Hakutulokset

  1. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    heh, vähän me jo eksyttiin aiheesta pois. Ja mulla on loistava nimimerkki tähän näyttelykoira-keskusteluun :laugh: Kiitos keskustelusta, kapinen piski luopuu nyt turkistaan ja painuu hakemaan lasta hoidosta :wave:
  2. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Meneehän se jopa niinkin, että vaikka sokeainliiton omistama sokean avustaja koira luovutetaan vielä 7 vuotiaana toiselle sokealle, jos alkuperäinen vaikka kuolee - silloin ko. koira ei saa jäädä "omaan" perheeseensä, vaan esineenä viedään toiselle sokealle, vaikka "oma perhe" ehkä haluaisikin...
  3. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Koiraa suojaa eläinsuojelulaki, mutta juridisesti koiralla ei ole "tunteita" ja "henkisiä kärsimyksiä", joten ne ei ole juridisesti este koiran kodin vaihdolle.
  4. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    juridisesti koira kuitenkin on "vain esine", joten oikeudessa sitä käsitellään esineenä.
  5. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    kolmos sivulla aika alhaalla. Kirjoitettu 13:19
  6. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    ÄÄH, pointti onki se, että me ei tiedetä, onko hoidettu kasvattajan ohjeiden mukaan, jos ei, on tehty väärin. Sijoitus on vähän kinkkinen juttu - sanon minä, jolla on ollut neljä omaa koiraa, eikä KOSKAAN tule sijoituskoiraa, sillä tahdon itse päättää koirastani. En ottaisi sijoitukseen edes...
  7. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    samaa mieltä, ei turkkia saada kuntoon "yhdessä yössä", vaan se on pitkä prosessi, joka kestää vuodenkin, jotta turkki on oikeassa kunnossa - se ei riitä, että se on oikein leikattu, vaan jatkuva ruokavalio on ensiarvoisen tärkeää, ruoka on älyttömän kallista, mutta ei siinä näyttelykoirien...
  8. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    tästä mä sen lainasin... muokkaamatta yhtään :/
  9. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Ja reilua, molemmille. Mielestäni tuo sopimus on muutenkin reilu - kummallekin osapuolella.
  10. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Enhän mä päätellyt,enkä väittänyt mitään. Toi oli semmoinen sopimus, mikä on yleinen suomessa (ja ketjussa vielä linkki), kunhan sen luin aikani kuluksi ja sen pohjalta kommentoin ;)
  11. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Lainaan itseäni, mutta siis, jos koiraa ei luovuta suosiolla, täytyy kasvattajan ottaa viranomaisiin yhteys ja silloin ei pikkusyyt riitä, mutta jos koiran luovuttaa (vaikka sitten vinkuukin asiasta kaksplussalla tms.), on siitä itse luopunut ja siten sen hyväksynyt, eikö? Kukaan ei voi koiraa...
  12. K

    Kung fu panda, onko mistään kotoisin?

    on liian raju, meillä 7v jännitti, vaikka olin mukana. Suositus on K7
  13. K

    Kasvattaja otti meiltä (sijoitus-) koiran pois, kun emme hoitaneet sen turkkia

    Luovuttajan oikeus purkaa sopimus. Luovuttajalla on oikeus purkaa sopimus ja saada koira takaisin vakuusmaksua palauttamatta, jos vastaanottaja rikkoo olennaisesti tämän sopimuksen ehtoja tai toimii eläinsuojelusäännösten vastaisesti. Luovuttajalla on oikeus purkaa sopimus ja saada koira...
  14. K

    toi koira ei tottele mua enää yhtään.

    Siis puolivuotias? Palkkaa ihmeessä joka kerta, kun tekee, mitä pyydät. Älä toista käskyjä, varmista luoksetulot hihnalla yms. Ole koiran pomo - se on pentu vielä ja kokeilee, kuka on pomo, jos sä et ole sitä nyt, et ole sitä enää koskaan! Älä jää pyytämään, vaan vaadi tottelemista, aloita...
  15. K

    muuttoa koskeva asia mietityttää

    Ei saakaan, mutta jos vanha kunta on maksanut, uusi kunta jatkaa seuraavasta kuukaudesta, kun on muuttanut. Maksu ei katkea. Etältä voi periä takautuvasti ulosotossa muistaakseni enintään viisivuotta vanhoja saatavia (siis, jos ei ole älynnyt hakea tukea kaupungilta, kun etä ei maksa). Mulle...
  16. K

    Saako hoitoalalla yövuoroista enemmän palkkaa kuin aamu- ja iltavuoroista?

    sitten se on huomioitu palkassa muuten.
  17. K

    Mikä nimeksi pennuille?

    jetp, et saa käyttää 2 osaista kennelnimeen viittaavaa, jos kennelnimeä ei ole. Mutta ihan hyviä keksit yksiosaisenakin ja saat normaalisti rekisteröidä. Käytä mielikuvitusta, jos tahdot erikoisempia nimiä - esimerkiksi nuo uudet nisäkäiden nimet voisi olla tosi kivoja ja koko pentue "samaan...
  18. K

    Saako hoitoalalla yövuoroista enemmän palkkaa kuin aamu- ja iltavuoroista?

    tietty saa, yö lisät. Ja on iltalisät, pyhälisät, aattolisät, lauantailisät jne. IHAN NIIN KUIN ON KAIKILLA, JOTKA TELEE VUOROTYÖTÄ!
  19. K

    Mikä nimeksi pennuille?

    Kui pitäis olla kennelnimi, jos ei ole kennelnimeä. Ei saa toisennimeä käyttää, se ei ole sallittua, paitsi, jos on tehty sopimus kasvattamisesta pennut tälle kennelille. Kennelnimettömät pennut tulee rekisteräidä yhdellä/yhteenkirjoitetulla nimellä.
  20. K

    Muuttamisesta uuteen kaupunkii

    ei tarvi, ilmoitat vain omaan nykyiseen kotikuntaasi, puhelinsoitto riittää ja kunnasta sitten hoitavat tiedot uuteen kuntaan.

Yhteistyössä