\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 15:55 Salaisuuksia riittää kirjoitti:
Minulle tehtiin pelkosektio, mutta valehtelin syyn. Vain mieheni tietää oikean syyn. Olen uudelleen raskaana ja minulle tehdään jälleen pelon vuoksi sektio. En edelleenkään kerro syytä muille. Ehkä kertoisin, jos olisin saanut pelkoni alatiesynnytyksessä, mutta koska pelon syyt on muualla ja hyvin henkilökohtaiset, en kerro.
Kiinnostaa tietää, salailevatko muutkin asiaa. Ihmisethän kyselevät hyvinkin avoimesti synnytykseen ja imetykseen ym. liittyviä asioita.
En minäkään asiaa varsinaisesti mainostanut, mutta kyllä olen kertonut
halunneeni sektion. Mulla on myös henk.kohtaiset syyt ja ensisynnyttäjä olin, eikä kellään ulkopuolisella ole tarvis syitä tietää, mutta ainahan se uteluksi menee kun selviää että sektio on ollut.
Monesti on kysytty, että eikö mahtunut syntymään normaalisti, tähän vastaan etten halunnut edes kokeilla ja jos kysyy muuten, sanon että halusin sektion. Ei kellään tähän astisella kysyjällä ole ainakaan ollut tietoa sektion saamisperusteista, joten ei kukaan vielä ole alkanut tenttaamaan, että saako sen haluamalla. Ja toisaalta, haluamistahan se onkin, jos pelkää alatiesynnytystä ja haluaa sektion, vaikkei sitä noin ykskantaan saakaan, niin mitä se sille kysyjälle kuuluu.
Synnytystapa-arvioon asti tosin toivoin, että olis lapsi ollu vaikka perätilassa, niin olisin saanut "hyväksyttävän" syyn sektiolle, mutta jo senkin takia, miten asiallista, ystävällistä ja sydämellistä kohtelua sain sairaalassa ennen ja jälkeen sektion, vaikka olikin se "paljon parjattu" pelkosektio (=toisten mielestä mukavuussektio :kieh: ), niin sain siitä sen verran itseluottamusta, ettei se ole enää ollenkaan mikään häpeilyn saati salailun arvoinen. Alkuun olin varma, että viimeistään työpaikalla kaikki viisissäkymmenissä olevat naiset alkaisivat utelemaan sektion syytä, mutta onneksi olin väärässä.