Lämpöpussi taaperolle rattaisiin? Kannattaako?

Nyt on edessä ongelma. Rattaat vaihtuvat, mutta hankinko niihin samanmerkkisen ja tosi kalliin lämpöpussin/jalkapeitteen, vai otanko puolet halvemman erillisen, vaikka jääkarhupussin? Lapsi on nyt 1,5-vuotias, ja rattaissa tarvitsee istua ainakin vielä kaksi talvea... Pitkiä matkoja kun kävellään arkisin. Jotenkin tuntuu, että lähistöllä muut eivät käytä taaperoilla lämpöpussia, ehkä he eivät kulje rattailla kauhean pitkiä matkoja... Mutta jos tunninkin vain istuu kyydissä 10 asteen pakkasessa, niin kyllä siinä lisäsuojan tarvitsee, vaikkei ihan vauva enää olekaan! Mitä mieltä olette?
 
"vieras"
meillä 1,5.v.llä rattaissa Geutherin-pussi, mun mielestä ollut hyvä. siitä saa poistettua yhden kerroksen, jota voi lämpösemmillä keleillä käyttää sitten itsekseen takapuolen alla, me ollaan nyt pidetty sitä "väliosaa" pulkassa. pussi riittänyt tän talven ihan hyvin ilman lisätäytettä, kun kuitenkin paksut vaatteet. jotenkin noi lämpöpussit on musta liian lämpöisiä (?)
 
Tuotakin olen miettinyt, että kun yleensä lähdetään ensin kävelemään, ja sitten olis tarkoitus suoraan vielä ulkoilla. Niin onko lämpöpussi ns. liian lämmin, jos sinne alle joutuu kuitenkin pukemaan valmiiksi sen toppahaalarin? Tuo olikin hyvä, että sen pussin alaosa aukeaa, en ollutkaan ajatellut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22864267]meillä 1,5.v.llä rattaissa Geutherin-pussi, mun mielestä ollut hyvä. siitä saa poistettua yhden kerroksen, jota voi lämpösemmillä keleillä käyttää sitten itsekseen takapuolen alla, me ollaan nyt pidetty sitä "väliosaa" pulkassa. pussi riittänyt tän talven ihan hyvin ilman lisätäytettä, kun kuitenkin paksut vaatteet. jotenkin noi lämpöpussit on musta liian lämpöisiä (?)[/QUOTE]

sori, se onkin Lodger-merkkinen (en tiiä mistä toi geuther tuli). mutta joo, se on tosiaan ollut todella hyvä, kun meilläkin kaikki toppavaatteet päällä, kun välillä haluaa kävellä. ja jotenkin noi pussit vaan vaikuttaa niin kuumilta.
 
wef
Tuotakin olen miettinyt, että kun yleensä lähdetään ensin kävelemään, ja sitten olis tarkoitus suoraan vielä ulkoilla. Niin onko lämpöpussi ns. liian lämmin, jos sinne alle joutuu kuitenkin pukemaan valmiiksi sen toppahaalarin? Tuo olikin hyvä, että sen pussin alaosa aukeaa, en ollutkaan ajatellut.
Mä mietin ihan samaa tuossa loka-marraskuussa. Kun lähdetään ulos, aluksi käydään kävelyllä ja sitten nukahtaa vaunuihin. Vaatetta pitää laittaa riittävästi jotta voi esim. keinua tai kontata maassa ennen nukahtamista, mutta tuleeko pussissa kuuma lopulta..

Ostin kirpparilta jääkarhupussin joka on varmaan jokusen kerran pesty (=ei enää niin muhkea). Olen jättänyt sen monesti auki ku päälle tulee kuitenki vielä jalkapeitto. Villapuku+haalari ni on hyvin tarkennut nukkuakkin kolmisen tuntia!

Joskus on käytetty myös ilman jalkapeittoa, eli pelkän pussin kanssa. Silloin jos sataa lunta ni en tykkää kun pussi on sisäpuolelta lumessa, kun ei lapsi tykkää että se on ylös asti kiinni jos istuu ja on hereillä.
 

Yhteistyössä