Miksei meidän yksivuotias nuku? (Eikä ole koskaan nukkunut.) Muita joilla sama tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coccoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Coccoo

Vieras
Meidän 1v2kk poika ei ole tähän päivään mennessä nukkunut yhtään ainutta yötä putkeen. Ennätys on 3-4 tuntia yhtä soittoa. Tällaista pätkää seuraa yleensä usean tunnin valveilla olo. Uni ei vain tule, on pirteä kuin peippo.

Usein valvominen ajoittuu aamuyön piiiitkiin ja tuskaisiin tunteihin. Vauva-aikoina valvottiin usein esim. yhdestä viiteen... sitten parin tunnin unet ja aamutoimiin. Päiväunet on olleet lyhyehköjä, mutta siedettäviä - esim. Tällä hetkellä yhdet päiväunet klo 12-13/14. Vauva-aikoina kolmet tai kahdet unet noin tunnin mittaiset.

MUTTA NE YÖT...!!! Nukkumaan klo 20:30-21. eka herätys tunnin, viimeistään kahden kuluttua. Sitten joko nukahtaa tunniksi tai ei, mutta useimmiten viimeistään tunnin kuluttua herää uudelleen ja kukkuu koko aamuyön. Joko niin että pyörii sängyssä tai menemme lapsen kanssa alakertaan, jotta isä saisi edes vähän nukuttua. Ollaan aivan loppu. Lapsi syö hyvin, on terve, tyytyväinen päivällä. Mikään unikouluntuskin auttaa siihen, ettei väsytä?! Aamuyöllä lapsi tosiaan on todella pirteä.

Olen valvonut niin paljon ja niin kauan, etten kohta enää jaksa. Töihin on turha edes haaveilla menevänsä niin kauan kuin tätä jatkuu. Päivällä unet niin lyhyitä, etten itse kerkiä kuin nukahtaa, joten eipä noista päiväunistakaan paljon iloa ole....

Muita samassa tilanteessa? :( mitä olette tehneet vai onko mitään tehtävissä?

Juu kuulostaa mun kahdelta nuoremmalta poitsulta :) yhtään kokonaista yötä ei nukkunu alta 3v jonka jälkeen alko nukkumaan hyvin. En muistele aikaa kaiholla :D
Voimia sulle.

Meillä lapsi nukkui ensimmäisen vuoden ajan maksimissaan parin tunnin pätkissä. onneksi kuitenkin yöaikaan nukahti pian uudelleen, eli ei tarvinnut sängystä nousta. Tilanne alkoi vähitellen helpottaa siinä vuoden ikäisenä. Eli aikahan tuohon auttaa, jos ei muu.

Nukkuuko lapsi omassa sängyssä vai missä. Itse otin lapsen viereen nukkumaan, niin ei tarvinnut nousta itse ylös hyssyttelemään, ja lapsi nukkui rauhallisemmin vieressä.

[QUOTE="vieras.";29217726]Siis ihanko tosissaan lapsi nukkuu yöllä yhteensä vaan n. 3 tuntia? Ja koko vuorokaudessa alle 5 tuntia? Kuulostaa uskomattomalta.[/QUOTE]

PUTKEEN max kolme tuntia.

Kuulostaa meidän kuopukselta. Voimia! Meidän tapauksessa ei valitettavasti auttanut mikään muu kuin aika, noin 3-vuotiaana alkoi vähitellen oppia nukkumaan. Käytiin kaikenmaailman unikoulut, neuvolan uniasiantuntijoiden visiitit yms läpi - lopuksi totesivat vain, että "kaikki lapset eivät vain nuku". Kiitti, kylläpä helpottikin :D

Kuulemma niistä lapsista, jotka menevät ihan sairaalan unikouluun asti, 10% ei vain opi nukkumaan.

Esikoisemme nukkui ensimmäisen 2 vuotensa aikana kerrallaan 3 tuntia ja jos päivällä oli jotain jännää juttua niin sitten jätti päiväunetkin nukkumatta. Ei nukkunut autossakaan kuin kerran ja silloinkin nukahti kun olimme 100 metrin päässä kodistamme ja matkaa oli takana 150 kilometriä ja kolmen tunnin vierailu sukulaisten luona.Niin ja tietty se sinne sukulaisiin menomatkakin.

Lapsi oli erittäin kiinnostunut kaikesta mitä ympärillään tapahtuu ja minua lohdutettiin neuvolassa "älykkäät lapset eivät nuku pitkiä pätkiä". Joo...kivahan se oli kuulla että lapsi on ehkä älykäs mutta olisi se nukkuminenkin joskus maistunut äidille.

Mutta kun poika täytti 3 vuotta niin alkoi aivan yllättäen nukkumaan kokonaisia öitä, ihan sellaisia 8 tuntia kerrallaan. Oli siinä äidillä alussa ihmettä kun olin tottunut heräilemään vähän väliä ja sitten ne heräämiset loppuivatkin.

Kyllä se siitä, aika aikaansa kutakin.

Joo ei meidänkään esikoinen nuku vieläkään aina täysiä öitä. Ikää 3.5 v. ja nukkuu ehkä kerran viikossa yön kokonaan. Viime yönä huudettiin taas urakalla. Niin siis meillä huudetaan kurkkusuorana. Vauvana heräili tunnin välein... Koskakohan helpottaa!? Ja kaiken maailman unikoulut käyty, ei vaan nuku. En voi muuta sanoa kun tsemppiä ja voimia.

Yhteistyössä