Hakutulokset

  1. N

    Näkyykö keliakia t. vilja-allergia aina verikokeessa?

    No siinähän se kysymys tulikin?
  2. N

    Almiron sopi aluksi, ei enää???

    Meillä kävi niin, että tutteli altistuksen jälkeen ei almiron enää sopinut, vaikka siis aiemmin sopi
  3. N

    Lisäruokien aloitus vinkkejä kaivataan!

    ^sirpiina ymmärrän täysin, että kokelet myös kaupansoseita, minäkin käytän niitä =) paitsi lihaperuna soseen joudun tekee itse, kun neitille ei kaupan lihasose kelpaa :D Mä voilla väärässäkin, mutta mulla on se käsitys, että tapiokatärkkelys olis paremmin siedetty, kuin riisitärkkelys...
  4. N

    Lisäruokien aloitus vinkkejä kaivataan!

    tuli sellainen asia mieleeni sirpiina, että teetkö esim. nuo ruusunmarjasoseet itse vvai käytätkö valmiitä? Jos lapsi on esim. riisille allerginen, niin välttämättä valmiit purkit ei käy, koska aika monessa on riisitärkkelystä. Ehkä tän olet jo itsekkin huomannut, mutta ajattelin mainita, kun...
  5. N

    Itse tehdyn riisivellin ohjetta ( esim. almironista)

    Kiitos Sirpiina :flower: jauhoista varmaan teen, kun tuo neiti on melkoinen sihtikurkku :)
  6. N

    Itse tehdyn riisivellin ohjetta ( esim. almironista)

    Kiitos ahmutar :flower:
  7. N

    Itse tehdyn riisivellin ohjetta ( esim. almironista)

    Kaipailisin itse tehdyn riisi tai maissijauhoista tehdyn vellin ohjetta erityiskorvikkeelle. Siis paljonko vettä, jauhoja ja korvikejauhetta ja missä vaiheessa se korvikejauhe lisätään? Jäähtyneeseen velliinkö?
  8. N

    Maitoallergiaako??

    Johannina : meillä tytöllä sai maitoallergiaa epäilemään se, että heti, kun oli saanut korviketta/ jotain missä oli korviketta, niin maha meni ummelle ja hirveen huutamisen ja kirkumisen kanssa mun piti kakattaa kuumemittarilla neitiä. Hirveetä katsottavaa. Nyt olen maidottamalla dietilllä...
  9. N

    Maitoallergiaako??

    Nyt on pakko kysyä, että miksi? Ja mahtaiskohan auttaa enää aloittaa tuolle 7,5kk:n ikäiselle vauvalle, jolla epäillään maitoallergiaa? anteeksi AP, että tungen tän kysymyksen kanssa tähän ketjuun :flower:
  10. N

    Maitoallergiaako??

    Ihan ensin mulle tulee mieleen kysymys milloin tuo huuto alkoi? Alkoiko rela tippojen aloituksen yhteydessä? tai kenties D-vitamiini tippojen aloituksen yhteydessä? Moni sanoo, että Rela tipat huudattaa ( mä en tiedä meillä ei ole mitään maitohappo bakteereja käytössä) Ja toisille vauvoille ei...
  11. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Voisko olla näin hyvä tuuri?! Mä olisin laittanut sulle yv:n, mutta vaikka olen kirjautunut sisään, niin en pääse laittamaan yv:iä Jos et tähän halua laittaa miltä paikkakunnlata olet, niin heitätkö vaikka mailia mulle osoitteeseen: *muoks: otin osoitteen pois, kun sain jo sirpiinalta mailia*...
  12. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    sirpiina samassa veneessä taidetaan olla ja samalla aluellakin :hug: en tosiaan masennu sun jutuista; mulla on P-kks:n lekureista vaikka minkänäköstä kokemusta. Meillähän ollaan imetyksellä tähän asti menty ( joskus on välillä vähän korviketta saanu mm. ihan vastasyntyneenä ja siitä muuan...
  13. N

    Mikäköhän korvike ei aiheuttaisi ummetusta?

    Kiitos teille molemmille. Ja erityisesti Ahmuttarelle Hyvistä neuvoista. Meillä syödään jo viljoja, jotka ne vaikuttavat sopivan ( on syöty jo tuolta 5kk:n tietämiltä lähtien)
  14. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Voi, toivottavasti niin olisi *laitan kädet ristiin*
  15. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    No siis meillähän ei vielä varmuutta allergiasta, mutta ummetus on vahvin oire, samoin refluksiin viittaavaa löytyy, iho on myöskin vähän kuivuuteen taipuvainen. Eli meillä ei siis ole varmuutta allergiasta, vasta äidin epäily
  16. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Juuri tuota mäkin pelkään, mutta hitto vie mä kyllä vaikka suutun, jos muu ei auta ja rupeen tivaamaan heidän allergia tietouttaan. Onneksi mulla on aiempaa kokemusta allergioista, niin ehkäpä on parempi kaikupohja =) tai sitten ei :headwall: No niin tai näin periksi en aio antaa
  17. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Meilläpä ei vielä ole allergologille se aika, vaan lastenlääkärille, enkä edes tiedä kelle. Mutta kiitos vinkistä taidanpa jopa muistaa ihan nimikirjainten perusteella tuon lääkärin nimen :D
  18. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Lasten kyseessä 7kk:n ikäinen vauva
  19. N

    Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

    Mä kartotan tilannetta jo etukäteen, niin pessimistinen olen viikpn kuluttua olevasta lääkäri ajasta p-kks:n. Pääsenpä sitten heti soittamaan aikaa, eikä enää hakuun mene aikaa. Eli suosittele allergologia joensuu, nurmes, kajaani alueelta. Varsinkin sellainen, joka suolioireisten...
  20. N

    Mikäköhän korvike ei aiheuttaisi ummetusta?

    Mä joudun kenties rupeamaan kokeilemaan tyttärelle apteekin korvikkeita, kun hänellä on ummetusta ja refluksio oireetkin vaikuttaa tutulta :'( Mikäköhän niistä ei ummettaisi? Osaatteko kokeneemmat neuvoa? Meillä on viikon päästä keskussairaalaan lastenlääkäri aika ja jos hän ei ottaudu...

Yhteistyössä