Hakutulokset

1. O

Kelan matkaustannusten omavastuukortti

Niin, poika sai tuollaisen kortin. Tarkoittaako se suomeksi sitä että tämä loppuvuosi voidaan kulkea sairaalaan vaikkapa taksilla ihka ilimatteeksi (myös äiti)? Vai pitääkö saattajan maksaa vaikka poika vasta 10kk?
  2. O

Neg. raskaustestistä?

En muista että itselläni olisi näkynyt negatiivisessa minkäänlaista haamua. Riippuu varmaan testistäkin. Jos kovin pelottaa kannattaa tehdä uus testi vaikka parin päivän päästä.
  3. O

Viipyykö muilla Elloksen paketti?

Juu, mulla näkyy tilausten seuranta sivulla että paketti on toimitettu 24.11. Mutta postiseurantakoodilla sitä ei vielä löydy. Toivottavasti ne matot tulee kuitenkin ennen joulua, muuten vietetään aattoa "paljahalla lattialla.."
  4. O

Onko muita jotka ei ole vielä ostanut yhtään joululahjaa?

Ei oo vielä yhtään ostettuna. Tänään aion käydä ostamassa kaikki kerralla, omille lapsille ja kaikille kymmenelle kummilapselle. Ja rahaa palaa, vaikka pienillä muistamisilla mennään...
  5. O

piilokives ja leikkaus

Joo, eihän ne siellä rääkkää ihan pojan parhaaksi toki. Mutta muistuu vain mieleen kuin pahalta tuntu katsoa pientä siellä teholla ja nyt taas. Toki paljon pienempi leikkaus, sen verran kuitenkin kerrottiin että osastolle joutuu poika jäämään yöksi tai pariksi, koska leikkausta ei voi tehdä...
  6. O

piilokives ja leikkaus

Hei vain. Onko täällä palstalla muita vanhempia joiden pojalla on ollut/on piilokives tai -kivekset? Ja minkälainen se leikkaus on? Meillä pojalla on parin viikon päästä leikkaus, piilokivekset molemmilla puolilla ja pojalla ikää vasta 11kk. Äitiä kovasti jännittää ja pelottaa. Ei tosin ole...
  7. O

Gastroskiisi

Meille on tulossa vauva jolla todettiin omfaloseele rv 14, nyt on menossa rv 30. Mä en ole kauheasti etsinyt netistä tietoa tästä, koska keskustelupalstoilla liikkuu niin monenlaista "tietoa". Me ei menty lapsivesipunktioon, ultrissa pojalla ei ole todettu muita epämuodostumia ja lapsi kasvaa...
  8. O

**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

civindal[b]Toi ultraaja on ylilääkärinä tuolla äitiys- ja naistentautuien osastolla joten toivon ja uskon että se osaa asiansa. Ja se selosti vielä et kaikki näkyy yhtä hyvin kuin rakenneultrassa, esim. sydän ja vitrsarakko jne. ja tuo pullistumakin oli aika pienikokoinen. Saas ny nähä mitä se...
  9. O

ah, tää teki just tolleen päin tuon "lihavoinnin". :laugh: sori :ashamed:
  10. O

[/b]civindal[b] Mä sain kans huolenaiheen (vaikka lääkäri sanoi ettei tarvi huolestua ) kun kävin tiistaina ultrassa, mulla silloin viikkoja jo 14+5. Niin lääkäri kertoi että napanuoran vierestä tulee jotain ulos (vähän kuin napatyrä ) ja tän kuulemma ois pitäny hävitä viikkoon 12 mennessä mutta...
  11. O

Jos joku sanoo että "onpa sulla iso maha..." tms, niin mä potkasen. Tai no onhan tää jo, mutta kun tympäsee. Tilasin nimittäin h&m:ltä äitiysvaatteita niin kaikki oli aikas isoja. Nuo on edestä ihan hyvän näköset mutta takaa ei, enkä mä siihen suuntaan aio kasvaa. Housut on kokoa 36 ja paidat...
  12. O

Pikakäynnillä netissä. Ollaan oltu pari päivää aika tiiviisti rakennuksella koko perhe ja hellettä riittää, käräytin olkapääni eilen aika pahasti. Täällä ollaan oltu huolissaan masukeista. Sitä oon myös minä, mutta onneksi meillä on niin ihana terkkatäti että se lupas mulle et voin käydä...
  13. O

Mä koitan taas herätä... Eka neuvolassa kävin melkeen kaks viikkoa sitten ja pelkoni osoittautui turhaksi. Terkka löysi heti sydämen sykkeen ja sanoi että kohtu on selvästi kasvanut (vaikken itse sitä tuntenutkaan ). Edelleenkin huoli kaihertaa, tänään on just sen samat rv:t kun viimeks kun...
  14. O

**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Kiitos tuestanne. Huomenna sitten kuulee onko mahassa vielä elämää, toivottavasti!! Mulla on eka neuvola siks näin myöhään kun en halunnu sitä ihan pikkuviikoilla ja täällä on terkka ollu kiinni heinäkuun. Pitäs muistaa pyytää jäykkäkouristusrokotekin kun on vanhentunu 2005. Mä luettelin...
  15. O

Päätin minäkin purkaa huoleni tänne, kun ei niitä nyt kukaan muu kuuntele. Mun ois ollu jossain välissä tarkotus luoda uus profiili kun jäin niin vaivaamaan kun sattu olemaan jo yks olivia täällä, mutta saamaton kun oon... Mulla on siis eka neuvola tiistaina, silloin viikkoja jotain 12+...
  16. O

Mä en aio tässä raskaudessa mennä tuohon niskapoimututkimukseen koska en menis kuitenkaan jatkotutkimuksiin, tosi pienen keskenmenoriskin vuoksi enkä senkään vuoksi etten missään tapauksessa vois raskautta keskeyttää. Kolmatta odottaessa oisin päässyt jatkotutkimuksiin koska tuota...
  17. O

nyt raskaana, entä imetys?

Minulla tyttö oli 5kk kun aloin odottamaan seuraavaa. Imetin siihen saakka kunnes lääkäri "kielsi" (eli rv12+), ei se kyllä muuta syyksi sanonut kuin sen ettei vauva välttämättä saa tarpeeks ravintoa. Kerkesin olla imettämättä viikon verran kun tuli keskenmeno, joten syytin sitten itseäni...
  18. O

Meille pitäis neljäs lapsi syntyä helmikuun alussa, la 7.2.2008. Itse oon vielä tosi varovainen odotuksen suhteen sillä edellinen raskaus meni kesken rv 14. Tuosta masun koosta on ollut jonkin verran puhetta. Itse olen hoikka ja pieni kokoinen, mutta tuo maha kyllä pullahtaa esiin jo...

Yhteistyössä