Laiskuuttako vai mitä? Ei vaan kiinnosta niinkö? (Suoraa ja kärjistettyä puhetta odottajista)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä eräs nimeltämainitsematon kirjoittikin samanlaisen keskustelun vuosi sitten, silloin ja yhä edelleen sitä mieltä, että edes laittautumalla kaikki eivät näytä miltään. Minkä sille voi jos on ruma, mutta tämän nimeltämainitsemattoman henkilön ulkonäköä vain pahentaa näkyvä meikkivoidekerros ja huonosti meikatut silmät, ei edes raukka tajua miten pahalta näyttää ja hän kovasti luulee näyttävänsä huolitellulta. Silti vaikutelma on suttuinen ja nuhjuinen kun ei osaa tehdä sitä oikein. Joten mihinkä marginaaliin nämä kuuluvat, muiden silmissä näyttää hompsuiselta, mutta silti tuntuu käyttävän aikaa laittautumiseen. vaatteet voi olla siistit, mutta mauttomat koska ei omaa yhtään tyylitajua.

No niin, päästiin tähän vaiheeseen. Tarkoitat sitä minun aloittamaa ketjua ja puhut tuossa minusta. No, halaus sinulle armas harmaa. Mielipiteitä kun on niin monia.
Ja toisekseen, vuoden takaisessa ketjussa minä en haukkunut kenenkään ulkonäköä henkilökohtaisesti, kuten hyvin moni arvosteli minun silloista profiilikuvaa (jossa muuten laskettuun aikaan oli kuukausi). Enkä muuten missään ole väittänyt sanallakaan etteikö jokainen voisi näyttää kauniilta laitettuna, joten ensimmäinen lauseesi on täyttä sontaa.

Täällä eräs nimeltämainitsematon kirjoittikin samanlaisen keskustelun vuosi sitten, silloin ja yhä edelleen sitä mieltä, että edes laittautumalla kaikki eivät näytä miltään. Minkä sille voi jos on ruma, mutta tämän nimeltämainitsemattoman henkilön ulkonäköä vain pahentaa näkyvä meikkivoidekerros ja huonosti meikatut silmät, ei edes raukka tajua miten pahalta näyttää ja hän kovasti luulee näyttävänsä huolitellulta. Silti vaikutelma on suttuinen ja nuhjuinen kun ei osaa tehdä sitä oikein. Joten mihinkä marginaaliin nämä kuuluvat, muiden silmissä näyttää hompsuiselta, mutta silti tuntuu käyttävän aikaa laittautumiseen. vaatteet voi olla siistit, mutta mauttomat koska ei omaa yhtään tyylitajua.
Höh :(

Takkutukka
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mutta eipä ole näkynyt aloitusta meikkipellestä, joka sipsutti hutsuvaatteissaan ja sairaan rumissa kotkankynsissään äitiyspolille, oli varmaan erehtynyt paikasta kun oli menossa bordelliin töihin, ja jolla oma napa paras napa & lapsi tuskin tulee saamaan mitään huomiota, tms. Ehkä ne olivat fiksuja, ja ihmettelivät ihan vaan itsekseen. Eihän se, miltä joku ventovieras odottava äiti näyttää, hetkauta heidän elämäänsä millään lailla.
Tää ketju vaan jaksaa jatkaa.. Mua alkaa jo naurattaa. Mut tohon kommenttiin kyllä repesin. Hyvää yötä, toivottaa väsynyt ja rupsahtanut odottaja

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, itse olen tottunut päivittäin (raskaana ja muutenkin) käymään suihkussa mikä on A ja O, ajeleen karvat aina tarvittaessa (jos joku ei ajele ni ei mua kiinnosta) pesemään hampaat 2 krt päiväs, meikkaamaan, laittaan hiukset ym. herään yleensä tunnin ennen muita että ehdin tälläytymään.
Teen toisinaan hiusmallin töitä ja olen tottunut nopeasti meikkaamaan itseni ihmisen näköseksi.
On mennyt viikkokin joskus pienen vauvan kanssa että en ole meikannut tai peiliin vilkassut ja olen ollut kotona miehen xxl kokosissa college housuis ja mummuni vanhas villapaidas :D ja olen jopa piipahtanut noissa kuteissa zombien näkösenä lähikaupas hakemas maitoa rääkyvä vauva sylissä, sillon joku on varmaan just säälinyt että tossa tollanen tyypillinen äiti :LOL: joka ei pidä itsestään huolta, noh käyn 2-3krt vkossa spinnissä, aamusin lenkillä, ratsastan ym ym. moniko näkee niiden 4 kokoa ylisuurien housujen alta että millanen vartalo mulla on? tai millaset hiukset ku ne on kiinni pannan alla? moniko kiinnittää huomioo että olen kaunis mutta aina ei ole tarvetta olla kaunis, ja miehiä on kyllä aina riittänyt lastenkin jälkeen niin paljon että saa hätyytellä pois :LOL:
;) ja kun esikoista menin synnyttään niin jouduin viikkoa ennen osastolle raskausmyrkytyksen takia, synnytystä käynnisteltiin 2 päivää, verenpaineeni oli niin korkea että joutuivat hakemaan toisen mittarin ku epäilivät että se oli rikki :xmas: lopuksi menetin verta hirveesti ja hemoklobiinini oli 70 päälle,olin aivan koomassa ja pihalla eka´n viikon ei tullut mieleen edes katsoa peiliin ku hyvä ku pysyin tolpillani :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Nää on aina yhtä huvittavia. Ns huomaamaton musta ja tekee kauheen provon jotta pääsee sinne "sisäpiiriin"..
Aika huvittavaa. :D
Neiti apila kyllä kuuluu sinne ulkopiiriin,aika hauska tapaus :D
No tulipahan nyt mustaa valkoisella että se sisäpiirikin on!

mä koitin ainakin näyttää hyvältä ja kovasti ostelin uusia vaatteita kasvavalle ruholleni.
tulos oli mielestäni hirveä..öök. mutta ainakin yritin.
mulle taas on aivan sama jos joku odotusaikana ei jaksa nähdä vaivaa itsensä eteen. kunhan ne hampaat edes pesis ettei henki haise. jos siis mun työ tulee kyläileen..

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Nää on aina yhtä huvittavia. Ns huomaamaton musta ja tekee kauheen provon jotta pääsee sinne "sisäpiiriin"..
Ihan oikeasti, kuka sinne sisäpiiriin haluaa?!
No sisäpiiriläiset,muut kuuluu ulkorenkaaseen :xmas:

No tulipahan nyt mustaa valkoisella että se sisäpiirikin on!
Täällä on yksin kiva olla,hiphei :xmas:

MaalaisJuntti
Huvittava ketju.
Sori vaan mut minulla oli vain kahdet housut jotka passas päälle ja ne oli just ja just ok et kehtasin ihmisten ilmoilla kulkea. Ostin hinojakin vaatteita mut kaikki jäi käyttämättä,ne ei vaan passannu et olis ollu hyvä olla.
Katsoppa sitten ap ku et ole raskaana niin näet ihan samallaisia ihmisiä ympärilläsi.Toiset vaan ei halua tai osaa olla niin tyylikkäitä ku sinä. Ja joku voi olla onnellinen ihan niissä harmaissa kuteissaki ;)

MaalaisJuntti
Toisekseen mä mietin et ensinnäkään minulla ei ole kyllä ikinä niin paljon mielenkiintoa et olisin oikeen seurannu muita polilla olevia. Ja ku nyt oikeen muistelen niin en yhdenkään ihmisen pukeutumista muista.
Ainoastaan yhden raskaana olevan naisen muistan kaupasta jolla oli mielettömät korkkarit,minihame ja niittiketjuvyöhärveli. Tosi avara kauluksinen paita.Ja sanon et se se vasta näky oli. Mut varmaan oli tyylikäs. ;)

Maalaisjuntti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mikä pakko naisten muuten on ylipäätään laittautua, raskaana tai ei?

Perushygieniastaan kai suurin osa ns. normaaleista ihmisistä pitää huolen, mutta jos ei pidä esim. meikkaamista, kulmien nyppimistä tai kynsien lakkaamista millään lailla tärkeänä taikka kiinnostavana, niin miksi sellaista pitäisi harrastaa? Miehen vuoksiko? Mies on itse puolisonsa valinnut, ja mun on vaikea uskoa että kovinkaan moni huoliteltu nainen lopettaisi ulkonäöstään huolehtimisen raskaaksi/äidiksi tullessaan, tai en ainakaan saa mieleeni yhtään "ennen aina tiptop, nykyään aina ihan kauhee"- tapausta ystävä- tai tuttavapiiristäni. Eli ne naturellit eivät ole koskaan olleetkaan meikkipossuja :xmas: ja tuskin sellaisiksi koskaan alkavatkaan, ainakaan muiden äitien takia.

Mitä minuun tulee, niin värjään hiukseni, meikkaan, sheivaan yms itseni takia. En mieheni saatikka toisten äitien takia. Kun en jaksa meikata, kun menen vaan pihalle tai lähikauppaan, niin en sitä tee. Ja joskus taas meikkaan vaikka olen ihan vaan kotona, koska tuntuu siltä. Niin kauan kun muut pitävät hygieniastaan huolta (ts. eivät haise paskalle parin metrin päästä ) eivätkä valita että "voi, kyllä mäkin mielelläni suihkussa kävisin ja ripsaria laittaisin mutta kun en millään ehdi" (jokaisella on pari minsaa aikaa suorittaa nuo jutskat, jos kiinnostusta riittää, eli turha keksiä tekosyitä...) niin saavat olla just sen näköisiä kuin haluavat.

Tässä. Hieno kirjoitus.

**
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en meikkaa ikinä ja siihen mun mies mussa ihastuikin, ei kaikki ole sellasia ku sun ukkos. Jos sun ukkos ei pidä susta muuten ku pakkelikerroksen kanssa niin ei sitä tarvii muihin purkaa.
En minäkään ole mikään pakkelikerros, ja mies pitää minusta meikissä ja ilman meikkiä. Ei meikattu aina tarkoita sitä, että olisi sentti sminkkiä naamassa, silmät mustat tötterötönköt kajaliripsari oksennukset. Meikata voi kevyestikin, jopa niin, ettei sitä edes huomaa. Kutsutaan myös arkimeikiksi. Yleensä iltameikki on raskas ja tuhdimpi, jonka harjaantumatonkin silmä kyllä huomaa. Saattaa sisältää glitteryä, etkoripsiä ja muutenkin vahvempia värejä. Ihan vaan näin valistaakseni myös muita. Meikki ei ole osaavan tekijän käsissä millään tavalla verrattaavssa pakkelliin.

Nimim, paljon remonttia tehnyt ja pakkelia käsitellyt.

no sori hei kun sanoin pakkelikerros, tarkoitin mitä vaan meikkiä. Kyllä meikin huomaa aina, vaikka se olis kuinka taidokkaan luonnollinen.

Sun ukkos ei siis sitten kuitenkaan välitä siitä, onko sitä meikkiä vai ei..? Miksi sä sitten väität että meikkaamattomien naisten miehet juoksee vieraissa? Onko sulla siitä siis kokemusta vai? Ja siksi sulla on joku ongelma asian kanssa nykyään? Vai mikä kumma sulla mättää?

Olipa nuo näkemäsi äidit sitten yleensäkin sen näköisiä tai vain siellä, sillä kertaa, tuli mieleen kysymys, että tunnetko sä tosiaan tarvetta olla huoliteltu kun menet ä-polille? Miksi? Siellä joku lekuri ronkkii sun alapäätä yms. Mulla on siellä ollut aina mahdollisimman helposti riisuttavat ja puettavat vaatteet, eikä tosiaan tulis mieleenkään meikata, moni siellä nimittäin tirauttaa itkutkin. Muuten mites toi synnytys, pitääks sielläkin olla huoliteltu? Miksi/miksi ei?

Ja vielä, sulla tosiaan on aika erikoinen kuva huolitellusta, mikäli tuossa oikein lueskelin... pipo ja iso kello?? Oikeesti?! :LOL:

äippä
no jos vaikka kärsii aamusta iltaan 9kk ja 2vko oksettavasta olosta,ja oksentelee puolet raskaus ajasta,niin vittu eipä siinä vaiheessa paljon liikuta miltä näyttää,kun ei tekis mieli edes herätä sen olon kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Juurikasvu selittynee sillä, että jotkut friikkaa sitä hiustenvärjäämistä raskausaikana..? Mistä mä tietäisin, mä näytin ihan samalta ku aina ennenkin ja näytän edelleen.
Mun kaveri katsoi pitkin nenän varttaan kun yhdellä odottajalla oli aika pitkä juurikasvu, että kuinka ei YHTÄÄN voinut lasea sen varaan että raskautuu ja hoitaa hiuksensa siihen kuntoon, ettei tarvi juurikasvusta välittää.
Kas vain, parin vuoden päästä tämä sama henkilö oli itse vahinkoraskautunut ihan yllättäen... :whistle: Ja näin varmaan kokemus toi lisää viisautta.... :LOL:

Mielestäni tämä keskustelu on käyty loppuun, lisäisin vielä minun "tarinani" silti.
Minä yleensäkin piden huolta itsestäni, kyllä meikkaan jonkin verran ja hiukset ovat aina kunnossa, ja olen siisti.
MUTTA kun minä menin äitiyspolille tietäen että kohdussani on kaksi kuolutta sikiötä ja minulle tehdään keskeytys, en edes muista miten minä saavuin sinne. Olen aika varma että en meikkanut, hyvä jos kamppasin.... Mutta muistan sitä että mies oli mukana huolesta harmaana koko päivää ja tiedän ettäi hän ollut huolissaan minun ulkonäköni takia!

tilanne voi olla sellainen
itsellä ei ollut energiaa tokan lapsen raskausajan alussa, pahoinvointi jylläsi 24h vuorokaudessa ja melki mikään ei pysynyt sisällä, silti kampasin kyllä tukkani ja laitoin ripsiväriä, oksentaessa ne meikit ei kuienkaan pysyneet enkä viitsinyt ruveta montaa kertaa päivässä meikkailemaan, ja esikoinen oli 1,5v. tuolloin joten hänkin vei energiaani aika paljon, mutta enpä minä paljon alkuraskaudessa ihmisten ilmoilla liikkunutkaan, ei huvittanut oksennella ihan joka paikassa. puolivälissä raskautta energia sitten palasi ja jaksoin laittautua, ja meikannut olen siitä lähtien päivittäin, vaikka en mihinkään kotoa lähitsikään.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Miksi sä sitten väität että meikkaamattomien naisten miehet juoksee vieraissa? Onko sulla siitä siis kokemusta vai? Ja siksi sulla on joku ongelma asian kanssa nykyään? Vai mikä kumma sulla mättää?

Olipa nuo näkemäsi äidit sitten yleensäkin sen näköisiä tai vain siellä, sillä kertaa, tuli mieleen kysymys, että tunnetko sä tosiaan tarvetta olla huoliteltu kun menet ä-polille? Miksi? Siellä joku lekuri ronkkii sun alapäätä yms. Mulla on siellä ollut aina mahdollisimman helposti riisuttavat ja puettavat vaatteet, eikä tosiaan tulis mieleenkään meikata, moni siellä nimittäin tirauttaa itkutkin. Muuten mites toi synnytys, pitääks sielläkin olla huoliteltu? Miksi/miksi ei?

Ja vielä, sulla tosiaan on aika erikoinen kuva huolitellusta, mikäli tuossa oikein lueskelin... pipo ja iso kello?? Oikeesti?! :LOL:
Minä en ole koko keskustelun aikana väittänyt missään kohden mitään vieraissa juoksemisesta. Sellaisia johtopäätöksiä tekevät täällä ehkä muut - varmaankin omaan kokemukseensa nojaten. Oletko kiltti ja etsit kohdan jossa sanon tuon asian. Oletko tosiaan niin kiltti? Olen sanut tällä sellaisen ryöpytyksen, että en todellakaan aio ottaa "kunniaa" kenenkään muun älyvapaista lausahduksista. Älä syytä minua sellaisesta, jota en todellakaan ole tehnyt!

Olen muuten sheivannut alapäänikin, teen sen aina, oli pillulääkäri tai ei. Samoin laittaudun joka aamu, oli sunnutai tai maanantai, olin lähdössä johonkin tai en mihinkään. Se on minun tapani, joka on ilmeisen harvinainen ja tuomittava tapa. Valtaosaa täällä ei laittautuminen kiinnosta. Ovat luonnonkauniita ja hyvässsä vakaassa parisuhteessa. Ei tarvitse laittautua. He eivät myöskään ikinä katsele muita naisia, tai heitä ei kiinnosta miten muut ovat pukeutuneet. He antavat kaikkien kukkien kukkia ikinä mitään ihmettelemättä. Siis niinku wow. Ihailtavaa.

Minä olen ollut niin väärässä, olen luullut, että asia on naisiin kasvanut jo dna-kierteessä. Oikeasti, on täällä niin pyhäkouluporukkaa - ja minua syytetään itseni jalustalle nostamisesta! Rehellisyyttä peliin naiset, se on aivan saletti, että te varmasti katselette muita naisia arvostellen. Ette välttämättä siinä kriisihetkessä, mutta muuten kyllä. Olitte kaupassa, kioskilla, päiväkerhossa tai työpaikalla.

Tuo pipo ja kello.. tosi hyvä nosto. Se oli rautalankaväännös näille sanaan meikki takertuneille. Että ne tajuais, että ulkonäöstä voi huolehtia ja antaa huolitellun vaikutelman myös ilman sitä meikkiä. Jos sulla on likanen tukka vaikka, tai muuten huono hiuspäivä, voi sen kiireessä piilottaa pipon alle. Kärjistäen, ymmärrätkö?

Tuokin asia on käyty sata kertaa läpi, kuinka siellä voi tirauttaa itkut ja siellä on monia vakavassa tilanteessa. Siellä käydään kontrolleissa myös muistakin syistä. Tiesitkö sitä? Äidillä voi olla jokin sairaus/oireyhtymä tms, ei aina vauva ole kuolemanvaarassa. Raskaus voi olla normaali, jota seurataan vain tarkemmin. Tiesitkö sitä? Tietävätkö muut sen? Äitiyspoli ei ole automaattisesti mikään "vauvojen hautausmaa".

Vielä yksi asia, joka minua on alkanut kaivelemaan. Te harmaat. Onko niin hankala rekisteröityä? Mahtaa olla rohkea fiilis huudella sieltä harmauden takaa ja vaatia kuvia näytille, puuttua profiilikuvaukseen. Sitten kun teille jotain kommentoi, teistä ei ikinä kuulu takas, tai mistä tiedän kuuluko, nimimerkkiä on niin helppo vaihtaa tilanteen mukaan. Jos on sattunut vaikka sanomaan jotain, jota sisäpiiri ei täällä allekirjoita. Että terve vaan.

Ja hyvää alkanutta päivää kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja tilanne voi olla sellainen:
itsellä ei ollut energiaa tokan lapsen raskausajan alussa, pahoinvointi jylläsi 24h vuorokaudessa ja melki mikään ei pysynyt sisällä, silti kampasin kyllä tukkani ja laitoin ripsiväriä, oksentaessa ne meikit ei kuienkaan pysyneet enkä viitsinyt ruveta montaa kertaa päivässä meikkailemaan, ja esikoinen oli 1,5v. tuolloin joten hänkin vei energiaani aika paljon, mutta enpä minä paljon alkuraskaudessa ihmisten ilmoilla liikkunutkaan, ei huvittanut oksennella ihan joka paikassa. puolivälissä raskautta energia sitten palasi ja jaksoin laittautua, ja meikannut olen siitä lähtien päivittäin, vaikka en mihinkään kotoa lähitsikään.
Kiitos. Saanko vielä kysyä, meneekö sinulla tuohon jokapäiväiseen peruställäytymiseen 5-10min kauempaa? Vallalla kun on käsitys, että siihen tuhrautuu tuhottomasti aikaa. Oletus on myös, että meikkiä on sentin kerros joka huokosessa, vähintään.

tyuio
Peruspuhtaus.. Vieläkö vaaditaan enemmän? On ihmisiä, jotka tykkää olla naturell ja _miehiä, jotka tykkää heistä. Keskenkasvuista kyl, jos ajatellaan miehen lähtevän vieraisiin sen takia, kun eukko raskausaikana on hiukka nuhjaantunu, eikä mahdu niihin 34" lantiofarkkuihin. Mut eipä siinä, osa vaatii enemmän kuin peruspuhtautta ja osa ei

Yhteistyössä