Hakutulokset

  1. Eemi84

    Moi... Faceryhmästä olisin kiinnostunut, kun itse en palstalla just jaksa pyöriä erikseen... :)...

    Moi... Faceryhmästä olisin kiinnostunut, kun itse en palstalla just jaksa pyöriä erikseen... :) Kolmas olis hyvää vauhtia - toivottavasti - tulossa!
  2. Eemi84

    Kesäkuun vauvelit 2016 :) <3

    Hei! Varovasti kyselen... Kun palstalla ei tule sille hengailtua, mutta face-ryhmästä olisin kiinnostunut: kenelle laitan viestiä??
  3. Eemi84

    Odottajat Turku syksy 2014 - kevät 2015

    Fb sopii, kun nykyisin olen jopa siellä! :D
  4. Eemi84

    Odottajat Turku syksy 2014 - kevät 2015

    Tuun mukaan! 30 v ja 2. lapsi (miehen eka) tulossa, la osuu tuonne 4.2.2015. Esikoinen täyttää just 5, että vähän enemmän ikäeroa meillä. Oon syntyjäni turkulainen, mutta lähikunnassa nykyisin asustellaan. Turku on juu ehkä vähän sellainen paikka, että porukat on sisäänpäinlämpiäviä... Mutta...
  5. Eemi84

    Turkulaiset / lähikuntalaiset odottajat?

    Täällä myös yksi jolla la alkuvuodesta. Esikoisen aikaan olin ryhmässä ja sieltä on ihanat ystävät jäljellä. Voisi olla mukava saada myös tälle tulevalle vastaavaa sosiaalista tukea!
  6. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    Tuotakin olen miettinyt, että kun yleensä lähdetään ensin kävelemään, ja sitten olis tarkoitus suoraan vielä ulkoilla. Niin onko lämpöpussi ns. liian lämmin, jos sinne alle joutuu kuitenkin pukemaan valmiiksi sen toppahaalarin? Tuo olikin hyvä, että sen pussin alaosa aukeaa, en ollutkaan ajatellut.
  7. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    No niinpä, se tarvitsiskin olla sellainen, että kestää pesua. Jotenkin siksi vierastan untuvapusseja... Enpä tiedä.
  8. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    Meillä ei enää nukuta rattaissa, ja olis tietysti kiva, jos ne kädet ainakin nyt alkuun pysyis siellä pussissa... Kädet kun aina palelee. Saattais pysyä ainakin tämän talven?
  9. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    Tai olisko sanoa merkkiä, jonne mahtuisi?
  10. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    Tuo rattaiden merkkiin kuuluva olisi kyllä ihan suht lämmin ja sen kokoinen, että sinne mahtuu isompikin... Mutta mietin, että mahtuuko vaikka jääkarhupussiin 3-vuotias enää?
  11. Eemi84

    Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

    Nyt on edessä ongelma. Rattaat vaihtuvat, mutta hankinko niihin samanmerkkisen ja tosi kalliin lämpöpussin/jalkapeitteen, vai otanko puolet halvemman erillisen, vaikka jääkarhupussin? Lapsi on nyt 1,5-vuotias, ja rattaissa tarvitsee istua ainakin vielä kaksi talvea... Pitkiä matkoja kun...
  12. Eemi84

    Synnytyspelko ja miten terveydenhoitaja voisi auttaa?

    1. Mitä pelkäätte synnytyksessä? No, minä pelkään repeämistä, kipua ja sitä etten saa kivunlievitystä, töykeää kohtelua, komentelua, sitä ettei minua kuunnella. Pelkään koko prosessia. Suurin pelko koskee synnytyksestä toipumista uusien repeämien ym. jälkeen. Kaikki nuo asiat siis menivät...
  13. Eemi84

    Alapää synnytyksen jälkeen + välilihan leikkaamisesta

    Tää on kyllä mielenkiintoista. Monihan ei sitä rutiiniepparia haluaisi... Mä taas haluaisin vaikka kuinka ison epparin, jos vaan ei tarvitsisi revetä. Mutta se on jännä, miten henkilökunta ei tahdo kuunnella (ensi)synnyttäjää tässä asiassa... Muistaakseni kun ponnistusvaihe oli kestänyt n. 45...
  14. Eemi84

    Alapää synnytyksen jälkeen + välilihan leikkaamisesta

    - palautuuko alapää ulkonäöllisesti lähes alkuperäiseen tilaan? Tällä tarkoitan mm. tiukkuutta, tuntoaistia ja sitten ulkonäöllisiä seikkoja. Tunnistaako synnyttäneen alapään? No, ennen pitkää palautui. Mulla repeämäarpi kiristää edelleen (synnytyksestä reipas vuosi), eli emätin on jopa...
  15. Eemi84

    Tuttipullosta nokkamukiin

    Mikä tuttipullo teillä on käytössä? Meillä oli tavalliset Ainun tuttipullot, ja niihin sai sellaisia juomanokkia. Meillä oli ilman venttiiliä, ihan tavalliset valkoiset juomanokat. Ne otettiin käyttöön kertayrsäyksellä kun tyttö täytti 9 kk, sai hampaita ja luovuttiin ilta- ja nukutusmaidoista...
  16. Eemi84

    Paljonko saatte lastenhoitoapua isovanhemmilta ym.?

    Meillä hoidetaan kai aika vähän, vaikka asutaankin parin kilometrin säteellä molemmista isovanhemmista! Lapsi on vuoden, ja on ollut minun vanhemmillani hoidossa ehkä joka toinen kuukausi muutamia tunteja kerrallaan. Lisäksi on ollut heillä yökylässä muistaakseni kolme yötä, joista kaksi olivat...
  17. Eemi84

    Hei synnyttäneet! Kaipaisimme kokemuksia synnytyskeskusteluista!!

    Lisään vielä, että varmasti keskustelu kätilön kautta olisi auttanut, selkeyttänyt asioita jne. Kun asia alkoi olla mielessä enemmän, oli aikaa kulunut jo pari viikkoa, ja puutteellisesta synnytyskertomuksestakin päättelin, ettei kätilö todellakaan muistaisi tapaustani enää. En siis itse...
  18. Eemi84

    Hei synnyttäneet! Kaipaisimme kokemuksia synnytyskeskusteluista!!

    Ei ollut keskustelua. Synnytys oli nopea, 2. asteen repeämät, välilihaa ei ehditty leikata, puuduttamatta tikattiin, komennettiin ja käskytettiin. Kätilö kyllä muistaakseni sanoi jossain vaiheessa, että tulee ehtiessään vielä juttelemaan tai voin soittaa. No, ei tullut, eikä asia minua vielä...
  19. Eemi84

    Auttakaapas tulevaa äitiä :)

    Meillä 5 kk tyttö nukkunut noin 3 kk ikäisetsä äp:n toppapuvussa, mutta onkin iso tapaus! Vielä jää kädet ja jalat sisäpuolelle, mutta niinhän se on nukkuessa paras. Mä tekisin niin, että ostaisin vaikka käytettynä jonkun toppapuvun n. kokoa 62, sillä selviää äitiyspakkauksen pukuun asti...
  20. Eemi84

    hatarat muistikuvat synnytyksestä

    Nostelen kanssa, mielenkiintoinen ketju. Mulla synnytyksestä 5 kk ja niin kuin moni aiemmin sanoi, pikkuhiljaa ne asiat on alkaneet pyöriä päässä enemmän ja enemmän. Mä synnytin sellaisena yönä, että ilmeisesti oli paljon synnytyksiä ja kiire, koska vaikka kotiutuessa sain paperit mukaani, niin...

Yhteistyössä