Onko Suomessa turvallista?

Luin juuri vanhoja (ja uusia) juttuja Oulussa tapahtuneista joukkoraiskauksista, puukotuksista jne. kun niistä eilen sukulaisten kanssa oli puhetta. Mihinkään väkivaltatilastoihin en ole tutustunut, joten niihin en voi viitata.

Mua ei ole oikeastaan koskaan pelottanut liikkua yksin pimeällä tai muutenkaan. Kuitenkin koko ajan varoitellaan, että henkensä puolesta pitäisi pelätä. Mitä mieltä olette, onko Suomessa turvallista elää? Ovatko ihmiset vain liian turvallisuushakuisia? Totuushan on, että jotain voi aina sattua, vaikka kuinka pelkäisi ja varoisi. No, nyt tarkoitan nimenomaan väkivaltaa.

 
nallekarhu2:
äiti tartuttanut varmaan nää pelot muhun, kun olin teini puhui aina pimeellä liikkuvista raiskaajista yms :ashamed: jos mulla on kaveri ei oo mitään ongelmaa mut yksin tekee vähän tiukkaa.
Siis järjestätkö asiat niin, ettei tarvi pimeällä liikkua koskaan, vai onko se vaan epämiellyttävää? Mietin vaan, että tarviihan sitä ihmisen töissä käydä ja muutenkin liikkua..
 
Kyllä mä uskallan yksin liikkua. Helsingissä tosin en, iltamyöhään lenkillä kyllä ison koiran kanssa uskalsi. Töissä kun kävelin eräänä pimeänä iltana kaivopuistossa, mulla oli avain nyrkissä :whistle: Vaikka ei kai niitä raiskaajia sen enempää Helsingissäkään ole.. Yleisesti ottaen en pelkää, että joku tuntematon hyökkäisi kimppuun. Perusturvallisuus ohjenuorat; selvinpäin liikkeellä, eikä "huonoissa" piireissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
nallekarhu2:
äiti tartuttanut varmaan nää pelot muhun, kun olin teini puhui aina pimeellä liikkuvista raiskaajista yms :ashamed: jos mulla on kaveri ei oo mitään ongelmaa mut yksin tekee vähän tiukkaa.
Siis järjestätkö asiat niin, ettei tarvi pimeällä liikkua koskaan, vai onko se vaan epämiellyttävää? Mietin vaan, että tarviihan sitä ihmisen töissä käydä ja muutenkin liikkua..
siis kyllä mä liikun silti pimeellä, mut on se epämiellyttävää. ja oon mä vähitellen alkanu siihen tottuakin, ennen olin ihan hysteerinen. Elämä menis ihan hirveen rajoittuneeksi jos pitäs koko ajan suunnitella niin ettei olis pimeetä ku on ulkona, en mä sellasta jaksais.
 
Muualla ollut ihan ok, mutta kaks paikkaa Helsingissä pelottanu, yks yöllä ja yks ei taida kattoo kellonaikoja. Eli Kaisaniemen puisto, yksin yöllä kävelen puhelin kädessä (mutta käsi taskussa) hätänumero valmiina. Ja välttelen jos voin, joka onneks yleensä onnistuu helposti kun en paljoo missään liiku öisin, paitti omassa sängyssä!

Sörnäinen taas ei kato kelloa. Pelästyin ihan s****tanasti viimekski, maanantaina iltapäivällä. Joku mies alko potkimaan ja tönimään täysin randomisti naisia ratikkapysäkillä ja jatko ratikassa kunnes joku mies sille pisti hanttiin. Ajattelin, et miten mun vatsa-asukin jos se käy päälle? Samoin muutama kuukaus sitten metroasemalla sörkassa, joku happopää nainen tuli huutaa mulle jotain sekavia, uhkas käyvänsä päälle. Luuli mua jokski toiseks. Onneks olin kahden ison miehen seurassa, piilouduin niitten taakse.

Muualla ei kyllä tuu pelättyä pahemmin, ja ulkomailla asuneena voin sanoa että on meiän suomi tosi turvallinen <3
 

Yhteistyössä