Hakutulokset

  1. M

    Refluksia?? 3kk vauva oireilee...

    Jep, lääkärissä käyty. Aivan ihana, asiansa osaava lastenlääkäri/allegrologi oli, ja ilman ph-mittausta sanoi heti että refluksiahan tuo taitaa olla. Hoidoksi gaviscon, ja ohje aloittaa kiinteät heti nopealla aikataululla. Nyt puolitoista vuorokautta lääkkeen kanssa, ja lapsi voi selvästi...
  2. M

    Sori vaan taaperoimettäjän, kyllä mua aikuisena HÄVETTÄÄ, että olen tissiä imenyt 2,5-vuotiaaksi

    "Tuntuu että siinä ei oo kyllä äidillä ihan kaikki muumit laaksossa..." Voi ei! *Reps* Ihana kielikuva, tälle nauran vielä pitkään!!! Mies katselee ihan ihmeissään mitä se muija tuolla tietokoneella hihittää... Pelastit päiväni, ja varmaan vielä huomisenkin :laugh: :heart:
  3. M

    Refluksia?? 3kk vauva oireilee...

    Kiitos vastauksesta :) No, kohta tilanne toivon mukaan selkenee, menemme huomenna aamulla yksityiselle lastenlääkärille. Ja aion kyllä varsin sinnikkäästi vaatia asian tutkimista perusteellisesti! Pieni oli eilenkin illalla niin kipeä... :(
  4. M

    Refluksia?? 3kk vauva oireilee...

    Meillä vähän päälle 3kk:n ikäinen vauva, jonka kanssa ollut jotain pientä "oiretta" koko ajan. Lapsi on täysimetyksellä. Ensimmäisen kuukauden ajan oli "helppo" ja rauhallinen lapsi joka söi ja nukkui hyvin. Sitten alkoi ummetus, ei kakannut 1,5 viikkoon ja huusi vaan koko ajan kun oli niin...
  5. M

    Mitä kotihommia olette tänään tehnyt?

    Siivosin keittiön, täytin tiskikoneen + tiskasin pari kattilaa käsin, laitoin pyykit koneeseen, petasin sängyn ja maalasin vaunuvaraston ovet :)
  6. M

    kokemuksia istukan irtoamisesta toisella kerralla jos ensimmäisellä kerralla irroitettu käsin.

    Juu, tosi hyvä kysymys, kertokaa miullekin!! Mulla ekassa synnytyksessä irrotettiin käsin nukutuksessa, verenhukka yhteensä 2,5 litraa, eli aika paljon!! Tuli muuten kiire leikkaussaliin silloin... Toivottavasti tällä kertaa irtoaa itsekseen, tosin pelkään pahinta, koska istukka on...
  7. M

    minkä ikäisille ootte hommanneet viellä kaksosrattaat?

    Meillä ikäeroa tulee melkein päivälleen 2 vuotta, jos vauva saapuu "ajallaan". Tuplat on hankittu, Brio Double Wave... saa nähdä, tuleeko käyttöä... Luulisin että ainakin puolisen vuotta ovat tarpeen, tuo esikoinen osaa ja jaksaa kyllä kävellä, mutta matkanteko on NIIN hidasta...
  8. M

    Kokemuksia korjausleikkauksista?

    Juu, sovittiin nimenomaan että MITÄÄN vippaskonsteja ei käytetä, ei imukuppia, ei epparia ei mitään, vaan jos YHTÄÄN näyttää ettei vaavi luiskahda ulos ilman ongelmia niin heti leikkuriin. Kirjattiin kaikki ylös, varmistin sen moneen kertaan, koska ei sitä sitten kun synnyttämään menee...
  9. M

    Kokemuksia korjausleikkauksista?

    Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia, mietinkin juuri yksi päivä, että mikähän sinun tilanne on! Juu tottahan se ilmeisesti on, että korjausleikkausta ei (valitettavasti) voi tehdä kovin aikaisin. Joutuu kärvistelemään vaivojensa kanssa niin pitkään :( Mut aika outo tuo sinun lääkäri, jos...
  10. M

    Tehtiinkö kiireellinen/hätäsektio riittävän nopeasti?!

    Se on muuten tosiaankin ihme juttu, miks ainakaan meidän synnärillä EI ultrata synnyttämään tulevia... se ei olis isokaan vaiva ja voisi antaa arvokasta tietoa! No okei, jos synnyttäjä on niin kipeä ja lapsen pää näkyy jo, niin ehkä turhaa, mutta suurin osa synnyttäjissä istuu/makaa kuitenkin...
  11. M

    Tehtiinkö kiireellinen/hätäsektio riittävän nopeasti?!

    Tällainen oli tuolla toisella osastolla... http://kaksplus.fi/keskustelu/t1465871 Te, joille tehty kiireellinen sektio, niin onko se tehty riittävän nopeasti? Olen edennyt synnytystapa (pelko) pohdinnoissani siihen, että lääkärin suosituksesta tod.näk. suostun alatiesynnytykseen sillä...
  12. M

    Influenssa osoittautui kolmen aikaisemman pandemian aikana vakavaksi taudiksi raskaana oleville

    Ilmeisesti olen aika tehokkaasti onnistunut ottamaan tästä asiasta stressiä... eilinen ilta jännättiin synnytyssalissa, että joko se vauva nyt sitten syntyy, kun tosi kivuliaita suppareita tuli aika tiheesti. Ja viikkoja vasta 33+ !!! Kotiin kuitenkin päästiin, eikä kohdunsuullakaan ollut...
  13. M

    Influenssa osoittautui kolmen aikaisemman pandemian aikana vakavaksi taudiksi raskaana oleville

    Meidän alueen tämän aamun paikallislehdessä luki, että rokotetta saadaan aikaisintaan lokakuussa koko väestölle. Sitä aiemmin rokotetaan vain hoitohenkilökunta. Meidän neuvolatäti on vielä sellanen, että siltä on ihan turha kysyä yhtään mitään... kohta eläkkeelle jäämässä oleva tantta jonka...
  14. M

    Influenssa osoittautui kolmen aikaisemman pandemian aikana vakavaksi taudiksi raskaana oleville

    19. Kenelle influenssa on vakava tauti? Influenssa osoittautui kolmen aikaisemman pandemian aikana vakavaksi taudiksi raskaana oleville. Uuden A(H1N1)v -influenssan vakavuudesta raskaana oleville on rajallisesti tietoa. Raskaana olevien lisäksi influenssa voi olla vakava tauti seuraaville...
  15. M

    *yök* Hiiva vai mikä tulehdus?

    Onko kellään kokemusta? Normaalia vai ei?? Olen nyt raskaana viikolla 33+ ja toissapäivänä alkoi alapää kutista ja kuumottaa, samoin "sieltä" tuntui yhtenään tulevan ilmakuplia tms. Minulla ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta, onkohan tämä sitä? Eilisen ja tämän päivän olen nyt ollut...
  16. M

    Kokemuksia korjausleikkauksista?

    MoohMooh: Harvoin sitä heikkoa kudostyyppiä itsellään huomaa, ennen kuin laskeumavaivaa alkaa tulla. Itse osasin varautua siihen, että minulla on heikko kudostyyppi, koska sitä on ollut suvussa. Tämä on selkeästi perinnöllistä. Minun äidillä on ollut tyrä, sekä nyt 3 lapsen jälkeen...
  17. M

    Yksinäinen(kö) 1 lapsen perhe?

    :hug: Olen tosi pahoillani, olette joutuneet kokemaan kovia! Haluaisitko vielä tarkentaa, millaisen komplikaation vuoksi menetit kohtusi? Liittyikö se alatiesynnytykseen vai sektioon? Meidänkin tyttö, s. 9/07 on saanut alkunsa IVF:llä. Toinen on nyt tulossa parin kuukauden päästä, ja olen...
  18. M

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Juu, hyvä avaus! Tämä kiinnostaa minuakin!!! Etenkin kiinnostaisi ns. pitkäaikaisvaikutukset, siis että sektiosta olisi jäänyt joku pysyvä haitta tai vamma. Onko kellään käynyt näin?
  19. M

    Sektio vai pysyvä vaurio?

    Kiitos teille kaikille kommenteista :heart: Tiedän, että itse, yksin, minun on tämä päätös tehtävä, yritän vaan epätoivoisesti helpottaa mahdotonta urakkaa peilaamalla hieman muiden kokemuksista. Hirveän harvinaistahan se on, että se pahin tapahtuisi, ja todella vaurioituisin...
  20. M

    Kohdunlaskeuma :(

    :attn: Tosi hyvä ketju vaietusta aiheesta!

Yhteistyössä