Hakutulokset

1. S

Hammas puhkesi kesken tassuttelun

en haluis olla ilkee mut pakko vaan sanoo että olisi varmaan kannattanut opettaa omaan sänkyyn nukkuminen jo paljon paljon ennemmin. Ja vaikka imettämistä suositellaan jatkettavaksi 6kk asti ja osittain sen jälkeenkin, niin varmasti monet uniongelmat johtuu siitä. Ei sillä, että tiedän kyllä...
  2. S

Kuinka kauan mennyt kiinteiden harjoitteluun?

meilläkin on ollut välillä ongelmaa syömisessä. Meillä ainakin lähes kaikki hedelmäsoseet meni alussa helpoiten alas. Ne kun on makeita. Ja sitten olen huomannut että jos pojalla sattuu olemaan jano niin ei syö eli ekana vähän maitoa tai vettä pullosta ja sit taas jatkettu syömistä. Ja sitten...
  3. S

Vinkkejä kaivataan

ootko kokeillu noita muksun puuroja syöttää kylmänä? Meillä ne ainakin maistuu hyvin kylmänä.
  4. S

Synttärit

mun miehellä myös tänään synttärit, eikä oma äitikään muistanut. No, anoppi ja appi sentään muisti :) nyt harmittelee ku ei oo tässä kaupungissa kaveria kenen kaa lähtis juhlimaan...
  5. S

monetko päikkärit

meidän poika ottaa tällä hetkellä 3 päikkärit. mut ne kestää about 45 min kerrallaan. ja ikää pojalla on 7kk.
  6. S

Vauvalla vatsavaivoja,mikä avuksi?

sit tietysti voi antaa Cuplatonia tai Disflatyliä. Ja tosiaan ruokavaliosta pois noiden em. lisäks kaikki mistä voi tulla itellekin ilmavaivoja esim. kaalit. Ja muistelin et jossain oli joskus et suklaastakin voi tulla vaivaa.. :(
  7. S

4kk vauva ja yö-unille nukuttaminen

meillä oli sama homma ekat 3kk, ja kun oli vielä koliiikkikin.. :headwall: Mutta kun se koliikki alkoi helpottaa ja imetyskin loppui niihin aikoihin, niin aloin nukuttaa omaan sänkyyn. Eli muistelen et syötin vaan illalla "täyteen" ja sen jälkeen tietyt rutiinit ja sitten omaan sänkyyn. Alussa...
  8. S

Missä iässä tyttölapset eivät enää käy isänsä kanssa saunassa ja poikalapset äitinsä kanssa?

ei ole sekään oikein jos "pakotetaan" käymään. Jos ei lapsesta tunnu enää mukavalta käydä isän/äidin kaa, ni sillon varmaan pystyy käymään jo itsekseenkin.. Itsellehän se on äitinä tietysti ihan sama vaikka poika kävis siihen asti mun kaa ku asuu kotona :laugh:
  9. S

Marrasvauvat 2007 * HUHTIKUU*

mä aattelin jos jaksas olla kotona vuoden loppuun asti. Mies voisi olla sit pari kk kotona pojan kaa. Mut saapi nähdä miten mieli tässä vielä muuttuu... Tarhaan aattelin laittaa kun joutuu olemaan vuorohoidossa, onneksi se on tuossa ihan lähellä.
  10. S

heipodei! Pojan nuha vaan jatkuu ja nyt alkaa jo itelläkin olla kipee olo.. Huomisiltaan pitäis vielä jaksaa olla pojan kaa kahdestaan. Huh.. Joinain päivinä kun ei tuu ulkonakaan käytyä ku parvekkeella ja lehti hakemas aamulla. On nimittäin menny sellaseks tuon pojan nukkuminen et jos lähdetään...
  11. S

Koska teidän mielestä on inhimillinen aika lähteä synnytyksen jälkeen viihteelle?

riippuu varmaan siitäkin onko tottunut syömään tuttipullosta.. no, mä kävin eka kerran ku vauva oli 1,5kk mut en tohtinut paljon juoda. Minusta sillon oli helpompi lähtee ku nyt ois (vauva 4,5kk). Jotenkin ahdistaa ajatus seuraavasta päivästä väsyneenä ja mahdollisesti krapulaisena.. hirveesti...
  12. S

TiJo: se 15min sääntö "toimii". Olen lukenut näistä uniasioista jonkin verran kun meidän pojalla oli koliikki. Siinä oli unet vähissä kaikilla :( Jos sua tai jotakuta muuta kiinnostaa ni kannattaa lukasta kirja Tracy Hogg: Opi kuuntelemaan vauvaasi. Olen itse saanut siitä paljon apua, kun olen...
  13. S

Turvakaukalo ja turvaistuin!

kannattaa panostaa istuimeen ennemmin! hankala lasta on kanniskella turvakaukalossa sitte ku alkaa ollla jopainavampi. ja istimen käyttöikä muutenkin pidempi.
  14. S

kauanko 4kk ikäinen jaksaa valvoa..

kyllä meidänkin poika valvo joskus pienempänä pitkiäkin aikoja, esim jouluna muistan kun oli kaveri kylässä ja kyseli jo et eikö toi poika mene jo nukkumaan. Sillon oli vielä koliikki ja ehkä ei itsekään tajunnu laittaa poikaa nukkumaan ajoissa. Mut jotenkin sekin vaihe meni ohi ja kyllä on...
  15. S

Kiitoksia! Yritän kirjoitella minkä ehdin joten en ole kerhoihinkaan pyrkimässä tässä vaiheessa. Vähän faktaa: olen 29-v äiti p-savosta ja tällä hetkellä yksi poika 4,5kk. Mieskin löytyy, joskin paljon töissä muualla, joten aika paljon muksun kaa kahdestaan. Se on aika rankkaa välillä, nyt juuri...
  16. S

no, se on kyllä varmaa jos valvoo liian kauan eli on yliväsynyt ni ei varmaan tuu uni helpolla.. miten te sit saatte vauvanne nukkumaan jo kerran ns. "nukuttaminen" ei onnistu?
  17. S

Miksi nykymammat ovat niin tarkkoja

ei kuulemma halvat kestä kovaa käyttöä. ja eikös köyhän kannata aina satsata laatuun :)
  18. S

veden anto

mun mielestä ku alkaa antaa kiinteitä niin ei tarvii enää keittää ja saa antaa myös raanavettä. mä oon kyllä edelleen keittänyt ne tutit. Pullot pesen astianpesukoneessa.
  19. S

eipä oo sit helppoo muillakaan... no,tänää poitsu nukkui viidet päikkärit! oli vähän risainen päivä kun oli niin kuuma ja tietysti olin laittanut liikaa päälle. Kyllä on todellakin hyvät unenlahjat kun nukkui vielä viimeiset n puolen tunnin torkut 18.15-18.45 ja nukkumaan yöunille laitoin klo 20...

Yhteistyössä