Vauvan tosi pahoista ilmavaivoista!!!

• Viestiketjun aloittaja Pauzi
  • Ensimmäinen viesti
Pauzi

Meillä siis neiti huomenna 2 vko ja aivan järkyttävät ilmavaivat. Pieruja tulee, ja ne haisevat aivan kammottavalle. Ei voi muuta kun miettiä että miten joku noin pieni ja suloinen voi haista noin pahalle :x

Mikä kumma sen tekee? Mulla oli viikon mittainen antibiootti kuuri, se loppui tänään aamulla. Voiko se vaikuttaa noin? Lääkäri kyllä väitti että vauvalle ei tule tästä mitään. Lääke siis kefeksin 750mg. Muuta en omasta ruokavaliostani keksi että mikä voisi olla.

Meillä on päivät yhtä huutoa ja haisemista, kakka tulee yleensä joka toinen päivä. Mua niin ahdistaa kun ollaan yritetty päästä lisämaidostakin eroon, mut koita tostaki etukäteen tietää et mikä on. Monesti oon antanu pullosta maitoo kun on kauhee huutokonsertti päällä, ja sama jatkuu sit lisämaidon jälkeen kunnes tyttö pierasee kunnolla.

Viikko on käytettu cuplatonia, nyt lopetettiin se ja alotettiin rela-tipat. Kellään mitään neuvoja/vinkkejä?

Mulla vauvalla ollut melkein alusta asti ilmavaivoja ja itki jo sairaalassa niitä.
Nyt aloitin tänään Rela-tipoilla..saa nähdä auttaako. Mulla oli eilenkin se ongelma että kun ei rauhoittunut muuten kuin tissillä ja imi sitten lähes tulkoon koko valveillaoloajat niin eipä sitten enää tullut maitoa ja jouduin antamaan korviketta. Sitäkin joi kyllä ihan älyttömästi. en myöskään nyt tiedä onko hänellä vaan muka niin kova nälkä kokoajan vai lisäksi vielä ilmavaivat. Kakkaa kyllä tulee useamman kerran päivässä mutta on aina työn ja tuskan takana että saa kakittua. Itkeskelee ja inisee ja vääntelehtii todella paljon. Onneksi maanantaina eka neuvola jos sitten siihen asti jaksan pitää vauvaa tissillä lähes kokoajan..lukuunottamatta nukkumisia. Onneksi nukkuu 3-4 tunnin pätkissä.

Kannattaisikohan jatkaa cuplatonin käyttöä? Mietin vaan että ehtiikö viikossa nähdä auttaako se...
Meidän neidillä on ollut myös kamalat ilmavaivat ja ollut tietysti sen seurauksena tosi itkuinen pienenä. Annettiin disflatylia (mielestäni parempaa kuin cuplaton) ja relatippoja yhtäaikaa ja itse asiassa annetaan vieläkin vaikka tyttö on jo 3 kk.
Jouduin itse syömään aika alussa rintatulehdukseen antibioottikuurin ja lääkäri sanoi ainakin minulle, että se voi lisätä vauvan masuvaivoja.

Pauzi
Mulla oli eilenkin se ongelma että kun ei rauhoittunut muuten kuin tissillä ja imi sitten lähes tulkoon koko valveillaoloajat niin eipä sitten enää tullut maitoa ja jouduin antamaan korviketta. Sitäkin joi kyllä ihan älyttömästi. en myöskään nyt tiedä onko hänellä vaan muka niin kova nälkä kokoajan vai lisäksi vielä ilmavaivat.
No juu, ihan tasan sama ongelma!! Ja nimenomaan tuo että onko nälkäinen vai huutaako mahaansa, korviketta uppois ihan tajuton määrä jos antais niin paljon kuin söis. Luulen et haluaa imeä vain lohdutukseksi... Ja sit jos ei meinaa millään nukkuu niin sit on kai nälkäki... Voi jestas, en mie muistanu et tää on välistä näinki vaikeeta.

Kannattaisikohan jatkaa cuplatonin käyttöä?
Ku mie en tiiä saaks noita käyttää samaan aikaan... :ashamed: Ja mikä ihmeen disflatyl? En oo koskaan kuullutkaan!! Siis saako sitä ilman reseptiä? Mikä ero cuplatoniin? Vaikuttava aine vai?

Jouduin itse syömään aika alussa rintatulehdukseen antibioottikuurin ja lääkäri sanoi ainakin minulle, että se voi lisätä vauvan masuvaivoja.
Niin, no mulle jäi vähän jännä olo lääkäristä, kohtutulehdusta epäilin. Ja sit mulle selvis neuvolassa, et lääkäri oli kirjottanu mun papereihin että "ikään kuin varmuudeksi aloitetaan antibiootti". Siis voi helvetti!! Jos oisin ton tienny niin olisin menny vaikka yksityiselle tai jotain... Voi juma noita päivystäjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja barbababa:
Kannattaisikohan jatkaa cuplatonin käyttöä? Mietin vaan että ehtiikö viikossa nähdä auttaako se...
Meidän neidillä on ollut myös kamalat ilmavaivat ja ollut tietysti sen seurauksena tosi itkuinen pienenä. Annettiin disflatylia (mielestäni parempaa kuin cuplaton) ja relatippoja yhtäaikaa ja itse asiassa annetaan vieläkin vaikka tyttö on jo 3 kk.
Meillä oli JUURI TUOLLAISTA 3 kk ajan. Koliikin piikkiin meni. Meillä huudettiin ja itkettiin kaiket päivät ja yöllä sitten nukuttiin n. 5-6 tuntia. Päivällä nukuttiin ainoastaan hetkiä siellä täällä. Kaikki tipat yms. keinot kokeiltiin ja kaikkit jipot ja konstit millä ja missä olisi saatu rauhoittumaan tai nukkumaan. Eli tuota jatkuvaa rinnalla oloa ja imutusta. Eihän siinä rintamaitoa riitänyt millään kun oli rinnalla siis n. 20 t/vrk ja siinä nukkui ja ähisi kakkansa, jota tuli monta kertaa päivässä. Ongelmana oli myös juuri tuo, että kun sitä itkua oli koko ajan kun ei ollut tississä kiinni, että mikä nyt on voiko olla vielä nälkä (annettiin siis välillä korvikettakin) vai sattuuko vaan mahaan. Ja kun vaan malttoi olla sitten joskus korviketta antamatta niin hirveetä pierua ja kakkaa tuli. Ei mahtu tuotokset vaippaan ja kakkaa tuli tosiaan se 3 vaipallista päivässä.

Sanoisin sinulle, että voimia ja jaksamista. Tuo helpottaa varmasti 3 kk kohdalla. En meinannut nähdä minäkään valoa tunnelissa ja jaksanut uskoa kun kaikki sanoivat, että helpottaa. Allergiaepäilyt tosin kyllä saatiin vasta nyt selvittelyyn, kun sitä vaadin. Tyttö tosiaan nyt 4 kk ja ei koko ajan itketä, kakka tulee helpommin, syödään tasasemmin väliajoin ja viihtyy muuallakin kuin sylissä. Meilläkin tyttö tosiaan helpotti oloaan siinä rinnalla, kun masuun sattui. Huomasi siitä, että ei imenyt kovin hanakasti, mutta nosti metelin kun otti pois.

voimia :hug: meillä esikoinen huusi illat neljä tuntia putkeen ja itkeskeli päivät.tää toinen rupsuttelee koko ajan ja itkee...ja oon disfltyliä antanu.om helpottanu vähän,mutta ei kauheesti.neuvolas sano et anna relaa lisäks...ja kaverille oli neusottu antamaan puol tl keitettyä pottua päivässä,en o uskaltanu...ja tosta jatkuvasta tissillä olosta,mulle sanottiin että saatan ylensyöttää vauvaa ja itkee siyä,tarraa masukivuissaan tissiin kiinni ja syö hädissään.ja vauva tarttuu tuttiinkin ihan samalla lailla kun on pieruja,hakenee turvaa poikuli siitä...mutta onneks ne vaivat helpottaa varmaankin tossa 3-4kk iässä..enää pari kk siis =)

villikissa
Jos vauva saa korviketta niin kannattaa kokeilla toista merkkiä. meillä esikoiselle ei käynyt kuin NAN-maito, tuttelista tuli masu kuin ilmapallo ja kauhea huuto. Tälle vauvalle menee kanssa lisämaitoa, mutta nyt ei käy NAN-maito vaan Tutteli. NANin kanssa huudettiin eka ilta kotona, mutta kun vaidoin tutteliin niin heti parempi.

Voimia! Esikoisen kanssa taisteltiin masuvaivojen kanssa reilut kolme kuukautta, joten tiedän kuin kuluttavaa se on :hug:

Meille ainakin neuvottiin neuvolasta käyttämään samaan aikaan relaa ja disflatylia, joten niin on tehty jo 3 kk. Disflatyl on samanlaista lääkettä ja samaan tarkoitukseen kuin cuplaton, mutta valitettavasti en osaa sanoa mitä eroa niillä on. Tuntui vaan, että disflatyl tehoaa paremmin... tai sitten vain itse kuvittelen niin :) Ja kyllä, sitä saa myös ilman reseptiä. Me annetaan meidän vauvalle sitä aamulla lusikalla jossain välissä kun on syönyt vähän tissiä ja kun on annos suussa, niin tissiä vaan perään, muuten sylkee pois. Ja illalla sama juttu. Illalla annetaan myös relat lusikalla ennenkuin alan syöttämään, sitten vähän aikaa tissiä, sitten disflatylit ja sitten taas tissiä.
Mutta se, kuinka paljon noista on loppujen lopuksi apua, on vaikea sanoa. Meilläkin aika on vain helpottanut vaivoja. Nyt kun vauva on 3 kk, niin ei enää uskoisi samaksi vatsavaivaiseksi itkijäksi.
Tuli vielä mieleen, että oletko antanut tuttia? Jospa tutti auttaisi siihen, ettei olisi koko ajan tississä kiinni. Kuten joku tuossa aiemmin taisi mainita ylensyötöstä, niin joskushan vauva voi huutaa sitäkin kun masu on liian täynnä. Hitsi, nää on kyllä vaikeita juttuja, kun ei ensimmäisen kohdalla aina tiedä mitä huutaa eli onko nälkä vai masu liian täynnä. Itse olen pari kertaa ylensyöttänyt vauvaa kun huusi ja luulin nälkäitkuksi. No, tulihan ne sieltä sitten valtavina pukleina ulos :( Mutta ajan kanssahan sitä oppii tunnistamaan itkujen syytkin.

Meillä kanssa pahoja pieruja ja myös pullautellaan todella paljon. Lapsi saa pullosta ruuan ( ei syö rintaa ) ja kokeiluna lääkärin määräyksestä Almiron Pepti. Tuntuu todella pahalta katsoa lasta joka itkee, vinkuu ja vääntelehtii masuvaivoja :(

Meillä ei auttanut Cuplatonit eikä relat.
Tuota Disflatyliä ei kokeiltu. Vyöhyketerapiasta ei apua. Ruokavaliosta kokeilin karsia kaiken mikä voisi ilmavaivoja aiheuttaa, ei apua.
Aika teki tehtävänsä ja enää ei masua itkeskellä,
vaikka pierut komeesti vieläkin paukkuvat. Nekin tosin vähentyneet jonkin verran.

Meillä tyttö 2 kk 2 vkoa ja tutulta kuulostaa tuo. Imetin 1,5 kk ikään asti ja silloin myös oli itkuinen. Sitten aloitettiin antamaan NANnia pelkästään ja paukut alkoivat haista ihan kauhealle, samoin kakka joka muuttui velliksi. Käytimme yks. lastenlääkärillä joka epäili suolisto-oireista maitoallergiaa. Kokeilussa olikin sitten almiron pepti jonka 2 vko:n käytön jälkeen alkoi näyttämään paremmalta. Kakka muuttui savimaisemmaksi ja ei niin löysäksi. Sitten piti tehdä taas kotialtistus kaupan korvikkeella, sama homma taas: itkua ja pierua ja vääntelehtimistä. Nyt sitten taas Almiron peptiä neljättä päivää, vielä ei juur ole paremmaksi muuttunut, muuta kuin kakka palasi taas vähän kiinteämmäksi, ettei enää valu vaipasta pois.

Yhteistyössä