Hakutulokset

1. P

35+ äidit

Meillä yöt menevät nykyään aika "huonosti". Siis vauvahan meillä on, mikä sinänsä tarkoittaa jo heräämisiä öisin :), mutta pitkään on mennyt paljon paremmin kuin nykyään. Nyt herätään taas 3-4 kertaa joka yö. Hampaita tekee kyllä, luulisin ainakin että siinä on syy heräämisiin. Iltapuuroa ei...
  2. P

Täällä vinkki soseiden syömiseen..:)

Meillä myös syödään todella hyvin jos joku muukin on syömässä vauvan kanssa samaan aikaan. Etenkin jos vanhemmat lapset ovat syömässä syödään innokkaana.:) Yritin jo jonkin aikaa tarjoaa muillekin samalla ruokaa juuri tästä syystä ja kyllä toimii, jopa on hauskaa.:)
  3. P

Keinot ja voimat vähissä, päiväunista...

Meilläkään tyttö ei suostu nukkumaan omaan sänkyyn. Nukutan päivälläkin vieressä ja kun nukkuu poistun huoneesta itse.:)
  4. P

35+ äidit

Kehityksestä. Meillä kaksosilla oli todella paljon eroja kehityksessä kun he olivat pieniä. Poika istui tuetta ja itse pystyi istumaan mennä jo 6 kk vanhana, mutta tytär vain pötkötti mahallaan eikä osannut vielä ryömiäkään vasta joskus 7,5kk ikäisenä, kun poika oppi jo seisomaan. Lapset...
  5. P

Rotavirusrokotteesta

Meille sanottiin ihan samaa. Siis se että erittyminen on suurimmillaan seitsemännen päivän tienoilla erityisesti ensimmäisen annoksen jälkeen. Seuraavan annoksen jälkeen virusten erittyminen on vähäisempää kuulemma.
  6. P

35+ äidit

Potsi, toi syöminen meillä on ihan samanlainen. Mutta ei minun mielestä haittaa, mikäli vauva voi ja kasvaa hyvin. Ole huoletta, kyllä hän joskus alkaa kunnolla syömään.
  7. P

35+ äidit

Me oltiin tytön kanssa tänään 6kk neuvolassa. Paino on tullut vähemmän kun tähän asti, mutta pituutta tuli mukavasti. Meidän 6kk mitat ovat: 7740g, 69.3cm. Neuvolatäti mainitsi ruokailusta, että kuulemma vauvan pitäisi jo ainakin 4 kiinteää ateriaa syödä päivällä... Kun meidän tyttö syö vaan...
  8. P

Kuinka monta kiinteää ateriaa 5kk ikäiselle?

Meillä kiinteät aloitettiin vasta 5,5 kuukautisena ja siihän asti mentiin pelkästään rintamaidolla. Tyttö on nyt 6kk ja syö kerran päivässä puuroa, kerran kasvis/liha sosetta ja kerran hedelmäsosetta, mutta puuron ja soseiden määrät ovat "vähäisiä". Siis noin puoli purkillisia kerrallaan, joskus...
  9. P

35+ äidit

Liityn minkäkin tähän pinoon, olisi kiva keskustella muiden "ikäisteni" kanssa.:) Itse olen 37 vuotias ja kuopus syntyi 12.8.08, 3485g/50.5cm, tyttö, viikoilla 39+1. Vanhemmat lapset ovat 9v kaksoset, tyttö ja poika. Vauveli siis täytti tällä viikolla jo 6kk, aika lentää.
  10. P

vaikea ystävystyä

Itse olen myös 37v ja on vaikeaa löytää ystäviä. Mutta luultavasti syynä on minun aksentti... olen unkarilainen. Puhun aika hyvin siis suomea, kun olen asunut täällä jo liki 11 vuotta, mutta silti.
  11. P

Oman huoneen siivous (lähes) 8-vuotiaan kohdalla?

Huokaus! Meillä on samat ongelmat 9v poikani kanssa. Samanikäinen tyttäreni siivoo jo itse, ilman huomautuksia, likapyykit, kaikki. Myös imuroi ja pyyhkii pölyt omassa huoneessaan ja meillä ei anneta 9v:lle vikkorahaa. Hän on aina ollut innokkaampi myös auttamaan minua kotihommissa. Mutta...
  12. P

monelta teidän ekaluokkalaiset menee nukkumaan ?

Meillä iltatoimet aloitetaan n.klo 19.30 ja kaksoset menevät klo 20.00 sänkyyn, mutta saavat vielä lukea n.20-30min, ja joskus he menevät vielä juomaan vettä tai vessaan, mutta melkein aina klo 21.00 he nukkuvat jo. Aamulla he heräävät itse klo 7-7.30.
  13. P

Voiko vauvan viedä ulos lastenvaunuissa jos kuumetta on (37.6 astetta)?

Kiitos! :) Mittarissa lukee -7 ulkona, ja kyllä kuume on jo laskenut, rupesin vaan miettimään...
  14. P

Meinaatteko viedä heti vanhempainvapaan loputtua lapsenne hoitoon?

Itse yritän jäädä hoitovapaalle niin kauan kunnes se on mahdollista. Töihin ilmoitin pari viikkoa sitten, että palaan kun tyttö täyttää 2 vuotta. Nyt hän on siis vasta 6kk täyttämässä huomenna. Toivottavasti pärjätään.
  15. P

Voiko vauvan viedä ulos lastenvaunuissa jos kuumetta on (37.6 astetta)?

Meidän 6kk tytöllä nousi eilen kuumetta ja oli yölläkin kuumeessa. Piti suppoja antaa koska korkeimmillaan kuume oli 39. Nyt aamulla kuume kuitenkin laski hyvin, ei tarvinnut antaa lääkettäkään ja äsken mittasin se oli enää 37.6 pepusta mitattuna. Mitä mieltä olette, voinko viedä hänet ulos...
  16. P

Laiskuuttako vai mitä? Ei vaan kiinnosta niinkö? (Suoraa ja kärjistettyä puhetta odottajista)

Mielestäni tämä keskustelu on käyty loppuun, lisäisin vielä minun "tarinani" silti. Minä yleensäkin piden huolta itsestäni, kyllä meikkaan jonkin verran ja hiukset ovat aina kunnossa, ja olen siisti. MUTTA kun minä menin äitiyspolille tietäen että kohdussani on kaksi kuolutta sikiötä ja...
  17. P

Hyvinkään Martti

Koulu on, päiväkoti on, luonto on lähellä, leikkipuistotkin löytyy ja on rauhallista. Tykätään Martista. Kauppoja voisi olla enemmänkin, kun on vaan yksi Siwa.
  18. P

Äitiyspakkauksesta 90-luvulla.

Kyllä vuonna 2000 oli fiskarsin sakset, saatiin 3.:) Nyt viime vuonna saatiin jotain muuta, mutta ihan hyvät sakset nämäkin ovat.
  19. P

Kouluunmenon lykkäys - Miksi päädyitte siihen ratkaisuun

Meillä eskarissa tehtiin testit koulua varten ja vaikka testit menivät hyvin silti koulupsykologi oli sitä mieltä että kaksoset tarvitsevat enemmän huomiota ja sitä ei normi ekalla luokalla pysty antaa koulussa. Sitten päädyttiin startti luokka muotoon, mihin oltiin erittäin tyytyväisiä ja...
  20. P

Kouluunmenon lykkäys - Miksi päädyitte siihen ratkaisuun

Meillä kaksoset menivät eskarin jälkeen startti luokalle ja vasta sitten ekalle. Syynä oli kaksikielisyys ja vaikeus keskittymisen kanssa. kaksoset puhuvat unkaria ja suomea ja ovat vilkaita lapsia molemmat. Startti luokka oli todella hyvää ratkaisu.

Yhteistyössä