Vinkkejä kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Mape
  • Ensimmäinen viesti
Mape
Mulla on reilut 6 kk ikäinen poika, jolla on todettu maitoallergia. Pikku kundi aloitteli elämänsä koliikilla ja on aika kova itkemään edelleen. Ongelmana on kovin tiheät syöntikerrat. Hän on syönyt aina vähintään kahden tunnin välein - sekä päivällä että yöllä. Joskus öisin jopa 1,5 tunnin välein. Nyt alan olla itse jo niin väsynyt, etten enää jaksa ja ei liene enää tarpeellistakaan saada ravintoa yöllä. Hän syö jo kiinteitä melko hyvin ja on syönyt n. 4 kk:n ikäisestä. Puurot ja vellit eivät kelpaa, joten niistä ei apua löydy. Hoitelen tuon nykeröisen vielä yksikseni, joten alkaa olemaan aika väsy olo...jos kenelläkään on kokemusta/vinkkkejä vastaavasta niin kuulisin mielelläni.

mape
Täytyypä kokeilla kylmiltään - kiitos vinkistä.

Näin asian vierestä pikku huomio täältä palstalta, jos kysyisin jotain seksistä tai muuta pikkutuhmaa niin viestiketjuun pamahtaisi heti vastauksia. Nyt kun kyselee kokemuksia ja aidosti tarvitsisi asian kokeneiden neuvoja niin eipä juuri kiinosta suurta yleisöä...olen siis aidosti väsynyt, koska potuttaa tuommoinenkin.
Kiitos kuitenkin kaikille ketkä vaivautuu asian tiimoilta vastaamaan...

Miten ois ihan maissi jauhoista veteen keitetty tai tai suvasekottimella murskatuista kaurahiutaleista myöskin veteen keitetty?? Jos ei sellasenaa niin jotain hedelmä sosetta josta tykkää sekaan!

Veikkaisin, että tämmöiseen kysymykseen saisi paremmin vastauksia päivällä.

Ja itse kysymykseesi: Jos siirtäisit kiinteän aterian iltapalaksi? Eihän sen iltapalan pakko ole puuroa/velliä olla.

mape
Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Veikkaisin, että tämmöiseen kysymykseen saisi paremmin vastauksia päivällä.

Ja itse kysymykseesi: Jos siirtäisit kiinteän aterian iltapalaksi? Eihän sen iltapalan pakko ole puuroa/velliä olla.
Kiitos vinkistä mutta ei päivällä vaan tänne ehdi kun pitää korvata yöllistä univajetta.
Hän syö kiinteän aterian eli porkkana/perunaa ja kasvis/kinkkua klo 19.00 jälkeen. Hän menee nukkumaan noin 20-21 ja syö siinä iltamaidot. Ja seuraava syöttö on heti kahden tunnin kuluttua kuten äsken. Masu on siis takuulla täynnä. En tosiaan tiedä mitä tässä tekis - eipä osannut neuvolan tätikään muuta ohjetta antaa kuin menää unikouluun. hehheh - siinäpä sitä oliskin, unikouluun juu----

Kyllä se unikoulu voisi olla ratkaisu. Itse pitänyt sen pojalleni kahdesti, heräili myös parin tunnin välein syömään. Unikoulu auttoi. Vatsataudin jälkeen se heräily jäi taas tavaksi ja pidin unikoulun uudelleen. Eka yö oli pahin. Tokana yönä heräs vaan muutaman kerran ja kolmannen (ja siitä eteenpäin) nukkuikin aamuun asti. Nykyään jos on univelkaa, on se kyllä ihan omaa syytäni. :whistle:

http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_tassu.php?dir=/hoivaan_ja_kasvatan/uni

vieras
En nyt lähtisi unikoulua ensimmäisenä suosittelemaan jos on allergiatausta.

Allergisen äitinä ensimmäisenä tuli mieleen, että herääkö lapsi todella nälkään vai onko kyseessä allergiaoire kuten monesti on? Kipua lapsi voi yrittää tyynnyttää maitoa tiheästi litkimällä. Onko siis mahdollista, että lapsella on jokin muu allergia maidon lisäksi? Meillä oli juuri noin ja lapsi olikin sitten moniallerginen kun lähdettiin ruokavaliota karsimalla selvittelemään, miksi hän heräilee koko ajan.

Yhteistyössä