Missä iässä tyttölapset eivät enää käy isänsä kanssa saunassa ja poikalapset äitinsä kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Alasti vaatteiden alla
  • Ensimmäinen viesti
Alasti vaatteiden alla
Minä taisin olla ala-asteella, kun en enää kehdannut mennä isän kanssa saunaan. Ja kerran kaverin mökillä ihmettelin, kun koko perhe meni yhtä aikaa saunaan! Kyllä minua hävetti olla alsti kaverin isän nähden! Kaverin veli ei kehdannut tulla samaan saunaan (minun takiani) ja sitä kaverini ihmetteli! olin tuolloin muistaakseni 11v ja tämä kaverin isoveli pari votta vanhempi.

Pilkettä
Nuo on varmaan myös vähän perhekohtasia asioita, mutta mun mielestä lapsi kyllä näyttää tai hänestä huomaa, kun alkaa tulla sellasta häveliäisyyttä jota on syytä kunnioittaa.
Mulla on ihan hauska kokemus tästä esikoiseni kohdalla, joka n.5-6vuotiaana uimahallissa ilmoitti, kun pituutensa oli n. aikuisen lantion kohdalle ( pojasta siis kyse ) että " Nyt mää oon nähny näitä tarpeeks"! Tästä lähtien meni isänsä/vaarinsa kanssa miesten puolelle, tai siis uintireissuja ei tehty enää vain äidin ja mummin kanssa.

vieras
itse taisin olla 10 kun en enään mennyt isän kanssa samaan aikaan saunaan, eikä mieleeni olisi tullut mennä edes saman ikäisten poikien kanssa saunaan.. sen verran kiinostuneita pojat luokalamme olivat tyttöjen rinnoista jotka rupesivat kasvamaan.. ja mulla oli jo 5-luokalla a-kupin tisut..se oli kamalaa kun pojat yritti aina kouria.

Turkilmas
Mun anoppi just nauroi että että oli pikkupoikansa kanssa saunassa. Kyseessä siis nuorin poika, 23-vuotias :D

Mä en oo ollut saunassa isäni kanssa, mutta se johtuu lähinnä friikistä äidistäni (ei jaksa selittää). Toivon kuitenkin että oma poika viihtyisi myös perheensä kanssa saunassa nyt ja aina.

ei ole sekään oikein jos "pakotetaan" käymään. Jos ei lapsesta tunnu enää mukavalta käydä isän/äidin kaa, ni sillon varmaan pystyy käymään jo itsekseenkin.. Itsellehän se on äitinä tietysti ihan sama vaikka poika kävis siihen asti mun kaa ku asuu kotona :LOL:

Viblsp
Ite lopetin ala-asteella ollessani saunomisen vanhempieni kanssa. Ja luulenpa, että sama raja omien muksujen kanssa. Me saunotaan yleensä niin, että minä tytön kanssa ja mies pojan. Samaan aikaan ei voitaiskaan mennä, koska kaksosia pitää toisen vahtia toisen ollessa saunassa. Mies ei mieluusti mene parivuotiaan tytön kanssa saunaan, enkä minä 4,5v pojan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Te, jotka saunotte vanhempienne kanssa aikuisiällä, kai nyt saunassa pyyhe on päällä? :x
No ei todellakaan ole. Onko saunominen sinusta seksuaalista tai oma kroppa hävettävä?
Ap:n kysymykseen. Voi saunoa niin kauan kuin se mukavalta ja luonnolliselta tuntuu.

Meillä saunotaan kyllä maalla kaikki ydessä, samassa saunassa äidit, siskot, isät, serkut , enot ja veljet. Ainoastaan sukuun "naidut" eivät sauno vastakkaisen sukupuolen kanssa ja ihan hyvä näin, koska sauna ei ole mikään järin suuri :D

Samoin saunomme kaveripariskuntien kanssa yhdessä, paitsi jos on esim. jotain ruokajärjestelyjä tai muuten ajankäyttö tiukilla ja sauna ahdas niin sitten saunomme naiset/miehet vuoroissa.

Kyllä mä ihmettelisin jos mun lapset ei joskus enää saunoisi mun kanssa.. :/

Meillä ainakin vielä saunotaan koko perhe yhdessä..
Vanhemmat molemmat 28v ja poika 7v ja tyttö 5v.

Lapsena meillä oli vuoroviikot, kun saunottiin äitin tai isän kanssa..
Oikeen vanhan ajan ulko saunassa, tynnyrisaunassa.. (onko niitä enää edes??)..
Mulla siis 2vuotta nuorempi sisko ja sit vielä mua 8vuotta nuorempi sisko..

Äiti ja iskä eros, kun olin 13v , siskot 11v ja 5v. Sen jälkeen saunoin yksin..

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te, jotka saunotte vanhempienne kanssa aikuisiällä, kai nyt saunassa pyyhe on päällä? :x
No ei todellakaan ole. Onko saunominen sinusta seksuaalista tai oma kroppa hävettävä?
Ap:n kysymykseen. Voi saunoa niin kauan kuin se mukavalta ja luonnolliselta tuntuu.
No hyi hemmetti, OMASTA mielestäni iljettävää olla nakuna omien vanhempiensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hyi hemmetti, OMASTA mielestäni iljettävää olla nakuna omien vanhempiensa kanssa.
Tiedätkös sä vispilä, mistä aukosta olet tähän maailmaan tullut? ;)

Yhteistyössä