11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

RD: meillä taas leevi osaa istualtaa kierähtää mahalleen, mutta ei vielä nouse ite istumaan. :) Kiukkuaa sit sitä... Kiva tukka muuten!!

Tänään oon viettäny touhupäivää ja saanu koko perheen vedettyä mukaan siihen touhuamiseen kans! HIH! Aamulla oli isin vuoro nukkua pidempään, me alotettiin poikien kans aamu 6.20. Isi heräteltiin sit kasin maissa ja mie alotin heti soseurakkaa. Tein pari satsia soseita leeville pakastimeen. Sit oli pykkien taittelua ja pesua, tein ostoslistaa huomiselle yms. Nuutin kummi tuli sit meille ja laitoin hälle tukan kun olivat häihin menossa - simppeli homma: hevihemmolle tiukkaan sliipattu pitkä letti :) Vaimokkeensa oli kampaajalla niin sain tämän tukanlaittokunnian.

Sitpä syötiin ja pojat unille. Mie kävin porukoiden luona pikaseen viemässä yhen yöpöydän ja hakemassa parvekkeelle pari kukkatelinettä. Sit lähin jyskiin ostamaan pyyhkeitä. Meinaan uusia sit pyyhkeet kun leeviltä jätetään ne huppupyyhkeet pois. Meillä on iänikuisia pyyhkeitä kaikki niin ostan kaikki uudet. Nyt oli jyskillä puoleen hintaan ne kronborg lux (vai mikälie) pyyhkeet ja ne on tosi hyviä!! Yhen satsin ostin nyt (eli kaikille kylpypyyhkeet ja sit pikkupyyhkeitä kasvo- ja käsipyyhkeiks). Ostan sit toiset satsin toisella kertaa. Vanhoista pyyhkeistä pitää jättää sit pari varapyyhettä ja leeville vielä pyllypyyhkeitä. Ostin myös olkkariin uuden hyllyn ja sitä isäntä kokos nuutin kans koko illan. Melekonen homma!!! Ovet jäi vielä laittamatta. Nyt on taas kodin mylläys sit käynnissä, samalla varmaan vähän siirrellään sit muitaki huonekaluja. Entisille lasiovihyllyillekki saatiin uusi koti heti! :)

Pitkä päivä takana ja hellettä on ollu melkein liikaaki! Huomenna vielä myllätään ja pitäis kotihommia muutenki saada tehtyä. Huomenna oon menossa ale-shoppailemaan pikkusen kaupungille miehen siskon kans. Toivottavasti löytyis jotain kivaa - muksuille lähinnä, ite en nyt tarvii mitään.

 
ihanat ilmat ollut ulkona ja on niistä nyt ihan urakalla nautittu. Eilen oltiin miehen ja kavereiden kanssa liikenteessä ja ihanaa oli. Mummo halus pojat hoitoon niin sama oli lähteä.
Tänään oltiin sit rannalla muutama tunti, esikoisen kanssa hiekkalinnoja sunmuita rakenneltiin ja uitiin, oli aivan ihanan lämmintä vettä. Leevi nukkui varjossa rattaissa melkein kokoajan.
Huomenna sit mattopyykille mökille =)
 
Ahaa, leipäohjetta oli kyselty sillä välin kun näpyttelin. Tein leivän ihan näppituntumalta eli ihan tarkkaa ohjetta en osaa antaa, mutta esim. pizzaphjan ohjeella voi tehä. Tai mikä vaan vaalee leipä- tai sämpylätaikina ilman suolaa!

Jos nyt rupeisin tekemään niin:
- laittaisin kulhoon 2,5 dl kädenlämpöistä vettä
- Sit ½ pussia kuivahiivaa sekoitetaan 1 desiin vehnäjauhoja ja se sinne veden sekaan sekoitellen.
- Mie laitoin siihen leipään viimeks vehnäleseitä - ehkä vajaan desin verran. Kaurahiutaleet (tai muut hiutaleet) antaa kans kivasti kosteutta leipätaikinaan. Leseet/hiutaleet seuraavaks siis sekaan.
- Sit vaan lisätään jauhoja silleen sopivasti että taikinasta tulee semmonen leivottavan napakka. Ite tykkään tehä melko löysän taikinan
- lopuks pikku löräys öljyä sekoitellaan hyvin. Taikinaa vaivataan niin pitkään että se irtoaa kulhon reunoista - tai sit jätetään löysemmäks ;)
- kohota puolisen tuntia - tai pidempäänki
- mie taisin hujauttaa sen taikinan suoraan kulhosta sit voideltuun leipävuokaan, mutta parempihan ois jos sitä vielä sit alustettas pöydällä jauhojen kans... laiska mikä laiska... ;)
- mitähän uskaltasin sanoa paistosta... 200 astetta ja 20-30 minuuttia... Kannattaa kurkkia uuniin...
- vauvan leipä kannattaa voidella heti tuoreeltaan vedellä ja kääriä liinaan että siihen ei muodostuis turhaan niin kovaa kuorta! Mie kyllä voitelen aikuistenki sämpylät ja leivät, kun en tykkää rapeasta kuoresta!

Vaalea leipä ja sämpylät tulee tehtyä yleensä ilman ohjetta niin on kyllä hankala tän tarkemmin nyt tähän mitään laittaa... mutta kokeilkaa! 2,5 desin taikina on pieni ja nopea tehä, jos menee pilalle niin ei mee paljoo aineita hukkaan!
 
Kiitos Anzkuli! Mä oon tosi tumpelo tekee mitään leipää. Kai se on vaan harjotuksen puutetta, en uskalla oikein kokeillakaan. Muutaman kerran sämpylöitä tehny ja aina niistä tulee semmosia kuivia kovia...
 
Nyt pitää sanoo kun muistan, että Anzkuli on mestarileipuri ja blogista oon luntannu välillä ohjetta ja haaveillu myös monista ruoista kuvia kattellessa... :p

Apuuva, mulla tosiaan nyt suussa tuntuu sellanen ihmeellinen juttu. Ei kai se tytön hiivasieni oo tullu mulle suuhun? Miltä se näyttää tuntuu jos suussa on sieni?

Meillä ei tyttö pääse kissanruokiin kun on mulla keittiössä aina sitterissä. Keittiössä kun on sellaset kylmät laatat niin en ilkee lattille laittaa - ja vähän tilaa. Tänään oli kuitenkin nojannut sitteristä käden varaan niin että pylly oli sitterissä, tuki yhteen käteen ja toinen käsi missäs muualla kun möyhimässä kisujen kuppia. Nooh... pitää kattoa mitä tulevaisuudessa tekee noille kupeille.

MUOKS... piti muuten sanomani, että meilläkin istahdettiin tänään muutaman kerran konttausasennosta ja siitä vaan kaatumalla pääsee pois.

Meilläkin on ehkä pian taas pikkukisujen vilskettä, kun mun toinen tyttökisu on lähdössä seuraavasta kiimasta kollilaan sulhoa tapaamaan. Ja norjalaisia metsäkissavauvoja siis toivottavasti tulisi syksyllä.

Ihana tukka RD !
 
Ja taas olis yksi päivä pulkassa...
Täytyy hehkuttaa, Vili nukkui viime yön TOSI hyvin =) Ei tietoakaan samanlaisesta itkukonsertista kuin edellisyönä.

Aamulla vietiin poju mummulaan hoitoon, ja käytiin miehen kanssa Hämeenlinnassa koiranäyttelyssä. Eipä olis kannattanut mennä, tuo meidän muotovaliokoira sai huonoimman arvostelun ikinä! Ja meidän mielestä kulki kehässä paremmin kuin aikoihin, mutta tuomari ei vain toisesta tykännyt. Vilillä oli mennyt päivä hyvin, on aina niin vieraskorea, että!

Ilta oltiinkin pojan kanssa kaksin kotona, kun mies meni vielä iltakalaan kaverinsa kanssa. Ihmeen hyvin Vili jaksoi koko illan, vaikka oli nukkunut toiset päikkärit jo kahden maissa. Annoin tänään ekan kerran kaksi lihasosetta, saas nähdä miten herää yöllä syömään :whistle:

Hääjutut toisaan on jo kivalla mallilla, RD ja Luminka ainaskin niistä kyselivät. Tarvis vaan koittaa kaikki loputkin jutut hoidella pois alta, en halua mitään viimeisten päivien kaaosta, kun kuitenkin sinne viime hetkiin jää joitain juttuja joita ei voi aiemmin hoitaa.

Koiran ruokakuppi on meillä vielä saanut olla rauhassa omalla paikallaan, kun ei Vili vielä liiku lattiallla. Vesikuppi meillä onkin jo pidemmän aikaa ollut kylppärissä, mulla paloi hermot kun aina olio vesivana laminaatilla kun toinen kävi juomassa.

Mä pääsen huomenna Ikeaan, jee =) =) Lähdetään kaverin kanssa tuhlaamaan viimeisetkin rahat. Koitan löytää lipaston, jotta saataisiin tuo "ylimääräinen" huone sisustettua Vilin huoneeksi.

Hyvät yöt kaikille!

Mainanna
 
Huomenia!Huomaa varmaan tästä kirjottelutahdista, että oon muuttojuttujen takia paljon sisällä ollu ;)

Tulin vaan nopsasti kertomaan että meillä oli tänään tilanne parempi ja päästään siis reissuun! Tänään heräsin siihen puol viisi, että tyttö konttausasennossa sängyssä tuijottaa mua, tutti suussa kävi kuin maggie Simpsonilla ja tahdonvoimalla kai mut herätti ;) Vaipat kurkattiin ja tissin sai ja taas maistuu uni. :heart:

Hauskaa päivää koko porukalle!

Mainanna: Tututtunnelmat kissanäyttelystä ;) Kyllä meidän kissat on aina ne parhat, tuomarilla vaan joskus vähän kaihia silmässä tai jotain :LOL:
 
Ihana ilma taas ulkona, kohta lähettävä mökille mattopyykille kunhan mies nousee ylös. Hänen vuoro nukkua tänään pitkään ja huomenna sit mun vuoro ;)
PIkkusisko tulee iltapäivällä hoitoon kun isä ja sen vaimo lähtee viinijuhlilla käymään. Pikkusiskolla ikää 8vuotta.

Nyt aamupalalle ja kohti mökkiä :wave:
 
Huomenia!

Täällä aamu rauhoittunut mukavasti, mies ja isot pojat lähtivät päiväksi mökille ja pikkuiset nukkuvat, hiljaista siis on. Jahka heräävät ja ovat syöneet niin lähdetään nauttimaan ulkoilmasta!

Todennäköisesti me päästään muuttamaan tässä syksyn aikana!!! Saatais yksi huone lisää. Meillä on tässä taloissa perhe, josta kaksi lasta on lentänyt pois kotopesästä ja niiden äiti sitten kysyi että kiinnostaisiko vaihtaa asuntoja päikseen, he saisivat pienemmän ja me isomman. Tietty, vuokrassakaan ei kovin suuri ero ole. Toivotaan nyt että kaikki menee silleen nappiin että onnistuisi.

Jäi kirjoittaminen lyhyeen, joku vaativa tuolla heräili... :/ Mutta mukavaa pyhäpäivää kaikille.

HM
 
no ni pääsinhän tänne kirjautumaan! jostain syystä en millään päässyt tänne öbaut tuntiin..höh
meinas paniikki iskee ;)

onpas tullut taas juttua viikonlopun aikana!! ihania kuvia taas ootte laittaneet!

tultiin joku aika sitten mummolavisiiteiltä kotiin.
Vilho on hieman huononlaisesti syönyt nyt muutaman viikon aikana verrattuna aiempaan mut korvaa ainaki osittain soseet maidolla.
kokkareista ruokaa ei meinaa millään syödä,kaikki herneetkin säilöö poskeensa ja sieltä sit saa koukkia hetken päästä pois..ja kakoo kaiken karkeemman veks suustaan. mitenköhän tuo oppii sit syömään karkeempaa ruokaa.varmaan pitkä taistelu edessä,sen verran on tempperamenttia muissakin asioissa

lempilelut on tällä hetkellä muovinen kassakone, joku pehmojalkapallo, kaikki kova mitä voi hakata ja yrittää helistää hassun äänen toivossa, näppis, kaukosäätimet ja puhelimet ja yks semmonen pahvinen liikkuva luuranko meidän seinällä (siihen ei oikeestaan sais koskea ettei riku mut aina käydään pikkasen lääppimässä kun ohi kävellään :) )

hirveesti tuo nyt yrittää testailla konttausasentoa,sai varmaan kimmokkeen siihen serkultaan joka "suuressa armossaan" kävi pikkuiselle välillä näyttämässä konttauksen saloja (on 1,5vuotias ja siis jo juoksee joka paikkaan, mutta kävi leikkiensä välissä antamassa vilholle leluja,pussaamassa ja näyttämässä konttausta :heart: )

jaahas, pitäisköhän sitä etsiä kaapista jotain syötävää.yks lonkkukin taitaa odotella tuolla jääkaapissa :)
 
iltaa täältä lomakylästä. Otson serkut lähtivät minigolfiin, minä jäin päiväunien vahdiksi tänne yksin. Onkin ollut menoa ja meininkiä, perjantaista saakka oli 3, 4, 6 ja 7-vuotiaat täällä. Korvat ihan soi, kun lapset on pääasiassa kiukutelleet, tapelleet ja juosseet ympyrää. Ja joka asia on toimitettu huutamalla täysillä. Miehen kanssa on kauhisteltu, että tuollaistako se sitten on parin vuoden päästä...

Pian lähden autoreissulle käteistä nostamaan, niin pääsen huomenna ratsastusvaellukselle.

Jaahas, poika heräsi illansuupäikkäreiltään, heido!
 
Onpas ollu ihana päivä, pikkusisko oli siis hoidossa ja on puistoiltu ja uimassakin käyty. Äsken kävi isi hänet hakemassa kotiin. Mukavaa oli. Aamupäivällä kävin mattopyykillä ja vielä pitäs tiistaina käydä pari mattoa pesemässä. Äsken myös auton siivosin sisältä ja jopa ikkunatkin sisäpuolelta sain pestyä =)

Nyt muksut nukkumassa ja ukko lähti käverinsa luo parille, monelta lie saapuu mut oikeestaan ihan hyvä että meni, saanpahan ihan rauhassa istuskella ja kuunnella hiljaisuutta =)

laitanpas pari kuvaa Leevistä tähän :)

 
En sitten mennytkään Ikeaan tänään :/ Kaveri jonka kanssa piti lähteä, oli ylläri, ylläri eilen viihteellä ja nukkui tänään krapulaisena. On tuo rankkaa olla sinkku ja lapseton... No, sen sijaan oltiin koko perheen voimin Ideaparkissa. Eli pääsinpähän edes johonkin tuhlaamaan vähiä rahojani :kieh:

Maotao niinhän se on, oma lemmikki on aina se paras, mutta ons e vaan kumma miten muut ei sitä ymmärrä... :p

Katsoin ihan samaa kuin dara, on tosi ison pojan oloinen Keijun Leevi jo! Meidän Vili on kanssa ihan vauveli tuohon nähden...no, kai meidän kaikkien pikkuiset sitten ajallaan kehittyy.

Taas olis uusi viikko alkamassa. Täytyy taas koittaa keksiä tekemistä, meinaa alkaa tylsistyttämään niin äitiä kuin poikaakin jos vaan kotona oleskellaan kaikki päivät. On sitten koitettu mm.kyläillä ahkerasti.

Tyhmä kysymys teille jotka teette itse soseita: jos laittaa yrttejä mausteeksi, niin voiko ne laittaa ihan "raakana", vai keitättekö nekin??? Kun en ole ennen soseita mitenkään maustanut, vois olla korkea aika jo laittaa vähän makuakin pojun soseisiin...

Mutta nyt nukkumaan, öitä :wave:

Mainanna
 
iru
Mää kans katoin Leevin hiekkalaatikkokuvaa et ei mikään vauva todellakaan ole :eek: iso poika :heart: ihania kuvia!!

Anzkulille suuri kiitos ohjeesta!!

Meillä on ollu tänään neljäs sairaspäivä :( jos aamulla on hitusenkaa lämpöä niin soitan kyllä neuvolaan. Kahtena aamuna on ollu vaan pikkasen lämpöä mut päivän mittaan kivunnut 39,5 kuume. Nyt siis neljä päivää kuumeessa, näppyjä ei näy mut tulevat yleensä kun kuume laskee. Vauvarokkoa meille siis sanottiin olevan, mut mistä sen nyt sitte tietää?

Niin ja kissankupit muuttivat tänään takan päälle :D meinaa vaan kisuparalla olla kupit välillä hukassa nyt.. :LOL: Ei kyllä pieni laihari tekis hälle hallaa, mut pitäähän se vesi olla saatavilla ku on näin kuumaki.

Nyt ukkeliinin kans saunoon, pikkunen yöunilla. Jos vaikka olis raju ja siiderinki korkkais :p
 
on kyllä keijun Leevi ison pojan näköinen :)

Meillä lähti Onni konttaamaan =) vähä haparoiden mutta konttaa jo pitempiiki matkoi =)

Ihania ilmoja ollu, joskin ehkä liian kuumia. Eile käytii lasten kanssa seikkiksessä ja illal viel tekee pyörälenkki. Naapurin kanssa laitettiin lauantaina meidän takapiha kuntoo ja ihan kiva siitä tuli

http://irc-galleria.net/view.php?nick=IgleBigle&image_id=106599314
http://irc-galleria.net/view.php?nick=IgleBigle&image_id=106599296

Linkitin noi suoraan tänne ku en jaksanu kopsaa sieltä ku ei täl koneel noita kuvii =D

Onni nukkunu kahtena päivänä huonosti, varmaa tän kuumuuden takia. Eilenki nukku koko päivän aikana yhteensä sellasen 2h, mut yö meni kyl nukkuessa.

Nyt Onnilla on hinku nousta ylös, vannasta koittaa kovin. Ja syöttötuolissa on hokassu kääntymisen joten sitä vaan tekis =D



Lauantaina naapureilla oli bileet ja pyyettii siinä kahentoista jälkee et jos voluumii sais vähä hiljemmalle ni riitaha siitä tuli vaikka iha nätisti pyyettii.. no tää nuori muija huus että kostoks tekee tän meille kun me ei kunnioiteta ja moikata heitä :LOL: (moikkaan yleensä kaikille ketä moikkaa mulle. ja noille en viiti enää moikkaa ku ei ne moikkaa takas, mulkasee vaan)

Haukku meitä rasisteiksikin kun kosovosta olevat. Rasisti en ole kyllä. Raivostuttavia naapureita he!! Toiselta puolen seinänaapuri oli mun kans istumas tos takapihal sillo ja se on kyl todella mukava, ollaan ystävystytty kivasti =)
 
Nämä mun hiukset on kyl ihanat. Malli on sellainen, josta tykkään erittäin paljon :D.

Dara: Et oo ainut, joka inhoaa sukulaisia, jotka antaa herkkuja salaa. Me yritetään sanoa, että ei saa antaa.. Mutta hetken päästä, kun katsoo.. Siellä sitä annetaan.. Ja varsinkin, meillä, kun on koiralle ruoka-ajat, ni niissä meneevät lipsumaan. Eikä tykätä, että koiralle mennään antamaan koko ajan jotain herkkua. Siitä on saanut tapella ihan mielettömästi. Ja edelleen tapellaan. Ku ihmiset ei vain älyä.. Miten he saadaan ymmärtämään, ettei saa/tarvitse antaa..

Koiranruoat+vesikupit on vessassa & kissanruoat+vedet tyttöjen huoneessa. ja joskus olohuoneessakin, mutta viel ei ne oo Milkaa kiinnostanut.

Mutta nyt taas jatkaa.. Täällä on ihana kiukuttelupäivä..

Itsellä alkoi eilen naisten vaivat ja ei todellakaan jaksais kuunnella.. Selvispähän mistä turvotus johtui :D

- RD -
 
heippa...
kummallinen 2plussan kirjottelutauko menossa, siis taitaa olla eka kerta kun monena päivänä, tai ok, monta kertaa käynyt lukemassa...mutta ei tunnu olevan kirjotettavaa. Musta tuntuu että meillä vaan ei oo nyt mitään tapahtunut, vaikka emmä tie onko koskaan tän enempää. On ollut hellettä jo toista viikkoo nyt, niin ulkona päivät kuluu. Nyt kun mieskin lomalla niin tietenkään viitsi täällä koneella kokoaikaa roikkuakaan. Terassia rakennetaan...hmmm...siinäpä ne. =)

esikoinen on ekoilla lastenkutsuilla, niin että äiti ei oo mukana. KOhta pitää mennä hakeen sitä ja sitten illalla kaveri lapsineen tulee leikkiin.

niin ja viikonvaihteessa kun olin tyttöjenillassa, tuli puhe ruoan terveellisyydestä. Lisäaineista ym. Ja sain pari ihan uskomattomanmielenkiintoista blogia "näppeihini" niin niitä lueskellessa on ollut aika lailla ajateltavaa. Erittäin paljon antaa aihetta miettiä mitä suuhun tungemme. :/
 
iru
Pikainen visiitti. Käytiin lääkärissä, niin Ilmarilla on oikeassa korvassa korvatulehdus :eek: ihan puun takaa tuli kyllä, ku luultiin et ois ollu vauvarokko. Ei oo mitenkää arastellu korvaa tms. mut lääkäri sanoi että koska ollaan annettu suppoja kuumeeseen niin on vienyt mahdolliset kivut korvasta joten ei se ole ollut edes kipeä välttämättä. Mut nyt kodin puuhiin palailen myöhemmin :wave: helpotti kyllä ku tietää että mikä on ja saatiin antibiootti
 
sanse:ihanan näköinen takapiha!

Tässä takapihalla surffaillen B) Onneksi ei tartte johtoo puhelimeen olla ees kytkettyä eikä mitään muutakaan.. Pelkästään kone :whistle:

Sain pihahommat vihdoin ja viimein tehtyä. Pestyä takapihan laatoituksen ja kitkeä kukkapenkkien ympärykset. Jotka on pitänyt jo kauan aikaa tehdä. Olen tietenkin kitkenyt aina silloin tällöin. Mutta en oo nyt saanut itseäni tekemään. Eipä kyl takapihalla olla oltukaan :whistle:

Ukko autoa rassailemassa mökillä, ni mie oon sit pihalla ollut iltapäivästä lähtien. Milkan vein äsken sisälle nukkumaan.

Jos sitä huomenna pesis nuo ikkunat ulkoapäin, ni sitten voin olla tyytyväinen ihteeni. Sitten ois finally nää rästihommat tehty. Milloinkohan sitä jaksais siivota sisällä? En oo ku imuroinut.

Mutta nyt jatkaa surffausta.
 

Yhteistyössä