Mihin ikään teillä on taapero nukkunut pinnasängyssä?

  • Viestiketjun aloittaja 1v
  • Ensimmäinen viesti
"nilla"
Molemmat ovat siirtyneet pois pinnasängystä vähän yli 2-vuotiaana. Noin 1,5-vuotiaasta saakka pinniksen laita on tosin laskettu alas niin että lapsi on päässyt itse sänkyyn ja sieltä pois.
 
Meillä esikoinen oli pinnasängyssä 1,5 vuotiaaksi asti ja tämä nuorempi nukkuu vieläkin ja ikää on niin 2v. Asutaan väliaikasessa kämpässä ja noiden makkariin ei mahdu kahta lasten sänkyä. Onneks kohta talo on valmis niin saa sitten kunnon sängyn.
 
"vieras"
Kukaan lapsista ei ole koskaan nukkunut minuuttiakaan pinnasängyssä tässä taloudessa, pinnasänkyä ei ole edes ollut.

Eli eka vuosi parisängyssä äidin kanssa, isä parisängyn vieressä olevalla yhdenhengen sängyllä, eli ruhtinaallisesti tilaa, parisänky seinään kiinni työnnettynä ja vauva sillä puolella. Ei ongelmia mahtumisen kanssa ja asennonkin pystyi valitsemaan ja vaihtamaan aivan ihanasti. Tilaa pitää olla!!
Sit noin yksivuotiaana laitettiin tavallinen lastensänky parisängyn viereen. Hyvin toimii. On jääny muka "ikäkauteen kuuluvat" kiipeilyt yms. nimenomaan sängyssä pois, ku ei oikein ole ollu pinnoja apuna.
 
Suzyanne
Kaksi päivää ennen pojan 2 v. synttäreitä olin parvekkeellamme, jonka alapuolelle oli tuotu roskalava, jonne asukkaat saivat viedä roiniaan. Siinä se kökötti, ihana, vanha punavalkoinen jatkettava lastensänky, todennäköisesti jonkun itsetekemä. Hain sen meille, purkasin pojan pinniksen, ja laitoin sen paikalle löytösängyn, sen ensin putsattuani.

Kävi tuuri, koska juuri tuontyylisen halusinkin. Tosin, jos löydän vielä vanhemman, antiikkisen, niin saatan pistää sängyn vaihtoon.
 
"..."
2 v 10 kk asti. Ja ei halunnut ennen sitä siirtyä lasten sänkyyn, molemmat olivat huoneessa ja aina välillä kokeiltiin. Sitten kerran halusi itse siirtyä eikä ole pinnasänkyyn sen jälkeen kaivannut. Kertaakaan ei yrittänyt kiivetä yli laitojen missään vaiheessa. Tosin Stokken pinnasängyssä laidat ovat aika korkeat ja sänky muutoinkin tilava.
 
"Meea"
[QUOTE="emppu";24974505]Lapsi on nyt 2v 7kk ja edelleen nukkuu pinniksessä :)[/QUOTE]

Meillä on samanikäinen lapsi ja myöskin nukkuu pinnasängyssä.

Enkä aio pitää kiirettä, kun tuntuu viihtyvän ihan hyvin omassa turvallisessa pesässään. Tyttö on öisin niin väkkärä, että pelkään hänen putoavan yöllä sängystä...
 

Yhteistyössä