Hakutulokset

1. P

keskeytynyt keskenmeno onko yleistä?

Minulla oli myös keskeytynyt keskenmeno v2006 syksyllä. Silloin neuvolassa huomattiin ekalla lääkäri käynnillä viikolla 10, että sikiöillä ei ole sykettä enää. Se oli iso sokki, koska olin viikolla 7 yksityisellä ultralla, missä lääkäri löysi kaksi elävää sikiötä ja odotin innoissani...
  2. P

Meiltä taitaakin sitten loppua Siwasta ostamiset!!

Meillä Siwa on tosi lähellä mutta se on niin kallis, että mikäli se on mahdollista käydään ostamassa ruokaa muualla. Laskin kulut ja vertasin kuitteja ja hinnat on ihan järkyttäviä välillä tässä Siwassa, ne vissiin käyttävät hyväkseen että tässä kaupungin osassa ei ole muita pieniä kauppoja.
  3. P

ootteko huomannu että lassie merkkiä käyttävät ovat

Eikö ole ihan samaa minkä merkistä haalaria lapsilla on? Ne menee kuitenkin rikki ja jää pieniksi, maksoiko ne 50 tai 100 euroa...
  4. P

Ettekö te käy tarhan/koulun ulkopuolella luistelees/hiihtääs lastenne kanssa?

Me ollaan unkarilainen perhe, mutta minun mielestäni täällä on erinomainen talvi sää.:) (Kun on pakkasta ja on lunta.) Isommat lapset ovat 9v ja kyllä koulussa he hiihtävät ja luistelevatkin, mutta ne tapahtuvat niin harvoin. Minä kuljetan sukset joka päivä kouluun lastenvaunussa ja mennään...
  5. P

Nukkuvatko kaksosenne hyvin?

Meillä kaksoset nukkuivat todella hyvin n. 2kuisesta lähtien, mutta pinnasänkyt piti olla vierekkäin.:) Nyt he ovat 9v ja jos toinen näkee huonoa unta ja herää hän menee toisen luo yöllä. Kuopus on 5,5kk ja hän nukkuu aika huonosti, herää ainakin 4-5 kertaa yöllä ja tarvitsee tissiä...
  6. P

Vain äiti kelpaa illalla ja yöllä - muita?

Meillä kanssa äiti on ehdoton yöllä ja nukkumisessa, toisaalta minä imetän vielä, kun ikä on 5,5kk. Meillä on muuten sama juttu, isä ja sisarukset ovat toooosi hauskoja.:)
  7. P

Millaista riisiä vauvalle?

Mitä mieltä olette? Onko väliä millaista riisiä vauvalle annetaan? Siis me yleensä käytetään Uncle Ben's:n jasmiiniriisiä, pakkauksessa lukee että se on thaimaalainen. Ajattelin keittää ja soseuttaa vähän siitä ja laittaa bataatti/porkkana ja kukkakaali soseen sekaan. Kun perunasta vieläkin...
  8. P

Voiko lypsättyä äidinmatoa pakastaa jos se on ollut jääkaapissa?

Kiitos!:) Kun en ole vielä pakastanut äidinmaitoa tähän asti, rupesin vain miettimään. :) Vauva on 5,5kk ja olisi hyvää pakastaa vähän maitoa että pystyisi soseihin lisätä...
  9. P

Voiko lypsättyä äidinmatoa pakastaa jos se on ollut jääkaapissa?

Eli siinä se kysymys onkin.:) Lypsin maitoa aamulla ja sitten laitoin heti jääkaappiin suljetussa purkissa. Siis se oli ehtinyt olla jääkaapissa n. 1/2 päivää. Mitä mieltä olette, voiko sitä vielä pakastaa?
  10. P

Tähä -71 äiskät

Olen myös vuosi 71 malli. :) Meidän perheeseen kuuluu 9v kaksoset ja 12.08.2008 syntynyt tyttövauva ja mies. Asutaan Hyvinkäällä
  11. P

Todella typerä kysymys..

Minulla sama juttu, kuin äitylix:lle. Kaksosia odottaessani ei ollut yhtään pahoinvointia, voin mainiosti 9kk. Viimeisessä raskaudessani voin 4kk huonosti ja oli yks matkustaja mukana. =)
  12. P

auttakaa minnuu!!!

Jatko meni hyvin fyysisesti, kohtu tyhjeni hyvin onneksi. Mutta henkisesti olin pihalla ainakin pari kuukautta. Kesti vuosi ennen uutta raskautta, toisaalta emme ole edes yrittäneet.:) Lääkeriltä kuulin jälkikäteen, että tämä toimeenpidä on "kohtuystävällisempi" kuin kaavinta ja harvoin joutuu...
  13. P

Minkä ikäisenä voisit vielä tehdä lapsen "siis yläikäraja"

Itse olen juuri täyttänyt 37 vuotta ja meillä on 5kk tyttö. Meidän vanhemmat lapset ovat 9v kaksoset ja kyllä pystyn kuvittelemaan saada lisää lapsia vaikka yli 40 vuotiaanakin. En laittaisi ylärajaa, se riippuu niin monesta asiasta. Ainoa juttu mikä ärsytti minua viimeisessä raskaudessani...
  14. P

auttakaa minnuu!!!

Minulla alkoi vähän vuotoa jo suun kautta otettavan lääkkeen jälkeen, mutta tyhjäni vasta kohdunsuulle annetun lääkkeen jälkeen kunnolla. Olin myös Hyvinkään sairaalassa silloin (v2006) ja istuin aamu klo8:sta iltapäivä klo16 asti naistentautien osaston käytävillä...
  15. P

G: kumpaa sukupuolta kaksosenne ovat ja minkä ikäsiä nyt?

Tyttö ja poika, tammikuussa 9v
  16. P

3kk vauvat

Meillä tyttö oli 3kk neuvolassa 6015g ja pituus oli 62,7cm. (Syntyessään 3485g ja 50,5cm)
  17. P

Kaksoset ja uusi vauva?

Meillä on kohta 9 vuotiaat kaksoset, tyttö ja poika. Pitkään ajattelin että meillä ei tulisi enää lisää lapsia perheeseen, mutta sitten vauvakuume iski kun kaksoset olivat 6 vuotiaita.:) Tulin raskaaksi helposti ja yllätys-yllätys, raskaus todettiin kaksos raskaudeksi viikolla 8. Valitettavasti...
  18. P

Sf-mitasta ja vauvan painosta

Minulla sf-mitta oli 30 viikolla 32+0, ja samana päivänä tehdyn ultran mukaan painoarvio oli 2500g.

Yhteistyössä