Hakutulokset

  1. L

    Prick testi

    Allergioiden etsiminen ja löytäminen on melkoista salapoliisin hommaa. Meillä vanhempi lapsista on moniallergikko. Reagoi ihollaan. Nuorempi 1 v 8kk taas reagoi suolellaan, mutta vaikea löytää syitä tai onko kysessä vain "herkkä vatsa". YOSA on hyvin kuituista (aiheutti meillä ripulia) ja myös...
  2. L

    Korkea syke, onko muita?

    Onpa jännä kuulla, että meitä korkea sykkeisiä on muitakin. Minulla verenpaine myös alhainen, ei nousut edes raskauksien aikana juurikaan mitään. Sykkeestä on kyllä aikoinaan maininnut neuvolatäti lapsiamme odottaessa ja lääkäri ei meinannut uskaltaa määrätä alkavaan astmaani Ventolinea juuri...
  3. L

    Influenssarokote ja MPR-rokote samaan aikaan?

    Aion ottaa myös tytöllemme influenssarokotteen. Sai pari viikkoa sitten MPR:n. Ihana ja kokenut terveydenhoitajamme mielellään haluaa pitää rokotteiden välissä vähintään kuukauden vasta-aineiden muodostumisen takia. Muuta en tiedä. Tällainen käytäntö hänellä ollut, ehkä käytännön kokemus...
  4. L

    Voiko nuvaringiä käyttää imetyksen aikana?

    Neuvolassa jälkitarkastuksessa kyllä kehottivat aloittamaan nuvaringin vasta imetyksen jälkeen ja niin teinkin. Ilmeisesti samat säännöt kuin pillereiden kanssa.
  5. L

    Nuvaring ja ruskea vuoto

    Mulla kesti ensimmäisen renkaan kanssa samantyyppinen vuoto melkein renkaan poistopäivään asti. Loppui ihan paria päivää aikaisemmin. Sitten tuli kuukautiset ja ne loppuivat onneksi ihan normaalisti. Ekan renkaan jälkeen ei ole ollut ongelmia. Lääkärin mielestä aika tavallista tiputteluvuoto...
  6. L

    uudet perunat?

    Olen kuullut, että ainakin vatsakipu olisi lapsilla melko yleinen oire uusien perunoiden syönnin jälkeen. Miksipä siis ei muutkin oireet...
  7. L

    Vauvan tutkimusnukutus

    Meidän vanhempi tyttö taisi olla 9-10kk, kun nukutettiin pikaisen toimenpiteen vuoksi. Klo 24 jälkeen ei saanut syödä, eikä juoda rintamaitoakaan. Tein niin, että annoin nukkuvalle lapselle rintamaitoa enne tuota aikaa, osasi hyvin syödä unissaankin. Aamulla toimenpide hieman myöhästyi ja...
  8. L

    Ehkäisyrengas

    Olen käyttänyt rengasta jo useamman kuukauden ja todella tyytyväinen olen ollut. Ei tunnu ja helppo laittaa. Ainoa pulma oli ihan ensimmäisen renkaan kanssa eli edellisten kuukautisten tiputteluvuotoa kesti lähes seuraavan renkaan laittoon asti. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. Mulle...
  9. L

    Kuinka allerginen 1 v. voi syödä samaa ruokaa kuin muut?

    Meillä 4v. moniallergikko. Ruokavaliosta poissa tällä hetkellä kaikki hedelmät ja raa-at juurekset (myös kyllä keitetytkin suurimmaksi osaksi, koska tuntuvat allergisoivat keittämisestä huolimatta etenkin koivun kukinnan aikaan) sekä lähes kaikki mausteet. Lisäksi nuorimmaisellamme 1 v 4kk...
  10. L

    Kokemuksia Roope-Riikka ja Aarnopuu kerrossängyistä

    Olemme hankkimassa syksyn aikana todennäköisesti tytöillemme kerrossänkyä. Tarvitsemme sängyn, jossa myös alhaalla turvalaita ja sängyt tulisi saada tarvittaessa erilleen. Olen ihastunut Roope-Riikka kerrossänkyyn ja Aarnopuunkin näyttää mukavalta. Onko kenelläkään kokemuksia näistä merkeistä?
  11. L

    Allergiaa vai mitä?

    Palailin tuossa lomareissulta, siksi kirjoittelen vasta nyt. Ehkä et odotellutkaan vastausta. Kyllä voi allergisoitua sellaisellekin, jota on aikaisemmin sietänyt. Meillä tyttö on nyt tänä kesänä allergisoitunut heinille. Pienillehän annetaan paljon porkkanaa ja muutenkin juureksia. Niistähän...
  12. L

    Allergiaa vai mitä?

    Meillä on kaksi tyttöä, joista vanhempi 4v. on moniallergikko, atoopikko ja astmaatikko. Nuoremmalla 1v 4kk tutkimukset alussa. Vanhempi lapsemme reagoi vahviten epäsopiviin ruoka-aineisiin juurikin naaman lehahtamisella. Joistakin ruoka-aineista alkaa myös vimmattu kutiaminen. Myös siitepölyt...

Yhteistyössä