Klexane piikitys tuplaraskaudessa, kuka korvaa?

Hei. Täällä yksi tuplaodottaja viikolla 16+. Veritulppariskin takia olen piikittänyt Klexanea 40mg, kerran päivässä 7 raskausviikolta lähtien. Piikittäminen on e-r-i-t-t-ä-i-n kallista. 10pvn paketti maksaa n. 25 euroa. Eli raskausaikana ja kuusiviikkoa synnytyksen jälkeen, tarkoittaa mahdotonta laskua.

Korvaako mikään taho tätä lääkitystä? Vakuutusyhtiö?

Lääkekorvauskatostakaan ei ole minulle apua, sillä vuosi vaihtuu juuri puolessa välissä raskautta. Näin en saa hyödynnettyä edes sitä yli 800 euron menevää osaa.

Harmittaa, kun tuota rahanmenoa on muutenkin tulossa tulplaten.....
 
Minulla oli ihan normaali raskaudessa klexanet käytössä kohonneen veritulppariskin vuoksi. Ei minulle ainakaan kukaan niitä korvannut, ja loppuraskauteen annostusta vielä lisättiin ja hintaa tuli heti lääkkeille vielä lisää.. Kallista on!
 
Normiraskaus menossa ja olen piikittänyt klexanea heti plussasta alkaen. Jos hyvin käy (ei keskenmenoa), niin piikitän vähintään rv22 asti, mutta luultavammin rv34 asti. En saa korvauksia mistään. Vakuutusyhtiötkin on rajanneet korvauksen pois raskauteen liittyvistä lääkityksistä.

Minulle on määrätty klexane toistuvien keskenmenojen takia, yritetään ehkäistä istukan tukoksia.

Mistä muuten saat Klexane 40mg 10kpl ~25e? Itse ostan yliopiston apteekista samaisen tuotteen 32,44€? Tai sitten saat kovemman kelakorvauksen. Sen lähtöhinta on 55,93 € ennen kelakorvausta.

-iitu 12+0
 
Lääkekatto on muuten 700,92 €.
Siihen lasketaan kaikki lääkkeet mistä saa kelakorvausta.

Tätäkin laskeskelin itse, sillä käytin tähän asti myös lugesteronia. Se maksoi vajaat 3€/pvä, eikä siitä saanut kelakorvausta, eli ei kartuttanut lääkekattoa.

Kivasti vaihtuu meikäläiselläki tuo vuosi kesken klexane käytön. Noh, ei auta kuin toivoa, kuin että lopussa se kiitos seisoo = vauva :heart:
 
Hei. Kiitos vastauksista. Pitänee tarkistaa mitä oman vakuutusyhtiön pienellä kirjoitettu teksti sanoo raskauden ajan lääkityksestä - tai tarviiko tuota edes tarkistaa..... Joo, totta, vähän olin liian alakanttiin laittanut tuon hinnan, 25 e, yli kolmen kympinhän se pakettihinta menee.
 
Miulla vakuutus korvaa kaikki lääkekulut, eivätkä kysele mihin piikitän tai miksi piikitän ja sitten kun oot riittävästi ostellu, niin Kelahan alkaa korvata... Mutta miks ihmeessä te ostatte 10kpl laatikoita, kun 50kpl laatikon ov-hinta on n. 145e??? Joten mielestäni aika paljon edullisempaa. Itse siis hankin aina tuon isoimman laatikko koon ja tulen pistämään vielä monen monta kuukautta eteenpäinkin sitä peijoonin piikkiä vattanahkaani...
 

Yhteistyössä