Hakutulokset

  1. A

    Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

    Sukulaisellani on Turnerin syndrooma. Hän on nyt viisikymppinen ja vastaa aika hyvin stereotyyppistä ulkonäkökuvausta: lyhyt (n. 140 cm), paljon luomia kasvoissa jne. Ei voi myöskään saada lapsia. Mutta toisaalta opiskellut maisteriksi, eli älykkyyteen syndrooma ei tosiaan vaikuta...
  2. A

    mitä ovat yrttiteet

    höm, siis tutkittuja, ei tukittuja :D
  3. A

    mitä ovat yrttiteet

    Yrttiteetä ei ole tehty teepensaan lehdistä, kuten tavallinen tee. Yrttiteetä on esimerkiksi kamomillatee, minttutee. En ole ihan varma lasketaanko myös rooibos näihin. Joidenkin lähteiden mukaan kofeiiniton rooibos on turvallinen vaihtoehto raskaana olevalle, toisissa se on kiellettyjen...
  4. A

    Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

    Heip, joku taisi aiemmin kysellä mammajoogasta? Turussa ainakin Turun joogayhdistys järjestää äitiysjoogaa. Toinen ryhmä on maanantaisin keskustassa ja toinen Kähärissä sunnuntaisin. Olen itse käynyt muutaman kerran edellämainitussa. Jooga on aika pitkälti synnytysvalmennusta: sitä pitää kätilö...
  5. A

    Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

    Turusta minäkin, ja huhtikuisten pinosta. Esikoinen kyseessä ja LA 1.4.
  6. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

    AM: Mulla on aika pahat PMS-oireet, mutta raskauspahoinvointi hellitti jo viikolla 8. Edellisessä (km)raskaudessa en saanut maitotuotteita alas, nyt olen syönyt. Ja nyt on ollut parempi olo. Liekö joku yhteensattuma vain...
  7. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

    Hyviäkin uutisia vaihteeksi: Olin tänään ultrassa ja siellähän se pikkukaveri killui ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Pituuttakin jo huikeat 2,5 senttiä. Tippa oli jälleen linssissä ja isäkin oli ihan ihmeissään, kun näki sikiön liikkuvan. :-) Eli tämä siis esimerkkinä siitä, ettei...
  8. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    heip Hani ja muut pahoinvoivat, mä muistelin joskus lukeneeni, että raskauspahoinvointiinkin on jotain lääkettä, mitä voi käyttää jos pahoinvointi on tosi rankkaa. En nyt kyllä varma tästä asiasta ole, ehkä neuvolassa tietävät? B-vitamiinin pitäisi myös auttaa, mutta siitä on jo taidettu...
  9. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    milkystern: Turusta myös. Vaatteista kyselit: mä olen ostanut äitiyshousut H&M:n mammaosastolta. (Vaikka ei niille vielä tarvetta ole.) Tuunasin myös yhdet vanhat farkut niin, että leikkasin vyötärön matalammaksi ja ompelin siihen trikooresorista yläosan. Niiden toimivuus tosin nähdään vasta...
  10. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    Mami 87 ja Lis69: mulla myös samanlaisia pohdintoja täällä. Ollut siis aiemmin keskeytynyt keskenmeno, joka neljä viikkoa myöhemmin ultrassa vasta huomattiin vko 13. Ja nyt on taas oireet lopahtaneet samoihin aikoihin 9. viikolla. Viimeksi mulla tuli myös huono aavistus, että kaikki ei ole...
  11. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    Ikäviä uutisia Rouva Pikkumyy! Voimia toivottelen minäkin... :hug: Mami87: Oireettomuus ei välttämättä ole merkki siitä että joku olisi vinossa. Jokainen raskaus on erilainen. Näin ainakin sanoi lääkäri. :) Vaavimasu: Missä synnytit altaaseen? Olenko ymmärtänyt oikein ettei se ole...
  12. A

    Keskenmeno ja uusi raskaus

    Kaipa se sitten on niin, että tässäkin tapauksessa tieto lisää tuskaa. Tulee melkein kateellinen olo, kun näkee odottajia, jotka suunnittelevat innoissaan jo alkumetreillä lapsen nimeä ja vaunujen väriä. Kunpa pystyisi suhtautumaan yhtä huolettomasti. Mun suhtautuminen ei taida olla edes...
  13. A

    Keskenmeno ja uusi raskaus

    Kiitos rohkaisusta. En tiedä itsekään miksi stressaan asiasta niin kovasti, mutta raskasta se on. Olen onneksi menossa neuvolaan tänään, täytyy kysyä asiasta. :)
  14. A

    Keskenmeno ja uusi raskaus

    Olen raskaana puoli vuotta sitten tapahtuneen keskenmenon jälkeen ja huolestuttaa kovasti. Koko ajan tulee syynättyä oireitansa. Nyt pahoinvointi on ollut pari päivää poissa ja vatsaa vihloo. (Viimeksi koin keskeytyneen keskenmenon, josta ainoa oire oli pahoinvoinnin loppuminen. Tilanne...
  15. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    kiirettä pitänyt, joten en ole juuri ehtinyt lueskelemaan kuulumisianne. Hyviä ultrauutisia ainakin joillakin, onnea! Itse olin viime viikolla ultrassa 7+1 ja siellä lillui sentin mittainen kaveri. Joku taisi aiemmin kysellä, miten suuri riski on keskenmenoon sen jälkeen kun syke on saatu...
  16. A

    Seksi(ttömyys) odotusaikana

    sama vika täällä. asiaan tällä hetkellä vaikuttaa väsymys ja tuoreessa muistissa oleva keskenmeno. toivon ettei koko raskaus menisi näissä merkeissä, mutta eipä sitä tiedä. tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta yhtään. mies onneksi ymmärtää.
  17. A

    25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset! vol.2

    Enpä muistanutkaan käydä tänne ketjuun ilmoittamassa, että olen siirtynyt keskustelemaan odottajien puolelle. :) Eli plussa tuli 25.7., taisi olla peräti vain päivä sen jälkeen kun tänne viimeksi kirjoittelin. Yritystä oli muutama kuukausi. Tärppikierrossa oli apuna ovulaatiotestit ja...
  18. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    Mä tein neljä testiä ennen kuin uskoin. :-) Luulin edellisessä kierrossa olevani raskaana (oireita oli muka kauhiasti), enkä sitten ollutkaan. Tuon "valeraskauden" jälkeen en uskaltanut uskoa että olisi tärpännyt. Kiva kuulla että muillakin on hormoniraivareita. Hmm, tai eihän se kivaa...
  19. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    Omega-3-kapseleista: Mä olen syönyt Möllerin sydämelle -kapseleita (liila purkki). Niissä on rasvahappojen lisäksi foolihappoa, paria muuta B-vitamiinia ja E-vitamiinia.
  20. A

    *HUHTIKUUN MASUASUKIT*

    Noista Ladyvitan raskausvitamiineista vielä: mäkin söin niitä viime raskaudessa ja pahoinvointi oli paljon pahempi kuin nyt. Nyt olen syönyt toistaiseksi pelkkää b-vitamiinia ja omega3-rasvahappoja ja vointi on ollut hyvä.

Yhteistyössä