Hakutulokset

1. B

kertokaa kokemuksia perhepäivähoidosta!

Meidän tyttö aloitti perhepäivähoidon 1,3 vuoden ikäisenä. Pohdin myös pitkään kumpi olisi parempi, pph vai pk. Tulin siihen tulokseen, että koska en ollut kuullut paikallisista pph:sta mitään, niin en uskalla lastani sinne laittaa ja siksi hainkin ensin päiväkotiin. Erinäisten sattumien kautta...
  2. B

Onko joku tehnyt sen Nalle Puh kakun?

se nalle puh -kakun ohje mitä tarkoitat... http://www.perhekerho.net/leivonta/nalle_puh_kakku.htm
  3. B

Vauvan tosi pahoista ilmavaivoista!!!

Meille ainakin neuvottiin neuvolasta käyttämään samaan aikaan relaa ja disflatylia, joten niin on tehty jo 3 kk. Disflatyl on samanlaista lääkettä ja samaan tarkoitukseen kuin cuplaton, mutta valitettavasti en osaa sanoa mitä eroa niillä on. Tuntui vaan, että disflatyl tehoaa paremmin... tai...
  4. B

Vauvan tosi pahoista ilmavaivoista!!!

Kannattaisikohan jatkaa cuplatonin käyttöä? Mietin vaan että ehtiikö viikossa nähdä auttaako se... Meidän neidillä on ollut myös kamalat ilmavaivat ja ollut tietysti sen seurauksena tosi itkuinen pienenä. Annettiin disflatylia (mielestäni parempaa kuin cuplaton) ja relatippoja yhtäaikaa ja itse...
  5. B

Milloin sairaalaan, (suun. sektio)

tehtiin minun suunniteltu sektio. Verikokeissa kävin edellisenä päivänä ja aamulla vasta osastolle.
  6. B

Milloin sairaalaan, (suun. sektio)

samana aamuna. En tiedä vaihteleeko käytäntö joissain paikkakunnilla, mutta itse tosiaan samana aamuna klo 7.
  7. B

Kokemuksia suunnitellusta sektiosta...

Lintu, en osaa vastata kysymykseesi, koska minulle tehtiin sektio lääketieteellisistä syistä, mutta sen tiedän, että ketään ei voida pakottamaan synnyttämään alakautta. Pysyt vaan tiukkana ja vaadit sen! Toi on kyllä tosi ahdistavaa, ettei vielä ole tehty päätyöstä synnytystavasta vaan tuo...
  8. B

virallisesti repeämistä

Minusta on hyvä, että näistä repeämistä tulee puhetta. Jollei vauvani olisi ollut perätilassa, joilloin siis ensisynnyttäjänä sain automaattisesti sektion, olisin halunnut silti sektion, koska pelkään juuri noita pahoja repeämiä. Enkä todellakaan ymmärrä miksi äidit, joilla on ollut normaali...
  9. B

kuinka moni ottanu rota-rokotteen?

Me otettiin myös. Hinta kyllä yllätti minutkin, mutta olisin maksanut vielä enemmänkin, jos sillä vaan välttää taudin. Meillä oli vauva tosi itkuinen seuraavan päivän, joten innolla odotamme toista rokotusta...
  10. B

Oletko kertonut muille jos pelko sektion syy?

Minulla tehtiin sektio perätilan takia, joten ei tarvinnut pyytää pelkosektiota. Mutta vaikka lapsi olisi ollut "oikeinpäin", niin olisin luultavasti silti halunnut sektion. Sen verran paljon kammoan jo ajatusta synnyttää alakautta. Otin asian esille heti ensimmäisellä käynnillä neuvolassa ja...
  11. B

Meillä mies jäi vierelleni kursimisen ajaksi. Itse asiassa häneltä ei edes kysytty haluaako mennä vauvan mukana. Hoitaja vain totesi myöhemmin, että eipä taidettu ymmärtää kysyä haluaako isä tulla mukaan. No, samapa tuo, minä tarvitsin siinä vaiheessa kaiken tuen enkä olisi halunnut että mies...
  12. B

Mulle tehtiin suunniteltu sektio myös perätilan takia. Olisin kyllä halunnut sen muutenkin, koska minulla on kamala pelko alatiesynnytystä kohtaan. Ja tämän sektion jälkeen olen entistä vakuuttuneempi siitä, että jos lapsia vielä tulee, ne syntyvät ehdottomasti suunnitellulla sektiolla. Sektio...

Yhteistyössä