Hakutulokset

  1. N

    Mitä lapsettomuustutkimuksia tehdään NUKUTUKSESSA?? *tuli ajanvaraus*

    Sain ajanvarauksen kuukauden päähän naistenpolille nukutukseen. Lapsettomuustutkimukset siis menossa eikä lapsettomuuden syy vielä selvillä. Lääkäri viimeksi kysyi onko minulle tehty kaavintaa km:n jälkeen, sanoin ettei kertaakaan ole edes ultrattu saati kaavittu. Pillerin olen saanut kerran...
  2. N

    Miten lapsettomuutta hoidetaan jos syy ei tiedossa?

    Haluaisin kuulla kokemuksia miten lapsettomuuttanne on hoidettu jos sen syytä ei ole pystytty selvittämään. Käytiin tänään miehen kanssa lääkärissä ja sanoivat ettei mitään näkyvää syytä lapsettomuudellemme ole. Sain lähetteen sairaalaan gynelle, en tiedä mitä siellä tehdään mutta tutkitaan...
  3. N

    Sormet verillä... *turhis*

    Aurinkoisen sään innoittamana ajattelin laittaa parvekkeelle pajuaidan aurikosuojaksi. Kiinnitin sen puukaiteeseen päällystämättömällä rautalangalla sillä seuraksella että sormet hiertyivät verille aikas hyvin...En siinä työn tohinassa edes huomannut, nyt käsienpesun jälkeen tajusin miten...
  4. N

    Täällä jo keskusteltu synnytysosastojen keskittämisestä? Linkkiä?

    Täällä ollut jo keskustelua synnäreiden keskittämisestä yli 1000 vuosittaisen synnytykset rajan ylittäviin sairaaloihin? Linkki?
  5. N

    Kauanko "raskausoireita" km:n jälkeen? tulehdus? *ällöä*

    Aiemmilla kerroilla oireet loppuneet kuin seinään km:n jälkeen, nyt vuodon loppumisesta jo kaksi viikkoa mutta edelleen nippailee alhaalta kipeästi ja rinnat turvonneet, väsymys kauhea. ( nukun nykyään yli 10h yöunia ja päälle 2h päiväunet ) Valkovuoto tavallista paksumpaa ja "piimämäistä"...
  6. N

    Jännittää, työasioita...

    Saan todennäköisesti töitä päiväkodista 1-3 vuotiaiden ryhmästä. Työt alkaisivat kesäkuussa, lastenohjaajakoulutukseni puolesta pääsen lastenhoitajaksi. Vähän jännittää kun olen töissä ollut viimeksi noin vuosi sitten, mutta olen kyllä kaivannut töihin. Kaverit ovat ihmetelleet miksi...
  7. N

    Mielipiteitä äitiyden "vaatimuksista" ennen lasten saamista

    Kerro KOLME asiaa, luonteenpiirrettä yms jotka tulisi mielestäsi olla ennenkuin on valmis äitiyteen ja saamaan lapsia? Tässä omani -vastuuntuntoa -aikaa lapselle -oikea halu tulla äidiksi, tunnen ihmisen joka tuli vahingossa raskaaksi ja aina tavatessamme marmattaa kuinka sitovaa lapsen...
  8. N

    Kuka tietää jotakin Oskar Osalasta? JÄÄKIEKKO-IHMISET!!!

    Miksei ole pelannut suomen otteluissa?
  9. N

    Kuinka paljon FOOLIHAPPOA päivittäin?

    Kuinka paljon foolihappoa tulisi ottaa raskautta toivottaessa? Olen ottanut 700mg/päivä Onko riittävästi, paljonko itse otitte? Entä raskauden aikana, paljonko silloin on suositus? Kiitos jo etukäteen!
  10. N

    Vinkkejä kiitos! *mitä mahtuu kirjekuoreen*

    Ajattelin laittaa 13v siskolleni postissa jotain kivaa kirjeen lisäksi KIRJEKUORESSA. Omia ideoitani olivat vain pinnit & tarraliuska. Parempia ehdotuksia? Jotain mitä mahdollisesti saa tiimarista/cittarista
  11. N

    Ei hyvältä näytä, taaskaan...

    Eli rv 5+3 ja tänä aamuna alkoi tulla ruskeaa vuotoa, välillä seassa tummanpunaista. Pieniä nippaisuja mahassa tuntuu ja ekaa kertaa koko raskauden aikana pahaa oloa. Olen ihmetellyt oireettomuuttani,kun ei ole ollut mahan nippailua ja turvotusta kummempaa mutta laitoin vähäisten viikkojen...
  12. N

    Raskaus ja yli-liikkuvat nivelet

    Minulla on ollut lapsesta lähtien ongelmana yli-liikkuvat nivelet ja löysät nivelsiteet. Vaikka olen painoltani alarajalla niin nivelet ovat oireilleet kipuiluna ja "paikaltaan naksumisena" . Nyt mietinkin onko muilla ollut vastaavaa ja miten raskaus varsinkin lopussa on vaikuttanut...
  13. N

    Iloisia uutisia!

    Soitin tänään tk:n ja kuvailin vatsaoireitani ym. Hoitaja katsoi koneelta ja totesi että siellä pari päivää sitten tekemäni r-testi oli ollut heikosti positiivinen vaikka minulle sanottiin sen olleen nega. Johtui kuulemma ettei tulisi turhia toiveita raskauden suhteen kun tullut km niin...
  14. N

    Alkuraskauden kipuja?

    Huokaus...Siis menkat myöhässä nyt ruhtinaallisen viikon ja ajattelin uskaltautua testaamaan vkonloppuna josko olisin vihdoin raskaana :) Oireita ollut vaihtelevasti kuten yleensä on alussa. Nyt kuitenkin jo kolmatta päivää menkkamaisia mutta ei niin kovia kipuja varsinkin ylävatsan...
  15. N

    Naisen suusta-ohjelma LIV:llä

    Mitä mieltä olitte ohjelmasta ja aiheen (lapsettomuus) käsittelystä? Mielestäni oli aika vähän tietoa ja jäi jotenkin pintapuoliseksi keskustelu...
  16. N

    Muilla samanlaisia kokemuksia? Lapsi kerrostalossa

    Huomasin äsken alakerran ilmoitustaululla ison lapun, jossa pyydettiin hiljaisuutta päivisin, klo 12-13.30 koska talossa asuvan perheen lapset nukkuivat päiväuniansa silloin. Lapussa pyydettiin imuroinnin ja pesukoneen käytön rajoittamista ko aikana minimiin. Äänet ovat kuulemma häirinneet...
  17. N

    Miten facebookista pääsee eroon?

    Haluaisin siis poistaa profiilini mutten oikein tiedä miten... Neuvoja viisaammilta siis kaivataan että miten tuo onnistuu?? Kiitos!
  18. N

    Ei plussaa kait vieläkään :(

    Raskausoireita ollut ne tavalliset ja rinnat aristaa, mut aamulla alkoi menkkajomotus :( Menkkojen kuuluis alkaa parin päivän päästä joten ei luultavasti plussaa vieläkään... Ainut "hyvä" puoli asiassa on et sain varattua ens viikolle ajan lääkäriin niin aletaan selvittää miksi en tule...
  19. N

    Vaunukokemuksia

    Toiveeni vaunujen suhteen -asumme kerrostalossa,jossa pieni hissi -liikumme paljon lenkkeillen eri maastoissa, soveltuisivat kaupunki ja hiekkatielle? -yhdistelmävaunut pitäisi olla -tukevat ja kevyet työntää -käytännöllinen" säilytystila" vaunujen alaosassa -kestäisivät kovassa käytössä...
  20. N

    Rinnoista ihmettelyä

    Vasemman puoleinen rinta jo toista päivää kipeä, alapuolelta jomottaa/vihloo. Tutkin käsillä enkä löytänyt mitään poikkeavaa. Rinnat ainoastaan tavallista raskaamman tuntuiset. Mietin että jos testi näyttää viikon päästä negaa ja kipuilu jatkuu niin pitäisiköhän ottaa yhteyttä tk:n...

Yhteistyössä