muuttoa koskeva asia mietityttää

Meillä on muutto ensi kesänä edessä uudelle paikkakunnalle.

Olen tässä miettinyt jo tovin että pitäisiköös sitä ilmoittaa lastenisälle muutosta. Ei olla oltu tekemisissä yli puoleen vuoteen.Ei ole lapsia tavannut tuona aikana ollenkaan eikä edes soittanut. Numeroaan on vaihtanut.
Eli minun tarvitsisi lähettää kirje hänen vanhemmilleen ja pyytä heitä antamaan se hänelle.

Vai muutanko vain ja jos hän ottaa joskus yhteyttä niin sit ilmoitan asiasta.

Ahdistava asia. Onneksi on aikaa vielä miettiä
 
Yksinhuoltajuus on. Minusta tuntuu vaan jotenkin pahalta kun lapset menettävät sitten täysin isän. Kun muutetaan yli 200km täältä. Vaikka isä ei ole ollut missää tekemisissä.Tuntuu vain että riistän isän lopullisesti lapsiltani.

He kyselevät usein isästään
 
Eivät ilmoita kaupungilta uutta osoitetta, mutta sitä kautta ex saa tietää muutosta, hänelle tulee omalta kaupungilta päätös elatustuen lopettamisesta ja uudesta päätös maksujen aloittamisesta. Sinun ei tarvi ilmoittaa kuin sossuun, että tekevät muutoksen. Ex näkee, mihin kuntaa muutat (senkin vissiin voinee jotenkin estää, jos väli niin huonot).

Mutta uusi kuntaa maksaa siitä, mihin vanha kunta jää.

Etkä ole ilmoitusvelvollinen ex:lle, varsinkaan, kun teillä ei ole yhteishuoltoa.

Meillä on yhteishuolto ja olen käyttänyt oikeuttani muuttaa suomessa, mihin lystään (joskaan en kauas) ja muuton jälkeen ilmoittelin tekstarilla uutta osoitetta kaikille, samalla meni viesti ex:lle, joka ei ole lasta nähnyt pariin vuoteen. Muutosta on nyt 1.5v, eikä vielä ole saamaansa viestiin reagoinut mitenkään ;)

Onnea matkaan!
 
kiitos vaustauksista.

Kiitos kapinenpiski. Täytyy etsiä uuden paikan elatusaputoimiston numero tässä vuoden sisällä jostain. Että pystyn sinnekin ilmoittaan että muutettiin paikkakunnalle.

Toivottavasti ei tule viivettä maksuihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinuli84:
elatusmaksuja ei saa takautuvasti kunnalta
Ei saakaan, mutta jos vanha kunta on maksanut, uusi kunta jatkaa seuraavasta kuukaudesta, kun on muuttanut. Maksu ei katkea.

Etältä voi periä takautuvasti ulosotossa muistaakseni enintään viisivuotta vanhoja saatavia (siis, jos ei ole älynnyt hakea tukea kaupungilta, kun etä ei maksa). Mulle on luvattu maksut kunnalta kunnen lapsi on 18v, sillä etä ei kuulemma aio mulle mitään maksaa (lapsen tilille, jonne mulla ei ole pääsyä, laittaisi kyllä ja mä en siihen suostu, täytyyhän tässä elääkin ennen, kuin mukula on täysi-ikäinen), joten mä en hiukkaakaan mieti, maksaako etä kunnalle vai ei, kunta periköön omansa - mä saan omani kunnalta.

Lähi on oikeutettu joka kuukaudelta tukeen, jos etä ei maksa, kaupunki maksaa, kun sinne ilmoittaa.
 

Yhteistyössä