1,5v ei ole koskaan nukkunut kokonaisia yöunia - huudatusunikoulu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2 + rv. 32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kiinnostunut";26269508]Miten teillä uni sujui? JOuditko monta kertaa menemään rauhoittelemaan? Tsemppiä jatkoon :)[/QUOTE]

Kiitos kysymästä, yö oli toivoton! :D
..klo 24 - 02 oli rauhallista, siitä eteenpäin heräili n. tunnin välein huutelemaan, ja sitä pistäytymis-ramppaamista kesti aina puolesta tunnista tuntiin ennenkuin nukahti uudelleen..että huh..Rauhottui aina heti kun menin huoneeseen, ja meni itse jo takaisin pitkäkseen, mutta heti kun lähti vierestä niin huuto alkoi.
Toivotaan että tämä oli jo sitä takapakkia ekasta yöstä, eikä huononisi entisestään! ..nyt iski lapselle vielä tänään nenän tukkoon, että varmasti senkin takia ei saanut tuonkaan vertaa nukutuksi. Olen aika pökerryksissä jo unen puutteesta, mutta päättäväisin mielin edelleen eteenpäin! :)

Jenis, miten siellä meni yö? T: ap :)

Ihan megahyvin! Eli tänä yönä ei varmaan nukuta sitten ollenkaan :D Tyttö ei herännyt kertaakaan kunnolla, muutaman kerran jotain inahteli unissaan mutta rauhoittui itse. Tämmöisiä öitä on hänen elinaikanaan ollut ehkä 5 sen yhden paremman jakson ulkopuolella.

Tsemppiä teille, jospa tänä yönä teidänkin tenava ymmärtäisi nukkumisen ihanuuden :)

... ja siis meilläkään ei todellakaan oo auttanut tuo puhuminen ja asioiden selittäminen aikaisemmin, tyttö on vaan hermostunut enemmän siitä jos on jotain yrittänyt keskustella. Ja kun on "jouduttu" silittelemään ja rauhoittelemaan, on sitten vaatinut sitä ihan jokaisella heräämiskerralla, eli noin miljardi kertaa per yö. Se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella (temperamentikkaalla) lapsella :)

[QUOTE="Jenis";26273643]... ja viime yö meni sitten ihan mega-persiilleen. Hohhoijaa, koskahan tämä muuttuu? :D[/QUOTE

Eikä, toivottavasti menisi vielä parempaan!
Täällä tuo lapsi kyllä rauhottui aina kun käväisin huoneessa, mutta heräsi sitten puolesta yöstä aamuun asti, n. tunnin välein!! aaaaarghh...kuinkahan isoksi silmäpussit voi kasvaa..

[QUOTE="a p";26275990]

Eikä, toivottavasti menisi vielä parempaan!
Täällä tuo lapsi kyllä rauhottui aina kun käväisin huoneessa, mutta heräsi sitten puolesta yöstä aamuun asti, n. tunnin välein!! aaaaarghh...kuinkahan isoksi silmäpussit voi kasvaa..[/QUOTE]

Tsemppiä vaan, pakko uskoa että kyllä se tästä ;) Mitään todistusaineista tosin ei oo uskomukseni tueksi, viime yönä tyttö sai kunnon raivarit ainakin 3 kertaa ja oli tulossa viereenkin jo puol kahden maissa. Siitä nukkui onneksi seiskaan, eli yhden pidemmän pätkän. Mä oon kans karsinut "palveluista" kaiken muun kuin huoneessa käväisyn, mutta toistaiseksi siitä ei oo kyllä ollu minkäänlaista apua.

[QUOTE="Jenis";26280725]Tsemppiä vaan, pakko uskoa että kyllä se tästä ;) Mitään todistusaineista tosin ei oo uskomukseni tueksi, viime yönä tyttö sai kunnon raivarit ainakin 3 kertaa ja oli tulossa viereenkin jo puol kahden maissa. Siitä nukkui onneksi seiskaan, eli yhden pidemmän pätkän. Mä oon kans karsinut "palveluista" kaiken muun kuin huoneessa käväisyn, mutta toistaiseksi siitä ei oo kyllä ollu minkäänlaista apua.[/QUOTE]

Täällä oli taasen toivoa paremmasta! :) Iski tosin lapselle melkoinen flunssa, on aivan tukossa ja kröhii, joten se varmasti vaikutti. Mutta nukkui siitäkin huolimatta 2-3 tunnin pätkiä, joka on meille jotain aivan ihmeellistä! :) Itsestäkin jo tuntui että olisi ihan nukkunut. Yksi puolentoistatunnin pätkä oli levoton, mutta niin oli kyllä esikoisellakin samaan aikaan kun ukkonen ja sadekuuro pitivät meteliä, plus tuo flunssa, mutta hyvä kuva jäi viime yöstä. Että katsotaan!
Ja siis tuo itse nukahtaminen on SELVÄSTI meillä helpottunut, lapsi jää hienosti itse jo sänkyyn, ottaa vain unikaverin kainaloon. Päikkäreille jouduin kaksi kertaa pistäytymään, mutta toiveikkain mielin siis ollaan!

Meillä on muuten kans sänkyyn jääminen helpottunut, siinä kohtaa vielä puhe menee perille :D Ennen on tosiaan pitänyt istuskella tuolla seurana kunnes nukkuu tai on nukahtamaisillaan, muuten on huutanut kuin palosireeni.

Saa nähdä miten tämä yö menee, toivottavasti parempaan suuntaan meilläkin :)

Nostellaanpa uuden, entistä ehomman illan kunniaksi. Tänä yönä kaikki piltit nukkuu 10h putkeen, eikös juu!

Viime yö meni taas hippusen paremmin, tyttö heräs vain kerran (tosin, tuli aamuyöllä viereen jatkamaan unia ja olin niin tokkurassa etten jaksanut kuskata omaan sänkyyn...) ja sekin oli niin aikaisin, että olin itse vielä hereillä. Aamulla oli epätodellinen olo, herättiin vasta kasilta kun esikoinen tuli kysymään eikö meinata koskaan nousta ;)

Ihan pakko tulla kyselemään, että miten meni? Meillä 1,5v poika, joka nukkuu kyllä suht hyvin, mutta edelleen kerran pari pitää sitä tuttia laittaa ja jossain vaiheessa nostetaan viereen, kun ei rauhoitu pinnikseen. Edessä olisi pinniksestä siirto uuteen sänkyyn ja hieman pelottaa, että miten sitten öiden käy kun pääsee sängystään helpommin pois... Samalla siirretään omaan huoneeseen, kun vielä nukkuu meidän sängyn vieressä. Tutista luopuminen olis myös edessä, ei vain tiedetä tehdäänkö ennen vai jälkeen omaan huoneeseen siirtoa. Hankalia juttuja nämä unijutut, meillä pidettiin unikoulu lapsen ollessa puolivuotias, kun imetyskerrat alkoi tihentyä eikä nukkunut muualle kuin tissile, sen jälkeen ei ole yöllä syönyt, mutta tutti katkaisee unet edelleen siis vähintään kerran, yleensä pari-kolme kertaa tai enemmän...

Nostellaas taasen tätä, nyt on 6 yötä unikouluiltu, ja ei toivoa. Yksi yö oli tuolla välissä parempi, ja siis unikoulun myötä on oppinut nukahtamaan esim illalla itse sänkyynsä. Mutta nuo yöt!! Mä en kohta enään jaksa!! Esim viime yönä heräili 01 - 7:30 välillä JOKA TUNTI! rauhoittuu siis huudettuaan heti kun siellä käy vain tsekkaamassa, mutta onneton heräilee tunnin välein. Eli sama tilanne kuin ennen unikoulua, nyt vaan juoksen toiseen huoneeseen tuhannen kertaa yössä. Suorastaan pelottaa miten jaksaa kun vauvakin syntyy...
Sori vuodatus mut alkaa vähän uni painaa!!!

[QUOTE="Jenis";26265207]Minkäikäinen lapsesi oli? Minkäikäinen on nyt?[/QUOTE]

Oli unikoulun aikaan vähän reilu 1v. Tutti pois noin 1,5v ja pullo n. 2v. Täyttää kolme nyt heinäkuussa. Koskaan ei ole tarvinnut nukuttaa, sänkyyn vaan, hyvät yöt ja valot pois. :) Toivottavasti teillä jo nukutaan! ;)

Nyt vasta lukasin ap:n edellisen viestin. Mulla meni kerran niin lujaa hermo pojan heräilemisiin, että laitoin sängyn kodinhoitohuoneeseen, annoin vaan huutaa ja nukuin itse parhaimmat yöunet pitkään aikaan. Pojalla ei siis ole ollut mahavaivoja, kunhan vaan yöt on riekkunut. :) Aamulla oli taas tilanne ns. nollattu ja jaksoi paaaaaljon paremmin.

[QUOTE="vieras";26301677]Ei meilläkään ole 1,5-vuotias ikinä nukkunut kokonaista yötä. Mutta se ei haittaa, koska olen ollut sen verran fiksu, etten tee tähän univelkaan enempää lapsia :)[/QUOTE]

Minä tykkään tästä! :D

[QUOTE="Mamma";26301647]Oli unikoulun aikaan vähän reilu 1v. Tutti pois noin 1,5v ja pullo n. 2v. Täyttää kolme nyt heinäkuussa. Koskaan ei ole tarvinnut nukuttaa, sänkyyn vaan, hyvät yöt ja valot pois. :) Toivottavasti teillä jo nukutaan! ;)[/QUOTE]

On meillä ilmeisesti toivoa paremmasta - nukahtaminen menee jo tosi hyvin, ja yöheräämiset on harventuneet 1-2 per yö. Meillä on ongelmana se että isoveli nukkuu samassa huoneessa, muuten oisin mäkin varmaan kokeillut sitä että antaa huutaa vaan ;)

Tsempit ap:lle! Tosi kurjaa että edistystä ei tule, muistan noi fiilikset niin elävästi :( Meillä tosiaan tyttö on jo kolme, mutta just tossa puolentoista vuoden kieppeillä oli aivan murhaava vaihe, silkkaa valvomista joka prkleen yö.

[QUOTE="vieras";26301677]Ei meilläkään ole 1,5-vuotias ikinä nukkunut kokonaista yötä. Mutta se ei haittaa, koska olen ollut sen verran fiksu, etten tee tähän univelkaan enempää lapsia :)[/QUOTE]

No mulla tää heräilijä on harmillisesti kuopus, mutta lisää vauvoja ei meillekään kyllä tuu :D

Se on kyllä fiksua. Entäs me joilla kierukka pettää? Ei antanut luonto periksi tehdä aborttiakaan.. :(

[QUOTE="Jenis";26302893]No mulla tää heräilijä on harmillisesti kuopus, mutta lisää vauvoja ei meillekään kyllä tuu :D[/QUOTE]

Eikä meinaan tule meillekään tämän jälkeen!! Vielä kun keksis mikä ehkäisy ei petä! :) mä vaadin kohdunpoiston..tai sitten kieltäydyn vaan hommailemasta loppuikäni! :D (mites toi parisuhde sen jälkeen..)

[QUOTE="a p";26307610]Eikä meinaan tule meillekään tämän jälkeen!! Vielä kun keksis mikä ehkäisy ei petä! :) mä vaadin kohdunpoiston..tai sitten kieltäydyn vaan hommailemasta loppuikäni! :D (mites toi parisuhde sen jälkeen..)[/QUOTE]

Mut on steriloitu :D Sieltä jos joku vielä läpi tulee niin sitten saa tulla...

Ja huoh vaan, viime yö oli taas ihan peestä. Nukkumaanmeno käy helposti, sen jälkeen kaikki menee ihan reisille, ja viimeistään neljän maissa tyttö könyää viereen. Parisuhteelle vois tosiaan olla hyväksi esim. se että ois illalla vähän rauhallista aikaa, tai että sais nukkua omassa sängyssään koko yön rauhassa, vaan ku ei, lapsi on päättänyt toisin ;)

Nostelenpa taas... meillä mennään nyt melko vakiintuneesti sellaisella rytmillä, että laps herää kerran tai kaks alkuyöstä, ja kömpii viereen noin klo 4 aamuyöllä. Sen verran väsyttää just tohon aikaan ettei JAKSA alkaa palautella lasta sänkyynsä, eli onko tää nyt sitte puoliperhepeti vai mikä? :D Nukkuu vieressä hirmu levottomasti, potkii sätkii puhuu unissaan, eli ei tää nyt mikään ihannetilanne varsinaisesti ole.

Mitenkäs ap, ei kai teillä vieläkin tunnin välein heräillä?

Nostanpa huvikseni, jos ois ap:lla tai muilla asiaan liittyviä uutisia...

Meillä ei kuopus nuku edelleenkään, ja nyt on esikoinenkin alkanut heräillä kun kasvukivut vaivaa ;)

Yhteistyössä