Hakutulokset

  1. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Meille syntyi terve poika :) Niskaturvotusta löytyi aikanaan 3,5mm ja riskiluku oli 1:8.
  2. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Terese: Kannattaa kuitenkin varautua henkisesti siihen, että istukkabiopsiaa ei aina voida istukan sijainnin takia tehdä (kuten meillä kävi). Ja kannattaa myös muistaa, että teillä yli 99% todennäköisyys saada terve lapsi! Meillä tuo riskiluku oli 1:8 ja silti lapsivesinäyte normaali.
  3. S

    millä viikoilla

    Omasta mielestä joskus rv17 tienoilla, mutta ulkopuoliset huomasivat vasta noin rv25.
  4. S

    Alkion koko alkuraskauden ultrassa?

    Me käytiin alkuraskauden ultrassa menkoista laskettuna 7+1 ja alkion koko oli 3,8mm eli vastasi noin viikkoa pienempää, mikä olisi käytännössä ollut mahdotonta. Syke kuitenkin löytyi. nt-ultassa koko vastasikin sitten jo menkoista laskettua ja nyt rv36 menossa.
  5. S

    lämpöilyä raskauden alkuvaiheessa??NOrmaalia vaiko ei?

    Mulla oli lämmöt ensimmäiset viikot jotain 37,5 eli on normaalia.
  6. S

    Loppupuoliskon masukuvat2. rv.21 eteenpäin

    Empuuu Sievä maha! Lohdullista, ettei kaikilla muilla ole mikään jätti :D Itselläni saman verran viikkoja ja maha tuntuu hirmu pieneltä eli aika samaa kokoluokkaa taitaa olla.
  7. S

    te joilla rinnat kipeytyy aina oviksen jälkeen ja on menkkoihin asti kipenä! olenko ainut?

    Mulla normaalisti kipeytyvät, mutta plussakierrossa eivät :)
  8. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    jennik Kannattaa myös henkisesti varautua siihen, että näytettä ei istukan sijainnin vuoksi välttämättä voida ottaa, kuten meillä. Tällöin joutuu odottamaan muutaman viikon ennen kuin lapsivesipunktio on mahdollinen.
  9. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Meillä ei koko kromosomistoa edes selvitetty lapsivesinäytteestä, vaan ainoastaan nuo 13-, 18- ja 21-trisomiat ja tulokset tulivat vajaassa viikossa. Tutkimuksissa kävimme Naistenklinikalla.
  10. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Käyn aina välillä tätä palstaa edelleen lukemassa ja toivotan jaksamisia kaikille näytteenottoa tai tuloksia odottaville. Se oli raskasta aikaa enkä vieläkään ole ihan päässyt yli kaikesta murehtimisesta. Jotenkin se huoli on vaikea unohtaa. Sonnet rv26+1
  11. S

    Ultra viikolla 6+3, mitä kannattaa odottaa?

    Eipä ole pahemmin oireita ollut minullakaan, mitä nyt pikkuinen välillä potkii :)
  12. S

    Ultra viikolla 6+3, mitä kannattaa odottaa?

    Ymmärtääkseni sykkeen pitäisi näkyvä noilla viikoilla, mutta koska usein hedelmöittyminen on voinut tapahtua oletettua myöhemmin, suositellaan varhaisultraa vasta viikoilla 7+, jolloin se varsin varmasti näkyy. Itse kävin varhaisultrassa 7+1, syke näkyi, mutta vastasi viikkoja 6+1.
  13. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    syystuuli75 Kurja juttu, että olet tänne joutunut, mutta tervetuloa kuitenkin. Kannattaa kääntää tuo riskiluku prosenteiksi (melkein 99% todennäjöisyys terveeseen lapseen), niin asia näyttää paljon paremmalta. En tiedä, onko mahdollisuutta tiheämpään raskauden seurantaan, mikäli ei tutkimuksiin...
  14. S

    toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

    Kannattaa tulla tuonne jatkamaan keskustelua: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1279036,175
  15. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    salthe Pahoittelut :( En noista arvoista osaa sanoa, kun omiani en edes tiedä. Löytyikö teiltä niskaturvotusta? Minulle luvattiin Kättärillä istukkanäytteen tulokset viikossa, samoin kuin lapsivesinäytteenkin, jotka sitten tulivat jopa vajaassa viikossa. Kannattaa kuitenkin varautua, että...
  16. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Yeb Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Olen EHKÄ pari kertaa tuntenut liikkeitä :)
  17. S

    RV5 ja lämpöily???

    Mulla lämmöt nousivat oviksen jälkeen ja pysyivät viikkokausia (jopa pari kuukautta) noin 37,5 asteessa. Nyt 18+1 enkä ole hetkeen mittaillut.
  18. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Enkelinäiti Onnea plussasta!
  19. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Näin kauan hyvistä tuloksista aiheutunut huojennus kesti, nyt rupesin stressaamaan rakenneultraa ja mahdollista sydänvikaa. Onneksi niiden kai pitäisi aika hyvin olla korjattavissa. 3 viikkoa vielä pitäisi odottaa. Pyrin kuitenkin nauttimaan raskaudesta enkä jaksa sitä enää salailla. Sonnet 18+0
  20. S

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Elina76 Siis lapsivesipunktiossa minäkin kävin, koska istukkanäytetty ei istukan sijainnin vuoksi saatu otettua. Punktiossakaan ei siis välttämättä selviä sukupuoli.

Yhteistyössä