaksi, (toisin kuin äitinsä joka on kasvissyöjä!!) ja syö nyt pikkupurkillisen ruokaa kerran päivässä. Aamupuuron aloitin tällä viikolla kans, joten nyt Maya syö aamulla vähän puuroa, sit sen pääruoan lounasaikaan, ja vaihtelevasti hedelmää päivällä (tai sitten ei) ja illalla kans puuroa, mun sisko toi italiasta sellaista tapiocariisi puuroa ja sitä se on syönyt iltaisin. Mua vaan harmittaa kun maidonsyönti on vähentynyt niin hulluna. Ei oo enää pientä rintamaito vauvaa :( ruoka on alkanut maistuu ja kai se on hyvä, mutta mielelläni olisin antanut vielä enemmän maitoa, etenkin kun mayaa ei saa millään juomaan mitään nestettä pullosta, eikä nokkamukista juontikaan onnistu. Ja onhan maito kuitenkin alle vuodenvanhoille tärkein, mutta eipä kai voi mitään kun ruoka vie masusta tilan... Imeekö teidän tyttö vielä paljon rintaa, vai miten maidon kanssa on??

ok mun on mentävä laittaa vieraille ruokaa, vaikka kuinka väsyttää!! Laitan intialaista ruokaa, nam!! (mutta siihen meneekin pari tuntia!!)

 
Maidon määrästä. Mä pidän edelleen maitoa pääravintona Lumilla, vaikka hän syökin kaksi lämmintä ateriaa, yhden hedelmävälipalan ja puuroa. Mut usein imetän ensin, jolloin täyttää masunsa ensin maidolla, kyllä sitä kiinteetäkin menee siihen päälle yllättävän paljon. Välillä imetän vasta ruuan päälle, mutta silloin ei yleensä maistu maito niin hyvin ja ellei ime paljoa, kokeilen myöhemmin uudelleen. Meillä kyllä menee maitoa tarpeeksi.
 
Iltaa!

Kiva kuulla ettei meidän poika ole ainoa, joka ei vielä liiku.

Hikinen päivä takana...
Oltiin kaverin mökillä mammaporukalla. Meitä oli siis kolme äitiä ja neljä lasta, ja kyllä menoa ja meinikiä riitti! Mutta olipahan ihanaa makoilla rannalla auringossa, ja nautiskella mansikoista, vesimelonista yms. kevyistä herkuista. Vilikin viihtyi hyvin kun oli seuraa =)

Vilillä tuli viime yönä ihme itkukohtaus, itki kovasti kahdesta puoli neljään. Joi maidon ensin, mutta ei millään rauhoittunut, ei sänkyynsä eikä syliin.Itki vain. Lopulta raukka väsyi omaan itkuunsa, ja nukahti. En tiedä mikä oli, kiersikö masussa vai kiusasiko puhkeamassa olevat hampaat... toivottavasti tämä yö menisi paremmin. Nyt ainakin simahti heti maidon juotuaan sänkyynsä, ja on nukkunut jo yli puoli tuntia. =)

Leluista meilläkään pehmeät lelut ei enää ole niin suosiossa. Ainoastaan sängyssään tykkää kun ensin kääntyy pää kohti jalkopäätä, napata siellä olevia pehmoleluja ympäri sänkyä... Soivat lelut on kivoja, samoin rapisevat. Kaikki minkä saa suuhun. Lusikka ja oma nokkamuki, koska niillä saa kelvettua kutiavia ikeniä.

Maitoa menee iltavellit ja yömaidot mukaan luettuna juuri ja juuri puoli litraa päivässä. Eli pääasiassa maitoa ei mene päivisin kuin joskus aamulla, ja mitä puuron sekaan laitan aamulla ja illalla. Iltapullo ja aamuyömaito menee. Varmaan ei olisi pahitteeksi koittaa antaa jollain aterialla maitoa juomaksi, kun nyt annan vain vettä. En ole kokeillut ottaako maitoa nokkamukista, veden kun juo ainoastaan siitä, ei pullosta enää. Täytyis varmaan kokeilla...

Huomenna Vili pääseekin mummulaan päivällä hoitoon ja lellittäväksi :heart:
Me lähdetään miehen kanssa käyttämään koira Hämeenlinnassa koiranäyttelyssä. On niin kuumaa ilmaa luvattu huomiseksikin, että ei viitsi Viliä ottaa autoon ja kentälle mukaan hikoilemaan, vaikka autossa ilmastointi onkin. Ja on aina oma ruljanssinsa syöttää jossain kentän laidalla, vaipanvaihdosta puhumattakaan...

 
helmi: Mie oon kans kauhistellu noita E-aineita viime aikoina ja koittanu valita hieman "puhtaampia" tuotteita. Meidän s-marketissa on kyllä tosi hyvä valikoma kaikkee, on vara valita monissaki tuotteissa - myös lihahylly on melkoisen kattava! Ruispalat on ihan ok, ei taida olla yhtään lisäainetta, vai oliko joku yks. Sit täällä meillä päin saa porpkylän leipomon ruisleipiä ja ne on aivan lisäaineettomia: pelkkää vettä, ruisjauhoja, hiivaa ja suolaa, eli ihan oikeeta leipää! En oo sitäkä kyllä antanu leeville suolan takia. Oon tehny ite leeville vaaleeta peruleipää veteen ilman suolaa. Ei se kauheesti sitä tykkää syödä.

maikki: Meillä on ukkeli kans tosi hyvin syöny karkeempaaki, herneet ja maissit menee ihan kokonaisina, samoin porkkanaa ja bataattia saattaa olla isompia paloja soseen seassa niin kyllä se niitä natustaa ja syö. Ei kakistele kyllä ollenka! Pehmeitä kypsiä hedelmiäki syö pieninä paloina mielellään.

mainanna: me ollaan annettu kaks liha-ateriaa ehkäpä 3-4 viikkoa. Hyvin maistuu meilläki, ison purkillisen verran yleensä uppoaa per ateria.

Herkkujen kans nuutin aikaan oli se linja että 1-vee synttäreillä saa maistella kakkua (ei uponnu ollenka) ja sen jälkeen sit satunnaisesti kylässä voi kahvipöydässä jotain makeaa ottaa. Karkkia nuutti alkoi saada reilu 2-vuotisena ja ehkä 2,5-vuotisena otettiin karkkipäivä käyttöön - saa lauantaina sit syödä vähän jotain karkkia, huomiselle esim. ostin tikkarin ja sukulakun. Nykyisin herkkuja nuutti saa niin että kylässä tai jos meillä on kahvitteluvieraita niin siinä yhteydessä saa jotain ottaa ja karkkiakin voi kylässä ottaa jos tarjotaan. Ruuan syöminen on nuutilla melko huonoa, ollaan lahjottu sit että jos lautanen on tyhjä, leipäpala syöty ja maito juotu niin saa jälkkäriks pienen keksin (kotitekoisia yleensä ). Leevin kans varmaan pitää vähän joustaa kun on tosiaan tuo isoveljen malli, mutta ei ennen 1 vee tarvii kyllä mitään saada! Pitää kattoa miten sit menee.

Leluista: mie oon kans jo aikaa sitten raivannu kaikki vauvalelut pois. Isoveljen autot sun muut kiinnostaa paljon enemmän! Leeville valikoidaan sit aina semmosia turvallisimpia esille. Tällä hetkellä suosikkeja on muoviset autot, keittiöleikkivälineet, duplot, palikat, renkaat, iso pehmopallo ja kirjat. Ja nimenomaan kaikki semmoset mitä voi paukuttaa. Ja tuo kosteuspyyhepakketti on meillä kans aivan in!! Nuutilla on korissa myös kauppaleikkijuttuja eli tyhjiä elintervikepakkauksia: maitotölkki, munakenno, keksipaketti, fetapurkki yms. Niitä leeviki tykkää katella ja paukutella kans kovasti! Ja yllättävän vähän laittaa mitään suuhun eli monenlaista uskaltaa jo antaakki tutkittavaks. Nuutti aikanaan leikki vauvaleluilla paljon pidempään mutta sillon ei ollukka mitään isompien leluja vielä näkyvissä ja houkuttelemassa! Leevi osaa jo "ajaa autoilla": pärisee kovasti ja huruuttaa autoa lattiaa vasten! :) Tänään kiukkus ja päristeli olkkarin pöydän luona ja menin kattomaan niin auto oli luisunu pöydän alle! Hitsi! Kylläpäs ilme kirkastui kun otin sen sieltä pois! :) Nuuttiki oli pienestä pitäen nimenomaan automies (ja on edelleen - siitähän se leeviki on se oppinu), kahdeksankuisena on nuutista kuvattu videoki kun istuu huoneensa lattialla ja päristelee autoillaan! Voi ihana näitä palleroita kun ne oppii kaikkee!!! :heart: :heart: :heart:

Leevi on nyt parina päivänä koittanu kiivetä syliin kun istun lattialla. kovasti möyryää ja ährää ja nousee kontalleen ja koittaa ottaa jalasta kiinni ja vetää, mutta ei onnistu. Ei sitä onneks se kiukuta, nauraa vaan mahottomasti kun möhnehtii siinä jalkaa vasten. Polviseisonta on siis vissiin hänellä hakusessa nyt.

Maito/ruoka -keskusteluun: mie annan maitoa ja soseita aina eri kerroilla, sillä tavalla syö molempia hyvin:
6.00 maito ja 7.00 puuro
välimaito ennen ulkoilua
11.00 ruoka ja 12.00 maito ennen unia
välipalamaito päikkäreiden jälkeen
16.00 ruoka ja 17-18 välillä maito torkuille käydessä
19 maissa maito ja 20.00 puuro
21. unitissittely joka on oikeestaan enemmänki vaan tunnelmointia
Ruualla annan vettä ja nyt helteillä on puistossaki ollu vesimuki mukana. Vettä leevi jois miten paljon vaan, mutta oon vähän sitä rajottanu että menis sit maito paremmin.

Hellettä piisaa. Mitään ihmeitä ei oo tapahtunu meidän elämässä. Mie oon ihan uppoutunu tuonne blogimaailmaan niin on tämä osasto jäänyt sit vähemmälle. Lukemassa ainaki yritän kerran päivään käydä. :)
 
maitoo meillä menee ton ruokamäärän lisäks se 500ml ainaki.
Onni syö paljon jo 8kk ruokia, niin oletteko huomannu (jos joku muuki antaa jo) että muksun lihaperunasoselaatikossa on valkosipulia, tuoksahtaa oikee kunnolla :D On kyl Onnin yks lemppareista se =)
 
Huomenta-päivää!

Tänään lähdetään kesälomareissuun, jippii! Pakkaamista ohjelmassa, kun saman tien pitäis pakata jo Suomen reissua varten. Harmi vaan, että tytöllä hiivasieni pahentunu salvasta huolimatta, olen vähän kahden vaiheilla jos kuitenkin jäisin kaupunkiin ja menisin uudestaan lääkäriin maanantaina.

Leluista: Meillä kaikki pehmeät on unileluina korissa sängyssä. Ohjelmanumero on aina kun herää niin kääntyy ja käy kaatamassa lelukorin ja sieltä valkkaa kiva lelut. Tykkää kyllä pehmeistä, jos niissä on yksityiskohtia esi. Hiiren viikset, tontun suippo hattu tms. Päivällä on "kovat lelut" ja pallot kova sana. Rantapallo on ihana, saippuakuplat on tosi POP, kirjat "lukee" monta kertaa, rakennuspalikoiden "tukijalka" jota käyttää nuijana. Kissan lelut on myös parhaat, harmi vaan kun tyhmä äiti ne aina ottaa pois siinä vaiheessa kun ovat suuhun menossa.

Meillä ollan menty sellasta ruokalistaa nyt viikon pari, että

5:30-6.30 aamutissi (nukkuu vielä tunnin pari tämän päälle)
9.00 aamupuuro + hedelmäsose
(10:30 Tissiä)
12:30 Kasvissose lounas (ison pilttipurkin verran)
15.00 Tissiä
(17:30 Tissiä)
19:30 Iltapuuro
(20:00 Tissiä joskus ennen nukahtamista)

Joskus joku tissittely tipuu pois, jos tytöllä ei ole nälkä. Kiinteen yhteydessä tarjoon aina vettä. Oon oikeen tyytyväinen tuohon järjestykseen ja myös hyvin nukuttuihin öihin. Samoin esim. Selkäsäryt mulla helpottanu, kun ei oo kokojan imettämässä. Luulen, että aika pitkään mennään tällasella rytmillä, syksyllä joskus lisäilen toisen lämpimän aterian j jätän päivätissit pois ennen omaa töihinmenoa. Aion lisänä imettää niin kauan kuin tyttö haluaa aamusin ja iltasin. Toivottavasti ei enää koulusta välitunnilta hyppää kotio tissille. Katotaan sitten tuossa muuton jälkeen elokuussa jos sitä lihaakin antais.

Muuten nyt kuten uumoilinkin, meillä painon nousu pysähtynyt kokonaan 11 kilon kohdalle - tyttö painaa jo 4 vko saman verran! Sitä se liikunta teettää ;) Pituutta kasvaa kuitenkin kovasti. Huomaa, että on enempi "normaalikäyrällä" pituuden ja painon suhteessa, kun sopivat vaatteet mahtuu päälle (ts. Ei tarvitse enää käyttää kaks kokoa suurempia housuja, että mahtuvat pyllyn kohdalta!) 74-vatteet pakkailin melkeen kaikki jo pois, parit housut viellä mahtuu.

Ja ny aamupalalle!
 
Aamupäiviä B)

Meillä oli tosi huono yö taas vaihteeksi. En tiedä mikä on kun jo pari päivää on ollut sellaisia et kitissy ja itkeny melkeen koko ajan ja nyt sitten oli viime yökin sellainen. Otin mun viereen Lumin jo melko aikasessa vaiheessa, oisko ollu jotain klo 1. Sitä ennen olin tuttia laittanut muutaman kerran, kun itkeskeli. Vieressä sai tissiä aina kun tahtoi, muttei auttanut. Aina kun hetkeksi rauhottui, hetken päästä taas aloitti itkun. Todennäköisesti vatsa sattui, muutama pieru välillä pärähti, mutta voi olla että hampaatki vaivasi...tai mikä lie. No tätä jatkuikin sitten aamukuuteen, välillä nukahti hetkeksi ja sit taas aloitti. No kaikesta huolimatta en oo mitenkään superväsynyt.

Mut ottaa niin paljon pannuun noi miehen työt. Nytkin tänään ja huomenna töissä 9-21. Eilen oli yhdeksään myös. Jotenki nyt tuli sellanen tosi yksinäinen fiilis taas. Esikoinen on siellä pappansa mökillä ja minä Lumin kanssa homehdun kerrostalossa. Yritin jo paria kaveria pyytää kaupungille, mut toisesta ei kuulu mitään ja toinen on reissussa. Eikä tässä sit oikeen muitakaan kavereita ole. Tai jos onkin, ni ne on mökkeilemässä. Sit ajattelin, et lähen sit Lumin kans kaksistaan kaupungille, mut sit en raaskinutkaan maksaa yli 8 euroa bussimatkoista (pihi). No eipä siellä kaupungillakaan mitään olis. Keskiaikamarkkinat tosin ois, mut turha sinnekään yksin on lähtee tungeksimaan vaunujen kanssa.

Noh, voivottelut sikseen..

Hauskaa kesälomareissua maotaolle! Jos lähdette tytön kanssa jo, niin maalaisjärjellä ainakin tulis mieleen kans ne ilmakylvyt tälleen kesähelteellä ainakin. Et aina ku mahdollista ni vaipat pois ettei pääse hiivasienet muhimaan siellä. Toivottavasti se nyt paranis pian!

Sit piti kans sanoa, et mekin koitetaan ostaa aina marinoimatonta lihaa ja sit tehdä ite marinaadit. Turha maksaa siitä kaupan marinaadimömmöstä joka ei edes maistu hyvältä, kun ite voi tehdä paljon parempaa. Se vaan on tosi, et on välillä vaikeeta löytää marinoimattomia tuotteita ja varsinkin kaikki tarjoukset usein on vaan niille marinaadimössölihoille. Ja samoin koitetaan vältellä kaikenmaailman lisäaineita. On se hullua kun pitää joka paikkaan niitä tunkea. Luomua ostaisin aina jos vaan olis varaa. Valitettavasti me joudutaan usein ostelee tarjoustuotteita.

Jahas, jonkun päikkärit päätty lyhyeen (taas se 30 min)
 
Heipsan!

Otinkin eilen pikalähdön kavereiden luo ja siitä terassille :D Tosi kivaa oli, eikä nyt edes kovasti väsytäkään...

Mies oli pärjännyt hyvin lasten kanssa, onneks =) Ja sen kyllä huomasi tämän äidin humalatilasta eilen siinä kymmenen aikaan :whistle: Loppuilta meni vettä juodessa, ja selvis sitten aamulla jo yhdentoista aikaan ylös...

Nyt pitäis lähtee käväisemään rattailla tuossa lähikaupassa.On se kumma kun ei voi ostaa kaikkee kerralla, aina huomaa et tuokin on jo lopussa ja sitä tarviis nyt ja heti :kieh:

Aurinkoista päivänjatkoa leidit :wave: B)
 
Terve taas! Juu ilmakylpyä ottaa tyttö ;) Kumma juttu, että sieni on nyt pahentunu kun saatiin se salva... Jäätiin ny ensin kaikki kotio ja katotaan huomiseen asti miten tuo kehittyy, jos menee pahemmaks niin mies ajaa huomen yksin maalle tai siis kissojen kanssa ja me tytön kanssa perässä lääkärin kutta maanantaina. No, onni onnettomuudessa innostuttiin sitten pakkan jo muutto varten ja hirveesti saatu aikaan. Nyt lusmuan, ku mies lähti hakee lisää laatikoita :LOL:
 
Minä täällä taas höpöttelen tylsyydessäni, kun muut palstalaiset lomailee B)

On tää hirveetä olla ilman miestä ja vielä ku esikoinenkin on pois! En osaa ollenkaan.
Mut onneksi se aamuinen surkea olo meni ohi, ollaan ulkoiltu koiran ja Lumin kanssa, oon siivoillu ja touhunnu sisällä. Sit se mun kaveriki, joka ensin ei vastannut, soitti ja tulee huomenna kylään, jee!

Hirvee hiki vaan koko ajan...sen takia oli pakko ottaa oluttakin jääkaapista. Seuraavaks meinasin ottaa lonkeron. Melkosta ryyppäämistä!
 
iru
Moi moi

Täällä kolmatta päivää kuumeessa poika. Aamulla oli vaan 37,9 lämpöä ja luulin että alkaa jo helpottaan niin päivän mittaan kipus takas 39,4 asteeseen :( Vähäsen on ollu poika itkuinen, mutta yllättävän pirteä kuitenki. Syöny on paremmin ku aikaisempina päivinä. Ukkeliini on jossain hornan tuutissa autoharrastelijoiden meetingissä niin minä siis kotona poikien (Wilhelmi-kissa ja Ilmari) kanssa. Anoppi ja appiukko kävi tossa päivällä kyläileen, varmaan ovat huolissaan et kuin pärjään.. mut ihan hyvin on menny eikä oo edes ketuttanu :LOL:

Leluista olitta puhunu.. meillä kelpaa ihan kaikki. Kolisevat lelut on kivoja, samoten kylpykirjat ja muutki kirjat, sanomalehdet, mainokset, äiskän keittokauha ja myös pehmolelut (tykkää halia niitä :heart: ) eli varsin kattavasti kaikki kelpaa :kieh: leluja onki aika paljon. Niin ja myös kissan lelut on tosi kivoja!! Olenki pessy Wilhelmin lelut ja nyt ovat siis yhteisiä paitsi kaapissa ne pienimmät kulkuset yms. ettei niele tms niitä.

Kiitos grillikehuista =)

Koita Dara jaksaa :hug:

Maotaon tytölle paranemisia!! :wave:
 
iru
Kissa-/koiraihmiset!!

Missä teillä on ruokakupit? Mulla ollu patenttina puhtaan pyykin pyykkikori nurinpäin kuppien päällä, mut nyt tää veijari osaa kipata sen siitä pois.. niin vinkkejä kaipaan! Aamullaki levitteli kissan hyytelömuonat pitkin poikin ja oli varsin hauskaa :headwall: kisu reppanana kattelee ku toinen tuhoaa sen ruoat.. :eek:
 
Moikkelis!

Ihana aurinko & mahtava sää muutenkin B) . Joku nauttii mielettömästi tästä helteestä :whistle: .

Vielä en ole edes uimaan päässyt. Keskiviikkona menin tyttöjen kanssa käymään porukoilla & unohdin omat uikkarit matkasta. Vesi oli niin lämmintä, että pystyi vain kävelee polviin asti vesi.

Torstaina sitten kävin myös tyttöjen kanssa tuossa meidän lähellä olevalla uimarannalla, jonne käveltiin. Niin vesi oli pirun kylmää. Ei toivoakaan, että olisin mennyt uimaan.

Tänään oli miehen serkun 11-vuotis synttärit. Ihanaa oli seurustella ihmisten kanssa & olla koko päivä ulkona. Kesken juhlien kävin Milkan kanssa vaunuilemassa pienen lenkin. Kotiin tulin vaunuillen & esikoinen pyörällä. Olisin hölkännyt koko matkan, mutta esikoisella näkyy olevan liian pieni pyörä, ku näytti ajo välillä epätoivoiselta.. Kun spurtin otti, ni hyvä ettei kaatunut :/.

---------------------------------

Saunassa meidän neiti käy kylvyssä. Löylyä en heitä, mutta kylpy tapahtuu saunassa siis.

----------------------------------

Minusta on ihanaa, ku lapset on pienellä ikäerolla. Heistä on vanhetessaan toisilleen seuraa. Ja kieltämättä, joskus on erittäin pinna kireällä, mutta hetkessä saavat mielen paremmaksi.

----------------------------------------------

Ylhäällä näkyy jo neljäskin hammas pilkottamassa. Neljä alhaalla, 2 ylhäällä näkyy jo kunnolla ja niiden lisäksi kaksi pilkottaa :D.

Toissa päivänä neiti oppi nousemaan itse istumaan. Voi sitä riemua, kun näkee kaikkialle & leluillakin on mukavampi leikkiä. Mutta sitten, kun on tarpeekseen saanut istua, niin silloin huudetaan apua. Ei kuitenkaan osaa laskeutua alas. Tukea vastenkin osaa seistä erinomaisesti.

----------------------------------------

Eilen kävin pitkästä aikaa kampaajalla & pidennykset lähti pois. Ihan oudolta tuntuu olla oma tukka päässä :D. Ei tänään miehen mummokaan tunnistanut :whistle: . Ihmetteli synttäreillä toisille, että kukas vieras nainen se vaunujen kanssa tänne tulee :D. Kysyi miehen serkultakin, että tulinko heidän kyydissä :D.

Tässä kuvaa:



-------------------------------

Mie niin kateellisena kuuntelen, kun monet o päässyt miehen kanssa illanviettoon.. Kunpa mekin päästäisiin.. Mie haluaisin, että mummot kysyisi: "Voinko ottaa tytöt päiväksi hoitoon tai jopa yökylään". Enkä siis tarkoita kaikkia kolmea kerralla, vaan nuo kaksi vanhempaa. En itse viitsi kysyä, ottaisitko yökylään/päiväksi hoitoon.. Koska haluan, että ottaavat vapaaehtoisesti.

Kyllähän siis miehen äiti tai mun sisko tulee kahtoo välillä, kun käydään kaupassa.. Mutta ei se oo sama asia.. Ja silloinkin tuntuu miehen äiti aina: En minä kerkiä teidän luona tulla käymään.. Jos käy, niin aina on pika visiitillä. Sitä, kun ollaan puoliso löydetty pieksämäeltä :whistle:

---------------------------------------------------------

Tavallista maitoa annan vasta vuoden ikäisenä.. Mitä nyt jäätelöä neiti on ihan vähän maistanut.. Ja sitä olisi kyl mennyt enemmänkin :whistle: . Eikai vain äitiinsä oo siinä tullut :D

------------------------------------------------------------

Mie haluaisin itse tehdä ruisleipää, mutta en osaa.. Eikä kyl oo leivinuuniakaan eikä ohjetta.. Tai vaaleaa..

-----------------------------------------

mainanna: Ei meilläkään vielä puhetta yms tule, joten älä ole huolissasi tuosta liikkumisesta. Kaikki tulee aikanaan! :hug:
Jokos häävalmistelut kaikki o jo valmiina? Onnea näin etukäteen!

--------------------------------------

meil ei oo mitää muita kesäsuunnitelmia kuin se, että vietetään perheenä mahdollisimman paljon aikaa, ku elokuussa jatkan oppisopimusta, joten olen sekä töissä että koulussa.

---------------------------

kuunkulta: Kylläpäs repesin tuolle Ämmälle :D. Millon meidän neiti osaa puhua :whistle: . Meidän neidille kelpaa kaikki lelut, mitkä vain annetaan. Eniten oikeastaan kuitenkin pallot+kovemmat lelut. Isompien keittiötarvikkeet yms.

Mie kokeilin tässä vähän karheempaa ruokaa milkalle, ni rupes kakostelee. Ja meidän neidistähän ei mikään hienohelma tule. Mie en rupea pahemmin soseuttelee :D. Puuro kyl menee moitteetta alas.

Mie ite oon kans sitä mieltä, että herkkuja ei joka päivä.. Ja niitä todellakin kerkiää vielä syömään. Jäätelöä tosiaan vain maistoi teelusikan kärjestä vähäsen. Ja kerran viikossa on meillä karkkipäivä. Joskus on jopa niin, että joka toinen lauantai.


----------------

iru: Hienon grillin on mies tehnyt! :flower: Mieheni kans suunnitteli ens kesänä tehdä itse grillin, mutta katsotaan miten käy.. Vai ostetaanko kaupasta suoraan.

------------------

Nyt vasta muistin, että enhän mie ees oo muistanut kertoa, että meillä hajosi vesisänky. :LOL: Ja ostettiin sitten 180cm:n jenkkisänky, vaikka tarkoitus oli ostaa vain 160 cm:n jenkkisänky. Myyjä teki sen verran hyvän tarjouksen, ettei siitä voinut kieltäytyä. Lähti 1300e:n sänky matkaan. Että siinä on ihana nukkua. Varsinkin minun selälle älyttömän hyvä.

--------------------------

Anzkuli: Kosteuspyyhepaketti on myös Milkan suosikki :D. Korista menee itse sen ottaa, että pääsee rapistaa :D.

-----------------

Kissanpentukin meil o ollut jo kohta kaksi viikkoa. Ens viikon maanantaina tulee kaksi viikkoa täyteen. On kyl niin ihanan lutuinen.

---------------

Näin pikkasen taas tekstiä.. laittaa neidit nukkumaan.

:wave:
 
iru
Red Dragon: Ihanat hiukset :heart:

Anzkuli: Voitko laittaa sen vuokaleipäohjeen? Kun haluisin kans itte tehä ku ärsyttää myös nuo lisäaineet ja suolat jne.

Siis meidän molempien sukulaiset pitää meitä ihan outoina, ku ollaan tosi tiukkoja noiden herkkujen suhteen. Siis joo syödään itse, mutta ei haluta Ilmaria totuttaa ku ei vielä ymmärrä niistä. En tyyliin uskalla jättää hoitoon edes ku kuvittelen et siellä jäätelöä syötetään ja limukkaa juotetaan (näin ovat tehneet miehen veljen lapsille, tosin kotonaki ovat saaneet), mut tämmöstä meillä. Ollaan me ostettu niitä maissinaksuja kaupasta mitä poika saa sit mussuttaa esim kahvipöydässä. Tykkää niistä ku ikeniäki kutisee niin mukavasti helpottaa.
 
RD:llä kiva tukka! Ja varmaan on kissanpentu ihana, tahtoisin kans!

Koiranruokakupista, mä just siirsin juomakipon esikoisen huoneeseen, jonne Lumi ei pääse sen oveen tehdyn esteen vuoksi. Aiemmin kun nostelin kippoja vaan pöydälle ja laskin aina välillä, niin totesin nyt et tällä helteellä tarttis kyl olla koko ajan koiran ulottuvilla, varsinkin kun välillä unohtuu antaa sitä sille. Ruokakippo on lattialla sillon ku koira syö, sen minuutin verran vai mitä sil ny siihen syömiseen menee :LOL: Mut kissalla varmaan kannattaa tehdä ruokailupaikka jonkun tason päälle, joku laatikosto tai hylly minne kissa saisi mennä.
Eilen vielä kun juomakippo oli keittiön lattialla, Lumi siinä läträs ja pelästy itekin kun kylmää vettä roiskui naamalla :LOL:

Kiitos iru kannustuksista! Mies ilmotti et meneeki tunnin pidempään mitä piti...nooh, ei se mitään.

Ja toivottavasti teillä kuume laskee pian iru! Kauheeta tommonenkin :(
 
Anzkuli: mäkin tahtoisin leipäohjeen! Jos mitenkään viitsit? =)

Ja mua kans niiin ärsyttää sukulaiset, jotka sitten "salaa" antaa vauvalle herkkuja. No ei oo meillä vielä käyny niin ku ei pahemmin sukulaisia oo nähtykään, mitä ny noi lähimmät. Mut muistan ku serkun nuorimmainen oli vauva ja oltiin jossai kissan ristiäisissä ni eikö vaan yks suvun juorumamma halunnu vauvaa sylitellä ja sit hetken päästä katottiin et miten tällä vauvalla ny on kermavaahtoa naamalla ni mamma selitti, et kyl kai ny vauvankin piti saada kakkua maistaa. Kyllä serkku silloin kiehui ja pahasti, en tarkkaan muista minkä ikänen vauva oli, mut tyyliin oltiin vasta alettu kasvissoseita maistelee. Ihanaa.
 

Yhteistyössä