Hyvä lasten allergologi jns, nrs, kajaani aluellta?

Mä kartotan tilannetta jo etukäteen, niin pessimistinen olen viikpn kuluttua olevasta lääkäri ajasta p-kks:n. Pääsenpä sitten heti soittamaan aikaa, eikä enää hakuun mene aikaa.
Eli suosittele allergologia joensuu, nurmes, kajaani alueelta. Varsinkin sellainen, joka suolioireisten allergiooitten päälle tietäis.
 
Jos sulla on aika PKKS:lle, niin todennäköisesti se on samalle lasten allergologille, joka ottaa yksityisestikin vastaan, naishenkilö T.R. Enpä osaa sanoa, onko Pohjois-Karjalassa muita, tuskin. Mutta itse olen ainakin ollut tyytyväinen lapseni asioissa.
 
Peesaan emaria. Meillä pkks:ssä lastenlääkäri suostui lopulta konsultoimaan kyseistä allergologia, ja sitten alkoi asiat ruullaamaan. Pakko myöntää, että kokemukset ainakin niistä muutamasta lastenlääkäristä, jotka meille sattui kohdalle, ovat nimen omaan allergiatietouden suhteen erittäin huonot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Peesaan emaria. Meillä pkks:ssä lastenlääkäri suostui lopulta konsultoimaan kyseistä allergologia, ja sitten alkoi asiat ruullaamaan. Pakko myöntää, että kokemukset ainakin niistä muutamasta lastenlääkäristä, jotka meille sattui kohdalle, ovat nimen omaan allergiatietouden suhteen erittäin huonot.
Juuri tuota mäkin pelkään, mutta hitto vie mä kyllä vaikka suutun, jos muu ei auta ja rupeen tivaamaan heidän allergia tietouttaan. Onneksi mulla on aiempaa kokemusta allergioista, niin ehkäpä on parempi kaikupohja =) tai sitten ei :headwall:
No niin tai näin periksi en aio antaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Hei teille kaikille!
Änkeän tähänkin ketjuun, kun kiinnostaa, että onko teidän lapsenne suoli- vai iho-oireinen?
Kysymykseni suuntaan kaikille edellä kirjoittaneille.
No siis meillähän ei vielä varmuutta allergiasta, mutta ummetus on vahvin oire, samoin refluksiin viittaavaa löytyy, iho on myöskin vähän kuivuuteen taipuvainen. Eli meillä ei siis ole varmuutta allergiasta, vasta äidin epäily
 
Nopeita ,korkeintaan 5min syömisestä, ihoreaktioita, joten yliherkkyydet oli ihan selvät. Vauva-aikana (alle 1v) ei minkäänlaisia suolisto-ongelmia (siis ei ainakaan havaittavia vatsakipuja), oli oikein tyytyväinen, hyvin syövä vauva. Emme siis ole missään allergiakierteessä olleet, joten siinä mielessä en vauva-allergiakeskusteluun pysty osallistumaan.

Nannanellalle vielä, että vaikka aikasi on lastenlääkärille, on mahdollista, että se sattuu olemaan juuri kyseinen allergologi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emari:
Nopeita ,korkeintaan 5min syömisestä, ihoreaktioita, joten yliherkkyydet oli ihan selvät. Vauva-aikana (alle 1v) ei minkäänlaisia suolisto-ongelmia (siis ei ainakaan havaittavia vatsakipuja), oli oikein tyytyväinen, hyvin syövä vauva. Emme siis ole missään allergiakierteessä olleet, joten siinä mielessä en vauva-allergiakeskusteluun pysty osallistumaan.

Nannanellalle vielä, että vaikka aikasi on lastenlääkärille, on mahdollista, että se sattuu olemaan juuri kyseinen allergologi.
Voi, toivottavasti niin olisi *laitan kädet ristiin*
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Hei teille kaikille!
Änkeän tähänkin ketjuun, kun kiinnostaa, että onko teidän lapsenne suoli- vai iho-oireinen?
Kysymykseni suuntaan kaikille edellä kirjoittaneille.
meillä oireillaan suolistolla, pukluina sekä ihottumana. Tosin oireet tulee viiveellä. Ja aiheuttajina ainakin ohra, ruis, riisi, peruna, porkkana, banaani testaukset on tosi alussa vielä.
 
Siksi tässä kyselen noita lastenne oireita, kun tuntuu että Pkks:n lääkärit (siis ihan kaikki) eivät osaa hoitaa kuin vain iho-oireisia lapsia. Meillä lähinnä suolisto-oireinen tosi pitkällä viivellä ja tuntuu ettei minua oikein oteta todesta, kovasti on saanut vakuutella ja pitää puoliaan :(

Kaniinille kysymys: meillä vauvalla tuntuu olevan hyvin samanlaiset oireet.
Millaiset suolioireet ja iho-oireet tarkemmin teillä oli? Ja eikö teillä siis ole maitoallergiaa?
Mitä maitoa teillä on käytössä? Minkä ikäinen lapsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Siksi tässä kyselen noita lastenne oireita, kun tuntuu että Pkks:n lääkärit (siis ihan kaikki) eivät osaa hoitaa kuin vain iho-oireisia lapsia. Meillä lähinnä suolisto-oireinen tosi pitkällä viivellä ja tuntuu ettei minua oikein oteta todesta, kovasti on saanut vakuutella ja pitää puoliaan :(
Kyllä tosiaankin suolioireet on ihan yhtä paljon allergiaoireita kuin iho-oireetkin. Meillä poika oireili maitoallergiaa silent-refluksilla, joka on yksi suolioireisen allergian muoto.

Jos on mahdollista, kannattaa tosiaankin hakeutua yksityiselle puolelle lasten allergologille, joka ymmärtää suolioireisten allergikkojen päälle. On tosi turhauttavaa lyödä päätään ns. seinään lääkäreiden kanssa, jotka eivät ole samalla aaltopituudella lapsen oireiden tulkintojen suhteen.

Toivottavasti joku osaisi sulle vinkata hyvää lääkäriä! Olisiko Kuopio myös teille sopiva alue??

 
Ahmuttarelle kiitokset tuesta. Kuopio on meillä todellakin se seuraava etappi, jos hommat ei meillä etene. Mutta ongelmana on tosiaan sen hyvän lääkärin löytyminen sieltä suunnalta!

Ja nannanellalle: ei tosiaankaan ollut tarkoitus näillä jutuillani masentaa sinua, ennenkuin olette edes ehtineet sinne lääkärille asti!
Mutta sulla tuntuu olevan oikea asenne jo valmiiksi, sopiva tiukkuus pitää näköjään olla.

Minulla on myös nykyään mukana kirjallinen sepustus missä on koko vauvan oirehistoria koottuna. Sillä yritän ehkäistä sitä, ettei mikään tärkeä asia unohdu ja ettei tulisi kamalasti lekureilla asiavirheitä teksteissään, kun niitä ainakin miedän pojun papereissa on aika paljon (valikoiva kuulo, vai mikä?) :eek:
 
Jollekulle tällä palstalla vinkkasin Kuopion Mehiläisessä työskentelevästä xxx. Hän meni, mutta en tiedä miten kävi allergia-asioiden kanssa - - oliko apua. En itse tunne ko. lääkäriä.

http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/index.php?module=Doctor&func=show_one&doctor_id=3194

Moderoitu.
 
Yahoon allergialistaan on tehty vastikään lääkärilistaa (=hyviä kokemuksia joillakin listalaisilla) "Database"-kohtaan.

Allergialista edellyttää rekisteröitymistä (pikku homma...)

http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
 
sirpiina samassa veneessä taidetaan olla ja samalla aluellakin :hug: en tosiaan masennu sun jutuista; mulla on P-kks:n lekureista vaikka minkänäköstä kokemusta.

Meillähän ollaan imetyksellä tähän asti menty ( joskus on välillä vähän korviketta saanu mm. ihan vastasyntyneenä ja siitä muuan viikko eteenpäin sai lisänä) ja kiinteitä on kanssa ollut kuvioissa mukana, myöskin viljoja. Nyt sitten taas rupes ummettamaan, niin, että toinen kirkuu kakatessaan ja ilman apuja ei kakkaa juuri tule. Luin tuolta histamiinista myöskin, että jollain päärynä ummettaa ja mulla rupes raksuttamaan, että mähän olen nyt antanut enemmän päärynää. Mutta heittäydynpä itse maidottomaksi ihan vain kokeeksi, ei siitä ainaskaan haittaakaa ole ja kuitenkin tuonne keskiviikkoon on viikko aikaa, luulis, että edes vähän huomaa miten asia edistyy.
Voi, että tää tuntuu olevan ihan loputuon suo ( ja musta tuntuu, etten osaa uida :eek: )
 
Hei Nannanella! Minusta tuntuu, että saatettaisiin olla jopa samalta paikkakunnalta :wave:

Jos sullakaan ei nuo hommat etene Joensuussa, niin lähdetään vaikka kimpassa käymään Kuopiossa erikoislääkärillä!

Kyllä täälläkin tuntuu jalat olevan haarukoita myöten tuossa suossa, mutta onpa ihana, kun on tälläinen palsta, mistä löytää kohtalontovereita ja vertaistukea!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Hei Nannanella! Minusta tuntuu, että saatettaisiin olla jopa samalta paikkakunnalta :wave:
Voisko olla näin hyvä tuuri?! Mä olisin laittanut sulle yv:n, mutta vaikka olen kirjautunut sisään, niin en pääse laittamaan yv:iä
Jos et tähän halua laittaa miltä paikkakunnlata olet, niin heitätkö vaikka mailia mulle osoitteeseen: *muoks: otin osoitteen pois, kun sain jo sirpiinalta mailia*


Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Jos sullakaan ei nuo hommat etene Joensuussa, niin lähdetään vaikka kimpassa käymään Kuopiossa erikoislääkärillä!
Sehän varmaan sopii, aina kivempi olis kahdestaan mennä

Alkuperäinen kirjoittaja sirpiina:
Kyllä täälläkin tuntuu jalat olevan haarukoita myöten tuossa suossa, mutta onpa ihana, kun on tälläinen palsta, mistä löytää kohtalontovereita ja vertaistukea!
Sanos muuta ja täältäkin muuten saa tosi asiallisia vastauksia.

 

Yhteistyössä