Ei hyvältä näytä, taaskaan...

Eli rv 5+3 ja tänä aamuna alkoi tulla ruskeaa vuotoa, välillä seassa tummanpunaista.
Pieniä nippaisuja mahassa tuntuu ja ekaa kertaa koko raskauden aikana pahaa oloa.

Olen ihmetellyt oireettomuuttani,kun ei ole ollut mahan nippailua ja turvotusta kummempaa mutta laitoin vähäisten viikkojen piikkiin...Tuulimuna taitaa olla tämä, kuten ensimmäinen km oli.
Jos kivut tästä lisääntyy niin kunnon keskenmeno.

No,toivotaan että vuoto pysyy ruskeana ja kivut kohtuuden rajoissa.
Jos olisi harmitonta alkuraskauden vuotoa. Epäilen kyllä koska kipu tuntuu nyt alavatsalla.

Onneksi varattuna aika sinne hoitojen suunnitteluun kahden viikon päästä.
Jos selviäisi syy näille toistuville keskenmenoille...
 
Voi ei. :/
Toivottavasti syy löytyy ja saatte kokea myös onnellisen odotuksen :hug:
Mulla oli itselläni kaksi keskenmenoa pojan jälkeen, sitten aloin syömään foolihapoa ja seuraava raskaus sujui ongelmitta, tiedä sitten oliko foolihaposta kuinka suuri apu.
 
äiti
Joo, kannattaa syödä foolihappoa raskausaikana ja jo vauvaa yrittäessä.

"Kahden mittavan tutkimuksen perusteella foolihappo vähentää keskenmenon ja ennenaikaisen syntymän riskiä selvästi. "
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Foolihapon-merkitys-uskottua-suurempi/
 
Aloitin vitamiinikuurin + foolihappolisän ottamisen noin reilu kuukausi sitten joten se ei ole ehtinyt vielä vaikuttaa. Tulin kyllä raskaaksi heti seuraavasta kierrosta.
Nyt ei minkäänlaista mahakipuilua ym, odotellaan maanantaihin asti ja soitan neuvolaan. Verta tulee saman verran kuin normi kuukautisissa yleensä, mutta oksettaa todella paljon.

Mietin etten kyllä ota lääkkeellistä tyhjennystä heti jos sitä tarjoavat kuten viime kerralla. Silloin oli selkeä km, nyt jos ei kipuja niin olisikohan ultra kunnallisella puolella mahdollinen? Kun raskauden jatkuminen normaalisti kuitenkin kuulemma mahdollista. Jos ei kunnallisella tarjota mitään tutkimuksia niin kai pakko käydä yksityisellä varmistamassa
 
vieras
Mulla tuli ruskeeta vuotoa ja nippaili mahasta alkuvaiheessa ja oli vaaratonta. Istukka vain oli liian lähellä kohdunsuuta minkä takia vuosi. Pari kertaa tuli pari tippaa kirkastakin. Vuoto alkoi rv 6 ja loppui rv 13.

Tsemppiä! Toivottavasti toivoa vielä olisi!
 
Ajattelinkin että vasta parin vkon kuluttua jos ei tule kipuja enempää ja vuoto kohtuullista.
Entä jos tk:ssa suosittelevat tyhjennystä lääkkeillä? Onko järkevää kieltäytyä ja elätellä toivoa?
Voihan olla että kehottavat tarkkailemaan tilannetta, tosin viime kerralla olivat heti tyhjentämässä...
 
apila
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Apila, oletko varma että on km?
Luin että aika monella on raskauden alussa vuotoa voi olla enemmänkin kunhan ei ole kipuja. En sitten tiedä pitäisikö värin olla ainoastaan ruskeaa..
Kyllä tämä on. Verta tulee ihan hulisemalla ja ei ole oikestaan kipuja..
Mulle nä keskenmenit on aika tutuksi tulleita jo :/ Mutta kaksi lastakin löytyy :)
 
En ole vielä aivan varma onko km koska soitin päivystykseen ja sanoivat että kun ei kipuja
kuten aiemmissa ollut niin kaikki vielä mahdollista.
Odottelen maanantaihin ja otetaan veritesti joka toivottavasti kertoo onko raskaus edennyt normaalisti.

Kipuja ei minulla ainakaan missään, verenvuoto vähentynyt nyt aamusta.
Käyn siellä testissä ja tulen ma kertomaan mitä mieltä olivat :)
 
pikkubertta
Jos yhtään lohduttaa niin mulla tuli juri viikoilla 5+1 - 5+6 rusehtavaa vuoroja kovien vatsakipujen kera. Tuolla tuo 5 vuotias kuitenkin touhuaa. Eli joskus käy myös hyvin :)
 
Vuoto alkoi siis kaksi päivää sitten, ensin tuli hieman enemmän ( yksi siteellinen ekana päivänä )
ja eilen illalla vuoto loppui alkuillasta kokonaan. Tänään on tullut pari tippaa.
Minkäänlaisia kipuja ei edelleenkään ole.

Tein clear bluen digitaalisen r-testin aamupissasta ja oli nega. Menkat nyt myöhässä 13 päivää jos tuota pientä vuotoa ei lasketa. Eihän testin tekemistä haittaa virtsan säilyttäminen jääkaapissa 2 tunnin ajan?

Soitin tk:n lähinnä kysyäkseni mistä tiedän kohdun tyhjentyneen kokonaan ja vastaus oli etten mistään...?
Ihmettelin vastausta mutten kysynyt enempää.

Meillä on jo varattuna aika lapsettomuustutkimuksiin 17.5 ja kaipa tutkimuksissa
ultrataan niin tietää kaiken sitten olevan ok.

Tämä oli nyt virallisesti kolmas keskenmeno meille, toivottavasti syy selviää ja saisin vietyä yhden raskauden alusta loppuun saakka
 

Yhteistyössä