Hakutulokset

  1. T

    Äiti & lapsi kerhoja Tampereella?

    Mannerheimin lastensuojeluliitolla on kerhoja vähän joka puolella. Itse käyn seurakunnan kerhossa vaikka vauva ei kuulu kirkkoon. Kukaan ei ole koskaan mitään kysynyt, ei edes kuulunko itse kirkkoon. Avoimissa ja perhekahviloissa ei oteta ylös edes nimeä tai vain etunimet. Rohkeasti mukaan...
  2. T

    Kauanko vauvalta kestää tottua kiinteisiin?

    Kerronpa tähän omat suositukseni (ei mitään absoluuttisia totuuksia). Jätä pottu pois. Meillä aloitettiin kanssa perunalla ja kauheat ilmavaivat ja ummetus. Poika nyt 7,5 kk ja nyt vasta syödään pottua kerran päivässä. Meillä hyviä aloitukseen oli porkkana, luumu ja bataatti (päärynä aloitettiin...
  3. T

    Kuinka moni harrastaa liikuntaa? :)

    Minä rupesin kävelemään heti kun vain tikit antoivat myöten. Kuntosalilta annettiin ohje, ettei vatsalihaksia kannattaisi treenata kunnolla kuin vasta parin kuukauden päästä synnytyksestä. En tiedä tarkempia perusteita, mutta kannattaa varmaan aloittaa varovasti. Nyt kun poika on 6 kk tanssin...
  4. T

    6kk-7kk ruuan määrä ja hampaiden pesu

    Meillä poika 6kk (soseet aloitettu 4,5 kk) erittäin hyvänä päivänä ja hetkenä voi syödä ehkä purkillisen sosetta. Nyt on ollut jokin syömälakko ja suuhun päätyy kerralla vain muutama lusikallinen. Tuossa päivällä söi jo vähän paremmin, ehkä puolikkaan purkin verran ruokaa. Keskimäärin kerralla...
  5. T

    Vauva- arki?

    Minua mietitytti ennen lapsen saamista ainoastaan, miltä tuntuu olla sitten kauhean väsynyt. No, meille tulikin kauhean kiltti ja hyvin nukkuva lapsi, joten se jäi arvoitukseksi. Kannattaa kuitenkin varautua pahimpaan niin voi positiivisesti yllättyä (kaikki lapset ne kiltitkin valvottavat...
  6. T

    Kun vauva noin 9kk ja pitäis palata työelämään...

    Kelan hakemukset voi hoitaa myös netissä, jos on nettipankkitunnukset. Tosi kätevä paikka, löytyy kelan nettisivuilta.
  7. T

    *HEINIKSET 2008*

    Mukavaa talviaamua kaikille! Meillä päivärytmiä heitellään ihan miten sattuu. Poju herättää äitin aamulla vähän ennen seitsemää valvoo ja syö iloisesti tunnin ja kun on saatu äiti ylös niin sitten onkin aika ottaa kolmen tunnin päiväunet. Jos pojulta kysyttäis niin hän voisi herätä vielä...
  8. T

    Vaavin vähäinen liike masullaan

    Vauvalehdessä oli vinkki, että pienen froteepyyhkeen voi kääriä käsivarsien alle ja näin rohkaista vauvaa olemaan pitempiä vaikoja mahallaan. Meillä poju tykkää olla mahallaankin, mutta pyyhkeen kanssa pitempiä aikoja ja käyttää enemmän käsiään pyyhkeen kanssa kuin ilman.
  9. T

    päiväunet

    Meillä poika (reilu 3 kk) nukkuu noin 1+1+2 tuntia päiväunia ja valvoo pari tuntia aina välissä. Jos poju nukkuu pari tuntia jo tuossa keskellä niin iltaunille voi olla vaikea saada vaikka hän ne selvästi kaipaakin. Jos näytää siltä että illasta on tulossa levoton ja, jos varsinkin on yksin...
  10. T

    Montako lasta ja miksi?

    Ihana teksti hilunen! Tällainen elämänkokemusten jakaminen hyödyttää ainakin minua näin tuoreena vanhempana. Minullakin on isoveli ja pienenä on nahisteltu ja leikitty. Nyt ollaan taas enemmän tekemisissä kun asutaan lähekkäin. Välillä oli vuosia että nähtiin vain "jouluna". Tiedän kuitenkin...
  11. T

    Montako lasta ja miksi?

    Vastauksena Oiskun kysymykseen "Mitä mieltä mies?" on: Olemme pohtineet tätä kysymystä sunnuntaikävelyillä kailita kanteilta mitä mieleen tulee. Siitä lähti tämä idea kysyä vähän muidenkin mielipiteitä. Olemme yhdessä täällä lukeneet mitä kommentteja ketjuun tulee. Mieheni on oikein tyytyväinen...
  12. T

    Montako lasta ja miksi?

    Sanaa "itsekäs" käytetään lastenhankinan yhteydessä harvoin ja mielestäni sitä voitaisiin käyttää enemmänkin. Se ei ole mielestäni negatiivinen ilmaisu. Yksi merkittävä syy jättää lasten lukumäärä tähän yhteen on nimen omaan halu saada enemmä aikaa itselleni ja omille harrastuksille yms. Yksi...
  13. T

    Mitä lie oli....

    Mitä nuo kauhukohtaukset ovat ja minkä ikäisillä niitä esiintyy (yleisimmin)?
  14. T

    Montako lasta ja miksi?

    Mukava kuulla muiden ajatuksia aiheesta. Tuo yhen tai kahden lapsen hankkiminen ja päätöksen perusteleminen on sitten ihmeellinen juttu. Yleensä jos on vain yksi lapsi niin sitä joutuu perustelemaan ja jos on kaksi tai kolme niin se on normaalia eikä kukaan kysy mitään. Sitten taas jos on hurjan...
  15. T

    Montako lasta ja miksi?

    Meillä on esikoinen syntynyt noin kolme kuukautta sitten ja olemme pohtineet syvällisesti lasten hankintaa ja niiden lukumäärää. Olen aina ajatellut, että minulla on kaksi lasta (tai kolme) mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi että niitä olisi vain yksi. Nyt olemmekin miettineet myös vain...
  16. T

    *HEINIKSET 2008*

    Meillä opittiin eilen kääntämään päätä puolelta toiselle ja kurottamaan nyrkillä roikkuvia leluja. Illalla kun uudet taidot hoksasi niin päätä vispattiin ainakin kymmenen kertaa puolelta toiselle. Tänään seurasi innokkaasti lattialta kun kiersin pojuja ympäri :D Ikää on 2 kk ja 1vk. On tuo...
  17. T

    Vauva 2 kk valvoo pikkutunneille :(

    Olen ensikertalainen äiti myös, joten veikkaukseni voi mennä ihan pieleen, mutta kuitenkin. Auttaisiko jos aloitat vauvan kanssa seurustelun jo aikaisemmin aamulla. Esimerkiksi jos herää syömään vaikka seitsemän aikaan niin nousetkin silloin vauvan kanssa ylös laitat valot päälle vaihtelet...
  18. T

    *HEINIKSET 2008*

    Luin tuossa ketjun "mitä teidän vauvat osaa?". Mitä kaikkea teidän vauvat jo osaavat? Meillä poika 2kk kellahtaa vatsalta selälleen (vahingossa). Kannattelee päätään vatsallaan hyvin. Juttelee kovasti ja hymyilee. "naurahtelee" eli vähän niin kuin yskähtelee samalla kun hymyilee oikein leveästi...
  19. T

    Cerazette minipillerit!

    Noissa minipillereissä on ilmeisesti se kymmenen prosentin onnekas ryhmä, joka ei saa menkkoja ollenkaan. Käytin itse kyseisiä pillereitä viisi vuotta ennen raskautta ja menkkoja ei näkynyt kertaakaan. Raskaaksi tulin heti (kun pillerit lopetin) eli välissä tuli vain kolmen päivä mini menkat...
  20. T

    Apuja yöimetyksen lopettamiseen kun korvike ei kelpaa

    Voisitteko täsmentää vielä mikä lasketaan yöimetykseksi? Eli jos meillä mennään 20.00 nukkumaan ja noustaan ylös aamulla 7.30 niin onko 4.00 imetys vielä yöimetys. Sehän on ajallisesti yöllä mutta vauva on nukkunut jo 8h siihen mennessä. Eli onko se kiinni kellonajasta vai nukutusta ajasta...

Yhteistyössä