Hakutulokset

  1. T

    Mitäs teillä syödään viikonloppuna?

    Tänään yyber valkosipulista tomaattijauhelihakastiketta + nokkospastaa, huomenna jotain karjalanpaistityyppistä + pottuja ja sunnuntaina sitä mitä kaapista löytyy, pinaattikeittoa ehkä :)
  2. T

    Kun liikun lastenvaunujen kanssa, kukaan ei väistä?

    Minä olen myös huomannut tämän, että ei varmasti väistetä jos liikut kärryjen kanssa. Ja varsinkin täällä Jyväskylässä ihmiset eivät oikeasti osaa kävellä/ajaa pyörällä liikennesääntöjen mukaan, noin 80% kävelee väärällä puolen tietä ja siinä saa sitten itse vetää siksakkia ettei jää jalkoihin...
  3. T

    Onko teidän mielestä ristiriitaista, jos äiti-ihminen on hurahtanut lastenvaatteisiin ja samalla luomuun ja terveyteen?

    No minäkin tykkään ostaa lapselleni uusia vaatteita, jotka vielä kaiken lisäksi ostan henkkamaukalta jota kaikki "hipit" vastustavat, mutta sitten mielelläni laitan luomusta ruokaa enkä osta valmiita, lajittelen jätteet ja ehkä hiukan kannatan ydinvoimaa (!). Eli minussakin asuu aika jännittävä...
  4. T

    2kk vauvalle huudatus unikoulu

    Itsekin juuri luen unikoulukirjaa, jossa kielletään unikoulut alle 6kk ikäisille. Mutta jotain ohjeita siinä oli, miten voi alkaa jo pienen vauvan unia parantamaan, mutta sekin taitaa olla lähempänä 3kk ikää.
  5. T

    Oonko mä jotenkin epänormaali kun mulla ei oo mitään hirveän isoa tarvetta saada sitä kuuluisaa Omaa Aikaa??

    Oon miettinyt itse aivan samaa, varsinkin kun kaikki mun kaverit voivittelee, että "voi voi kun sääkään et koskaan pääse mihinkään...". Eikä ne tunnu uskovan kun sanon, että ei mulla ole mitään tarvetta päästä mihinkään. Yksi tuttu kertoi jo noin kuukausi synnytyksen jälkeen, että ompa ihanaa...
  6. T

    Limatulppa.

    Mulla meni limatulppa illalla/yöllä ja lapsi oli seuraavana iltana tuhisemassa vieressä :heart: Eli alle vuorokausi.
  7. T

    Aiemman tissilläviihtyjän syötöt nyt yhtä huutoa, pelkkää rintaraivariako vai jotain muuta?

    Kuullostaa täsmälleen samalta mitä meillä oli vauvan ollessa tuon ikäinen. Raivaria toisen perään, öisin söi hyvin mutta päivät... aahhh... Minä surffasin netissä ja etsin kaiken mahdollisen tiedon imettämisestä ja raivareista, enkä oikein mistään saanut mitään irti. Vauva ei huolinut pulloa...
  8. T

    7kk ja tavis maito

    Meillä 5kk nlassa tuli puheeksi vellin antaminen, johon nlatäti tuumasi, että kaupan vellissä käytetään lehmän maitoa ja näin ollen se sisältää lapselle vierasta proteiinia jota ei olisi hyvä antaa ennen vuoden ikää... Mutta olen itsekin huomannut todella paljon eroja eri nloiden ohjeissa...
  9. T

    Hemmotellut lapset

    Tiedän, ja vaikka kuinka lapselle sanotaan, että nyt ei pirkkopertti saa sitä ja tätä, menee muutama viikko kun pirkkopertti on taas kerran puhunut vanhempansa ympäri ja pihassa seisoo uusi polkupyörä, sisällä on uusi pelikonsoli jne. Käsittämätöntä. Mutta eipäs ole minun ongelmani, katsotaan...
  10. T

    Istumatyö ja raskaus

    Minä tein istumatyötä äippäloman alkuun asti ja viimeiset viikot olivat aivan kamalaa tuskaa. Minulla on myös lievä skolioosi, mutta myös painoa tuli raskauden myötä about 15-17 kiloa joten tuo paino minulla vaikutti moneen asiaan, myös varmasti tuohon selkäkipuun. Saikkua olisi ihan varmasti...
  11. T

    olenko ainoo joka on KYLLÄSTYNYT jääkiekko puheisiin...

    Kyllä kyllästyttää kun naamakirja on täynnä kommentteja kullasta ja blaablaablaa, ei siinä mitään, mutta suurin osa löpinöistä on sellaisilta ihmisiltä jotka ei edes seuraa urheilua, ehkä korkeintaan ovat tän yhden peli katsoneet ja sitten sitä lietsotaan ja heitetään seinät täyteen linkkejä...
  12. T

    haalea plussa

    No mää soitin neuvolaan aika pian, ja kysyin, että mitä nyt? :D Siinä se täti sitten puhelimessa multa kyseli vähän tietoja, lähinnä, että millä mielin olen tuloksesta diibadaaba, ja sitten se katteli mulle ensimmäisen neuvola-ajan kalenterista, joka meni noin kuukauden päähän siitä soitosta...
  13. T

    haalea plussa

    Minullakin muistaakseni oli aika haalea se toinen rantu siinä tikussa, ja tein usemman testin (ehkä 3), mutta riemuitsin oikeasti vasta sitten kun olin käynyt ensimmäisessa ultrassa jossa oikeasti näkyi, että siellä masussa on joku :)
  14. T

    Jos menette kylään perheeseen jossa vastasyntynyt. odotatteko, että kaikki paikat on siistit ja leivotut pullat pöydässä

    Itse en odota mitään kenenkään kodista kun menen käymään, en edes huomaa jos siellä on sottaista. Mutta itse silti ihan paniikissa aina siivoan jos tiedän, että meille on tulossa vieraita. Saapa nähdä kuinka käy kun vauva syntyy, varmasti pakotan silloinkin itseni jossain välissä siistimään...
  15. T

    onko teillä tuttuja perheitä, joista lapsi/lapsia otettu huostaan?

    Niin ja alkuperäiseen keskusteluun viitaten, en tunne perheitä joilta olisi huostaanotettu lapsia. Mutta luin sen järkyttävän jutun lehdestä jokunen viikko takaperin, jossa puhuttiin kuinka nämä huostaanotot ovat lisääntyneet...
  16. T

    onko teillä tuttuja perheitä, joista lapsi/lapsia otettu huostaan?

    Luin tän keskustelun myös ja aivan sairasta millasia ihmisiä on olemassa. Okei, minäkään en pidä alkoholisteista, narkkareista, pedofiileista yms. mutta jos sairastuu mielenterveysongelmaan niin se ei ole oma valinta. Alkoholismi ja huumeiden käyttö on täysin omavalintainen sairaus, ja jokainen...
  17. T

    Kesävauvat 2011

    Onneksi olkoon odottelijat! Meillä LA on 8.6., eli ei kovin kaukana =) Ja raskaus mennyt hyvin, ongelmitta, mitä nyt nämä tavalliset vaivat on kehissä, alkuraskauden pahoinvoinnit, turvotukset, selkäkivut yms. Mutta ei onneksi mitään vakavaa. Ja JKL suunnalta ollaan =)
  18. T

    paljonko rasvaa että laihdun?

    Se rasvanlaatu on varmaan tärkeämpi, esim. oliiviöljy on hyvä rasvan lähde, lisää sitä 1-2 rkl vaikka salaattiin. Kovat rasvat on niitä joita tulisi ylipäänsä välttää. Niin ja hyviä rasvoja saat myös esim. pähkinöistä ja siemenistä, tai ihan purkista omega 3:sta ohjeen mukaan =)
  19. T

    Jotenkin säälittää naapurin suurperhe.

    Aika iso perhe kyllä, ja puhetyylistä päätellen kyseessä ei ole mikään uskonnollinen perhe? Mietin vain, että jos he eivät "saa" käyttää ehkäisyä ja näin perhekoko kasvaa, ja myös eikö tämmöisissä tilanteissa eroaminen ole myös aika harvinaista..? Äh, oli vain pakko tulla jotain kommentoimaan...

Yhteistyössä