Kun vauva noin 9kk ja pitäis palata työelämään...

Olen ajatellut, että en haluaisi laittaa noin 9kk:n ikäistä hoitoon (mielestäni liian pieni vielä...) ja itse mennä takas töihin, vaan että jäisin kotiin vielä kunnes vauva on AINAKIN 1,5-vuotias.

Miksikäs tätä äitiysloman jälkeistä jaksoa sitten kutsuttiinkaan (olikos se hoitovapaa)...? Ja miten tulee toimia, että voin jäädä vielä vauvan kanssa kotiin?

Poikani on nyt 5kk eli alkaa kohta oleen ajankohtaista tuo asia...
 
Jos oot vakitöissä, niin työnantajalle on ilmoitettava hoitovapaasta vähintään 2 kuukautta ennen sen alkua. Kelasta yleensä lähettävät kotohoidontuen hakemukset postissa, mutta voi ne sieltä käydä itsekin hakemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja melluli:
Joo... Eli siis:
työnantajalle ilmoitus väh. 2kk ennen,
Kelaan kotihoidontukihakemus.

Ei muuta?

Kiitos vastauksista =)
Juu, en mä ainakaan muuta oo tehnyt. Niin, mun ainakin oli haettava hoitovapaata töistä kirjallisesti.

Niin, ja varaudu tulojen laskuun. :whistle:
 
Hoitovapaata saa pitää kahdessa erässä. Eli jos aluksi ilmoitat työpaikallesi, ettäpalaat xx.päivänä töihin, voit 2kk ennen kyseistä päivää vielä ilmoittaa jatkavasi hoitovapaata. Voit siis olla hoitovapaalla siihen saakka kunnes lapsi on 3v.
Vastaavasti kesken hoitovapaan on vaikea palata töihin (eli jos haluatkin mennä suunniteltua aiemmin takaisin).

 

Yhteistyössä