Hakutulokset

  1. G

    Osittainen hoitovapaa ja juhlapyhät

    Näinhän sen pitäis mennä! Eli mikä on tuntimäärä/viikko, niin siitä sitten se lyhennetty määrä.
  2. G

    ostokset ja yhdessä päättäminen

    Täälä hetkellä (minä hoitovapaalla) ei oo paljon vaihtoehtoja, kun ei oo mitä ostaa muuta kuin ruokaa :D mut yllensäsaa ostaa kaikkee pientä itekseen. Semmosen säännön minä sanoin, että 100 euron ostokseen tarvii luvan, miehellä kun oli tapana ostella kaikee kivaa kodintekniikkaan ja autoon...
  3. G

    80 %:n työaika: lomien kertyminen? ruokatunti?

    Mä olen ymmärtänyt että nämä työaikalaki & perhevapaalait menee erillisten työehtosopimusten edelle. Mutta erityisissä tapauksissa työnantaja voi kieltätytä osittaisesta hoitovapaasta, mutta se on virallisesti&kirjallisesti perusteltava. Tämä vain ja ainoastaan silloin jos työtä ei muuten pysty...
  4. G

    kellään "hiljaista/totisempaa" taaperoa?

    Keskimmäisen lapsen syndroomaako.... Eli onhan teillä tapahtunut paljon pienen ihmisen mielestä, eli tuo pikkuveli tullut. En silti osaa sanoa onko tässä nyt kyseessä jotain erityistä, mutta hyvä kun olet huolissasi. Meillä oli lapsella myös joku vaihe tässä taannoin, oli jotenkin hiljainen...
  5. G

    80 %:n työaika: lomien kertyminen? ruokatunti?

    Mä olen joskus tehnyt 50% työaikaa, ja siitäkin kertyi kokonainen loma! tein tällöin tietyn määrän päiviä kuukaudessa, ja muistaakseni se määräyti juuri niiden päivien lukumäärien mukaan. tämä siis kunnallisella puolella. Mikä sun työehtosopimus on? Moni löytyy netistä
  6. G

    80 %:n työaika: lomien kertyminen? ruokatunti?

    Loma kertyy ainakin normaalisti. Ruokatuntikin on, mutta siinä on työehtosopimuksesta riippuen jotain säännöksiä mm. miten pitkä on kukin työvuoro jne. Teetkö lyhennettyä viikkoa vai työpäivää?
  7. G

    edelleen hoito asiaa...+lelujen paiskiminen

    Paiskimisesta en osaa sanoa, meillä ei lapsi ole sitä oikeastaan tehnyt - ainakaan vielä onneksi. Tuosta "ottaa kädestä kiinni ja vie aikuisen minne haluaa ja näyttää mitä tahtoo" kuulostaa aika kummalta että se olisi jotakin karsittavaa käytöstä? meilläkään ei lapsi vielä puhu, ja on hänellä...
  8. G

    Vinkit pinoon

    Eli koottaisiko joku vinkkilista, milloin ja mistä saa halvalla lastenvaatteita? Itse en koskaan muista mitään mammuttimarkkina- tms. ajankohtia, jolloin on halvalla talvihaalareita yms saatavilla. Vaihteleehan noi päivät aina eri vuosina, mutta voisi sitten pitää mielessä, että jotkut alepäivät...
  9. G

    Ennustusta: Esitä yksi kysymys ja nostan yhden kortin.

    näkyykö yhtään helpotusta kovaan työhön? jatkuuko näin, meneekö huonommin vai helpottuuko?
  10. G

    Jatkuva kitinä ja huuto

    Meillä kesti se takertumisvaihe noin 3kk ja mietinkin silloin että tällaistako tämä elo nyt onkin... mutta loppui se, onneksi. Auttaisiko jos annat hänelle jotain "tehtäviä": anna äidille tuo lelu, vie se keittiöön jne jne. se auttoi meillä. J aota mukaan askareisiin. No, ne joskus sujuu parmmin...
  11. G

    Vauvan päiväunet

    Älä vielä ala sörkkimään tuon ikäisen unia, nauti siitä että nukkuu yöt hyvin! Vasta puolen vuoden iässä saa mielestäni alkaa yrittää sitä unirytmiä muokata, muttei mitenkään välttämätöntä ole. Meidän lapsi nukkunut myös aina öisin kellonympäri 1kk- tähän päivään (nyt 1,5v). Päivään ei sitä...
  12. G

    Oletteko antaneet yksivuotiaalle marinoituja broilerisuikaleita ???

    Olen antanut, 1-2 suikaletta korkeintaan. Harvoin. Ja muu ruoka on sitten ollut suolatonta.
  13. G

    YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

    hepskukkuu taas.... Borrelioosiin ei kuole, puutiaisaivokuumeeseen kylläkin. Borrelioosi itsessään on vakava tauti joillain, mutta ei ole syytä pelotella ihmisiä. Kumlingen tauti on taas paljon paljon harvinaisempi, ja siinäkin kuolemat ovat harvinaisia.
  14. G

    Spermatesti miehelle...

    Määrä ei oo ainut mittari! Laatu, liikkuvuus ja vasta-aineet voivat tehdä satamiljoonaisestakin joukosta huonon. Eli suosittelen mieluummin ihan oikeita testejä. paljon muuten maksoi?
  15. G

    Puerto Ricoon Kanarialle

    vai että kanarailla sitä ollaankin oltu... ei me olutta niin paljon juotu :ashamed:
  16. G

    Puerto Ricoon Kanarialle

    vaikee yhtäkkiä muistaa....mut vähän pois suomen hinnoista.... sanotaanko että yleensä meillä ruoat ja juomat (olut tms.) meille molemmille, ehkä joku jälkiruoka, niin 40-50? meni, siinä oli vähän tippiäkin.
  17. G

    Puerto Ricoon Kanarialle

    Onnea ensimmäiselle matkalle! Eli itse ollaan käyty muutama kerta kanarailla - ei kyllä nyt lapsen kanssa, mutta talvella pitäis mennä. Kanarian saaret on siistejä ja turvallisia, mutta aika hintavia. Yhden vinkin antaisin, eli ne lähikaupungit on tosi lähellä ja jos alkaa tylsistyttään, niin...
  18. G

    Kuinka pienen voi mielestänne jättää vkoksi hoitoon?

    Psykologit yms. on tätä suosittaneet. Niin minä itsekin tekisin. Lapsi on nyt kohta 1,5v enkä kyllä kahdeksi yöksi voisi kuvitellakaan jättäväni. Ihan vauvana (vaikkei nyt vuotta vielä ollutkaan) on ollut pari kertaa mummolla yötä. Ja me heti aamulla hakemaan!
  19. G

    ei neuvolaan odotus aikana?

    Ulkomailla asia on ihan eri, esim. jenkeissä saattaa maksaa jne. Suomessa on aika harvinaista. Periaatteessa vain kaksi käyntiä on pakollista; ennen 16.rvk (äidin tarttuvien tautien seulonta, joilla estetään taudin tarttuminen lapseen) että saa äitiyspakkauksen ja jälkitarkastus että jatkuu...
  20. G

    Pätkäpäikkärit 6kk iässä, kohtalotovereita?

    Meillä on sellainen samanlainen pätkänukkuja, nyt 1v4kk joka nukkuu edellenkin 2 päiväunet. Väilillä meni jo yksillä, mutta nyt taas kaksilla. Tuossa 6kk iässä taisi olla 3-4 unet. Meillä ei mikään auttanut, unille menoa ei pystynyt venyttään tai ne jäi vielä lyhyemmiksi. Tälläkin hetkellä...

Yhteistyössä