Vaunukokemuksia

Toiveeni vaunujen suhteen

-asumme kerrostalossa,jossa pieni hissi
-liikumme paljon lenkkeillen eri maastoissa, soveltuisivat kaupunki ja hiekkatielle?
-yhdistelmävaunut pitäisi olla
-tukevat ja kevyet työntää
-käytännöllinen" säilytystila" vaunujen alaosassa
-kestäisivät kovassa käytössä
-hinta max 600e

Onko teillä kokemusta vaunuista jotka sopisivat ed. mainittuun kuvaukseen? Mitkä olette itse todenneet hyviksi paljon liikkuvaan perheeseen?
Kiitos! :hug:
 
vaunufriikki
Teutonia Mistral, linkki tässä http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_99&products_id=412

Menevät kasaan tosi pieneksi, joten et välttämättä tarvitse matkarattaita erikseen. Heittoaisan ansiosta sopivat pieneenkin hissiin. Kulkevat niin maastossa kuin kaupungissakin. Ns. laaturattaat, joten kestävät useammankin lapsen käytön. Tavarakori ei ole iso, mutta siihen sopii kuitenkin hyvin yhden ostoskassin ostokset.
Kun otat pehmeän kantokopan, et tarvitse muita koppia tai lämpöpusseja erikseen ostella.

 
vier@s
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I,coo. :heart:
eks tää oo saksalainen pilipali merkki? Kovin hepposilta näyttivät kun vauvattaressa katsoin.. voip olla et erehdyn nyt merkistä..
ainakin niissä on ihan onneton tavarakori. ei siis kauheen käytännöllinen niinku ap halus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I,coo. :heart:
eks tää oo saksalainen pilipali merkki? Kovin hepposilta näyttivät kun vauvattaressa katsoin.. voip olla et erehdyn nyt merkistä..
Ei oo hepposet todellakaan, noi meidän vaunut on testattu keskellä metsääkin ja telttailusa olleet mukana, purtsilla noilla vetää helposti lenkin, kävelyteistä puhumattakaan. =)
 
minä
Meillä Ora Jovi Airit, palvelevat erittäin hyvin maastossa ja hiekkatiellä + kaupungissa. Isojen pyörien takia oikein hyvät epätasaiselle.
Eivät kuitenkaan mene niin kovin pieneen tilaan, mutta pikkuhissiin mahtuvat kääntyvän aisan takia. Ja painavat aika paljon, mutta työnnettäessä ovat kevyet.

Mutta sellaset me valittiin ja hyvin ovat palvelleet. Ja yksi ostoskassi mahtuu näppärästi tavaratilaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I,coo. :heart:
eks tää oo saksalainen pilipali merkki? Kovin hepposilta näyttivät kun vauvattaressa katsoin.. voip olla et erehdyn nyt merkistä..
ainakin niissä on ihan onneton tavarakori. ei siis kauheen käytännöllinen niinku ap halus.
Niin joo, mulla ei ollut kauppa-autolle tarvetta kun noi hankittiin. =)
 
rosaj
itselläni on emmaljungan cerox ratas. Ne on ovat rattaat mutta niistä saa tehtyä vaunut,kun ostaa kantokassin siihen. Niissä on isot hyvät renkaat,heittoaisa ja tilava kori alhaalla.Itse suosittelen niitä meinaa olen tykkännyt ihan hirveästi niistä,ja ne kulkee maastossa ja kaupungissa erittäin hyvin. Menee tosi pieneen tilaan.Renkaat saa irrotettua.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=484&valikoimaid=1

tuossa on vielä linkki,mistä näkee eri värivaihtoehtoja ja muita. Saa halvalla poistomyynnissä edellisen vuoden värit.
 
minä
Niin ja kaupungille meillä on kyllä sitten erikseen Graco Mosaic matkarattaat. Sopivat helposti autoon ja ovat kaupassa yms todella ihanat.

Mutta päädyimme tosiaan kaksiin, että palvelevat kaikissa käytöissä =)
 
Pitääkin tutustua noihin merkkeihin tarkemmin joita mainitsitte :) Ei nyt ihan umpimetsään olla vaunuja raahaamassa mut hiekkateillä ja pururadalla ulkoillaan päivittäin ja vauvan kanssa olis kiva jatkaa lenkkeilyä. Kantoliinaa ym. kokeillaan varmasti vaikka siinä vähän pelottaa jos itse kompastuu niin voi käydä hullusti... :ashamed:
 
vieras
Meillä myös I 'coot. Tavarakori on tosiaan onneton, ja koppakin on hirmu pieni. Nyt 1,5 vuotias talvitoppauksineen ei tahdo mahtua kyytiin. Taittomekanismi vähän temppuilee välillä, en tiedä ollaanko käsitelty liian kovakouraisesti vai onko heppoinen syntyjään.
Muuten kyllä käytännölliset ja hyvin kulkee epätasaisellakin.
 
jej
emmaljunga on kestävin ja luotettavin merkki. ne on suunniteltu erittäin hyviksi mihin maastoon vain. Suosittelen emmaljungaa niillä on paljon erilaisia,joista voi muokata omanlaisensa :)
 
Aniliini
Mieti vaihtoehdoksi myös kuomurattaita kunnon renkailla ja joista saa selkänojan makuuasentoon. Ovat kevyemmät, ei niin tilaavievät ja monikäyttöisemmät kun yhdistelmät.
 

Yhteistyössä