Hakutulokset

  1. S

    TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

    Heipä hei! Aikaa on kulunut ja niin on meille myös syntynyt uusi perheenjäsen 25.4 klo 11.57. Poika tuli maailmaan rytinällä 1,5h ja kolmella työnnöllä. Meinasi kätilöllekin tulla kiire :laugh: Jätän näin hyvästit myös tälle porukalle, kun tuota ikaa ei oikein tahdo löytyä tälle koneelle...
  2. S

    Esikoinen kotiin vai hoitoon

    Itse henk.kohtaisesti en voi ymmärtää tuota tapaa, et vanhempi lapsi viedään hoitoon, vaikka vanhemmista toinen olisi syystä tai toisesta kotona. Ja turhaa on vedota siihen , et isompi tarvitsee kavereita ikäisistään. Tätä varten on olemassa esim. seurakuntien päiväkerhotoiminta ja sieltä...
  3. S

    jännittää eka puheterapia

    Kyllähän se aina jännittää. Itse aloitin pojan kanssa viime vuonna. Poika ei sanonut sanaakaan vielä ollessaan 2,5v. Omia sanoja kyllä oli, mut ei niissä ollut mitään tolkkua. Sit sanoi ensimmäiset sanansa ja siitä pikkuhiljaa niitä alkoi tulemaan.. Täs vaiheessa meillä sit oli eka käynti...
  4. S

    dysfasia lasten vanhemmat

    Itsellä on reilu komevuotias poika, joka alkoi puhumaan vasta , kun oli täyttänyt kolme. Kävimme myös puheterapiassa, käymme edelleen, mutta nyt puhe pulppuaa jo niin kovasti, että seuraavan kerran menemme sinne vasta kesällä. Se dysfasia ei ole ainut ns. syy siihen puheen tuottamiseen. On...
  5. S

    tutista pois???

    \ Meillä kanssa otetaan tutti vasta tuolloin pois, jos ei ennen sitä satu jättämään sitä itse. Pojalla jäi tutti niin, et unohdettiin se kerran päikkäreille mentäessä alakertaan ja siitä lähtien ei edes muistettu koko tuttia. Mitä sitä suotta lasta huudattamaan. Hampaiden puhkeamisen aikaan...
  6. S

    Tyttöni alkoi yhtäkkiä pelätä pepun pesua:/

    Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta onko tämä nykyinen lavuaari samanlainen kuin edellisessä kodissa? Itse nimittain olen törmännyt kyseiseen ongelmaan useassa kyläpaikassa, kun lapset huutavat aina pyllypesulla. Meillä itellä on sellainen pieni ja esim.mummolassa sellainen suuri lavuaari eikä lapset...
  7. S

    Minkälaista muilla 3v kanssa?

    Kylläpä kuulostaa niin paljon meidän perheen arjelta noi teidän juttunne. Välillä touhu menee aivan mahdottomaksi ja pinna kiristyy, mutta itseäni helpottaa, kun näen myös kuinka poika(3.2v) ja sisko(1.3v) halivat ja suukottavat toisiaan. Olen tullut siihen tulokseen, että jokainen riita vaan...
  8. S

    puhumaton?

    Tääläkin äiti, jonka poika alkoi sanomaan sanoja ollessaan 2,5v. Siihen asti oli sanaton. Muutos tapahtui hänen ollessaan 3.v. Saatiin lähete puheterapeutille silloin 2.5v ja sieltä saamiemme ohjeiden mukaan alettiin käyttää tukiviittomia. Olimme päässeet niissä vasta alkuun, kun poika alkoi...
  9. S

    äidit Kangasalta

    Täältä löytyy myös perhe Kangasalta. Minkä ikäisiä ovat sinun lapsesi?

Yhteistyössä