Laiskuuttako vai mitä? Ei vaan kiinnosta niinkö? (Suoraa ja kärjistettyä puhetta odottajista)

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
neiti apila,lähetä tämä sinun aloituksesi vaikka jonkun lehden yleisö osastolle olisi katotaan ymmärtääkö muut ihmiset sun kirjoitusta paremmin kun me täällä mammapalstalla.....olisi mukava kuulla niitten miesten kommentit rumentuuko se vaimo automaattisesti kun raskautuu
Sen voi tehdä joku muu jos näkee aiheelliseksi. Kyllä on tullut selväksi, että minä olen väärässä ja te muut oikeassa. Turha tuohon on hakea enää muista medioista vahvistusta.

Totesin jo jossain sivulla 10 varmaankin, että vastaan enää yksityisviesteihin asiasta. Täytyy nyt todeta sama uudestaan.

Jos joku haluaa vielä haukkua tai kysyä tai kertoa oman näkemyksensä ja minun kommentoivan myös, laittakaa yksityisviestiä. Nyt lähden jälleen kupattavaksi terveyskeskukseen, ja pitää vähän Siistiytyä ennen sitä.

Aurinkoista päivää kaikille kaikista eriävistä mielipiteistä huolimatta. Täällä on ainakin mahtava keli!

neiti Apila

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ole onnellinen että olet siltä ja kaikelta siltä paskalta mikä raskauden myötä voi tulla, säästyny. mutta kaikki eivät säästy. deal with it tai kulje laput silmillä.
Ai sullako on mun sairaushistoria siellä, verenpaineet ja verenkuvat, neurologin lausunnot yms? Tiedät mun tilanteen, raskaudesta johtuvan tilapäisen työkyvyttömyyden ja muut? Ok, hyvä sitten. Ei täällä huutele mikään unelmaraskausodottaja. Deal with it too!
yhtä laillahan sieki "tiesit" että suuri osa odottavista äideistä on aina hompssuisia ;)

se, että sie oot pystyny olemaan huoliteltu mutta kaikki ei pysty eikä kaikkia kiinnosta. deal with it.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mieti jatkossa mitä päästelet suustasi :xmas:
Kyllä. Pitää puhua vain asioista, jotka teidän sisäpiirissä on hyväksyttyjä. :whistle: Ja kun kirjaimellisesti asioihin puututaan, oletko sinä todellakin vielä neitsyt ja vielä paha sellainen?
Niin ja sä olet niin tunteeton,että menet lapsettomuus puolelle arvostelemaan muita,onko sulla yhtään häpyä |O :headwall:

Olen muuten sheivannut alapäänikin, teen sen aina, oli pillulääkäri tai ei. Samoin laittaudun joka aamu, oli sunnutai tai maanantai, olin lähdössä johonkin tai en mihinkään. Se on minun tapani, joka on ilmeisen harvinainen ja tuomittava tapa. Valtaosaa täällä ei laittautuminen kiinnosta. Ovat luonnonkauniita ja hyvässsä vakaassa parisuhteessa. Ei tarvitse laittautua. He eivät myöskään ikinä katsele muita naisia, tai heitä ei kiinnosta miten muut ovat pukeutuneet. He antavat kaikkien kukkien kukkia ikinä mitään ihmettelemättä. Siis niinku wow. Ihailtavaa.

Minä olen ollut niin väärässä, olen luullut, että asia on naisiin kasvanut jo dna-kierteessä. Oikeasti, on täällä niin pyhäkouluporukkaa - ja minua syytetään itseni jalustalle nostamisesta! Rehellisyyttä peliin naiset, se on aivan saletti, että te varmasti katselette muita naisia arvostellen. Ette välttämättä siinä kriisihetkessä, mutta muuten kyllä. Olitte kaupassa, kioskilla, päiväkerhossa tai työpaikalla.
on pakko vielä sen verran kommentoida että tuo eka boldattu teksti:

Se on minun tapani, joka on ilmeisen harvinainen ja tuomittava tapa.

miksi et hyväksy sitä jos jollain muulla on erilainen tapa?

ja nuihin muihin: mie en kyllä paljoakaan kattele ja arvostele toisia naisia negatiivisesti heidän ulkonäkönsä perusteella, mutta kyllä sen perusteella mitä sieltä suusta ulos tulee.

kyllä mie huomaan kauniit naiset ja monesti ihan suoraanki sanon että näytät hyvältä, ompa kauniit silmät tai ihanat hiukset tai hemmetin hyvin yhteensopiva asukokonaisuus. mutten koskaan kyllä oo miettiny että ompas tuoki kamalan näkönen tommosissa lumpuissa. ehkä miussa tätä dna-vääristymää ei sitte ole.

enkä nosta tässä itteeni jalustalle, eihän ap:kään sitä tehny. :whistle:

Kyllä. Pitää puhua vain asioista, jotka teidän sisäpiirissä on hyväksyttyjä. :whistle: Ja kun kirjaimellisesti asioihin puututaan, oletko sinä todellakin vielä neitsyt ja vielä paha sellainen?
Niin ja sä olet niin tunteeton,että menet lapsettomuus puolelle arvostelemaan muita,onko sulla yhtään häpyä |O :headwall:
siis täh???? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis täh???? :eek:
Mä laitan yv:n

Nyt meni yli hilseen? Voitko laittaa linkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mä haluisin kanssa tietää mahdollisia syitä sen mielenkiinnon lopahtamiseen omaa ulkonäköä kohtaan. Ihan siitä syystä että en pysty ymmärtämään, miten jollekin asialla ei ole mitään väliä. En edes tuomitse, en vain tajua.

Ap, mä tajuan koko ajan mistä sä puhut. Tuntuu, että tosi monelle tää on kuitenkin kova paikka, että olisi kiva olla hyvännäköinen, mutta kun ei jaksa.
Mutta, pitääkö meikata, laittaa kynnet, nyppiä kulmat (jos ne ei muutenkaan joka ilmansuuntaan sojota) ym ollakseen hyvännäköinen? Tämä on minun pointtini koko asiassa. Minusta puhtaus on kaiken A ja O. Itse käyn suihkussa joka ikinen aamu, harjaan hampaani, laitan dödöä ja kevyttä tuoksua, föönaan ja laitan tukkani, puen puhtaat ja siistit vaatteet. Mutta en välttämättä meikkaa, jos en ole minnekään menossa.
Minusta ei tarvitse vetää naamaria jok aamu päälleen näyttääksen hyvännäköiseltä. Jos joku ajattelee minua pellosta reväistyn näköiseksi, niin ajatelkoon. Ainakin olen PUHDAS.

Mä lähden nyt laittaa ruokaa :wave:
Eiku oikeesti ennen kuin menet, mikä tuo viittaus on lapsettomuuspuolen juttuihin?
Unohda se =)
Jaa-a. Ilmeisesti sulla meni puurot ja vellit sekasin, kun en tuollaista ole kyllä ikänä tehnyt, että mennyt lapsettomuuspuolelle arvostelemaan. Että tuulesta taisit temmata, kun puheista huolimatta et linkkiä voi laittaa. Lapsettomussasiaa olen kyllä kommentoinut, mutta en todellakaan arvostellen. Olen ilmaissut huoleni kyseistä asiaa sivusta irl seuranneena ja todenneena, kuinka se saattaa muodostua pakkomielteeksi ja aiheuttaa sen kautta lisää ongelmia ja murheita.

Kiitos kuitenkin, kun mustamaalasit tuolla kommentillasi minua entisestään satunnaisille selailijoille.

**
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Miksi sä sitten väität että meikkaamattomien naisten miehet juoksee vieraissa? Onko sulla siitä siis kokemusta vai? Ja siksi sulla on joku ongelma asian kanssa nykyään? Vai mikä kumma sulla mättää?

Olipa nuo näkemäsi äidit sitten yleensäkin sen näköisiä tai vain siellä, sillä kertaa, tuli mieleen kysymys, että tunnetko sä tosiaan tarvetta olla huoliteltu kun menet ä-polille? Miksi? Siellä joku lekuri ronkkii sun alapäätä yms. Mulla on siellä ollut aina mahdollisimman helposti riisuttavat ja puettavat vaatteet, eikä tosiaan tulis mieleenkään meikata, moni siellä nimittäin tirauttaa itkutkin. Muuten mites toi synnytys, pitääks sielläkin olla huoliteltu? Miksi/miksi ei?

Ja vielä, sulla tosiaan on aika erikoinen kuva huolitellusta, mikäli tuossa oikein lueskelin... pipo ja iso kello?? Oikeesti?! :LOL:
Minä en ole koko keskustelun aikana väittänyt missään kohden mitään vieraissa juoksemisesta. Sellaisia johtopäätöksiä tekevät täällä ehkä muut - varmaankin omaan kokemukseensa nojaten. Oletko kiltti ja etsit kohdan jossa sanon tuon asian. Oletko tosiaan niin kiltti? Olen sanut tällä sellaisen ryöpytyksen, että en todellakaan aio ottaa "kunniaa" kenenkään muun älyvapaista lausahduksista. Älä syytä minua sellaisesta, jota en todellakaan ole tehnyt!

Olen muuten sheivannut alapäänikin, teen sen aina, oli pillulääkäri tai ei. Samoin laittaudun joka aamu, oli sunnutai tai maanantai, olin lähdössä johonkin tai en mihinkään. Se on minun tapani, joka on ilmeisen harvinainen ja tuomittava tapa. Valtaosaa täällä ei laittautuminen kiinnosta. Ovat luonnonkauniita ja hyvässsä vakaassa parisuhteessa. Ei tarvitse laittautua. He eivät myöskään ikinä katsele muita naisia, tai heitä ei kiinnosta miten muut ovat pukeutuneet. He antavat kaikkien kukkien kukkia ikinä mitään ihmettelemättä. Siis niinku wow. Ihailtavaa.

Minä olen ollut niin väärässä, olen luullut, että asia on naisiin kasvanut jo dna-kierteessä. Oikeasti, on täällä niin pyhäkouluporukkaa - ja minua syytetään itseni jalustalle nostamisesta! Rehellisyyttä peliin naiset, se on aivan saletti, että te varmasti katselette muita naisia arvostellen. Ette välttämättä siinä kriisihetkessä, mutta muuten kyllä. Olitte kaupassa, kioskilla, päiväkerhossa tai työpaikalla.

Tuo pipo ja kello.. tosi hyvä nosto. Se oli rautalankaväännös näille sanaan meikki takertuneille. Että ne tajuais, että ulkonäöstä voi huolehtia ja antaa huolitellun vaikutelman myös ilman sitä meikkiä. Jos sulla on likanen tukka vaikka, tai muuten huono hiuspäivä, voi sen kiireessä piilottaa pipon alle. Kärjistäen, ymmärrätkö?

Tuokin asia on käyty sata kertaa läpi, kuinka siellä voi tirauttaa itkut ja siellä on monia vakavassa tilanteessa. Siellä käydään kontrolleissa myös muistakin syistä. Tiesitkö sitä? Äidillä voi olla jokin sairaus/oireyhtymä tms, ei aina vauva ole kuolemanvaarassa. Raskaus voi olla normaali, jota seurataan vain tarkemmin. Tiesitkö sitä? Tietävätkö muut sen? Äitiyspoli ei ole automaattisesti mikään "vauvojen hautausmaa".

Vielä yksi asia, joka minua on alkanut kaivelemaan. Te harmaat. Onko niin hankala rekisteröityä? Mahtaa olla rohkea fiilis huudella sieltä harmauden takaa ja vaatia kuvia näytille, puuttua profiilikuvaukseen. Sitten kun teille jotain kommentoi, teistä ei ikinä kuulu takas, tai mistä tiedän kuuluko, nimimerkkiä on niin helppo vaihtaa tilanteen mukaan. Jos on sattunut vaikka sanomaan jotain, jota sisäpiiri ei täällä allekirjoita. Että terve vaan.

Ja hyvää alkanutta päivää kaikille.
ai juu, se olikin tuo yks peesailija joka pettämisestä puhui, sori.

Minäkin sheivaan, ihan itteni takia, en voi sietää karvoja. En voi myöskään sietää meikkiä enkä kynsilakkaa. Hiusväristä tykkään, mutta raskausaikana tahdon värjätä hyvin harvoin, ehkä 2 kertaa. Suihkussa käyn ettei oo paskanen olo tai kutinoita. Löysiä vaatteita pidän raskaana ollessa ja kotona muulloinkin kun ne on mukavat.

Eikö oikeasti olekin hienoa, jos niin moni pitää itseään kauniina ja omaa hyvän itsetunnon? Mikäs sen parempaa, varsinkin äidille, joka toimii esimerkkinä lapselleen?

Ihan rehellisesti, mä ainakaan en kattele muita naisia ellei ole jotain tosi silmiinpistävää. Ei sitten yhtään kiinnosta. Joskus sattuu jotain silmään, se siitä.

Niin, sä sanoit että pipo tekee huolitellun ulkonäön, mä taas en voi aikusella naisella tajuta pipoa muuten ku jossain lenkkipolulla tai leikkipuistossa. Ja muuten, sanoit, että jos jossain on vikaa pitää korostaa jotain muuta. Pipo ei korosta jotain muuta, vaan peittää sen paskasen tukan, ja kello nimenomaan korostaa käsiä joten rumilla kynsillä ei näytä hyvältä sekään... Olet ihan väärässä noissa tyyliasioissasi. Toki sen tukan voi peittää pipolla mutta ei se susta huoliteltua tai hyvännäköistä tee.

Itkuista... itkeä voi myös ilosta. Mä en tullut edes ajatelleeks mitään vakavia asioita, mä kävin siellä vaikka kaikki oli ihan normaalia, itketti kun oli niin ihanaa nähdä oma vauva siellä kasvamassa.

Ja harmaudesta, tälle palstalle ei tarvitse kirjautua, jos ei halua, mitä te mustat jaksatte siitä aina ulista. Yhtä hyvin voitte itse täällä kirjoittaa usealla nikillä. Ja mä olen sulle vastannu, samalla nikillä, enkä ole vaatinu nähdä sun kuvaa tai arvostellut, en edes oo katsonut sun profiilia. Jos tahdot pelkkien mustien vastaavan, mikset kirjoittanu vaikka odotuspalstalle?

mun mielestä tässä ketjussa on vääristelty ap:n pointtia. itse asiassa olen pitkälti samaa mieltä ap:n kanssa! tottakai on asia erikseen äidit, jotka on äippäpolilla siksi, että vauva on vaarassa. on voinut tulla äkkilähtö tai muuten on niin suuri pelko vauvan puolesta, että on aivan sama minkä näkösenä sinne on tullut. silloin toki vain vauvan voinnilla on merkitystä, ei äidin ulkonäöllä. mutta muuten en ymmärrä minäkään, miksi osa odottajista on täysin välinpitämätön ulkonäkönsä suhteen. piristäähän se yleensä omaa mieltä jos on edes puhtaat hiukset ja vaatteet. eihän meikki pakollista ole, eiköhän tässä haettu vaan yleistä siisteyttä. itse olen kyllä aina meikannut, myös odotusaikana, koska se vaan on "mun juttu". mutta eihän se itse meikki tässä ymmärtääkseni se pointti ollut, vaan se "yleissiisteys" jos näin voi sanoa. se on huomaavaista ennen kaikkea itseään kohtaan, mutta myös muita kohtaan.

Yhtä asiaa en myöskään ymmärrä. Miksi monien on niin vaikea käsittää, että ehkä jonkun mies ei tosiaankaan pidä sitä tarkeänä, meikkaako hänen puolisonsa tai ei? Tai että jonkun mies ei todellakaan välitä, sheivaako hänen puolisonsa tai ei?

Meinaan oma mieheni ei pidä, jos meikkaan oikein kunnolla (eli kaikki mahdolliset kräämit, puuterit, luomivärit, punat ym lärviin). Ripsiväri ja rajaus ok.
Toisekseen, mieheni ei voisi vähän välittää, onko mun sääret ajeltu tai kulmat nypitty (joo, kyllä mä ajan sääret epäsäännöllisen säännöllisesti. Sitäkin pitää hieman rajoittaa, koska mulla on todella herkkä iho). Mun mies on aina sanonut, että ihmiset on luotu sellaisiksi kuin on luotu ja kulmakarvoilla ym on oma tehtävänsä. No okei, mun mies ei ole suomalainen, joten ajatusmaailma on ihanan erilainen. Mutta mun ei ainakaan tarvitse ottaa mitään paniikkia säärikarvoista tms, kun tiedän tasan tarkkaan, ettei miestäni pieni sänki haittaa. Eikä se TOD. tarkoita, että mieheni katselisi toisia naisia eli sitä korttia on turha käyttää

sama
Alkuperäinen kirjoittaja tilanne voi olla sellainen:
itsellä ei ollut energiaa tokan lapsen raskausajan alussa, pahoinvointi jylläsi 24h vuorokaudessa ja melki mikään ei pysynyt sisällä, silti kampasin kyllä tukkani ja laitoin ripsiväriä, oksentaessa ne meikit ei kuienkaan pysyneet enkä viitsinyt ruveta montaa kertaa päivässä meikkailemaan, ja esikoinen oli 1,5v. tuolloin joten hänkin vei energiaani aika paljon, mutta enpä minä paljon alkuraskaudessa ihmisten ilmoilla liikkunutkaan, ei huvittanut oksennella ihan joka paikassa. puolivälissä raskautta energia sitten palasi ja jaksoin laittautua, ja meikannut olen siitä lähtien päivittäin, vaikka en mihinkään kotoa lähitsikään.
Kiitos. Saanko vielä kysyä, meneekö sinulla tuohon jokapäiväiseen peruställäytymiseen 5-10min kauempaa? Vallalla kun on käsitys, että siihen tuhrautuu tuhottomasti aikaa. Oletus on myös, että meikkiä on sentin kerros joka huokosessa, vähintään.
10min taitaa mennä kun harjaan hiukset ja laitan ripsarin,puuterin,kulmat ja huulikiillon. katson myös päivittäin peilistä mitä vaatteita laitan ja että ovat puhtaat.

tyuio
Olen kaunis, sopusuhtainen, enkä meikkaa. Silti ukkoni on hulluna vieläkin minuun <3.

Enpä muuten ole koskaan kasellut äitejä sillä silmällä, että kuka jaksaa itseään 'huolitella'. Joskus on kauseja immeisillä, eä EVVVK.

Tää oli kiva provo

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
mun mielestä tässä ketjussa on vääristelty ap:n pointtia. itse asiassa olen pitkälti samaa mieltä ap:n kanssa! tottakai on asia erikseen äidit, jotka on äippäpolilla siksi, että vauva on vaarassa. on voinut tulla äkkilähtö tai muuten on niin suuri pelko vauvan puolesta, että on aivan sama minkä näkösenä sinne on tullut. silloin toki vain vauvan voinnilla on merkitystä, ei äidin ulkonäöllä. mutta muuten en ymmärrä minäkään, miksi osa odottajista on täysin välinpitämätön ulkonäkönsä suhteen. piristäähän se yleensä omaa mieltä jos on edes puhtaat hiukset ja vaatteet. eihän meikki pakollista ole, eiköhän tässä haettu vaan yleistä siisteyttä. itse olen kyllä aina meikannut, myös odotusaikana, koska se vaan on "mun juttu". mutta eihän se itse meikki tässä ymmärtääkseni se pointti ollut, vaan se "yleissiisteys" jos näin voi sanoa. se on huomaavaista ennen kaikkea itseään kohtaan, mutta myös muita kohtaan.
Mä olen samaa mieltä. On tämä veikeä palsta; mammat on barrikadeilla täällä heti jos vähänkin keskustellaan ulkonäöstä! En edes jaksanut lukea koko ketjua läpi, koska se ei pysynyt (yllättäen) edes aiheessa. Selityksiä ja selityksiä, niitä aina löytyy...:)

houhouhy
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
neiti apila,lähetä tämä sinun aloituksesi vaikka jonkun lehden yleisö osastolle olisi katotaan ymmärtääkö muut ihmiset sun kirjoitusta paremmin kun me täällä mammapalstalla.....olisi mukava kuulla niitten miesten kommentit rumentuuko se vaimo automaattisesti kun raskautuu
tämä olisi hauska kuulla. Mutta mielestäni ap on vaihtanut mielipidettään useasti. JA tosiaan hän ei tykkää taivastelusta niin en minäkään! Tämän ketjun perusteella ap on pahin taivastelija ainakin tällä palstalla. Hän taivasteli sitä miksi harmaat ei viitsi rekkautua, niin omalta kohdaltani voin sanoa ( jos se nyt aapeetä kiinnostaa) että käyn täällä välillä vilkaisemassa mistä ihmiset keskustelee. Mua ei niin kiinnosta rekkautuminen johonkin missä keskustelun ja aloitusten tasoa on just tätä.
En muista millä nikillä olen tässä ketjussa ollut mutta apilaa kutsun yhä apnaksi piste!

Yhteistyössä