Hakutulokset

  1. Anni-

    Riisuttu ihminen = parempi ihminen?

    Rohkeutta on rakastaa itseään huolimatta siitä mitä muut sanovat. Todella hyväksyä itsensä "vikoineen päivineen". Näinhän se menee. :)
  2. Anni-

    Mitä tehdä maitorahkasta?

    Itse teen huomenna rahkapiirakan. En tosin oo ihan varma tarviiko siihen kaksi purkkia maitorahkaa, vai meniskö ihan yhdelläkin. Ohjeita kun on monia. :)
  3. Anni-

    valehteletteko lapsellenne että joulupukki olemassa?

    Piti lisätä se "tekopyhä" ihan jälkikäteen, jotta sais vähän napsia toisia, niinkö? :) Musta on ihan naurettavaa tällaisesta(kin) arvosteleminen. Eikö se nyt ole päivänselvää, että jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei ketään pakoteta.
  4. Anni-

    valehteletteko lapsellenne että joulupukki olemassa?

    Mä teen kuten oli omassakin lapsuudessani. Taisin koko lapsuuteni tietää, ettei pukkia oikeasti ole olemassa, mutta siitä tuli jokaisena jouluna ikään kuin tarina ja se teki joulusta myös jännitävää. "Pukki tulee ja tuo lahjat" vähän niin kuin "pääsiäiskukko munii suklaamunat ja lapsosten täytyy...
  5. Anni-

    Voiko niska/hartiajumi vetää toisen puolen naamasta turraksi?

    Äidilläni joskus pari vuosikymmentä sitten veti koko toisen puolen naamasta tunnottomaksi ja veltoksi. Meni lääkäriin ja syyksi selvisivät niska-hartia-seudun ongelmat. Olivat niin jumissa, että vaikutti jo hermoihin noinkin pahasti. Säikähdyksellä selvisi siis (kun oli mielessään jo ajatellut...
  6. Anni-

    Mitä tekisitte kun ei ole varaa maksaa huutisostosta...

    Yhteydenotto myyjään ja toivo, että se ymmärtää.
  7. Anni-

    Ottaisitteko yhteyttä poliisiin tässä tilanteessa?

    Mäkin olen samaa mieltä. Yleensä kannattaa ottaa mukaan tällaiseen keskusteluun se kolmas ja puolueeton osapuoli (opettaja, kuraattori), joka sitten pitää hihnat käsissään, jotta tilanne ei lähde poukkoilemaan miten sattuu. Samalla sitten olisi se koulunkin edustaja siinä paikalla ja saadaan...
  8. Anni-

    Minkä ikäiselle kannattaa ottaa vesirokkorokote jos ei ole sitä vielä sairastanut?

    He eivät vain tiedä. Kuten en tiennyt minäkään ennen tämän ketjun lukemista.
  9. Anni-

    Minkä ikäiselle kannattaa ottaa vesirokkorokote jos ei ole sitä vielä sairastanut?

    Kiitos Mummeliisa tuosta näkökulmasta. Olen ollut autuaan tietämätön, että vesirokko voi olla oikeasti vaarallinen pienillekin lapsille. Olen aina kuvitellut sen olevan vaarallinen vain, jos sen sairastaa myöhemmällä iällä. Ihan vastikään itselleni kyseisen rokotteen otin, koska en ole itse sitä...
  10. Anni-

    kummitäti ei tullut lapseni synttäreille.

    Minulla on aina ollut kummi vain ns. paperilla. Muisti minua vasta täytettyäni 18v ja tyrkkäsi minulle sylillisen lahjuksia + pahoittelut, että tilanne on ollut "tiedäthän kyllä millainen". Noh, ei sillä että olis kauheena painanut se, että mulla ei käytännössä ole koskaan ollut kummia. Jotenkin...
  11. Anni-

    mulla niin kauhee stressi että ihan oksennus lentää:(onko muilla näin?

    Edellä jo kerrottiinkin kuinka kannattaa tilanteeseen asennoitua. Käy laskut läpi ja laita ne tärkeysjärjestykseen. Kaikkihan toki tärkeitä ovat, mutta kun tilanne on tuo, niin ei auta kuin kovalla kädellä rukata tärkeimmät ensin. Mieti, kuinka saisit tilapäistä helpostusta rahatilanteeseesi...
  12. Anni-

    Pojan luokkakaveri kävi meillä eka kertaa ja sanoi olohuoneessa että onpa teillä sotkuista

    No ainahan noita sammakoita lasten suusta pääsee ilman, että heti pitäis jotain mätää olla jossain päässä. Varsinkin pojat saattaa olla hyvinkin ylpeitä oman isukin autosta ja mikään muu merkkihän ei todellakaan ole yhtä hyvä kuin se. :) Kyllä tuota on tullut itsekin lapsena vaikka mitä...
  13. Anni-

    varhaiskasvatussuunnitelma

    Vilkas vai rauhallinen, sosiaalinen vai vetäytyvä, onko herkkä ja loukkaantuuko/ottaako itseensä helposti, osaako leikkiä muiden kanssa vai viihtyykö leikeissä ennemmin yksin, onko peruspositiivinen lapsonen, onko uhmaa jne... Miten sinä ajattelet lapsesi tulevan toimeen hoitopaikassa verraten...
  14. Anni-

    Mihin ikään teillä on taapero nukkunut pinnasängyssä?

    2v3kk. Kun muutimme isompaan ja sai oman huoneen, samalla myös pinnis otettiin pois käytöstä ja mukula siirtyi jatkettavaan lastensänkyyn. :)
  15. Anni-

    Tutkinto ym. koulutuksissa aina ryhmätöitä, esiintymistä ym. paskaa

    Mulla ei nyt ihan ole täysin auennut se, minkä sä itseasiassa luokittelet turhanpäiväiseksi löpinäksi. Esitelmätkö? Miksi? Ryhmätyötkö? Miksi? Tuollaiset esittelykierrokset jokaisen uuden opettajan tullessa kuvioihin kyllä ymmärrän. Mutta en sano ymmärtäväni aivan noita kahta aikaisempaa.
  16. Anni-

    Tutkinto ym. koulutuksissa aina ryhmätöitä, esiintymistä ym. paskaa

    Hienoa, että sulla ei ole esiintymisjännitystä. En väitä saaneeni sellaista kuvaakaan, mutta koska sellainen mahdollisuus aina olemassa on, jos henkilö ei esiintymisestä pidä, niin ajattelin jakaa vähän omia kokemuksiani. Ethän sä nyt varmasti ainoa ole, joka ei tuollaisista opetustyyleistä...
  17. Anni-

    Tutkinto ym. koulutuksissa aina ryhmätöitä, esiintymistä ym. paskaa

    Ymmärrän tuntemuksesi. Olen kärsinyt vuosia esiintymispelosta. Itseasiassa se alkoi yläasteella ja siitä lähtien on vain pahentunut. Silti kutsumus veti sosiaalialalle, jonne luonnollisesti hakeutuu myös heitä über sosiaalisiakin ihmisiä. :) Minä en lukeudu heihin, mutta nähdäkseni ei minun...
  18. Anni-

    En pysty viemään koiraa lopetettavaksi

    Tähän saakka suurin menetykseni oli pitkäaikainen kissa, jonka kanssa kasvoin lapsuuteni aivan murrosikäiseksi saakka. Itselleni tilannetta kenties helpotti se, että en tiennyt lähteväni vanhempieni kanssa viemään kissaa viimeiselle matkalleen, vaan että saisimme sille lääkkeet ja kyllä se...
  19. Anni-

    Tosi kiva kun kukaan ei kertonut, et tänään ei kaupat kiinni.

    Eilen oli kyllä sellainen ruuhka kaupungilla, kun ihmiset tuli takalistossa kävivät santsaamassa kaapit täyteen yhden päivän kauppojen kiinniolon vuoksi. Ainahan tää on tätä ollut ja aina mä jaksan asialle hymyillä itsekseni. :)

Yhteistyössä