valehteletteko lapsellenne että joulupukki olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti
Mä teen kuten oli omassakin lapsuudessani. Taisin koko lapsuuteni tietää, ettei pukkia oikeasti ole olemassa, mutta siitä tuli jokaisena jouluna ikään kuin tarina ja se teki joulusta myös jännitävää. "Pukki tulee ja tuo lahjat" vähän niin kuin "pääsiäiskukko munii suklaamunat ja lapsosten täytyy etsiä mihin kukko ne piilotti". En mä sitä valehteluksi kutsuisi, vaan jännittäväksi joulutarinaksi ennemmin.
 
"ulrika"
en viitsi.vaikka se voikin tulevaisuudessa pilata muilta lapsilta ilon,jos lapsi paljastaa sen muille jotka siihen uskoo.ite en uskonut ikinä eikä se ollu meidän perheessä tärkee juttu.ihan pari kertaa meillä on pukki käynyt kun olin pieni eikä siinä sen kummempaa mulle ollut.joillekin kiva juttu mutta meille ei varmaan aleta pukkeja tilailemaan.
anoppi ja appi tosin hössöttää pukista joka joulu,joten voi olla että anopillisina jouluina(joka toinen vuosi) ollaan jopulupukkihömpötyksen piirissä.
 
dfdf
Tietysti. Oli ihanaa odottaa lapsena joulupukkia ja saada lahjoja. Haluan, että omatkin lapseni saavat kokea samat elämykset. Tähän asti on toiminut hyvin. Lapset on 4 v ja 6 v.
 
"maija"
En aio valehdella lapsilleni joulupukin olemassaolosta, vaikka appivanhemmat aikovatkin niin tehdä, mutta jos lapsi tulee minulta asiaa kysymään niin aion kertoa, että se on vain sellainen satu ihan niinkuin prinsessa ruusunen ja pääsiäispupu ja hammaskeijukin.
 
Kylläpäs taas mon tekopyhäi riensi vastaamaan sädekehä pään päällä loistaen. Minähän en valehtele...
Piti lisätä se "tekopyhä" ihan jälkikäteen, jotta sais vähän napsia toisia, niinkö? :) Musta on ihan naurettavaa tällaisesta(kin) arvosteleminen. Eikö se nyt ole päivänselvää, että jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei ketään pakoteta.
 
"vieras"
En valehtele. Meillä on alustapitäen ollut selvää kaikille lapsille, että joulupukki on vaan satuolento. Silti se on mukava satuolento, me puhutaan silti joulupukista kuin se olisi olemassa. :)
 
*
Kyllä me ollaan kerrottu lapsille, että joulupukki on sellainen satu jota joulunaikaan kerrotaan läheisille, että siitä tulee jännä tunnelma. Ei ole jouluntaika mitenkään kärsinyt tästä.
 
"minna"
No kyllä me puhutaan että joulupukki tulee aattona. Kyllä tuo 5v. jo taitaa tietää, että se on pukeutunut, vaikka ei sitä ääneen ole sanonutkaan. Jos suoraa kysyy, että onko pukeutunut, kerron kyllä näin olevan. Ajatteletko ap lapsista tulevan häiriintyneitä tämän takia? mua lähinnä naurattaa tämä nykyajan vouhkaus kaikesta. Yksikään meistä ei saa lähellekkään täysjärkisiä lapsia, jos kaikkiin näihin naurettavuuksiin lähdetään mukaan :)
 
"tuuli"
On se karua kun elämään ei enää toisilla yhtä satua mahdu. eikö tää maailma ole jo muutenkin tarpeeksi karu ja ruma, onko pieninkin taika vietävä?

Ihmisten kyynisyydellä ja kylmyydellä ei ole enää rajoja. Mä antaisin ainakin mitä vaan että saisin olla vielä lapsi ja hetken uskoa satuun ja tarinaa. P**kele todellisuus iskee kyllä jossain vaiheessa päivän pärstää - jokaiselle lapsellekin.

Ei joulusta tarvii tehdä maailman suurinta numeroa - mutta kai siihen pienen taian voi sysätä?
 
"piu"
Tekopyhyys on naurettavaa - minähän en lapselleni valehtele. Ja kuitenkin korvat heiluen tehdää pahempia asioita elämässä joista ei kuitenkaan lapselle kerrota ja josta valehdellaan.
 
muri
[QUOTE="tuuli";25008594]On se karua kun elämään ei enää toisilla yhtä satua mahdu. eikö tää maailma ole jo muutenkin tarpeeksi karu ja ruma, onko pieninkin taika vietävä?

Ihmisten kyynisyydellä ja kylmyydellä ei ole enää rajoja. Mä antaisin ainakin mitä vaan että saisin olla vielä lapsi ja hetken uskoa satuun ja tarinaa. P**kele todellisuus iskee kyllä jossain vaiheessa päivän pärstää - jokaiselle lapsellekin.

Ei joulusta tarvii tehdä maailman suurinta numeroa - mutta kai siihen pienen taian voi sysätä?[/QUOTE]

Peesi - juuri näin. Sitä todellisuutta on loppuelämä. Jos muutaman vuoden uskoon satuun ja sitä odottaa...

Ei voi ymmärtää.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";25008397]eihän sitä tarvi valehdella koska pukkihan ON olemassa! minä 32v ainakin uskon vielä jouluntaikaan=)[/QUOTE]

Peesi. Minä, 47 v., uskon joulupukkiin. Joulupukki on olemassa.

Ei mene enää kauaa, niin tontut alkaa hiippailemaan öisin ja tuovat lapsille pieniä yllätyksiä jokaiselle joulukuun aamulle. Joulukuu on ihanaa aikaa... :)
 

Yhteistyössä