Hakutulokset

  1. P

    Vauvan oireet = allergia?

    Meidän tyttö alkoi noin kolmen viikon iässä selittämättömät huudot. On nyt siis 6 viikkoa vanha. Itku johtuu selkeästi kivusta ja tyttö vetää samalla itseään kaarelle. Huudot tulevat kohtauksittain useamman kerran päivässä (aamupäivällä ja illalla ). Aluksi ajateltiin, että on ihan koliikkia...
  2. P

    Rippilahja pojalle?

    Serkulla on rippijuhlat ja jotain lahjaa pitäisi keksiä. En mielellään antaisi rahaa. Mieheltä kysyin, mistä olisi tykännyt tuon ikäisenä, niin vastasi, että uusi tietokone olisi ollut kiva.. :xmas: Joopa joo. Vinkkejä olisko?
  3. P

    Mikä on tiiseri (teaser ) ?

    Kun subilla mainostetaan, että näyttävät 24-sarjan seuraavan tuotantokauden tiiserin. Mulle tuli mieleen, että näyttäisivät ekan jakson siitä tuotantokaudesta, mutta mies meinasi, että se ois sellainen traileri. Kuka tietää, niin kertoo!
  4. P

    Epätoivo kastejuhlan kanssa..

    Meillä ristiäiset heinäkuun lauantaina srk:n tiloissa, jossa ei saa järkätä tarjoiluja ilman hygieniapassia. Kaikki pitopalvelut tuntuu olevan kuitenkin varattu jo aikaa sitten (tottakai, häitä varten ) . Miten ihmeessä me sitten saadaan sinne ne tarjoilut? Tietääkö kukaan Oulusta pitopalvelua...
  5. P

    Saatteko te muut paskaa päällenne?

    Mun tyttö täyttää huomenna 2 viikkoa, ja oon tainnu tähän mennessä saada joka päivä jonkinlaisen kakkalastin niskaan.. :kieh: Äsken ajattelin, että otetaanpa vähän ilmakylpyä. Noh, otettiin ja meni äitin vaatekerta pyykkiin. Toissayönä tyttö "ampui" hoitopöydällä kakat mun päälle, kun vaihdoin...
  6. P

    Mitä mieltä nimestä? :)

    Olen aina hieman hymyillen lukenut näitä ketjuja, joissa halutaan kuulla mielipide nimestä. Nyt kuitenkin haluaisin itsekin tietää, ettei nimi, jonka aiomme tytölle antaa, ole kaikkien muiden mielestä ihan dorka. Eevi Matilda, sukunimi perinteinen suomalainen. Minä ainakin tykkään...
  7. P

    Vastasyntyneen syöminen

    Meidän tyttö on nyt viisi päivää vanha, kaikin puolin terve ja virkeä vauva. Maito on noussut hyvin ja sitä tulee reilusti. Täysimetyksellä siis mennään. Ongelma on se, että tyttö nukkuu tosi pitkiä pätkiä heräämättä syömään. En edes tiedä, kuinka pitkään nukkuisi yöllä, jos en herättäisi...
  8. P

    Seksi synnytyksen jälkeen

    Kirjoittelen tässä esseetä yllämainitusta aiheesta. Mitä teille tulee ekana mieleen? Mikä muuttui radikaalisti? Vai muuttuiko mikään? Ideoita vaan haeskelen ja tietenkin ihan yleistä keskustelua, kun omaankin tilanteeseen liittyy..
  9. P

    Synnytys käyntiin

    Juu, tiedän, tulee kun on tullakseen.. Kuitenkin kysyn, miten saisin jatkumaan supistukset, joita monena aamuna tullut säännöllisesti jopa pari tuntia putkeen. Kipeitäkin ovat. Sitten ne kuitenkin vaan loppuu. Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Laskettuun aikaan on vielä viikko. En mitenkään...
  10. P

    Sukupuolineutraali kasvatus

    Nämä lastenkasvatusasiat pyörii mielessä ja kaikenlaisia periaatepäätöksiä tulee tehtyä harva se päivä.. :whistle: Mulla on kaksi leikki-ikäistä pikkusisarusta, tyttö ja poika. Mua ällöttää ku heitä kasvatetaan niin vahvoihin sukupuolirooleihin. Tyttö aina vaaleanpunaisissa ja leikkii...
  11. P

    Pariskunnan osapuolet "eri tasoisia"

    Mistähän tämäkin nyt tuli mieleeni, ja joo, on vähän törkeää.. Tunnetteko pareja, joista toinen on selvästi "tasokkaampi" kuin toinen? Kun yleensä ihmiset pariutuu oman tasoistensa kanssa, niin joskus näkyy hassuja pareja. Tuleeko teille mieleen esim. jotain julkkiksia? Ps. me ollaan kyllä...
  12. P

    Miehelle soitettiin poliisista!

    Rikospoliisi soitti. Asia koski kesällä 2006 tapahtunutta pahoinpitelyä, jossa sattumoisin oltiin silminnäkijöinä. Oltiin viihteellä ja kaupungilla satuttiin paikalle, kun nuorta miestä pahoinpideltiin. Joku meidän seurueesta soitti poliisille ja odoteltiin ambulanssi ja poliisit paikalle...
  13. P

    Jatkoa uusavuttomuuteen!

    Mua kiinnostaa aihe, niin jatkan edellisestä ketjusta vielä. Kuinka moni myöntää, että oli pallo hukassa kotoa pois muutettuaan? Mistä moinen johtui ja kauanko kesti, että arki alkoi sujua rutiinilla? Mulla oli taloudenhoito ihan hanskassa, mutta ei ollut hajuakaan siitä, että pitää esim...
  14. P

    uusavuton lapsi

    Tilanne meni näin: oltiin eilen miehen kanssa anopilla käymässä. Heillä on 11 vuotias iltatähti (poika). Juteltiin siitä, että anoppi ja appi ovat kumpikin lähdössä tänä aamuna poikkeuksellisesti työreissuille jo aikaisin aamulla (6 aikaan). Poika sitten kysyi, että kuka hänet laittaa aamulla...
  15. P

    Onko Suomessa turvallista?

    Luin juuri vanhoja (ja uusia) juttuja Oulussa tapahtuneista joukkoraiskauksista, puukotuksista jne. kun niistä eilen sukulaisten kanssa oli puhetta. Mihinkään väkivaltatilastoihin en ole tutustunut, joten niihin en voi viitata. Mua ei ole oikeastaan koskaan pelottanut liikkua yksin pimeällä...
  16. P

    Sisko ja mun entinen säätö

    Mulla oli noin kolme vuotta sitten, juuri ennen kuin tapasin nykyisen mieheni, jonkinlainen säätö erään tyypin kanssa. Siis lähinnä seksiä/jonkinlaista tapailua. Juttu ei päättynyt hyvin. Tyyppi ei olisi halunnut seurustella, enkä minäkään sellaisen hulttion kanssa mitään vakavaa halunnut...
  17. P

    Minä pääsen ravinteliin!

    Me vähän tapeltiin/mökötettiin miehen kans illalla ja aamulla, niin nyt se lähetti tekstarin, että lähtisinkö syömään illalla. On pöytä varattuna. Täytyy varmaan antaa anteeksi.. :)
  18. P

    musta tulee isona.. sairaanhoitaja vai lääkäri?

    Nyt otan mielellään vastaan kaikki mielipiteet koskien ongelmaa, jonka olen onnistunut kehittämään: Opiskelen ensimmäistä vuotta sairaanhoitajaksi ja tykkään koulusta. Ala on mielenkiintoinen, enkä osaa edes valita erikoistumisalaani, kun olen kiinnostunut vähän kaikesta. Hoitotyö on...
  19. P

    perhe-aiheinen aforismi..?

    Mulla on tässä tekeillä enkun essee aiheesta perhe. Lopetuskappale on kiven alla, niin ajattelin lopettaa johonkin perhe-aiheiseen aforismiin, runoon tai jotain, mutta mistä minä sellaisen löydän? Muuten essee käsittelee perheen määritelmää ja sisältää vähän tilastotietoja Suomen perheistä...
  20. P

    mun tissit vuotaa!!

    Eihän tämä nyt mitenkään ihmeellistä ole, mutta just huomasin, että mullahan on paita täynnä märkiä laikkuja, kun ei oo rintsikoita. On näistä aikaisemminkin vähän puristamalla tihkunut, mutta nyt ihan valuu tuota kirkasta mähmää.. Rv 27+1. Vuotaako nämä nyt synnytykseen asti? :o

Yhteistyössä