Hakutulokset

  1. M

    Millainen tila-auto 6 henkiselle perheelle?

    Onko kokemuksia/suosituksia tila-autosta 6 henkiselle perheelle. Syntymässä on kaksoset ja perheessä on jo 2v ja 4v lapset. Kaikilla neljällä on siis turvakaukalo tai -istuin käytössä. Onko liukuovet ehdoton must? Onko "pakko" ottaa pakettimallinen tila-auto? Mies haluaisi tilavan...
  2. M

    Klexane piikitys tuplaraskaudessa, kuka korvaa?

    Hei. Kiitos vastauksista. Pitänee tarkistaa mitä oman vakuutusyhtiön pienellä kirjoitettu teksti sanoo raskauden ajan lääkityksestä - tai tarviiko tuota edes tarkistaa..... Joo, totta, vähän olin liian alakanttiin laittanut tuon hinnan, 25 e, yli kolmen kympinhän se pakettihinta menee.
  3. M

    Klexane piikitys tuplaraskaudessa, kuka korvaa?

    Hei. Täällä yksi tuplaodottaja viikolla 16+. Veritulppariskin takia olen piikittänyt Klexanea 40mg, kerran päivässä 7 raskausviikolta lähtien. Piikittäminen on e-r-i-t-t-ä-i-n kallista. 10pvn paketti maksaa n. 25 euroa. Eli raskausaikana ja kuusiviikkoa synnytyksen jälkeen, tarkoittaa mahdotonta...
  4. M

    asutko jätteenpolttolaitoksen lähellä? Kerroppa.

    Hei vaan. Täältä saan varmaan tietoa/apua?! Olemme ihastuneet taloon, joka sijaitsee lähellä jätteenpolttolaitosta (n. kilometrin päässä) ja olemme aikeissa ostaa sen. Meitä kuitenkin arveluttaa mahdolliset hajuhaitat jotka jätteenpolttolaitoksesta aiheutuu. Asutko lähellä...
  5. M

    Lapsen 'kakka tulppa'

    Hei kaikille. Nyt kaivattaisia pikaisia vinkkejä 1v 3kk lapsen 'kakka tulpan' ulos saamiseen. Lapsella oli viime viikon lopussa oksennus/ripulitauti jonka jälkeen on kyllä syönyt ihan suht hyvin mutta juonut todella todella niukasti. Ei vain kerta kaikkiaan suostu juomaan. Olen saanut annettua...
  6. M

    Mikä ikäisen pienen kanssa ootte käyneet kylpylässä?

    Tässä hieman hölmö kysymys....mutta.... Miten reilun vuoden ikäisen kanssa, joka ei vielä itse osaa seistä suihkussa. Mihin pienen lapsen voi laittaa istumaan siksi aikaa kun itse peseytyy. En ainakaan halua laittaa sinne kylpytilan lattialle istumaan! Onko ainoa vaihtoehto ottaa mukaan kaveri...
  7. M

    **JOULUTONTUT 2008 - heinä-SYYSKUUSSA**

    Kiitokset kaikille onniteluista. Mutta mutta.... Se raskaus meni kesken =( Lopppui siis ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan - tai olinhan virallisesti raskaana kaksi viikkoa. Hoh hoijaa. Näin se elämä nakkelee.... Pitää yrittää uudelleen ja toivoa että heti seuraavalla kierrolla tärppäis....
  8. M

    **JOULUTONTUT 2008 - heinä-SYYSKUUSSA**

    Täällä sitä sitten odotellaan toista vauvaa!!! Testi näytti plussaa lauantaina =) Tyttö on nyt 7kk ja 2 vk, ja toisen syntyessä n. 1v ja 3kk. Toivottavasti sisaruksista tulee toisilleen läheiset. Huh, kylläpä jännittää! Vaikka tuntuukin että vastahan tein sen edellisen testin, jonka tulos...
  9. M

    Aiheuttaako rokotus ruokahaluttomuutta?

    Meidän 5kk tyttö sai toissapäivänä neuvolassa rokotteen, sen saman mikä laitetaan myös 3kk ja 1v iässä. Tuo 3kk rokotus ei aiheuttanut suuriakaan reaktioita, ehkä hieman kitinää illalla ennen nukkumaan laittoa. Mutta tämä seuraava rokote, vaikkakin pitäisi olla samaa tavaraa kuin aiempi rokote...
  10. M

    ***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

    Kiitokset kaikille vinkeistä tuohon kiinteiden ruokamäärien kysymykseen. Nyt tosiaan kierroksessa pottu/porkkana, jospa viikonloppuna lisäis siihen jotain hedelmää(?) Meidän Maija on kyllä aivan ihana (tietenkin) =) Nukkumaan laitetaan 22.30 ja nukutaan parilla tutin laitolla 7.30 asti...
  11. M

    ***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

    Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Teidän apua ja kokemusta kaipaisin noista kiinteistä ruokamääristä. Imetyksen olen lopettanut kokonaan (kun ei sitä maitoa kerran tule niin ei tule - ikävä kyllä). Olen antanut Maijalle (4kk, 1vk) jääpalakuution kokoisia peruna/porkkana annoksia nyt 4-5 per...
  12. M

    ***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

    Hei vaan. Mulla tikit kesti sulaa aika kauan, n. 6-7 viikkoa. Ihmettelin itsekkin mistä moinen johtuu, mutta hävisivät kuitenkin. Menkatkin alkoi seitsemän viikkoa synnytyksen jälkeen, Maijan ristiäispäivänä - tietenkin... Aika aikaisin siis. Imetän kuitenkin vielä, noin puolet tytön...
  13. M

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Hei vaan pitkästä aikaa. Nyt ekaa kertaa ehdin kirjoittelemaan, vaikka meidän pikkuneiti on jo neljän viikon ikäinen. Imetyksen kanssa on ollut tooooodellla ongelmallista - matalat nännit, pieni kokoinen vauva (vielä pienempi suu ja heikko imuvoima), eikä maitoa oikein riitä. Huh huh. Nytkin...
  14. M

    JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

    Seurantaultrakuulumisia. Istukan virtaukset normaalit mutta lapsivettä tooooosi vähän ja "irmelin" painoarvio nyt 34+6 vain 2160g. Pieni on.... Lääkäri sanoi ettei näin pienien kohdalla oteta mitään riskejä etenkin kun lapsivettä on vähän. Kontrolliultra taas kolmen viikon päästä. Jos lapsivettä...
  15. M

    *Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

    Ylimääräisen ultrauksen terveisiä! Pienikokoinen tyttö tulossa. Huomenna tulee 32 viikkoa täyteen ja ipana painaa tällä hetkellä 1600g. Istukan virtauksissa todettiin ahtaumia > mikä varmaan osaltaan vaikuttaa vauvan pienuuteen. Kolmen viikon päästä on uusi ultra, missä tarkistetaan että ahtauma...
  16. M

    *Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

    Hei Aubrieta, ette ole virhe järjestelmässä =) täälläkin tyttö tulossa, sykkeet aika alhaalla ja maha edessä. Mutta voihan se olla että synnytyksessä tuleekin sitten tooooosi ylläri. heh heh. Makkarin puolella on meilläkin hiljentynyt sitten alkuraskauden hirmu haluttamisen jälkeen. Paikat...
  17. M

    Mikä avuksi yöllisiin suonenvetoihin?

    En ole löytänyt mitään ennaltaehkäisyä venyttelystä johtuviin suonenvetoihin - olen vaan yrittänyt olla venyttelemättä pohkeita heti herättyäni ja vielä sängyssä makoillessa. Vasta kun olen noussut ylös ja ollut vähän liikkeellä, uskallaan "ottaa aamuvenytykset". Joskus kyllä herään siihen että...
  18. M

    *Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

    Meillä tuo miehen kiinnostus kasvavaa masua kohtaan on jo sitä luokkaa, että sanoinkin jo tänä aamuna hänelle "sä et oo enää kiinnostunut minusta ollenkaan - vauvasta vaan" marttyyrimielellä ja suurella huumorilla tietenkin :D On ihanaa kun mies on niin mukana tässä hommassa. Täytyy...
  19. M

    *Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

    Heip. Meidän ok-talossa on 153 neliötä, jota ollaan kahdestaan "tuhlattu", mutta joulun aikaan tähän asiaan tulee muutos. Luulen että yksi pieni vauva täyttää neliöitä aika tehokkaasti. Rempat on onneksi takana. Vuosi sitten purettiin talo ihan alkutekijöihin, ja kasattiin uudelleen. Saatiin...
  20. M

    JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

    Tuli nyt sitten käytyä 4D ultrassa!. Täällä Oulussa se maksoi 269 euroa!!! Huh huh. Ja tuosta on jo vähennetty Kelan "ruhtinaallinen" korvaus, 24 euroa. Mutta toisaalta nyt on levollinen mieli, koska vauvan näyttäisi olevan hyvissä voimissaan ja kaikki rakenteet ok. Ainoastaan vauvan pieneen...

Yhteistyössä