*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

mä olen samaa mieltä kuin pietu-. minusta olisi kivaa kun kaikki on samassa. mäkin olen tottunut olemaan ketjussa jossa on koko kööri mukana ja on minusta kivempaa kun saa jakaa kaikkien kanssa kokemuksia, kun huhtikuisia kerran ollaan. sit puolet porukasta jäis ihan tuntemattomiksi.
 
kesis ihanaa kun pääsit kelkkaan taas näin nopeasti =) mun täytyy kyllä nostaa hattua sulle kun jaksat tätä rumpaa. alkuraskaus ei mitään herkkua ole ainakaan mulle. jos tää menis kesken ni en tiedä koska taas yrittäisin jos yrittäisin. no täytyy toivoa et viikon päästä ultrassa olis tosiaan elämää. pelottaa että hormoonit on tehny mulla vaan tepposet kun ei se kiertokaan pelannu :|
 
Onnea Kesis :heart: vielä kerran! tuo puolitus kuulostaa hyvältä mutta kaikki käy.

Soitin neuvolaan ja meijän terkka on vaihtunut :headwall: , voi v..u sanon minä! Oli vielä niin, että sama jatko sitte lastenneuvolan puolella. Tyyppi on kyllä siellä mutta eri alueella. Ekka neuvola mulla 29.9 ja viikkoja sillon 10+ jotain, aika kauas meni, viimeks oli muistaakseni viikolla 9. Varasin ultraan ajan 12.8, että näkee onko tuolla mahassa ketään :heart: , ei vieläkään meinaa uskoa.. nyt on ollut huonoa oloa aamuisin ja illalla uni tulee silmään salamana. Nii ja tissit tai nännit on hellänä, ei muuten huomasi mutta ko imettää nii sillon. Välillä tuntuu, että taju lähtee. Toivon todella, että säästyn oksennuksilta tai jos sitä tulee nii pysy ees kohtuudessa. Esikoiselta oksensin ensimmäiset 37 viikkoo mutta siihenkin tottui tai alistui paremminkin.

Mites teillä muilla on ultria luvassa? Meillä ultrataan neuvolassa kolme kertaa ja sitte rakenne oys:ssa.

ilmotellaan :wave: , minä ja hässäkkä 6+2 (ehkä)
 
rimata: Meillä on heti alkuraskauden ultra 15.8. ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Ilmeisesti sen takia, kun on lapsettomuushoitotausta. (En tiä onko oikeesti tapana ultrata näin aikaseen yleisellä.) Ihan kiva juttu. Tietääpähän onko tämä nyt oikeasti TOTTA - muuallakin kuin verikokeissa ja pissatikussa B) Esikoisen kohdalla tais aika samoja aikoja olla eka ultra lapsettomuuspolilla, yleisellä sit 9+6 ja sen jälkeen np-ultra.

pietu- ja luomu 4+3
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mä varasin nyt sitten ultraan ajan. 19.8. olis aika. Mietin vaan pitääkö mun vielä soitella sinne perään kun tein ajanvarauksen netissä ja siinä ei kysytty sen käynnin syytä missään kohtaa... 20 minuutin aika oli. Mulla olis silloin 7+2 viikkoja.

Nyt ei oo mitään kuvotuksia ollut, väsyttää kyllä ja alavatsa turvottaa. Nippailutkin on oikeestaan helpottaneet... nyt on ihan pelottavan oireetonta tällä hetkellä. Vaikka toisaalta esikoisesta ei mitään oireita tässä vaiheessa vielä ollutkaan.

hapamperi 4+5
 
Hani- Kiitos :heart: :) Joo tiedätkö välillä itsekin mietin ennen tärppiä, että onkohan tässä mitään järkeä. :eek: Mutta toisaalta toive pikkukakkosesta elää niin vahvana, että sitten ajattelin, että eipä sitä voi muuta kuin yrittää ja toivoa kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki menee hyvin tärpin jälkeen. :)
Oon ihan varma, että sulla on kaikki hyvin siellä ens viikon ultrassa. :heart:

rimata thanks! :heart: Meillä on julkisella puolella luvassa kaksi ultraa, eli np-ultra ja rakenneultra. Tosin sitten mennään kyllä kans alkuraskauden ultraan, ja ehkä myös 4D-ultraan, kuten esikoisen odotusaikanakin.

hapamperi Mun lääkäriaseman nettisivuilla on sama juttu aikaa varatessa, eli siellä ei pyydetä ilmoittamaan tulon syytä. Pohdin aiemmillakin kerroilla, että pitäisköhän niiden tietää, että ultraa varten ollaan tulossa, mutta en soitellut kuitenkaan perään. Sen kun vaan kerroin vastaanotolla asiani ja lekuri sanoi, että hyppääpäs tuohon tuolille niin ultrataan. :)
 
Tää jatkaa sinnikkäästi turvotuksesta. Sitä on tänään +2kg. Ja tasan tarkkaan olen miettinyt mitä suuhuni laitan. Eilen vieraiden ollessa kylässä en juonut kuin kupillisen teetä ja jätin kaikki herkut ja syömiset toisille....

Mun on pakko myöntää, että asiasta on tullut mulle pieni stressi. Mutta pääasia, että raskaus etenee hyvin ja tuolla mahassa voitaisiin hyvin. Olkoon turvotuksia tai ei.

Tänään mun äiti kävi meillä ja vilkuili mun mahaa. Tai oikeestaan tuijotti, mutta ei sanonut mitään. Oli vielä niin pinkeä paita päällä. Pitää vissiin mainostaa kaikille, että herkut ovat maistuneet nyt liian hyvin :p Jos menisi sen piikkiin.

Kiva oikeasti kuulla, että toisiakin turvottaa.

Hmmm, mä en ole vieläkään soittanut neuvolaan (kirjoitinkohan asiasta jo viimeeksi?). Jos ensi viikolla tai joskus. Mikä kiire tässä on? Vaikka tiedän, että olisi kiva varmistaa, että kaikki on hyvin... No, vielähän tässä kerkeisi soittamaan ja varaamaan sitä aikaakin =)

Must myös on kiva, jos kaikki huhtikset kulkisi samassa pinossa. Tosin jos haluatte jakaa, niin miten vaan. Kaikki käy.

Ja alkuperäiselle ketjun aloittajalle IISO KIITOS niin kauniista ja taidokkaasta listauksesta! Todella taitavasti tehty! Kiitos.

Hmmmmh, tää lähtee kaivamaan puhelinta jostain esille... :)
 
Hauskaa perjantaita ja alkavaa elokuuta!!


Tervetuloa mukaan Peppina, Kesis ja Allusmamma! Ihanaa Kesis ja Allusmamma kun saimme teidät tähän pinoon tuolta kuumeilijoista!

Nyt on alkuraskauden ultra-aika varattu! :heart: Yritin oelata varman päälle ajan kanssa ja aika on vasta vajaan parin viikon päästä, 13.8. Jospa sitten olisi sydänäänet nähtävillä jo!! Aluksi ajattelin kysäistä ultrataanko yleisellä puolella vedoten pitkiin ja sekaviin kiertoihini (esikoisesta oltais ultrattu yleisellä puolella epäsäännöllisten menkkojen vuoksi ellen olis jo oma-alotteisesti käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä) mutta kun se meidän terkka on vielä lomalla kolmisen viikkoa niin pääryin varaamaan ajan yksityiselta. Eli kyllä pietu joissain tapauksissa taitaa olla käytäntö se että yleiselläkin puolella ultrataan alkuvaiheessa. Mulle sanottiin esikoisen aikaan että jos la on vaikea määrittää niin silloin tehdään alkuraskauden ultraus, jotta nt-ultra osataan sitten tehdä varmasti oikeaan aikaan.

Meillä neuvolassa kolme ultraa (ainakin vielä esikoisen aikaan oli): nt-ultra, rakenneultra ja sitten vielä viikolla 36 oli viimeksi kolmas.

Pinon jakamisesta: minun mielipiteeni on että molempi parempi. Jos pino jaetaan, niin muistaa kunkin pinoilijan paremmin, mutta kieltämättä kyllä tuntuu vähän hassulta kun huhtikuiset jaetaankin kahteen kastiin. Entäs jos pidettäisiin tätä yhtä pinoa pystyssä ainakin toistaiseksi ja sitten kun loppukuun odottajia alkaa ilmestymään niin päättäköön he miten sitten tehdään?

Mitäs mitäs, tänään on olo ollut ihan kuin ei raskaana oliskaan :eek:. Rattailemassa käytiin aamupäivällä esikoisen kanssa niin silloin ehkä himppusen enemmän hengästytti, mutta muuten ei mitään. Taitaa olla tyyntä myrskyn edellä ;).

Talvitie 5+2
 
AAM
tänks... juhlatuuli on laantunut vähän... :) ukko latisti hyvin.. ! eihän tossa mtn viivaa oo :D ja laukas samaan hengenvetoon hyvän vitsin se varmaan tuulimuna kans kun tuo viiva näkyy noin huonosti :LOL: :LOL: :LOL: :kieh:
vastasin että mene sinä kuule munilles jos osaat kantaa tän lapsen yhtä hyvin kun minä :D
ukko: *hiljaisuus*
 
AAM
btv oletteko syöneet niitä ladyvita kapsuleita ? raskaana ja imettäville mallia ? ostin meidän äsmarketista ko oli 50% tarjouksessa :D 7,5 aski.. ja kk niitä syö.. ja joku expidate oli 09/2008 joten otaksun että siks alessa.. ?
niitä oli siellä aika kasa oisko joku muu halukas tilaamaan jos käyn hakemassa ??
 
Allusmamma mä oon kans miettinyt noitten vitamiinien syöntiä mutta mutta, jotkuhan sanoo, että rauta saattaa pahentaa pahoinvointia. Tiiä tuosta sitte.. B:tä jossain muodossa taisin syyä ekalta mutta saa nyt nähä. Nii ja terkka sano sillon, että jos tää ois mun tyyliin 5 raskaus pienen ajan sisällä nii suosittelis mutta muuten ei tarvetta, jos normi terv. kotiruokaa syö (niinku minä :D ). Hyvä ku pistit ukolles jauhot suuhun :LOL:
 
Mä söin noita Ladyvitoja ekassa raskaudessa jonkun aikaa, mutta jonkun ajan kuluttua rupesin oksentelemaan aina aamupäivästä. Ekaksi ajattelin, että on normia raskauspahoinvointia, kunnes koko kapselin haju alkoi etoa. Jätin syömättä ja en oksentanut. Kun kokeilin taas ottaa, niin johan oksensin. Ei siis sopinut mulle ollenkaan. En tiedä mikä niissä oli niin erikoista. Tavan multitabseista ja foolihappo lisästä ei mitään...
 
Meikäläinen on täällä ihan :'( , mulla tulee vessassa käydessä pyyhkiessä vaaleenpunaista tuhrua paperiin, että näinköhän tääkin oli taas tässä.
Edellinen km:hän oli 02/08 ja sen jälkeen vasta nyt tärppäs, en kestä jos tääkin menee kesken. Elämä on julmaa. :(
 
Lohdutuksen sananen sinulle PojanÄiti-83: Ei tuhruvuodon tarvitse tarkoittaa km:a. Muistan hyvin kuinka minullakin esikoisesta tuhrutteli ja silti kaikki oli ok ja terve tyttö syntyi. Yritähän ottaa lunkisti, kaikki on varmasti ihan hyvin jos vuoto on vaan vähäistä tuhrua. Ja eikös joillakin voi tulla ihan oikeanlaiset menkatkin raskaana ollessa?
 
Ajattelin liittyä joukkoon, vaikka en ole vähään aikaan näillä sivuilla vieraillutkaan.. Itselläni laskettu aika olisi 5.4. Ainakin näillä näkymin. Meillä on jo ennestään kaksi tyttöä, 3- ja 4-vuotiaat ja kolmatta toivottu jo pidemmän aikaa. Sain keskenmenon helmikuussa 2007 ja sen jälkeen yritetty tähän saakka, kunnes vihdoin tärppäsi. Eihän tätä vielä meinaa uskoa todeksikaan eikä oikein uskallakaan, mutta pitää toivoa että kaikki menee hyvin loppuun asti. Edellinen keskenmeno oli viikolla 13+5, joten pelottaa ja huolettaa varmaan vielä pitkään :/ Olo on niin onnellinen että!!! Oireita ei vielä muuta kuin nipistelyä vatsassa ja rinnat arat/ pinkeät, mutta jokaisesta oireesta olen onnellinen!!! Hyvää vointia kaikille muillekin huhtikuisille odottajille, toivotaan parasta =)
 
Ladyvitaa ei pitäs syödä vissiin sen takia, et siinä on A-vitamiinia. Mie just oisin syöny niitä ku S-kauppojen alesta hamstrasin, mut piti sit ostaa muuta. Ite asias katoin halvemmaks ostaa tavan MultiVita purkin (ilman A-vitamiinia) ja sit kalsiumpurkin. Molemmissa samat ku MultiTabs raskaana oleville -purkissa rautaa ja kromia lukuun ottamatta :) (Apteekin tädin kans sumplittiin näin :D )

PojanÄiti-83:
Yhdyn Talvitien kommenttiin. Elä mieti liikaa :hug:

annuli333: Onnittelut plussasta!!! =)

----

Ihana ku tulee lisää plussaajia! :)

pietu- ja luomu 4+3
 
Varasin alkuraskauden ultran, joka olisi parin viikon päästä. Ajattelin pitää vauvauutisen omana tietonani siihen asti. Edelleen on aika epätodellinen olo... mutta onnellinen. :)

Joku kyseli, onko muita esikoisen odottajia: minä ainakin. (Vaikka keskenmenon olenkin saanut).

Mun sairaala olisi Tyks. Onko kellään kokemuksia Tyksin synnäristä?
 
Noista Ladyvitan raskausvitamiineista vielä: mäkin söin niitä viime raskaudessa ja pahoinvointi oli paljon pahempi kuin nyt. Nyt olen syönyt toistaiseksi pelkkää b-vitamiinia ja omega3-rasvahappoja ja vointi on ollut hyvä.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Ladyvitaa ei pitäs syödä vissiin sen takia, et siinä on A-vitamiinia. Molemmissa samat ku MultiTabs raskaana oleville -purkissa rautaa ja kromia lukuun ottamatta :)

pietu- ja luomu 4+3
siinä Ladyvita Plussassa nimenomaan ei ole A vitamiinia, ei ainakaan mun plussissa... :whistle:
mä lähinnä sen raudan ja foolihapon takia... se on niin iisiä kun ei tartti ajatella sitä imeytymistä kun ne on kahtena eri kertana kun syö. Mä olen muuten tosia huono vetää pilereitä mutta noi tuntui helpolta.. :)
 

Yhteistyössä