Moikka, onpas täällä ollut vilkasta keskustelua, kivaa!
Mä oon ajatellut
unikoulun sellaisena, että opetetaan että lapsi on siinä nukahtamistilanteessa yksin, mutta vanhemmat käyvät auttamassa rauhoittumaan, jos lapsi alkaa itkeä sängyssä (tassuttelemassa ja kippaamassa pinnasängyn reunaa vasten seisovaa lasta makuulle). Mä oon antanut "huutaa" korkeintaan minuutin tai jotain, kuunnellut rauhoittuuko lapsi itsekseen ja jos huuto yltyy niin mennyt rauhoittelemaan. Usein onkin rauhoittunut itsekseen muutaman "kippauksen" jälkeen. Mutta tässä on varmaan niin monta tapaa kuin on lasta ja vanhempaakin.
Oon samoilla linjoilla Helmin kanssa (niinkuin aina (?)
) että jokaisen pitää tehdä niin että vanhemmat jaksavat, koska se vasta onkin lapselle kurjaa, jos vanhemmalla menee hermot (tosin myös se, jos lapsi huutaa tuntitolkulla yksin). Jos vanhemmille ei ole ongelma nukuttaa lapsi kainaloonsa, niin siitä ei mun mielestä kannata ottaa paineita!
Manna, meillä on muutama bumgenius tasku, mutta mulla ne on falskanneet enemmän kuin muut taskut ja lisäksi hiostavat jostain syystä aika lailla (verrattuna muihin pul-taskuihin). Tiedän että bumgeniusten pitäisi olla taskuvaippojen ferrareita, mutta jostain syystä meillä ne ei oo olleet suosiossa. Painavat reisiin jäljet ja ovat mielestäni haarasta liian leveitä. Voiskin kokeilla vielä kuitenkin ylipäänsä taskuvaippoja yövaipatukseen, kun laittaa vain reilusti enemmän imuja. Ostin käytettynä kasan bambutaittoja, jotka mun mielestä imee tosi hyvin.
Ja
kestovaippa-asia vielä jatkuu,
hypätkää yli jos alkaa tulla korvista ulos...
Noonie, mä ostin juuri yövaippainnostuksissani kokeeksi yhden ronja&roope tuplaläpän (kun luin että ne olis yövaipatuksessa The Vaippa), mutta meidän pojalle tuli peppu siitä punaiseksi jo 3 h päivätestikäytössä. On ensimmäinen coolmax-pintainen vaippa, fleece- tai kuivaliinaneulospintaisesta ei ole koskaan peppu noin lehahtanut. Pitää nyt vielä kokeilla kun on muutaman kerran pessyt, että voiko tuota meillä ollenkaan käyttää. Tosi harmi, jos coolmax ei sovi, kun oon just ostanut 1,5 metriä coolmaxia tehdäkseni uusia neppitaskuvaippoja (kun neppipihtien tappi vihdoin tuli tänään postissa). Oon kyllä kuullut, että microfleece ei kaikille sovi, mutta että coolmax? Kun muuten ei oo ollut mitään ongelmia ihon kanssa.
Miten sä
noonie saat ne R&R:n läpät aseteltua, ootko taitellut etuläpän "poikatyylillä"? Musta tuntuu että sen vaipan kanssa sährätessä tulee läppää joka tuutista, eikä ne ainakaan mene sileästi. Ostin myös toisen yövaipan (Sampsukan Dream-Iinuska) ja se tuntui kätevämmältä, kun siinä läppä taitellaan taskuun. Kalliita nuo kyllä ovat ostaa :ashamed: